Ďalšie rozvojové plány

Mesto vo svojich strategických materiáloch predpokladá významný rozvoj MHD. Má ísť o menej nákladné riešenia ako napríklad vyznačenie jazdných pruhov pre MHD alebo preferenciu MHD, ale aj veľké investičné projekty ako sú nové električkové trate a trolejbusové trate. Len na malý počet zámerov však existuje reálny projektový plán a financovanie. Projekty v pokročilejšom štádiu prípravy a väčšie projekty sú preto uvedené na samostatných stránkach a v nasledujúcom zozname projektových zámerov sú uvedené ostatné projekty.

Električková doprava

Názov projektu

Stav

Termín realizácie

Predĺženie Dúbravskej radiály do Borov a Devínskej Novej Vsi

S traťou počíta pripravované predĺženie Saratovskej ul. aj plánovaná železničná zastávka Bory, avšak vzhľadom na veľmi investične náročné riešenie križovania električkovej trate so železničnou traťou a cestou II/505 je budúca realizácia veľmi otázna.

V roku 2019 je plánované vypracovanie technickej štúdie predĺženia trate k železničnej zastávke Bory (TIOP Lamačská brána). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A

Predĺženie Vajnorskej radiály k ŽST Vajnory

Vypracovaná štúdia realizovateľnosti. Nasledovať by malo získanie územného rozhodnutia.

N/A

Predĺženie Ružinovskej radiály k plánovanej železničnej zastávke Ružinov a na letisko

Prvý úsek po plánovanú železničnú zastávku Ružinov je reálny. Druhý úsek vedúci na letisko súvisí s otázkou, či na letisko bude prevádzkovaná trolejbusová alebo električková doprava. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

V roku 2019 je plánované vypracovanie technickej štúdie predĺženia trate k železničnej zastávke Ružinov (TIOP Ružinov). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A

Električková trať do Podunajských Biskupíc

V roku 2019 je plánované vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A

Modernizácia údržbovej základne - 3. etapa

Na jar 2019 sa pripravuje opakovaná súťaž na zhotoviteľa projektovej dokumentácie, ktorá by mala byť financovaná z OPII.

Modernizácia ťažkej údržby E, A a T a zastrešenie odstavných plôch pre T a E vo vozovni Jurajov dvor, modernizácia vozovne Krasňany (pre električky a elektrobusy) a výstavba vozovne pre autobusy a električky v Dúbravke.

N/A

 Trolejbusová doprava

Názov projektu

Stav

Termín realizácie

Patrónka – Karlova Ves

Má ísť o napojenie trolejbusovej trate na Dlhé diely na ostatnú sieť trolejbusov a súčasne o zatrolejovanie nezatrolejovaného úseku autobusovej linky 32.

V rokoch 2019 a 2020 je plánované vypracovanie projektovej dokumentácie pre túto trať a samotná realizácia trate by následne mohla prebehnúť v roku 2021.

~ 2021

Brnianska – Patrónka – Tesco Lamač

Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

N/A

Lovinského – Drotárska – Búdková

Má ísť o prepojenie trolejbusových tratí po trase autobusovej linky 41. Po realizácii by sa mal znížiť počet prestupov. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

N/A

Miletičova – Košická – Most Apollo – Bosákova (zastávka električky Farského)

Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

N/A

Trnávka – Zlaté piesky

Otázny dopyt a realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

N/A

Karadžičova – Dostojevského rad – Eurovea

Má ísť o zatrolejovanie úseku trolejbusovej linky 210, na ktorom v súčasnosti premávajú trolejbusy na pomocný naftový pohon. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

N/A

V súčasnosti sa plánuje aktualizácia zoznamu projektových zámerov podľa novej verzie Územného generelu dopravy hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy.

Železničná doprava

Názov projektu

Stav

Termín realizácie

Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch: Ivanka pri Dunaji, Nové Košariská, Pezinok a Zohor (projektová dokumentácia)

Pre problémy s pozemkami a ÚPN obcí Zohor a Nové Košariská vzniklo oneskorenie pri príprave dokumentácie pre parkoviská v týchto obciach. DÚR pre parkovisko v Nových Košariskách bude možné spracovať až po vykonaní zmien a doplnkov ÚPN obce. Parkovisko Zohor bude riešené po ukončení EIA slovenského úseku IV. Paneurópskeho železničného koridoru. Zdroj: Dodatok k Zmluve o dielo.

Parkoviská Pezinok a Ivanka pri Dunaji majú vydané územné rozhodnutia. V roku 2018 prebehlo získanie stavebných povolení a vysporiadavanie pozemkov. 

Koncom roka 2018 ŽSR vysúťažili zhotoviteľa parkoviska v Pezinku a od začiatku roka 2019 prebieha výber zhotoviteľa pre parkovisko v Ivanke pri Dunaji.

Financovanie cez OPII.

