Určite nebolo v autobuse 15 stupňov. Na takú teplotu sa to ani nedá vychladiť. Klimatizovať samozrejme treba. Ofuk z otvorených okienok a potenie sa na koženkových sedačkách patria do minulého storočia, ak sa bavíme o komforte cestovania.
s uplnym kludom mozes mat pri vonkajsej teplote 25 stupnov vo vozidle tych stupnov 40.... staci aby nan svietilo slniecko a niekto ako Ty si povedal ze ved vonku mi je prijemne (a upozornujem ze Tebe, pre mna je 25 uz privela a zas poznam ludi ktorym je este aj pri 30 zima), tak pustat klimu netreba... co na tom ze vozidlo je "sklenik"
Konečne som zasa našiel túto anketu. Dostať sa sem z menu sa nedá.
Takže: ja som mal na mysli prípad keď bolo vonku 25°C a v autobuse asi 15°C. Vonku príjemne v kraťasoch a tričku, v buse aby som hľadal vetrovku. Zrejme to bolo zle nastavené, alebo nejaká porucha. Pokiaľ je optimálna teplota vonku, tak snáď netreba ani kúriť, ani klimatizovať.
Takže podľa minusiek to vidím na klasický problém Slovákov zase... Nadávať ako sa mám zle je národný šport. Ale pozrieť sa, aké mám práva a potom na nich trvať, ak sú porušované, tak to nie... Radšej sa vkuse sťažovať, ale nič s tým nespraviť.
V sobotu som cestoval busom (minibusom, nejaké Iveco Indcar Wing) náhradnej dopravy za vlak a vodič v hrubej mikine mal na klimatizácii nastavených 32 stupňov. Skoro som odpadol už keď otvoril dvere.
Tak ako existujú normy pre minimálne teploty, sú normy pre maximálne teploty a ak sa to nedá dodržať, sú tam nejaké ďalšie povinnosti zamestnávateľa, čo musí splniť.
Keďže naše dvere sú furt otvorené, tak by to moc veľký význam nemalo. A ja razím politiku otvorených dverí Helpdesku. Zatváram ich iba vtedy, keď vonku strojovo čistia podlahy, kto to má počúvať.
Taký úžasný predpis (alebo odporúčanie ako píše S499.1023) aplikujú u nás v práci. Keď je vonku hic 38°C tak v kancelárii máme 33°C, lebo odporúčanie max. 5°C rozdiel. Že tam idem v lete zdochnúť nikoho netrápi. Najvyššie poschodie, južná strana, žalúzie z vnútornej strany moc nepomáhalo. Na vlastné náklady sme s kolegami kúpili a nalepili fólie na okná, čo situáciu mierne zlepšilo. Potom nás presťahovali na severovýchodnú stranu. Aj tak som sa musel chodiť schladiť do serverovne, kde bolo príjemne.
Ako presne sa má človek obliekať podľa počasia, keď v polovici verejných priestorov je to ako v chladničke, a v druhej polovici ako v rúre? Radšej by mala byť nejaká norma ohľadom kúrenia, a nie že každý individuál si jeho miestnosť nastaví podľa vlastného gusta.
Hej, sotva kúriace Citelisy či Sorky som si náramne užíval pri "cestovaní MHD kratšie", keď ma elina vypľula na Farského, desať minút som podupkával vo vetre pred TPD a držiac sa ľadovej tyče v buse som následne ani nestihol "rozmrznúť" po moju zastávku. A potom že prečo ľudia chodia autami...
Neviem ako v autobuse ale v mojej obyčajnej Octavii sa nikdy nevháňa chladnejší vzduch, než je nastavená teplota. Na rýchle vychladenie interiéru je tam ploha "LOW" (a na vykúrenie "HIGH"). Takže si myslím, že si mýliš pocitovú teplotu so skutočnou.
To žiaľ neviem, hovoril nám to bezpečák na školení BOZP, keď sa u nás riešilo, že firma v zime kúri na 21°C a časť ľudí sa na to sťažovala, že to je málo a že by chceli tak 24-25°C. Tí istí ľudia sa zase sťažovali, že sa v lete neklímovalo na 18°C.
Norma pre MHD ma zmysel, keďže sa ráta s tým, že necestuješ MHD dlho, ale kratšie a nie je dobré zažívať teplotné šoky. Si pamätám časy, keď vonku -15°C a išli sme sa sánkovať na Kolibu, že sme sa ešte pred príchodom trolejbusu museli vyzliekať, lebo v ňom bolo tak 30°C, ako bol vykúrený a ak by si ostal oblečený, tak tam bolo na umretie a ľudia boli celý spotený a potom veselo zase do -15°C. V lete sa tiež ľudia sťažujú, že vonku 40°C a ofukne ich klíma, čo sa snaží ochladiť vozidlo na 18°C a ramená, krk a podobne KO, keď vošli dnu spotený. To že niekto tu s tým nemá problém ešte neznamená, že veľa ďalších ľudí kvôli tomu nemá problémy.