Ja len doplním, že mesto je podľa mňa v oblasti udržateľnej mobility extrémne slabé. Odhliadnuc od toho, že z nejakého nie úplne jasného dôvodu sa mesto líška voličom, ktorí toto vedenie nikdy nebudú voliť, je aj BUS pruh na I/2 ukážkovým dôkazom, že v meste je množstvo rezerv na implementáciu opatrení, ktoré sa vodičov IAD ani nedotknú. Prečo sa tieto opatrenia robia po 7 rokoch? Prečo je dôvodom na oslavu jeden priebežný chodník ročne? Prečo je dôvodom na oslavu pár dopravných vankúšov pre jednou základnou školou (a po 7 rokoch nie je dopravný vankúš štandardom pri *každej* škole aspoň v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta)?
bobitwo
Na konci sa vždy dôležitý výsledok. Napríklad, bývaš v Slnečniciach, pracuješ v oblasti autobusovej stanice na Nivoch. Absolvuješ to 5x za týždeň. Dám ti možnosti pre 1 cestu, čas je rátaný dvere-dvere.
A/ 35 minút a nestojí ťa to ani cent, resp. raz za 3000km tam minieš 40€.
B/ 50 minút a stojí ťa to 1-1,6€, ale musíš sa tlačiť s milión ľuďmi
C/ 25 minút a stoji ťa to cca 1€, ale sedíš v pohodlí.
Čo si vyberieš? A čo si myslíš, že si vyberie väčšina ľudí?
Čo sa týka obchádzkových trás, pri autách, tam si tiež koľkokrát nevyberieš. Či sa ti to páči či nie, väčšinou máš 1, max 2 alternatívne trasy a rozdiel je pár minút a koľkokrát je to o šťastí, že čo sa kde skôr pohne. Napríklad ideš s Dúbravky do Ružinova. Môžeš to zobrať cez Šancovu, alebo cez Einsteinovu. Veľmi si nepomôžeš. Kľudne si zapni v špičke Waze a dávaj si odkiaľ kam chceš ísť. Ponúkne ti 1-3 alternatívy, ale 1-2 možnosti budú zväčša do 5 minút s časom jazdy, tá 3. možnosť je už koľkokrát úplne od veci.