Preprava bicyklov v prostriedkoch MHD

Prepravu bicyklov v prostriedkoch bratislavskej MHD upravuje Prepravný poriadok IDS BK od 1. novembra 2015 nasledovne:

  • preprava bicyklov na linkách MHD je možná na všetkých linkách MHD v pracovných dňoch mimo špičiek od 9:00 do 13:00 a od 18:00 do 6:00, počas voľných dní celodenne,
  • pre prepravu bicykla je potrebné označiť si dovozný lístok (15-min. zľavnený za 35 centov), ktorý platí 3 hodiny vo všetkých zónach,
  • bicykle sa prepravujú len v prípade, ak to dovoľuje aktuálna situácia vo vozidle a so súhlasom vodiča,
  • v jednom vozidle je možné prepravovať maximálne 2 bicykle(*), pričom prednosť majú detské kočíky a invalidné vozíky,
  • znečistené bicykle sa neprepravujú,
  • jeden cestujúci môže prepravovať jeden obyčajný jednostopý bicykel (bez motora, bez prívesu),
  • skladací bicykel v zloženom stave sa prepravuje podľa podmienok pre prepravu batožiny,
  • nástupné dvere a miesto na uloženie bicykla sú označené príslušným piktogramom,
    • autobusy a trolejbusy - dvere pre nástup s kočíkom,
    • nízkopodlažné električky - prvé dvere,
    • súpravy starších električiek - posledné dvere prvého vozňa súpravy,
  • v prípade, ak je vozidlo vybavené záchytným bezpečnostným pásom, je vhodné ním bicykel počas prepravy zabezpečiť,
  • cestujúci bez bicykla majú pri nastupovaní/vystupovaní prednosť.

(*) Na cyklobusovej linke 129 medzi Novým SND a Devínom premávajú počas voľných dní od 2. júna 2018 autobusy s cyklonosičom na zadnom čele, pri ktorých je možnosť prepravy až 7 bicyklov naraz. Pri preprave bicyklov autobusmi s cyklonosičom platia nasledujúce pravidlá:

  • Zavesenie a zloženie bicykla (zbaveného odnímateľných častí, ktoré by pri preprave mohli odpadnúť) si zabezpečí sám cestujúci, vodič autobusu zaistí bicykel proti odcudzeniu.
  • Bicykel cestujúcemu vodič odomkne po predložení žetónu, ktorý mu bude vydaný pri naložení bicykla.
  • V prípade nástupu s bicyklom na inej zastávke ako tej, ktorá je cestovným poriadkom určená na nakladanie a vykladanie bicyklov, alebo v prípade úplného obsadenia cyklonosiča, sa bicykel prepravuje vo vnútri vozidla.

V prípade potreby prepravy väčšej skupiny cyklistov je možné objednať si v Dopravnom podniku Bratislava autobus s prívesom na prepravu bicyklov.

V regionálnych autobusoch Slovak Lines sa bicykle prepravujú len počas voľných dní v spojoch určených cestovným poriadkom za rovnaký dovozný lístok ako v MHD. V regionálnych vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko a spoločnosti RegioJet sa preprava bicyklov riadi Prepravným poriadkom príslušného dopravcu. Cena lístka pre bicykel na jednu cestu je 1,50 € (ZSSK), resp. 1 € (RegioJet) a v ponuke sú aj výhodné predplatné lístky na viac dní.


1.9.2014, aktualizované 24.5.2018
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Tina378.7.2018 17:48 #34 Re:
Reakcia na #33 od 3533:
Ďakujem za info
35337.7.2018 22:32 #33 Re:
Reakcia na #32 od Tina37:
Kolobežka sa podľa PP IDSBK považuje za bicykel, skladací bicykel zas za batožinu, takže skladacia kolobežka sa zrejme prepravuje ako batožina
Tina377.7.2018 16:14 #32 Re:
Ak je o s prepravou skladacích kolobežiek? Platia tie isté podmienky?
danlo13.4.2018 11:40 #31 Re:
Ako je to tento rok s nosicmi na bicykle na autobusoch, vie niekto?
810zssk20.5.2016 13:01 #30 Re:
Reakcia na #29 od pharel:
Da sa, ak vodic pozna predpisy 🙂
pharel20.5.2016 11:28 #29 Re:
Reakcia na #27 od jancidubova:
Vcera som isiel novou Skodou a viezla bicykel a dokonca nastupil aj vozickar. Takze sa da asi aj cez tyzden, bolo to okolo 22:00.
810zssk19.5.2016 17:43 #28 Re:
Reakcia na #27 od jancidubova:
PP zo septembra 2015 uz nie je platny. Plati co je napisane vyssie v clanku.
jancidubova19.5.2016 15:55 #27 Re:
zdravim,

bicykle by sa podla noveho PP zo septembra 2015 mali dat prepravovat len cez vikendy a dni pracovneho pokoja, nie? ...
Miro19.5.2016 9:23 #26 Re:
Reakcia na #25 od Valec:
V r.1953 som ešte nežil a do Bratislavy sme sa nasťahovali v r.1966. Takže som určite linku Dn videl niekedy po r.1966. Možno to bola nejaká doplnková k 29-ke alebo mimoriadna pri nejakých slávnostiach na Devíne, neviem.
Valec18.5.2016 18:49 #25 Re:
Reakcia na #24 od Miro:
Dn máš napríklad tu:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10034/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1953-az-1969

