Rozvojové plány

11.1.2016
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Kobenhavn19.1.2016 20:42 #35 Re:
Reakcia na #34 od Kobenhavn:
202 som chcel napísať.
Kobenhavn19.1.2016 20:40 #34 Re:
Reakcia na #16 od d3k0:
Ďakujem za odpoveď, a súhlasím s tým vedením po trase 2020
Error 0x00714.1.2016 20:42 #33 Re:
Reakcia na #22 od haló:
Nejak to berete moj prispevok moc vazne, to ten nestacil? Tiez si skor myslim, ze pocet obyvatelov v Bratislave bude stagnovat. Asi aj podla toho, ci vsetkych, ktori utiekli do suburbov kde si postavili domcek so zahradou a oklopili ho murom, omrzia kazdodenne zapchy a vratia sa spät do mesta...
Valec14.1.2016 19:23 #32 Re:
Reakcia na #31 od Solider:
A nemá byť Bergamon v tom priestore, čo som uviedol?
Solider14.1.2016 19:07 #31 Re:
Reakcia na #27 od Valec:
Prievoz nie sú len rodinné domy, onedlho tam pribudne na etapy osemsto bytov v obytnom súbore Bergamon. Čím však nechcem povedať, aby sa v prvej etape budovala prievozská radiála až do Prievozu. V prvej etape postačuje po Plynárenskú ulicu, ďalšia etapa, ak by sa mala realizovať, by mala byť podľa mňa až do Podunjských Biskupíc. Súhlasím však s tým, že veľa sa dokáže vyriešiť aj vybudovaním buspruhu od Pažítkovej až po Ondrejovovu, teoreticky až po Popradskú, s vybudovaním dlhoočakávanej MUK na Popradskej/Svornosti a výmenou asfaltu v celej dĺžke buspruhov až po Čiližskú.
juraj.k14.1.2016 17:01 #30 Re:
Reakcia na #29 od Mike:
v Dopravnom genereli.
Mike14.1.2016 16:51 #29 Re:
Reakcia na #28 od juraj.k:
"Inak, je v pláne aj prepojka radiál (Račianska-Vajnorská-Ružinovská) po Tomášikovej"
V akom pláne?
juraj.k14.1.2016 16:32 #28 Re:
Reakcia na #27 od Valec:
Hohó, normálne mi čítaš myšlienky Severná vetva PRIEVOZSKEJ (nie Ružinovskej) radiály po vlečke napadla aj mňa, ale skončil som niekde pri Rumančekovej. Súhlasím však s jej trasou minimálne po Tomášikovu. Inak, je v pláne aj prepojka radiál (Račianska-Vajnorská-Ružinovská) po Tomášikovej, a jej realizáciu odporúča aj generel. Predĺženie tejto prepojky je naplánované aj ďalej až po Prievoz, resp. po D1 a ďalej v spoločnej trase na Vlčie Hrdlo, avšak v prípade trasovania Prievozskej radiály po Slovnaftskej by malo zmysel len jej napojenie po Gagarinovu.
Valec14.1.2016 16:06  +1#27 Re:
Reakcia na #25 od juraj.k:
Tak tie rodinné domy v Prievoze ti veľa dopravy nevygenerujú. Naviac všetky väčšie potenciálne projekty ležia aj tak medzi Bajkalskou a Hraničnou a tie sú v pešej dostupnosti.

Prievoz by som nechal trolejbusom, ktorým by dopomohla druhá vetva Ružinovskej radiály vedená po tej istej vlečke na sever a potom po Gagarinovej aspoň po úroveň zast. Ondrejovova (max. po cintorín, lebo cez Svornosti ani Popradskú už nie je kde).
juraj.k14.1.2016 15:39 #26 Re:
Reakcia na #25 od juraj.k:
https://www.google.sk/maps/@48.1416672,17.1545716,3a,19.9y,120.42h,81.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1smjUfDz94MJOJkp_x2m7VGQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DmjUfDz94MJOJkp_x2m7VGQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D327.24142%26pitch%3D0!7i13312!8i6656?hl=en
juraj.k14.1.2016 15:36 #25 Re:
Reakcia na #24 od juraj.k:
Vyzerá, že nie je (konflikt s R7).

http://www.obchvatbratislavy.sk/uploads/files/d4-r7-na-orto-mape-169.pdf

Potom by ale asi bolo lepšie obísť tú domčekovú štvrť juhozápadom a pokračovať s električkou popri Slovnaftskej. V takom prípade by električka križovala železničnú trať v strmšom uhle a možno by do toho podjazdu v mieste terajšej vlečky vošla aj dvojkoľajne

Nevýhodou tohto trasovania by ale bolo, že sa električka úplne vyhne Prievozu.
juraj.k14.1.2016 15:29 #24 Re:
Reakcia na #23 od Valec:
Generel vie

https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/231081
príloha 2015-09-01 oprava máp.zip, konkrétne tram_2-1.pdf až tram_2-4.pdf

V skratke: podjazdom pod Bajkalskú - Mlynské Nivy - Hraničná - popri D1 .