ŽST Pezinok do 31.8.2019

Informačný systém integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja

Bol vypracovaný jednostupňový projekt DSPRS ktorý bol predložený na štátnu expertízu. Vzhľadom na charakter stavby (informačné technológie) a rozpočet stavby tento projekt nepodlieha štátnej ani rezortnej expertíze. Na predmetnú stavbe nebude vydané územné rozhodnutie, ale zhotoviteľ zabezpečí obdobné doklady od dotknutých úradov, ktoré budú potvrdzovať, že sa od vydania územných rozhodnutí upúšťa. Stavebné povolenia budú nahradené ohlásením stavby podľa jednotlivých IS IDS, vo vzťahu ku jednotlivým žst. resp. zastávkam a katastrálnemu územiu. Stav je uvedený k 30.6.2015 podľa www.zsr.sk.

Predpokladá sa financovanie cez OPII.

N/A

Dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti

Verejnú súťaž vyhralo združenie Uzol Bratislava pozostávajúce zo spoločností Reming Consult, a. s., Sudop Praha, a. s., Prodex s. r. o. a Dopravoprojekt, a. s.

Zhotoviteľ ukončil  práce  na 2. etape vo februári 2018  a pokračuje v návrhu užšieho výberu alternatív jeho schválenia a prerokovania s mestom. Stav je uvedený k 31.3.2018 podľa www.zsr.sk.

Štúdia by mala byť podľa vyjadrenia železníc hotová do konca roka 2018.

Dokončenie štúdie sa presunulo na jar 2019.

2016 - 2019

Zdroje informácií


11.1.2016, aktualizované 15.4.2019
-imhd.sk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Melange13.10.2018 18:54 #30 Re:
Dianie ohľadom predĺženia Saratovskej: https://reality.etrend.sk/realitny-biznis/predlzenie-saratovskej-dostalo-zelenu-pocita-sa-aj-s-elektrickou-do-devinskej.html
si11.10.2018 13:20 #29 Re:
Reakcia na #28 od Stanislav.Jr:
ta cesta tam exituje, akurat je na nu zakaz okrem vozidiel zeleznic, kedze to je krizom cez zriadovaciu stanicu...
Stanislav.Jr11.10.2018 12:57 #28 Re:
Dobrý deň, nerozumiem prečo sa z ulice Východná (Rendez) nedá vybudovať krátka cesta s "rampovými" priecestiami na ulicu Staviteľská, aby bolo možné do Vajnor a Rače sa dostať z centra aj inak ako cez most pri KON-RADE, ktorý je zúfalý poobede.?
Solider29.6.2016 15:13 #27 Re:
Včera, 28. júna, geodeti zameriavali trať na Špitálskej ulici. Už sa chystá projekt pre rekonštrukciu Špitálskej?
Solider17.4.2016 14:59  +4#26 Re:
Reakcia na #25 od Rubber38:
Čo si myslí Kajdi je trochu irelevantné. Výstavba obrovských bizniscentier a bytových komplexov, ktoré v lokalite postupne pribúdajú, sa nedá ignorovať. Rovnako ako potreba vybudovania električkovej trate medzi Mostom SNP a Mlynskými nivami. Ale im je vyhodnejšie budovať električky kdesi do záhradiek vo Vajnoroch, ale zabudli si uvedomiť, že tie dve električkové trate, ktoré máme v centre mesta, sú žalostne málo. Mesto sa rozvíja v úplne inej časti, než si on myslí.
Rubber3817.4.2016 11:29 #25 Re:
Reakcia na #24 od mido:
Obzvlášť pripomienky DPB sú skvostnou perlou, za všetky dávam do pozornosti vrcholne zamietavý postoj aj k 1. etape Prievozskej elektr. radiály a príslušné "argumenty" (str. 50 Vyhodnotenia pripomienok) ?
mido17.4.2016 9:57 #24 Re:

Celkom zaujímavý materiál - zaslúžil by si samostatnú kapitolu na www.imhd.sk

http://www.bratislava.sk/ugd/


http://www.bratislava.sk/ugd/cistopis/%C3%9AGD%20BA%20grafick%C3%A1%20%C4%8Das%C5%A5/UGDB_all_in_one_30000_layout_A0.pdf

LubomirM20.1.2016 17:23 -1#23 Re:
Kecho, Rubber38:
Ja tu neriešim, na koľko percent je tá trať k CEPITu realizovateľná, tvrdím ale, že pokiaľ existuje na papieri a v plánoch, tak má byť spomenutá rovnako ako trať na Bory a do Devínskej, ktorej realizácia nie je o nič menšie SCI-FI.
Error 0x00713.1.2016 18:42  +1#22 Re:
Reakcia na #16 od LubomirM:
Naozaj sa mala? Mas na to zdroj?
kecho13.1.2016 14:36  +1#21 Re:
Reakcia na #18 od LubomirM:
Také tu predsa už bolo

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/163464-bielym-mesteckom-za-400-milionov-cvala-biely-kon/
Rubber3813.1.2016 14:17  +1#20 Re:
Reakcia na #13 od david1:
Je v ÚP, ale o reálnom plánovaní (okrem pár bezvýznamných viet "bolo by fajn, keby...") neviem nič
Rubber3813.1.2016 14:15  +2#19 Re:
Reakcia na #18 od LubomirM:
Ak dobre vidím, tak trať je nakreslená medzi BEZkou a Vajnormi +- v trase dnešnej L65, plus odbočka do areálu plus nejaká zvláštna vetva popri Vonejskom útvare smerom na Rendez. Čiže stále cez Vajnory, resp. popri Vajnoroch (lebo keď už vedieme električku kdesi do poľa, tak musí samozrejme zásadne obchádzať tú jedinú obec po okraji, aby ju nezneužívalo čo najviac ľudí).

