Preprava bicyklov v prostriedkoch MHD

Foto © Adam z Denveru


Prepravu bicyklov v prostriedkoch bratislavskej MHD upravuje Prepravný poriadok IDS BK od 1. novembra 2015 nasledovne:

  • preprava bicyklov na linkách MHD je možná len v autobusoch v pracovných dňoch mimo špičiek od 9:00 do 13:00 a od 18:00 do 6:00, počas voľných dní celodenne,
  • v nových električkách a trolejbusoch nie je preprava bicyklov povolená (obmedzenie stanovené DPB v roku 2017),
  • pre preprava bicykla je potrebné označiť si dovozný lístok (15-min. zľavnený za 35 centov), ktorý platí 3 hodiny vo všetkých zónach,
  • bicykle sa prepravujú len v prípade, ak to dovoľuje aktuálna situácia vo vozidle a so súhlasom vodiča,
  • v jednom vozidle je možné prepravovať maximálne 2 bicykle**, pričom prednosť majú detské kočíky a invalidné vozíky,
  • znečistené bicykle sa neprepravujú,
  • jeden cestujúci môže prepravovať jeden obyčajný jednostopý bicykel (bez motora, bez prívesu),
  • skladací bicykel v zloženom stave sa prepravuje podľa podmienok pre prepravu batožiny,
  • nástupné dvere a miesto na uloženie bicykla sú označené príslušným piktogramom,
  • cestujúci bez bicykla majú pri nastupovaní/vystupovaní prednosť.

**) Špeciálne podmienky prepravy na linkách 29 a 30:

Na linke 29 je v letnej sezóne počas počas víkendov možná preprava bicyklov autobusmi s cyklonosičom na zadnom čele pre 7 bicyklov zo a do zastávok Most SNP, Vodárenské múzeum a Hrad Devín. V týchto spojoch označených v cestovnom poriadku piktogramom bicykla sa neprepravujú bicykle vo vnútri vozidla, pokiaľ je voľné miesto na nosiči a cestujúci s bicyklom nastupuje na zastávkach Hrad Devín, Vodárenské múzeum a Most SNP.

Autobusy s cyklonosičom na zadnom čele od 17. júna 2017 premávajú počas víkendov aj na linke 30. Nástup a výstup s bicyklom do týchto spojov označených v cestovnom poriadku je možný len na konečných zastávkach Most SNP, Patrónka a Lamač.

V prípade potreby prepravy väčšej skupiny cyklistov je možné objednať si v Dopravnom podniku Bratislava autobus s prívesom na prepravu bicyklov.

V regionálnych autobusoch Slovak Lines sa bicykle prepravujú len počas voľných dní v spojoch určených cestovným poriadkom. V regionálnych vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko sa preprava bicyklov riadi Prepravným poriadkom železníc.


1.9.2014, aktualizované 16.6.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

810zssk20.5.2016 13:01 #30 Re:
Reakcia na #29 od pharel:
Da sa, ak vodic pozna predpisy
pharel20.5.2016 11:28 #29 Re:
Reakcia na #27 od jancidubova:
Vcera som isiel novou Skodou a viezla bicykel a dokonca nastupil aj vozickar. Takze sa da asi aj cez tyzden, bolo to okolo 22:00.
810zssk19.5.2016 17:43 #28 Re:
Reakcia na #27 od jancidubova:
PP zo septembra 2015 uz nie je platny. Plati co je napisane vyssie v clanku.
jancidubova19.5.2016 15:55 #27 Re:
zdravim,

bicykle by sa podla noveho PP zo septembra 2015 mali dat prepravovat len cez vikendy a dni pracovneho pokoja, nie? ...
Miro19.5.2016 9:23 #26 Re:
Reakcia na #25 od Valec:
V r.1953 som ešte nežil a do Bratislavy sme sa nasťahovali v r.1966. Takže som určite linku Dn videl niekedy po r.1966. Možno to bola nejaká doplnková k 29-ke alebo mimoriadna pri nejakých slávnostiach na Devíne, neviem.
Valec18.5.2016 18:49 #25 Re:
Reakcia na #24 od Miro:
Dn máš napríklad tu:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10034/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1953-az-1969

Ale Devínska bola len D a potom už 101.
Miro17.5.2016 13:37 #24 Re:
Reakcia na #23 od Miro:
Tu je o tom:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10035/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1970-az-1979
Ale nevidím tam linku Dn do Devína a ja si takú pamätám
Miro17.5.2016 13:33 #23 Re:
Reakcia na #22 od Valec:
Čísla nad 100 si pamätám ako expresné autobusové linky, ktoré zastavovali len na niektorých zastávkach a zabezpečovali rýchle spojenie okrajových častí s centrom.

Ako zaujímavosť - pamätám si aj obdobie, keď linky do okrajových obcí boli značené písmenami - napr. si spomínam Dn ako Devín, Z ako Záhorská Bystrica, Dv ako Devínska Nová Ves, Č ako Čunovo - jazdili na nich zvyčajne Karosy ŠD (diaľkové so žltým náterom a ručne otváranými dverami) a cestovné tam bolo myslím drahšie.