Inak to tvoje riešenie by tiež stálo za bližšie preskúmanie... Napadlo ma, či tam nie je konflikt s trasovaním R7.
Valec14.1.2016 14:12  +3#23 Re:
Reakcia na #21 od juraj.k:
Neviem, ako by si sa chcel dostať k tomu miestu s križovaním diaľnice, ale existuje jedno elegantné riešenie na preklenutie aj diaľnice aj železnice a to je vlečka do bývalých uhoľných skladov vedúca popod Prístavný most. Akurát podjazd pod železnicou by mohol byť zrejme len jednokoľajný, čo však nevidím ako problém.
https://www.google.sk/maps/@48.141872,17.153724,3a,15y,115.79h,88.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdWbjqTnKQrX26E_RfcQWyg!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
haló14.1.2016 13:06  +5#22 Re:
Reakcia na #11 od Error 0x007:
Pri počte udelených azylov za posledné desaťročie, to môže trvať niekoľko miliónov rokov, než sa stane z BA miliónová metropola. Vlani bolo žiadostí 169 a udelených 8.
juraj.k14.1.2016 13:02  +3#21 Re:
Reakcia na #20 od d3k0:
ad 3:

Na mimoúrovňové križovanie trate s Bajkalskou je pripravený podjazd.
https://www.google.sk/maps/@48.1446124,17.1517626,3a,75y,242.62h,76.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_6je3xDwhKB8-1MbKf3FFQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Rovnako aj na križovanie D1.
https://www.google.sk/maps/@48.1427279,17.1687333,3a,25.1y,144.77h,87.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3ktRsTvRNAGec_NWM6lixw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Cez železnicu zrejme nie je žiadna príprava, ale vybudovanie podjazdu zasa nemôže byť nejako extrémne nákladné.

Premostenie Malého Dunaja sa dá riešiť mostíkom napr. z betónových prefabrikátov, vo výške existujúceho terénu, t.j. bez násypov.

Križovanie ul. Svornosti môže byť kľudne úrovňové, už teraz je tam svetelná križovatka. Križovanie komunikácií v PB detto.

Čo sa týka územia Domové role, ide o dĺžku trasy 1,7 km (nedzi Prievozom a Vlčím hrdlom), čo vzhľadom na veľkosť celej trate a obsluhu rádovo desaťtisícov ľudí v PB nehrá veľkú úlohu. O tom, že sa raz toto územie zurbanizuje, nemôže byť pochýb. Netreba tiež zabúdať, že nová električková trať by na nosný systém napojila lokalitu Vlčie Hrdlo so Slovnaftom, ktorá už dnes generuje významné dopravné nároky.

Čo sa týka "nosnosti" trolejbusovej trate po Gagainovej, tak nesegregovanú a nepreferovanú trať za nosný systém určite nepovažujem.
d3k013.1.2016 22:13  +4#20 Re:
Reakcia na #19 od Rubber38:
Ťažko sa diskutuje s niekým, kto si ani poriadne neprečíta, čo píšem, a ešte k tomu mi vkladá do úst veci, ktoré som nepovedal. A namiesto reálnych argumentov začína urážať, nuž ale aj to je vizitka... Takže posledná odpoveď:

1. Žiadnu trať nepreferujem.

2. Najpreťaženejší úsek MHD celej "radiály" je medzi Hraničnou a Miletičovou, a to som si nevycucal z prsta, ale sú na to prieskumy.
Nosný systém v danej oblasti je už zavedený. Sú to trolejbusy. Nikde nie je napísané, že kapacitné problémy sa musia riešiť práve električkou, rovnako ako nikde nie je napísané, že sa nemôžu riešiť práve električkou.

