Preprava bicyklov a kolobežiek v IDS BK


Prepravu bicyklov a kolobežiek v prostriedkoch bratislavskej MHD a v regionálnych autobusoch upravuje platný Prepravný poriadok IDS BK  nasledovne:

  • preprava bicyklov/kolobežiek na linkách MHD je možná na všetkých linkách v pracovných dňoch mimo špičiek od 9:00 do 13:00 a od 18:00 do 6:00, počas voľných dní celodenne,
  • pre prepravu bicykla/kolobežky je potrebné označiť si dovozný lístok (30-min. zľavnený), ktorý platí 3 hodiny vo všetkých zónach,
  • bicykle/kolobežky sa prepravujú len v prípade, ak to dovoľuje aktuálna situácia vo vozidle a so súhlasom vodiča,
  • v jednom vozidle je možné prepravovať maximálne 2 bicykle/kolobežky, pričom prednosť majú detské kočíky a invalidné vozíky,
  • dieťa do dovŕšenia 10 rokov môže bicykel/kolobežku prepravovať len v sprievode dospelej osoby,
  • znečistené bicykle/kolobežky sa neprepravujú,
  • jeden cestujúci môže prepravovať jeden jednostopový bicykel pre jednu osobu (bez dodatočne montovaného motora, bez prívesu),
  • elektrobicykel, alebo elektrokolobežku je možné prepravovať len v prípade, ak sú vybavené elektomotorom z výroby,
  • skladací bicykel/skladacia kolobežka v zloženom stave sa prepravuje podľa podmienok pre prepravu batožiny,
  • nástupné dvere a miesto na uloženie bicykla sú označené príslušným piktogramom,
    • autobusy a trolejbusy - dvere pre nástup s kočíkom,
    • nízkopodlažné električky - prvé dvere,
    • súpravy starších električiek - posledné dvere prvého vozňa súpravy,
  • v prípade, ak je vozidlo vybavené popruhmi pre upevnenie bicykla, je potrebné bicykel nimi počas prepravy zabezpečiť,
  • cestujúci bez bicykla majú pri nastupovaní/vystupovaní prednosť.

Rozšírená preprava bicyklov v regionálnej doprave

Vo voľných dňoch od 29. apríla do 29. októbra 2023 je na nasledujúcich regionálnych linkách zavedená rozšírená preprava bicyklov autobusmi s cyklonosičmi pre 6 bicyklov na zadnom čele vozidiel:

  • linka 219 Bratislava – Stupava – Borinka
  • linka 240 Malacky – Záhorská Ves – Vysoká pri Morave
  • linka 250 Bratislava – Stupava – Záhorská Ves – Suchohrad
  • linka 275 Malacky – Moravský Svätý Ján – Borský Svätý Jur
  • linka 277 Malacky – Lakšárska Nová Ves – Bílkove Humence

Spoje s rozšírenou prepravou bicyklov sú vyznačené v cestovných poriadkoch. V prípade plného obsadenia cyklonosiča bude možná preprava bicykla vo vozidle podľa štandardných podmienok na prepravu bicykla.


V regionálnych vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko sa preprava bicyklov riadi jej Prepravným poriadkom. Cena lístka pre bicykel na jednu cestu je 1,50 € (ZSSK, dostupný aj vo forme SMS lístka zaslaním písmena X na číslo 2255) a v ponuke sú aj výhodné predplatné lístky na viac dní.

Prepravovať bicykle v osobných a REX vlakoch je možné pod dohľadom cestujúceho vo vyhradenom priestore vo vozňoch označených piktogramom bicykla a tiež pri prvých dverách prvého vozňa alebo posledných dverách posledného vozňa s miestami na sedenie (tzv. predstavok) do vyčerpania kapacity tohto priestoru. Naloženie a vyloženie bicykla si zabezpečuje cestujúci sám. Elektrobicykel alebo elektrokolobežku je možné prepravovať len so zapojenou batériou, jej nabíjanie vo vlaku je zakázané.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
kamo tak toto je hovno ja mam kolobezku ktora sa da polozit vedla mna a este si mam kupit listok? ja zbankrotujem raz kvoli tomuto tu
Reakcia na: Anicka-1978 #38:
Dať vedieť vodičovi že chcete nastúpiť a nastúpiť len s jeho súhlasom do označených dverí. Detský kočík s dieťaťom sa prepravuje bezplatne, vy platíte bežnú cenu.
Dobry den, prosim vas, ake su podmienky prepravy kocikov s dietatom a ake tarify sa pouzivaju?dakujem
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
A to som očakával, že taký transportný polyhistor, ako HorvY, ktorý má absolútne ku všetkému svoj komentár, bude mať PPT v hlave alebo, v horšom prípade, bude aspoň vedieť, kde to hľadať.
Reakcia na: HORVI #35:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/20658/20658#dovozne

