Anketa: Chýbajú vám letné jazdy historických vozidiel?

#135, 31, Kapucínska ulica
Foto © MA_XI_145
áno (73 %)
nie (24 %)
neviem (3 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem, lebo tam nie je klíma takže by to bolo asi peklo cez leto. Radšej na jar alebo na jeseň
Reakcia na: S499.1023 #15:
A Lohner T4 by si nechcel?

https://transphoto.org/vehicle/495611/

Možno by ho pustili...
Reakcia na: S499.1023 #22:
Tak to dostal odo mňa tie isté. Ja som ich zohnal tuším v roku 2015 alebo 2016. Kompletné, rozleštené silichromom. Dostal som o jeden kus viac, ten mám vystavený v skrinke. 😁 Konce neboli chromové, bol to leštený hliník. Detailne som si také smerovky obzeral v Remíze (múzeum).
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Geamatic mali aj viedenské Düwagorotaxosgpáky, aj napríklad mníchovské P3, ale práve pre nedostatok náhradných dielov ho povyhadzovali a nechali manuálne riadenie.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Ja som Kremeňovi doniesol bočné smerovky na Schörlinga z Würzburgu ale boli to tie modernejšie, bez chrómových koncov.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Ja by som s ambíciami nekončil pri nostalgických/historických linkách. Keď "skončia" eurofondy, mohli by sme v obnove vozového parku pokračovať skupovaním PCC, vbudovaním prostredného NP dielu a pre podporu slovenského priemyslu modernizáciu výzbroje zveriť overenému dodávateľovi adrenalínových atrakcií EVPÚ Neudubnitz...
Reakcia na: S499.1023 #18:
To je vskutku kuriozita! Môžeš s tým jazdiť plne manuálne alebo poloautomaticky podľa prúdovej požiadavky. Ako pekne to samé točí kľukou a spína stupne je paráda. Ináč aj WLB Reihe 100 má GEAMATIC-M Type GA-TR 147 INTERMAS. Ten je ale iba poloautomat. Pred pár rokmi som bol u nich v dielni (kde som zohnal bočné smerovky na Schörling), videl som ten mechanizmus aj rozobratý.
Reakcia na: Mhr1 #17:
Je to tak, mne to potvrdil ten najkompetentnejší z DÚČR, ktorý tie papiere vydal 😁.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Hovoril som o prvej sérii, ďalšie dve už nemajú Geamatic ale nezáživné tyristory. Mňa práve fascinovala tá samootáčacia kľuka regulača: https://youtu.be/gvwWVsHqbo4. Pri bežnej pravádzke na Geamatic samozrejme nebol kľuka nasadená, to som videl len na prototypovom Timisi v Kluži.
Reakcia na: Andrej #12:
8133 v Prahe, súčasná 7000, má nové papiere vydané českým drážnym úradom. Hovorili mi to najkompetentnejší z vedenia DPP.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Kremienok by si s tým zaručene poradil. Prvá séria bola v Lodži už zošrotovaná, zvyšné dve zatiaľ ostávajú vo Freiburgu.

Düwag ako aj PCC z Antverp by som bral tiež. Na šotoúčely ideálne. Možno by sa našlo aj nejaké BN PCC z roku 1950, ale neviem ako je to s metrovými podvozkami. Možno v Belehrade nejaké ešte majú, prípadne inde v Belgicku. Bolo by zaujímavé mať PCC z Los Angeles, "úzke" PCC, T2 a T3 vedľa seba. Potenciálne aj T1 (ak nejaká je).

To sú mi úlety!
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
To bol problém za úradného šimľa Poltretinu. Dnes nie je problém získať papiere. "Správny orgán" by kľudne schválil ej nejaké PCC z Antverp 😁. Ja by som tu zasa hrozne rád videl ex-Freiburg Düwag GT8 8x8 s Geamaticom, čo teraz dožívajú (ak už nedožili) niekde v Poľsku. Freiburg o tento typ záujem nemá práve kvôli náročnej údržbe a nedostatku náhradných dielov na Geamatic ale Kremienok by si s tým podľa mňa poradil 😁.
Reakcia na: Andrej #12:
To bolo dávno, keď sa riešili "papiere" pre 7134. Odvtedy sa veci zmenili.
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Toto je čo za bordel, že si zachovajú nádejné historické vozidlo a jeho papiere dajú inému vozidlu???