3. Ak si myslíš, že som si cenu za km vypočítal z 1. úseku petržalskej električky so Starým mostom, tak sa úplne mýliš. Ale nemusíš mi veriť, stačí len použiť sedliacky rozum a spočítať si podľa článkov MODERNIZÁCIÁM ostatných radiál, kde 1 km má stáť okolo 10 mil. €. A to netreba vykupovať pozemky, budovať nové meniarne, budovať nové nadchody, podchody, etc. Takže pri použití základnej logiky sa dostaneme k tomu, že menej ako 10 mil. €/km to nebude, jedine, že by sa podarilo vysúťažiť nejakého extrémne výhodného zhotoviteľa.
Stačí sa pozrieť do mapy, aby bolo jasné, čo všetko bude musieť s istotou električka mimoúrovňovo prekonať: Bajkalskú ul., diaľnicu D1, železničnú trať pri ÚNS, Malý Dunaj a zrejme aj Ul. Svornosti.

4. Tak mala alebo nemala by sa 202 zachovať? Lebo ak nemala, celá Gagarinova by mala spojenie s centrom (Kamenné nám.) na 2 prestupy (201+208+205/E). To by bol skutočne prínos k atraktivite MHD. A najlepšie na tom je, že ten prieskumami podložený napreťaženejší úsek by sa ešte oslabil.

5. Metro som písal pre zaujímavosť, netýkalo sa to témy tejto električkovej trate.
Rubber3813.1.2016 20:59 -4 +2#19 Re:
Reakcia na #18 od d3k0:
1. Ale písal si o tebou preferovanom vedení v trate L202. Znamená to teda, že spolu so šalinou na Gagarinovej chceš aj vytrhať trolejbusové drôty na celej trati až po Biskupice. Alebo chceš zachovať vedenie, a električku viesť úplne mimo cestných ťahov (len prosím nezapoť "na estakáde")? Iné možnosti nemáš
2. Práve preťaženie liniek v oblasti Business centier na Prievozskej, resp. v okolí ASMN a Dostojevského radu si predsa ŽIADA električku (a normálne východozápadné spojenie) v tejto oblasti, a nechápem, aké myšlienkové pochody má niekto, kto tvrdí, že zavedenie nosného dopr. systému dopravu v oblasti nezlepší a že nezníži oblastnú preplnenosť všetkých A/T-bus liniek po cca Miletičovu. To, že trať by po križovatke s Košickou odbočila z Prievozskej na 100m vzdialenú Plynárenskú predsa nemôžeš pokladať za problém, resp. ak hej, tak radšej ani neodpisuj
3. Neviem, ako si sa dopracoval k tejto sume, jediná nová trať za posledných 25 rokov je tá do Petržalky, ktorá je z 2/3 vedená na nových mostných objektoch resp. estakádach. Rozum mi neberie, ako môžeš takúto stavbu porovnávať s líniovou električkovou traťou, ty matematik. A navyše neviem, ako si dokázal tak bohorovne spočítať a porovnať počet kolíznych bodov, keď Prievozská radiála neni ešte ani nakreslená. Plus najmä na Plynárenskej a Slovnaftskej je miesto pre pohodlné vedenie trate v stredovom páse (jediný problém je križovanie Bajkalskej), zatiaľ čo Prievozská resp. Gagarinova by pravdepodobne umožnila vedenie len po okrajoch cesty, tj. križujúc úplne každú odbočku na sídliská, na obchvat atď. atď.
4. Pretri oko prstom a prečítaj si môj predchádzajúci príspevok ešte raz. Nikto samozrejme netvrdí, že L202 by po dostavaní šalindráhy mala ostať zachovaná, ak by 80% jej výkonov prevzala rýchla a spoľahlivá šalina
5. Prečo by malo byť nejaké metro porovnateľné s nesegregovanou električkou?
d3k013.1.2016 20:31 -1 +4#18 Re:
Reakcia na #17 od Rubber38:
1. Nepisal som o vedeni trolejbusu a elektricky po jednej ceste.
2. Vyuzitie Prievozskej radialy je vidno uz na existujucich vykonoch trolejbusov, ktore obsluhuju vsetky velke business parky. Vedenie trate hned za nimi nijako zasadnejsie dopravnu obsluhu nezlepsi.
3. 1 km novej elektrickovej trate stoji v BA viac ako 15 mil. €, co mi vobec nepride ako "malo nakladne" - spolu by sa naklady na tuto trat mohli vysplhat na viac ako 130 mil. €. Uz len polovica tej trate sa rovna celej rocnej dotacii na celu bratislavsku MHD. Kolko koliznych bodov na trase 202 sa da za tuto sumu vyriesit? Rovno viem napisat, ze vsetky. Uz len preto, ze koliznych bodov na takejto elektrickovej trati je daleko viac.
4. Vedenie dvoch trati s rovnakymi zaciatocnymi a koncovymi usekmi (202 vs. E) zakonite povedie k vyssim vykonom a vyssej dotacnej narocnosti ako pri vedeni jedinej trate. Uz dnes je problem zabezpecit cez vikend 10' interval na 202, dnes je 12'. Po zavedeni by bol 20' na oboch linkach? Alebo radsej s 2-nasobymi vykonmi 10' na kazdej z nich? Ma BA dodatocne zdroje, ktore na to bude kazdorocne vynakladat? Vedenie takychto paralelnych trati ma zmysel, ak v strede obsluzia nieco s dostatocnym dopytom. Preto pisem o tych Domovych roliach.