Zľavnený 30-minútový za 0,45€, alebo dovozný lístok (pri kúpe elektronického lístku).
Teraz, keď sa rušia 15 minútové lístky a chcem ísť s bicyklom do MHD, tak aký dovozný lístok si mám označiť. Ďakujem
Reakcia na: 3533 #33:
Ďakujem za info
Reakcia na: Tina37 #32:
Kolobežka sa podľa PP IDSBK považuje za bicykel, skladací bicykel zas za batožinu, takže skladacia kolobežka sa zrejme prepravuje ako batožina
Ak je o s prepravou skladacích kolobežiek? Platia tie isté podmienky?
Ako je to tento rok s nosicmi na bicykle na autobusoch, vie niekto?
Reakcia na: pharel #29:
Da sa, ak vodic pozna predpisy 🙂
Reakcia na: jancidubova #27:
Vcera som isiel novou Skodou a viezla bicykel a dokonca nastupil aj vozickar. Takze sa da asi aj cez tyzden, bolo to okolo 22:00.
Reakcia na: jancidubova #27:
PP zo septembra 2015 uz nie je platny. Plati co je napisane vyssie v clanku.
zdravim,

bicykle by sa podla noveho PP zo septembra 2015 mali dat prepravovat len cez vikendy a dni pracovneho pokoja, nie? ...
Reakcia na: Valec #25:
V r.1953 som ešte nežil a do Bratislavy sme sa nasťahovali v r.1966. Takže som určite linku Dn videl niekedy po r.1966. Možno to bola nejaká doplnková k 29-ke alebo mimoriadna pri nejakých slávnostiach na Devíne, neviem.
Reakcia na: Miro #24:
Dn máš napríklad tu:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10034/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1953-az-1969

Ale Devínska bola len D a potom už 101.
Reakcia na: Miro #23:
Tu je o tom:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10035/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1970-az-1979
Ale nevidím tam linku Dn do Devína a ja si takú pamätám ?
Reakcia na: Valec #22:
Čísla nad 100 si pamätám ako expresné autobusové linky, ktoré zastavovali len na niektorých zastávkach a zabezpečovali rýchle spojenie okrajových častí s centrom.

Ako zaujímavosť - pamätám si aj obdobie, keď linky do okrajových obcí boli značené písmenami - napr. si spomínam Dn ako Devín, Z ako Záhorská Bystrica, Dv ako Devínska Nová Ves, Č ako Čunovo - jazdili na nich zvyčajne Karosy ŠD (diaľkové so žltým náterom a ručne otváranými dverami) a cestovné tam bolo myslím drahšie.

Iste sa tieto údaje dajú nájsť aj inde a presnejšie, tak tento môj príspevok berte ako spomienku na detstvo a mladosť ?
Reakcia na: mku81 #19:
V roku 1943, keď sa začalo označovať číslami sa zvolili rady:
1 až 3 pre električky
11 až 13 pre trolejbusy
21 a vyššie pre autobusy.

V 80-tych rokoch sa číslovanie električkových liniek dostalo k číslu 9 a pre ďalšie linky bolo treba vytvoriť miesto. Keďže už existovala napr. aj linka 112 (opäť s ďalším výhľadom rozširovania), tak sa k vtedajším pridalo 200 a vznikli 213 až 217 (218?).
Prečíslovanie v roku 1999 bolo vo svojej podstate zbytočné, nakoľko väčšina liniek nezmenila trasu vôbec alebo len málo, jediné čo sa tým dosiahlo bola len viac-menej ucelená rada.
Reakcia na: mku81 #19:
zjednodušene povedané kvôli rozlíšeniu trolejbusových a električkových liniek, časovú os nájdeš tu -> https://imhd.sk/ba/doc/sk/10036/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1980-az-1989