Zastávky na znamenie a dopytové otváranie dverí

V bratislavskej MHD sú niektoré autobusové a trolejbusové zastávky charakteru na znamenie, čo znamená, že vozidlo na nich zastaví, len ak na nej niekto nastupuje alebo vystupuje.

Vystupujúci cestujúci musí pred zastávkou na znamenie dať vo vozidle včas znamenie vodičovi tlačidlom STOP, pri nastupovaní na zastávke na znamenie je cestujúci povinný stáť na zastávke tak, aby ho vodič prichádzajúceho vozidla mohol včas vidieť. Aj keď to nie je povinné, v prípade, ak na takejto zastávke zastavuje viacero liniek, odporúčame tiež signalizovať vodičovi úmysel nastúpiť/nenastúpiť zdvihnutím ruky, prípadne príslušným posunkom.

Všetky električky, trolejbusy a väčšina autobusov sú vybavené aj dopytovým otváraním dverí. Dopytové otváranie dverí znamená to, že cestujúci musí pred zastávkou stlačiť tlačidlo Dvere, aby sa dvere otvorili.

  • V električkách a trolejbusoch treba pred každou zastávkou stlačiť tlačidlo Dvere, inak sa dvere neotvoria. To isté treba spraviť aj pri nástupe.
  • V autobusoch, v ktorých sa nachádza tlačidlo Dvere, je potrebné stlačiť toto tlačidlo na to, aby sa otvorili príslušné dvere. Tlačidlo zároveň slúži vodičovi aj na signalizáciu znamenia vodičovi pred zastávkou na znamenie. Ostatné tlačidlá (väčšinou označené nápisom STOP) znamenajú signalizáciu výstupu na zastávke na znamenie. Pri nastupovaní do autobusu je potrebné stlačiť tlačidlo na dverách, resp. vedľa dverí po jeho rozsvietení.
  • Na nočných linkách (autobusy, trolejbusy) sú všetky zastávky na znamenie, preto treba vždy signalizovať úmysel vystúpiť tlačidlom STOP alebo DVERE.

10.2.2015
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Jadran23.9.2018 7:02  +1#5 Re:
Reakcia na #1 od N/A:
Nie sme v Amerike a tiež nežijeme v minulosti. Už sa to naučte, zastávôčka na znamenie - treba STÁŤ na zastávôčke tak aby ma vodič videl a vôbec nie je potrebné na prichádzajúci autobus mávať jak na prvého mája. Ak chcem vystúpiť z vozidla - zmačknem čarovné tlačítko a to VČAS, aby vodič stihol zastaviť bez prudkého brzdenia.
Kiež by sa to konečne zaviedlo ako základný princíp obsluhy každej jednej zastávky celoplošne a 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. Ale to tu tak skoro nebude.
TomJ22.9.2018 19:19  +1#4 Re:
Reakcia na #3 od N/A:
Ako tu bolo spomenuté, horšie vidiaci ľudia by mávali na každý prichádzajúci spoj a vodiči by potom len boli nervózni, že zastavili a daný človek nakoniec ani nenastúpi. Takto musia zastaviť, lebo to majú v predpise a hotovo.
N/A22.9.2018 18:39 -4#3 Re:
Reakcia na #2 od 810zssk:
Súhlasím,ale nie na zastávkach ,ktoré sú na znamenie!
810zssk22.9.2018 15:06  +3#2 Re:
Reakcia na #1 od N/A:
Lebo nie vsetci maju orli zrak a vedia vcas identifikovat o aku linku ide. Prax zastavovania na zastavke aj bez mavania je pomerne bezna vo velkej casti Europy.
N/A22.9.2018 12:42 -5 +1#1 Re:
Dlhé roky bola v BA zaužívaná prax,že na zastávkach na znamenie som zdvihol ruku,aby vodič vedel, že chcem nastupovať.Vraj sa to už dnes nenosí! Pýtam sa prečo???? Všade vo svete je to bežné,dokonca aj v Amerike.Chcem nastupovať,alebo vystupovať,tak dávam signál! To už dnešní ľudia sú tak degenerovaní,že by nezdvihli ruku a zamávali ????
Otázka je pre kompetentnych,PREČO ?????