Anketa: Využívate na cestovanie do častí mesta, kde už bola zavedená nová parkovacia politika, MHD častejšie ako pred jej zavedením?

Počas DOD 2022 sa prišiel prezentovať aj parkovací systém PAAS vo forme odťahového vozidla a mestskej polície
Foto © DuPe
áno (25 %)
nie (75 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #41:
Ale s rýchlosťou rozširovania PAAS, akú máme teraz nastavenú, sa to do všetkých častí, kde to treba, dostane najskôr v roku 2030, ak vôbec.
A čakať tak dlho na to, že snáď sa to potom zlepší nie je práve vyhliadka ktorou sa chceš chváliť.
Reakcia na: Valec #37:
Ale ved na SMS este svojho casu- neviem ako dnes prevadzkovalo aj druhe najvacsie mesto v SR. A bezne prevadzkuju dalsie mesta. Asi taka tragedia ako sa tu hrame to evidentne nebude. Inak to s tymi automatmi co si napisal stale nic nevyvratilo. Skor naopak.
Reakcia na: david1 #40:
Deje sa to vo veľkom. V mojej lokalite to vyzerá, že autá padli z neba.
Reakcia na: david1 #40:
Áno, u rodičov na Račku, kde nebola zavedená zóna už neviem zaparkovať ani náhodou, ani zadarmo.
Reakcia na: david1 #40:
Ubúda tam kde už PAAS zavedený bol. Je pravda že zatiaľ sa to prelieva inde, ale s rozširovaním systému možno podobný vývoj očakávať aj tam.
Reakcia na: 810zssk #39:
Áut neubúda ,len sa presunuli inam.. , kde to zatiaľ neplatí a a to je drvivá väčšina mesta. Tam sa situácia o dosť zhoršila.. Mali to spustiť naraz alebo aspoň vo väčšine mesta.
Reakcia na: richardhudec #38:
V individuálnych prípadoch to môže mať takýto efekt, ale to že sa ti lepšie parkuje je dôkaz že celkovo áut ubúda, čo je želaný výsledok 🙂
Od zavedenia PAAS využívam auto viac ako alternatívy keďže sa mi v zavedených zónach parkuje omnoho lepšie a zadarmo. Kým na Hodžko som chodil bežne električkou/bicyklom, od zavedenia PAAS mám pri prezidentskom paláci kopu voľných miest v akomkoľvek čase a mám 2 hodiny zadarmo 💗
Reakcia na: Minko #27:
Pýtal si sa na províziu spracovateľa platby. Prevádzka automatu výrazne kolíše podľa toho, aký má predaj, keďže náklady na jeho prevádzku sú viac menej fixné. Automat na Hlavnej stanici bude mať výrazne lepšiu ekonomiku, ako automat na zastávke Mláka. Pri SMS ale platíš identickú províziu či predáš 2 alebo milión SMS lístkov.
Preto SMS parking v Novej Sedlici môže byť výhodnejší ako prevádzkovať automat, zatiaľ čo v Bratislave to môže byť opačne.
Navyše, cez SMS nezaplatí zahraničný návštevník (a v BA ich je dosť), takže pre neho potrebuješ ďalšie riešenie možnosti platby.
Reakcia na: si #26:
Kým ty svoje obľúbené podniky necháš vykrvácať, iní ľudia ich začnú navštevovať, lebo sa tam bude dať pohodlne zaparkovať.
Takáto argumentácia mi totiž veľmi pripomína prezentáciu z gréckeho mesta Seres, kde som bol na študijnom pobyte. Keď tam v centre zavádzali pešiu zónu, prevádzkari sa búrili že skrachujú, lebo sa tam nedostanú hostia. Po polroku zistili, že ulica bez áut je prijateľnejšia chodcom a hostí majú ďaleko viac. Prevádzkovatelia z vedľajších sa zároveň začali dožadovať rozšírenia pešej zóny aj k nim.
Reakcia na: keks #22:
Však nejde o tvorbu zisku ale o úhradu zvýšených nákladov na tento spôsob platby.
Reakcia na: si #26:
Ty si typickým príkladom toho, prečo bude Slovensko navždy Balkán.
Reakcia na: Ike #30:
Ale má - on ten operátor odsype niečo tým, ktorí o tom rozhodli.
Reakcia na: Ike #30:
Vysvetlil ti to 810zssk. Ale otazka je stale nastolena: preco len BA ma problem s proviziou operatorov a zvysok SK je s tym v pohode?
Reakcia na: Ike #30:
Platenie provízie má pridanú hodnotu - máš možnosť platby cez SMS. To je úplne to isté ako pri tom automate kde pridanou hodnotou je možnosť platby cez automat.
Reakcia na: Minko #29:
Údržba automatov má pridanú hodnotu - máš automat. Platenie prestrelenej provízie operátorovi pridanú hodnotu nemá - platíš dividendy predstavenstvu.
Reakcia na: Ike #28:
Nie niesom ten typ dezolé. Iba vravim ze bratislavsky parkovaci system je brutalne user-unfriendly.
Reakcia na: Minko #27:
Všetko je sprisahanie. A Valca na tajnáša platí Mikomat
Reakcia na: Valec #24:
A co prevadzka automatov? To je prakticky fixny naklad- od udrzby a prevadzky automatu cez software, ostranovanie poruch, nie je to lacna zalezitost. Este raz, keby to bolo tak zle, neficala by na tom viac nez polovica slovenska.
Reakcia na: Miro #25:
ja sa lokalitam kde treba platit vyhybam (a prevadzky ktore tam su a predtym som ich vyuzival tak je mi luto, ale necham radsej chcipnut hladom (hlasujem "nohami") a idem tam kde takyto problem riesit nemusim....)
a v krajnom pripade ak sa tomu vyhnut neviem (urady, lekari) tak sice nerad, ale pouzijem moju zazracnu modru karticku s vozickom a strcim sa na miesto pre invalidov (aj ked pohybovymi problemami nastastie zatial v nejakej pozorovatelnej miere netrpim a tak mozno obsadim miesto niekomu viac nudznemu ako som sam)

ked tato "vymozenost" dalsieho zdanenia dorazi do koncin kde byvaju pribuzni na sidliskach, tak to bude asi vyzerat tak, ze ked pojdeme na navstevu tak budem parkovat u nich v garazi zatial co vyparkuju oni svoje auto na ulicu (vsetcia pribuzni co byvaju v meste mimo zastavby rodinnych maju zabezpecene parkovanie vo svojich garazach a nezavadzaju so zaparkovanymi autami na ulici)

a doma ma nastastie tato vymozenost trapit snad nebude, predpokladam ze kym bude v tomto state platit aspon nejake zakladne pravo, tak si nebude moct dovolit mesto vyberat parkovne na mojich sukromnych pozemkoch ani ked lezia pri ceste....

Ďalšie ankety