Iste sa tieto údaje dajú nájsť aj inde a presnejšie, tak tento môj príspevok berte ako spomienku na detstvo a mladosť
Valec17.5.2016 13:20 #22 Re:
Reakcia na #19 od mku81:
V roku 1943, keď sa začalo označovať číslami sa zvolili rady:
1 až 3 pre električky
11 až 13 pre trolejbusy
21 a vyššie pre autobusy.

V 80-tych rokoch sa číslovanie električkových liniek dostalo k číslu 9 a pre ďalšie linky bolo treba vytvoriť miesto. Keďže už existovala napr. aj linka 112 (opäť s ďalším výhľadom rozširovania), tak sa k vtedajším pridalo 200 a vznikli 213 až 217 (218?).
Prečíslovanie v roku 1999 bolo vo svojej podstate zbytočné, nakoľko väčšina liniek nezmenila trasu vôbec alebo len málo, jediné čo sa tým dosiahlo bola len viac-menej ucelená rada.
trolejbus620713.5.2016 17:48 #21 Re:
Reakcia na #19 od mku81:
zjednodušene povedané kvôli rozlíšeniu trolejbusových a električkových liniek, časovú os nájdeš tu -> https://imhd.sk/ba/doc/sk/10036/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1980-az-1989
S499.102313.5.2016 16:38  +1#20 Re:
Reakcia na #19 od mku81:
Šotouši na kompetentných miestach v kombinácii s tým, že vždy sa to tak robilo.
mku8113.5.2016 15:36 #19 Re:
Reakcia na #17 od Valec:
viem, ze je to od veci, ale ked uz sa tu zacalo s tymi linkami... aku ma mat pridanu hodnotu pre mna to, ze podla cisla linky viem, ci je to Abus alebo Tbus, resp. nevie niekto, preco sa Tbusove linky zacali oznacovat 200vkovymi cislami?
kecho13.5.2016 10:32 #18 Re:
Reakcia na #17 od Valec:
Vychádzam z toho, že DPB pred pár rokmi vypravoval ako posilku k 203 aj 213 a myslím, že pred možno 2-3 rokmi jazdila aj mimoriadna Tbus 214, ktorá (na DOD? pamätníci budú lepšie vedieť ) končila na Trnávke vo vozovni.
Valec13.5.2016 10:02 #17 Re:
Reakcia na #15 od kecho:
DPB má licenciu len na linky 1-17 pre Tram a 33, 64, 201 - 212 (a zrejme aj nočáky) pre Tbus. Vypravenie linky 213 alebo 214 by teda bolo v rozpore s týmito licenciami a v takom prípade je už len okrajovou záležitosťou, či by tam bola povolená preprava bicyklov.
Mike13.5.2016 7:49 #16 Re:
Reakcia na #15 od kecho:
Už existujú linky 18 a 19? (Btw. linka 19 podľa všetkého v histórií Ba MHD nikdy neexistovala). Ak neexistujú, je reálne predpoklad že v dohľadnej dobe budú zavedené? (alebo aspoň vo výhľade?)
Je určené, že keď sa také linky zavedú, budú to práve el. a nie bus, alebo tbus?
kecho12.5.2016 23:36 #15 Re:
"preprava bicyklov na všetkých linkách MHD"
S týmto generalizovaním opatrne - podľa PP max po číslo 212.
Takže keď DPB zavedie posilovú 213 na Kolibu, alebo mimoriadnu 214 do vozovne, tam prepravu bicyklov asi nič neupravuje

Btw. do IDS BK napr. momentálne nie sú zaradené tramy 18 a 19 (vie niekto dôvod prečo práve dve linky?) ani Tbusy 213, 214.
Valec14.8.2015 8:33 #14 Re:
Reakcia na #13 od azuz:
Áno, s tým, že to či ťa vodič vezme alebo nie závisí od situácie vo vozidle, tzn. ak tam nebude milión ľudí, kočík alebo invalidný vozík.
azuz13.8.2015 17:51 #13 Re:
Len aby som si to ujasnila (lebo posledná aktualizácia stránky je 2.9.2014):
v MHD BA je možné prepravovať kedykoľvek (deň, hodina) bicykel zadarmo, ak v autobuse nebudú naraz viac než 2 bicykle. Správne? Ďakujem.
Valec4.6.2015 13:35 #12 Re:
Reakcia na #9 od pepe631:
Pokiaľ si pamätám, tak obmedzenie počas špičky nikdy ani nebolo. Pôvodne platila preprava v rámci voľných dní v čase od 07:00 do 20:00 (možno +/- hodina), potom už celodenne celotýždenne. V starších PP by som to možno aj vedel dohľadať.
petoo4.6.2015 12:58 #11 Re:
Reakcia na #10 od Petto:
tak podla toho v čase špičky nie http://www.dpb.sk/podnety/otazky/ ale asi je to len neaktuálne lebo v prepravnom poriadku na ktorý sa to odvoláva som o tom obmedzení zmienku nenašiel ale tak zas je to aj o ohľaduplnosti ľudí voči sebe