Aby bolo jasne, vobec nie som proti opodstatnenym elektrickovnym tratiam, a nemam ani nic proti trati do Vrakune/PB. Ale urcite som proti unahlenym zaverom a budovaniu trati "nech to stoji co to stoji". Kym nie su jednoznacne definovane prinosy vs. naklady pre KAZDU relevantnu alternativu, nebudem mat ziaden vyhraneny nazor, ci sa ta trat oplati alebo nie. To znamena, ze chapem vsetky argumenty za, ktore tu odzneli, ale nerozumiem tym unahlenym zaverom.

Este pre porovnanie, ked uz som uviedol naklady na 1 km elektricky, tak 1 km budapestianskeho metra M4 podla tejto stranky https://pedestrianobservations.wordpress.com/2013/06/03/comparative-subway-construction-costs-revised/ stal 290 mil. €.
Rubber3813.1.2016 19:45 -1 +2#17 Re:
Reakcia na #16 od d3k0:
Problém v tvojom uvažovaní je ale to, že na Prievozskej/Gagarinovej tú trať veľmi nemáš kde napchať, resp. sa nezbavíš niektorých veľkých kolíznych bodov (navyše tu už jazdia trolejbusy, a min. L201 nemá zmysel rušiť. Normálne samozrejme nie som zastánca dogmy "šalina nemôže tam, kde sú už trolejbusy," ale zase viesť po jednej ceste električku a trolejbus od Miletičovej až do Vrakune mi príde predsa len hovadina, najmä ak by zdieľali spoločný jazdný pruh, hoc aj vyhradený).

Električka cez Domové role práve že vôbec nie je prinákladná, ak by bola pokračovaním prepotrebnej Prievozskej radiály (je to jedna z mála vecí, ktorá sa Generelu podľa mňa fakt vydarila, možno len okrem toho trochu krkolomnému vedeniu trate v oblasti Hraničnej). Neobslúži síce severný Prievoz, ani juh Pošne s Trávnikmi, ale pre Biskupice i Dolné hony predstavuje v smere do mesta rýchlejšiu alternatívu oproti Gagarinovej. Plus prakticky nahradzuje L202(cestujúci z Gagarinovej do centra majú možnosť prestupu z L201 na 208), L70, príp. aj L74 a koniec L66, resp. v prípade existencie linky PB - Vlčie hrdlo - Plynárenská - ASMN - Šafko - Petržalka aj polku rozsahu L87. Dovolím si tvrdiť, že v úseku ASMN - zast. Prístavný most (v špičke až po Vlčie hrdlo) takáto trať určite uživí interval 3-4 minúty, a 6-8 vo zvyšnom úseku.

Toto všetko mi príde ako pádny dôvod uprednostňovať vedenie trate po Plynárenskej a Vlčím hrdlom namiesto Gagarinovej, Role - Nerole
d3k013.1.2016 18:51  +3#16 Re:
Reakcia na #10 od Kobenhavn:
Pokial viem, tak vo februari alebo marci. Prezentovane bolo v minulosti uz kadeco, preto treba vychadzat az z toho, co bude schvalene.

No a co sa tyka tej trate, mat elektrickovu trat je krasne, ale je cielom mat elektrickovu trat, alebo odviezt cestujucich efektivne? Ak hovoris, ze Domove role nie su podstatne, a trat bude sluzit Vrakuni a PB, tak sa potom pytam, ci neexistuju aj lacnejsie a efektivnejsie riesenia, ako dopravu vo Vrakuni a PB zlepsit. Napriklad vyhradenie alebo vybudovanie buspruhov + preferencia na CSS su radovo lacnejsie ako budovanie novej trate cez pole. Alebo ked uz elektrickova trat, tak trat po trase linky 202 by obsluzila daleko vacsie obyvane uzemie nez trat cez Domove role (ak sa Domove role nebudu urbanizovat). Treba to vnimat aj z hladiska efektivity, nielen "chcenia" elektrickovej trate, lebo potom nezostanu peniaze na dolezitejsie projekty. No a efektivita tejto trate suvisi prave s urbanizaciou Domovych roli, inak je velmi pravdepodobne, ze lepsie budu ine riesenia.