V ÚP nech to pokojne je, ale kým sa tento utopistický projekt nezrealizuje do konca, príp. sa nezrealizuje aj to roky plánované megasídlisko na východnom okraji Rendezu, tak tam nemá zmysel viesť nákladnú a dlhú trať, navyše pretínajúcu železnicu. Normálne som vcelku zástanca hesla, že nemusí vždy priťahovať len zástavba elektičku, ale môže to byť aj naopak, ale toto je už fakt trošku extrém. Toto heslo sa musí uplatňovať v rozumnej miere, významu by dostálo na Zátiší, okolo Einsteinovej (tam už teraz badať výrazný developerský pohyb), či v okolí Domového roľa, no rozdiel je v tom, že tam aj keby trvalo veľa rokov, kým sa územie dostatočne dourbanizuje, tak trať si nájde svojich cestujúcich v ďalších úsekoch a toľko nevadí, že časťou trasy prechádza "zbytočne." Zatiaľ čo trať na Šprinclák by naozaj roky vozila poza Zlaté Piesky, poťažmo v rannej špičke po Staré Letisko, totálny vzduch
LubomirM13.1.2016 12:40 -1#18 Re:
Rubber38:
Preco cez Vajnory?
http://www.racaweb.sk/cepit-vajnory-bratislava-raca-technologicky-park/
Valec13.1.2016 8:21  +1#17 Re:
Reakcia na #16 od LubomirM:
Tá zastávka je podmienená vybudovaním cestnej komunikácie. Takže ak to investor alebo mesto nezaplatí, nebude ani zastávka.
LubomirM13.1.2016 0:13 -1#16 Re:
Električková trať smer Podunajské Biskupice sa pôvodne mala začať stavať do 2020. Či sa tak stane - pri súčasnom primátorovi asi nie, ale napr. električka k Bory Mall je v súčasnosti úplná rozprávka s 0 pravdepodobnosťou postavenia. Zatiaľ jediné, čo vyzerá, že tam bude stáť je opustená a nevyužitá železničná zastávka.
Error 0x00712.1.2016 19:05 #15 Re:
Reakcia na #5 od Ámos:
Premyslam ako by bola vedena takato ET. Keby totiz prichadzala trat Z Ruzinova k Avionu, tak najprv by musela ist na sever a potom sa pri Avione pomaly otocit o 180° aby sa dostala k Pharosu. Keby sa zase islo najprv k Pharosu, tak by sa blbo napojoval TIOP ktory ma byt pri dnesnej zastavke Suhvezdna... Neviem co by bola najlepsia trasa...
Error 0x00712.1.2016 19:00  +1#14 Re:
Reakcia na #9 od LubomirM:
Na tychto strankach su hlavne prezentovane projekty, ktore sa bud v najblizsej doby uskutocnia alebo aspon je vysoka pravdebodobnost, ze sa uskutocnia 8(ason som to tak pochopil). Tebou spominane projekty boli sice spomenute v roznych rozvojovych dokumentoch, pravdebodobnost ze ich mesto bude realizovat ci sa vobec bude zaoberat ich naplanovanim v najblizsich 10 rokoch = nula.
david112.1.2016 12:25 #13 Re:
Reakcia na #10 od Rubber38:
Predĺženie Bojnickej k Peknej ceste je plánované roky...
pharel12.1.2016 12:23 #12 Re:
A este by som k tomu pridal, nakolko by ma tu niekto obvinoval, ze by sa zrusilo spojenie Hlavna stanica - Letisko, Ak by isli elektrickou z letiska 2 zastavky na tu planovanu zeleznicnu Ruzinov a tam by prestupili na IDS regionalny vlak - dufajme, ze dakedy tadial pojde (nakolko Regio nechce byt zapojeny), tak to maju chvilku tym vlakom na hl. stanicu.
pharel12.1.2016 12:21 #11 Re:
Reakcia na #8 od david1:
Tiez som za elektricku az na letisko. Napriklad konkurencia z Trnavskeho myta L61 to bude, nakolko elektrickou je to menej zastavok a rychlejsie nez tie zapchy na Trnavskej a Ivanskej pred Avionom. Ak sa potiahne ten usek az k tej planovaniej vlakovej zastavke Ruzinov, mohla by sa zrusit zastavka Astronomicka, nakolko s Chlumeckeho su velmi blizko. A to by som teda priratal 3 zastavky ako som spominal s tou buducou novou zeleznicnou zastavkou, Avion alebo Pharos a Letisko. 🙂