Mimochodom, nové papiere vybaviť pre ňu by nešlo? Na čom jazdí 8133 v Prahe?
Mojím snom naďalej ostáva dostať do Bratislavy vozeň PCC-P1 LARy 3072, prekopať ho na "all-electric" verziu s použitím výzbroje Tr37, doplniť pantograf nad 1. podvozok a jazdiť. Keď sa na ČHŽ môže premávať Shay (čo je obrovský unikát), tak nevidím dôvod, prečo by nemohla po Bratislave jazdiť PCC-P1, aj keď upravená. Technicky je to plne realizovateľné. Upozorňujem, že električka by premávala na pôvodných amerických úzkorozchodných podvozkoch Clark Equipment Co typ B-1. Áno, na metrovom rozchode. S vnútorným rámom!

Keď sa už nepodarilo dostať do BA T2R z Ústí (skončila v Moste), tak PCC by bola aj tak lepšia. A technicky na to má. Mimochodom, električka z USA (konkrétne z New Yourku) je aj vo Viedni a občas ju vytiahnu - vzhľadom na jej šírku ale iba na vybrané trasy. PCC-P1 by v Bratislave mohla všade, my máme električky široké.
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Vystaviť "papiere" pre 7086 je ten najmenší problém. Už som sa o tom bavil so "správnym orgánom" pred pár rokmi.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Upozorňujem, že som to písal pripitý, tak to berte s rezervou.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
#7086 sa momentálne nemôže stať premávkovým HV nakoľko jej technický preukaz má #7134. Situácia by sa mohla zmeniť keď sa #7134 vyradí a #7086 dostane svoj technický preukaz naspäť, ale neviem či je to možné.
Reakcia na: N/A #6:
Andrej má pravdu. Ak chceme mať prevádzku historičákov (alebo pseudohistoričákov), tak by podľa mňa mali:
1. Jazdiť za bežnú tarifu (vozidlá vybavené označovačmi).
2. Mať nejakú doplnkovú dopravnú funkciu - zabezpečovať spojenie, ktoré bežne nie je.
3. Výnimku zo "štandardov dopravnej oblsužnosti" - napr. nízkopodlažnosť, klimatizácia.
4. V rámci doplnkovosti by mali mať nejakú rozumnú prevádzkovú dobu, napr. cez víkendy v čase 10:00 - 18:00 (prípadne dlhšie, aby nejako rozumne vychádzali služby).

Linky napríklad nasledovne (je mi jedno akými číslami/písmenami ich označíte, len nech sú vyvesené na zastávkach a uvedené v mapách):
Električka:
HLST - Obchodná - tunel - nábrežeie - Jesenského - Špitálska - Blumentál - HLST. Interval 30 minút.
Trolejbus:
Búdková - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - 29. augusta - Nivy - Miletičova - Lovinského. Interval 30 minút.
Autobus:
Jesenského - Štúrova - nábrežie - Most SNP - Dvory - Hálova - Nám. hraničiarov - Lachova - Šustekova - Ekonomická univerziza - Most Apollo - Malá scéna - Jesenského. Interval 30 minút.

Na každú linku mať v stave tri vozidlá danej trakcie, vybavené označovačmi.
Električky: 7086, 7610, 211 (všetky sa dajú relatívne lacno spraviť).
Autbousy: DPB by mal vybaviť ŠM11 3350 tarifným systémom, doplniť ju Ikarusom 280 2881 a nejakou Karosou.
Trolejbusy: 53, 6505 a nejakú 14Tr v pôvodnom stave (napr. 6309 - prekopať 8144 späť do stavu po dodaní).

Všetky vozidlá by boli vybavené tarifným systémom. Najviac by sa "hoblovali" 7086, 6309 a Karosa (vyberte si ktorá). 2. vozidlo na linke by sa striedalo: 7610/211, 53/6505 a 3350/2881. Výnimočne (možno dva krát do roka) by sa mohlo vypraviť aj niečo iné, osadené sprievodcami ktorí budú vybavení prenosnými označovačmi fungujúcimi v rámci bežnej tarify (technicky to možné je). Takže napr. na otvorenie sezóny a ukončenie sezóny by boli so sprievodcami vozidlá 38+135/215, 152/80, 236/51.

EDIT: Lovinského - HAHA. Samozrejme myslím Jelačičovu. Myslím že aj čitatelia to pochopili.

Ďalšie ankety