Anketa: Je pre vás existencia vyhradených buspruhov dôležitá pri voľbe spôsobu cestovania po meste (MHD/automobil)?

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja len doplním, že mesto je podľa mňa v oblasti udržateľnej mobility extrémne slabé. Odhliadnuc od toho, že z nejakého nie úplne jasného dôvodu sa mesto líška voličom, ktorí toto vedenie nikdy nebudú voliť, je aj BUS pruh na I/2 ukážkovým dôkazom, že v meste je množstvo rezerv na implementáciu opatrení, ktoré sa vodičov IAD ani nedotknú. Prečo sa tieto opatrenia robia po 7 rokoch? Prečo je dôvodom na oslavu jeden priebežný chodník ročne? Prečo je dôvodom na oslavu pár dopravných vankúšov pre jednou základnou školou (a po 7 rokoch nie je dopravný vankúš štandardom pri *každej* škole aspoň v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta)?
Ľudí zaujíma čas, za ktorý sa dostanú do cieľa. Existencia bus pruhu nie je podstatná, podstatný je čas.
Reakcia na: bobitwo #2:
Ako ze existencia bus pruhu nie je podstatna? Vsak to je hlavna vec co ma vplyv na jazdne doby.
Reakcia na: Andrej #3:
ale substratu je podla mna uplne jedno ze ci je jazdna doba ovplyvnena (ne)pritomnostou buspruhu, stavom kolajovej trate, troleja alebo preplnenostou vzdusneho priestoru nad mestom, pre substrat je klucovy vysledok......

a napriklad pokial bude chronometraz spoja nastavena na jazdu rychlostou chodze a vodici buzerovani za jazdu v predstihu, tak je uplne jedno ze ci ten cas stravi ten spoj pomalou jazdou v buspruhu, medzi ostatnymi, alebo vetranim v zastavke.....
Reakcia na: Andrej #3:
Pre ľudí je dôležitý čas. Chcem sa dostať z bodu A do bodu B za čo najkratší čas a za čo najnižšie náklady. To je rozhodujúce. Ľuďom je jedno, či tam je, či nie nie je bus pruhu. V prípade mestskej a prímestskej verejnej hromadnej dopravy je pre drvivú väčšinu ľudí dôležitý výsledok.

Ak ti poviem, že z konca Petržalky viem byť na konci Rači za 30 minút električkou, ale busom a bus pruhmi to bude za 45 minút, sú tie bus pruhy dôležité? Nie. Ak ti poviem, že z DS som v BA za 45 minút vlakom, ale za 70 minút autobusom, ktorý má v Bratislave bus pruhy, pôjdeš kvôli tomu busom? Nie. Pôjdeš tým, čo je rýchlejšie. Ak by bol autobus bez bus pruhov rýchlejšie z Petržalky v Rači, ako ten s bus pruhmi, pôjdeš tým, čo má bus pruhy? Nie, pôjdeš tým rýchlejším. Dôležitý je výsledok.
Reakcia na: bobitwo #5:
Ja som v otazke nevidel nic o vlakoch ktore maju byt este rychlejsie nez autobusy. Ja som tu otazku pochopil tak, ze ci je dolezite ze existuje buspruh v rozhodnuti ci pojdes autobusom alebo inou formou dopravy (auto, chodza, kolobezka, etc) v pripadoch, ked autobus v buspruhu moze konkurovat inym sposobom dopravy.

Ja sa tak bezne rozhodujem - ak autobus bude stat v zapche ako u blbych, tak jednoznacne to nestoji za to, aby som s nim isiel ked mna tam moje nohy alebo kolobezka dostanu ovela rychlejsie. O aute ani nehovorim - auto moze zvolit obchadzkovu trasu, co autobus nemoze. A teda je existencia bus pruhov sakra relevantna.
Občas jazdím do Brna k dcére a zvykol som si do mesta jazdiť zo Slatiny trolejbusom. Ten totiž v meste využíva bus pruh vedený po električkovom páse, takže je v špičke podstatne rýchlejší, než IAD a okrem toho sa tak komfortne prestupuje na električku. Nehovoriac o tom, že nemám starosti s parkovaním v meste, ani kupovaním cestovných lístkov, stačí pri nástupe a prípadne aj pri výstupe pri ktorýchkoľvek dverách priložiť platobnú kartu, keďže cesta trvá do 15 minút a cena je rovnaká ako s papierovým lístkom.
Reakcia na: Andrej #6:
Je aj nie je relevantná, zakaždým záleží od situácie. Napríklad bus pruh na Bajkalskej v podjazde pod Prievozskou je fajn si môžeš povedať. Na druhú stranu, zjazd z Prístavného mosta po zastávku Prístavný most a potom sa preštrikovať ďalej smer Mliekárenská trvá v špičke aj 15+ minút. Chcelo by to analýzu, ale možno by si zistil, že ak by ten 500m bus pruh neexistoval, tak by autobus prešiel danú oblasť rýchlejšie. A možno nie.

Na konci sa vždy dôležitý výsledok. Napríklad, bývaš v Slnečniciach, pracuješ v oblasti autobusovej stanice na Nivoch. Absolvuješ to 5x za týždeň. Dám ti možnosti pre 1 cestu, čas je rátaný dvere-dvere.
A/ 35 minút a nestojí ťa to ani cent, resp. raz za 3000km tam minieš 40€.
B/ 50 minút a stojí ťa to 1-1,6€, ale musíš sa tlačiť s milión ľuďmi
C/ 25 minút a stoji ťa to cca 1€, ale sedíš v pohodlí.
Čo si vyberieš? A čo si myslíš, že si vyberie väčšina ľudí?


Čo sa týka obchádzkových trás, pri autách, tam si tiež koľkokrát nevyberieš. Či sa ti to páči či nie, väčšinou máš 1, max 2 alternatívne trasy a rozdiel je pár minút a koľkokrát je to o šťastí, že čo sa kde skôr pohne. Napríklad ideš s Dúbravky do Ružinova. Môžeš to zobrať cez Šancovu, alebo cez Einsteinovu. Veľmi si nepomôžeš. Kľudne si zapni v špičke Waze a dávaj si odkiaľ kam chceš ísť. Ponúkne ti 1-3 alternatívy, ale 1-2 možnosti budú zväčša do 5 minút s časom jazdy, tá 3. možnosť je už koľkokrát úplne od veci.


#3315 využíva nový bus pruh na Hodonínskej ulici v Záhorskej Bystrici
Foto © Public Transport
áno (89 %)
nie (9 %)
neviem (1 %)

		

Ďalšie ankety