Anketa: Je pre vás existencia vyhradených buspruhov dôležitá pri voľbe spôsobu cestovania po meste (MHD/automobil)?

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej #6:
Je aj nie je relevantná, zakaždým záleží od situácie. Napríklad bus pruh na Bajkalskej v podjazde pod Prievozskou je fajn si môžeš povedať. Na druhú stranu, zjazd z Prístavného mosta po zastávku Prístavný most a potom sa preštrikovať ďalej smer Mliekárenská trvá v špičke aj 15+ minút. Chcelo by to analýzu, ale možno by si zistil, že ak by ten 500m bus pruh neexistoval, tak by autobus prešiel danú oblasť rýchlejšie. A možno nie.

Na konci sa vždy dôležitý výsledok. Napríklad, bývaš v Slnečniciach, pracuješ v oblasti autobusovej stanice na Nivoch. Absolvuješ to 5x za týždeň. Dám ti možnosti pre 1 cestu, čas je rátaný dvere-dvere.
A/ 35 minút a nestojí ťa to ani cent, resp. raz za 3000km tam minieš 40€.
B/ 50 minút a stojí ťa to 1-1,6€, ale musíš sa tlačiť s milión ľuďmi
C/ 25 minút a stoji ťa to cca 1€, ale sedíš v pohodlí.
Čo si vyberieš? A čo si myslíš, že si vyberie väčšina ľudí?


Čo sa týka obchádzkových trás, pri autách, tam si tiež koľkokrát nevyberieš. Či sa ti to páči či nie, väčšinou máš 1, max 2 alternatívne trasy a rozdiel je pár minút a koľkokrát je to o šťastí, že čo sa kde skôr pohne. Napríklad ideš s Dúbravky do Ružinova. Môžeš to zobrať cez Šancovu, alebo cez Einsteinovu. Veľmi si nepomôžeš. Kľudne si zapni v špičke Waze a dávaj si odkiaľ kam chceš ísť. Ponúkne ti 1-3 alternatívy, ale 1-2 možnosti budú zväčša do 5 minút s časom jazdy, tá 3. možnosť je už koľkokrát úplne od veci.


Občas jazdím do Brna k dcére a zvykol som si do mesta jazdiť zo Slatiny trolejbusom. Ten totiž v meste využíva bus pruh vedený po električkovom páse, takže je v špičke podstatne rýchlejší, než IAD a okrem toho sa tak komfortne prestupuje na električku. Nehovoriac o tom, že nemám starosti s parkovaním v meste, ani kupovaním cestovných lístkov, stačí pri nástupe a prípadne aj pri výstupe pri ktorýchkoľvek dverách priložiť platobnú kartu, keďže cesta trvá do 15 minút a cena je rovnaká ako s papierovým lístkom.
Reakcia na: bobitwo #5:
Ja som v otazke nevidel nic o vlakoch ktore maju byt este rychlejsie nez autobusy. Ja som tu otazku pochopil tak, ze ci je dolezite ze existuje buspruh v rozhodnuti ci pojdes autobusom alebo inou formou dopravy (auto, chodza, kolobezka, etc) v pripadoch, ked autobus v buspruhu moze konkurovat inym sposobom dopravy.

Ja sa tak bezne rozhodujem - ak autobus bude stat v zapche ako u blbych, tak jednoznacne to nestoji za to, aby som s nim isiel ked mna tam moje nohy alebo kolobezka dostanu ovela rychlejsie. O aute ani nehovorim - auto moze zvolit obchadzkovu trasu, co autobus nemoze. A teda je existencia bus pruhov sakra relevantna.
Reakcia na: Andrej #3:
Pre ľudí je dôležitý čas. Chcem sa dostať z bodu A do bodu B za čo najkratší čas a za čo najnižšie náklady. To je rozhodujúce. Ľuďom je jedno, či tam je, či nie nie je bus pruhu. V prípade mestskej a prímestskej verejnej hromadnej dopravy je pre drvivú väčšinu ľudí dôležitý výsledok.

Ak ti poviem, že z konca Petržalky viem byť na konci Rači za 30 minút električkou, ale busom a bus pruhmi to bude za 45 minút, sú tie bus pruhy dôležité? Nie. Ak ti poviem, že z DS som v BA za 45 minút vlakom, ale za 70 minút autobusom, ktorý má v Bratislave bus pruhy, pôjdeš kvôli tomu busom? Nie. Pôjdeš tým, čo je rýchlejšie. Ak by bol autobus bez bus pruhov rýchlejšie z Petržalky v Rači, ako ten s bus pruhmi, pôjdeš tým, čo má bus pruhy? Nie, pôjdeš tým rýchlejším. Dôležitý je výsledok.
Reakcia na: Andrej #3:
ale substratu je podla mna uplne jedno ze ci je jazdna doba ovplyvnena (ne)pritomnostou buspruhu, stavom kolajovej trate, troleja alebo preplnenostou vzdusneho priestoru nad mestom, pre substrat je klucovy vysledok......

a napriklad pokial bude chronometraz spoja nastavena na jazdu rychlostou chodze a vodici buzerovani za jazdu v predstihu, tak je uplne jedno ze ci ten cas stravi ten spoj pomalou jazdou v buspruhu, medzi ostatnymi, alebo vetranim v zastavke.....
Reakcia na: bobitwo #2:
Ako ze existencia bus pruhu nie je podstatna? Vsak to je hlavna vec co ma vplyv na jazdne doby.
Ľudí zaujíma čas, za ktorý sa dostanú do cieľa. Existencia bus pruhu nie je podstatná, podstatný je čas.
Ja len doplním, že mesto je podľa mňa v oblasti udržateľnej mobility extrémne slabé. Odhliadnuc od toho, že z nejakého nie úplne jasného dôvodu sa mesto líška voličom, ktorí toto vedenie nikdy nebudú voliť, je aj BUS pruh na I/2 ukážkovým dôkazom, že v meste je množstvo rezerv na implementáciu opatrení, ktoré sa vodičov IAD ani nedotknú. Prečo sa tieto opatrenia robia po 7 rokoch? Prečo je dôvodom na oslavu jeden priebežný chodník ročne? Prečo je dôvodom na oslavu pár dopravných vankúšov pre jednou základnou školou (a po 7 rokoch nie je dopravný vankúš štandardom pri *každej* škole aspoň v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta)?
#3315 využíva nový bus pruh na Hodonínskej ulici v Záhorskej Bystrici
Foto © Public Transport
áno (89 %)
nie (9 %)
neviem (1 %)

		

Ďalšie ankety