Ale Devínska bola len D a potom už 101.
Miro17.5.2016 13:37 #24 Re:
Reakcia na #23 od Miro:
Tu je o tom:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10035/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1970-az-1979
Ale nevidím tam linku Dn do Devína a ja si takú pamätám 😲
Miro17.5.2016 13:33 #23 Re:
Reakcia na #22 od Valec:
Čísla nad 100 si pamätám ako expresné autobusové linky, ktoré zastavovali len na niektorých zastávkach a zabezpečovali rýchle spojenie okrajových častí s centrom.

Ako zaujímavosť - pamätám si aj obdobie, keď linky do okrajových obcí boli značené písmenami - napr. si spomínam Dn ako Devín, Z ako Záhorská Bystrica, Dv ako Devínska Nová Ves, Č ako Čunovo - jazdili na nich zvyčajne Karosy ŠD (diaľkové so žltým náterom a ručne otváranými dverami) a cestovné tam bolo myslím drahšie.

Iste sa tieto údaje dajú nájsť aj inde a presnejšie, tak tento môj príspevok berte ako spomienku na detstvo a mladosť 🙂
Valec17.5.2016 13:20 #22 Re:
Reakcia na #19 od mku81:
V roku 1943, keď sa začalo označovať číslami sa zvolili rady:
1 až 3 pre električky
11 až 13 pre trolejbusy
21 a vyššie pre autobusy.

V 80-tych rokoch sa číslovanie električkových liniek dostalo k číslu 9 a pre ďalšie linky bolo treba vytvoriť miesto. Keďže už existovala napr. aj linka 112 (opäť s ďalším výhľadom rozširovania), tak sa k vtedajším pridalo 200 a vznikli 213 až 217 (218?).
Prečíslovanie v roku 1999 bolo vo svojej podstate zbytočné, nakoľko väčšina liniek nezmenila trasu vôbec alebo len málo, jediné čo sa tým dosiahlo bola len viac-menej ucelená rada.
trolejbus620713.5.2016 17:48 #21 Re:
Reakcia na #19 od mku81:
zjednodušene povedané kvôli rozlíšeniu trolejbusových a električkových liniek, časovú os nájdeš tu -> https://imhd.sk/ba/doc/sk/10036/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1980-az-1989
S499.102313.5.2016 16:38  +1#20 Re:
Reakcia na #19 od mku81:
Šotouši na kompetentných miestach v kombinácii s tým, že vždy sa to tak robilo.
mku8113.5.2016 15:36 #19 Re:
Reakcia na #17 od Valec:
viem, ze je to od veci, ale ked uz sa tu zacalo s tymi linkami... aku ma mat pridanu hodnotu pre mna to, ze podla cisla linky viem, ci je to Abus alebo Tbus, resp. nevie niekto, preco sa Tbusove linky zacali oznacovat 200vkovymi cislami?
kecho13.5.2016 10:32 #18 Re:
Reakcia na #17 od Valec:
Vychádzam z toho, že DPB pred pár rokmi vypravoval ako posilku k 203 aj 213 a myslím, že pred možno 2-3 rokmi jazdila aj mimoriadna Tbus 214, ktorá (na DOD? pamätníci budú lepšie vedieť 🙂 ) končila na Trnávke vo vozovni.
🙂
Valec13.5.2016 10:02 #17 Re:
Reakcia na #15 od kecho:
DPB má licenciu len na linky 1-17 pre Tram a 33, 64, 201 - 212 (a zrejme aj nočáky) pre Tbus. Vypravenie linky 213 alebo 214 by teda bolo v rozpore s týmito licenciami a v takom prípade je už len okrajovou záležitosťou, či by tam bola povolená preprava bicyklov. 😉
Mike13.5.2016 7:49 #16 Re:
Reakcia na #15 od kecho:
Už existujú linky 18 a 19? (Btw. linka 19 podľa všetkého v histórií Ba MHD nikdy neexistovala). Ak neexistujú, je reálne predpoklad že v dohľadnej dobe budú zavedené? (alebo aspoň vo výhľade?)
Je určené, že keď sa také linky zavedú, budú to práve el. a nie bus, alebo tbus?
kecho12.5.2016 23:36 #15 Re:
"preprava bicyklov na všetkých linkách MHD"
S týmto generalizovaním opatrne - podľa PP max po číslo 212.
Takže keď DPB zavedie posilovú 213 na Kolibu, alebo mimoriadnu 214 do vozovne, tam prepravu bicyklov asi nič neupravuje 🤣

Btw. do IDS BK napr. momentálne nie sú zaradené tramy 18 a 19 (vie niekto dôvod prečo práve dve linky?) ani Tbusy 213, 214.