Ďalšie rozvojové plány

Mesto vo svojich strategických materiáloch predpokladá významný rozvoj MHD. Má ísť o menej nákladné riešenia ako napríklad vyznačenie jazdných pruhov pre MHD alebo preferenciu MHD, ale aj veľké investičné projekty ako sú nové električkové trate a trolejbusové trate. Len na malý počet zámerov však existuje reálny projektový plán a financovanie. Projekty v pokročilejšom štádiu prípravy a väčšie projekty sú preto uvedené na samostatných stránkach a v nasledujúcom zozname projektových zámerov sú uvedené ostatné projekty.

Električková doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Predĺženie Dúbravskej radiály do Borov a Devínskej Novej Vsi

S traťou počíta pripravované predĺženie Saratovskej ul. aj plánovaná železničná zastávka Bory, avšak vzhľadom na veľmi investične náročné riešenie križovania električkovej trate so železničnou traťou a cestou II/505 je budúca realizácia veľmi otázna.

V súčastnosti prebieha spracovanie technickej-ekonomickej štúdie predĺženia trate k železničnej zastávke Bory (TIOP Lamačská brána). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A
Predĺženie Vajnorskej radiály k ŽST Vajnory Vypracovaná štúdia realizovateľnosti. Nasledovať by malo získanie územného rozhodnutia. N/A
Predĺženie Ružinovskej radiály k plánovanej železničnej zastávke Ružinov a na letisko

Prvý úsek po plánovanú železničnú zastávku Ružinov je reálny. Druhý úsek vedúci na letisko súvisí s otázkou, či na letisko bude prevádzkovaná trolejbusová alebo električková doprava. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

V súčastnosti prebieha spracovanie technickej-ekonomickej štúdie predĺženia trate k železničnej zastávke Ružinov (TIOP Ružinov). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A
Električková trať do Podunajských Biskupíc V súčastnosti prebieha vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. N/A
Modernizácia údržbovej základne - 3. etapa

Modernizácia ťažkej údržby E, A a T a zastrešenie odstavných plôch pre T a E vo vozovni Jurajov dvor, modernizácia vozovne Krasňany.

V júni 2019 by sa mala vyhlásiť opakovaná súťaž na zhotoviteľa projektovej dokumentácie, ktorá by mala byť financovaná z OPII. Vyhlásená bola napokon až v júli 2020.

N/A

 Trolejbusová doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Brnianska – Patrónka – Tesco Lamač Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Miletičova – Košická – Most Apollo – Bosákova Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Trnávka – Zlaté piesky Otázny dopyt a realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Karadžičova – Dostojevského rad – Eurovea Má ísť o zatrolejovanie úseku trolejbusovej linky 210, na ktorom v súčasnosti premávajú trolejbusy na pomocný naftový pohon. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A

Železničná doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch: Ivanka pri Dunaji, Nové Košariská, Pezinok a Zohor

Prvé dve záchytné parkoviská pre osobné vozidlá a bicykle pri železničných staniciach zrealizovali v rokoch 2019 a 2020 - Pezinok (291 áut +30 bicyklov) a Ivanka pri Dunaji (158 áut + 80 bicyklov).

V príprave sú v súčasnosti aj záchytné parkoviská v Nových Košariskách (165 áut + 50 bicyklov) a Zohore (207 áut + 50 bicyklov).

Financovanie cez OPII.

ŽST Nové Košariská do roku 2021

ŽST Zohor do roku 2022

Dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti

Verejnú súťaž vyhralo združenie Uzol Bratislava pozostávajúce zo spoločností Reming Consult, a. s., Sudop Praha, a. s., Prodex s. r. o. a Dopravoprojekt, a. s.

Štúdia bola po viacerých odkladoch dokončená v máji 2019.

Informácie o výsledkoch štúdie sú k dispozícii na stránke ŽSR.

2016 - 5/2019

Zdroje informácií

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: gejza #114:
O to kongresové centrum bude ešte bitka medzi developermi
Reakcia na: Minko #113:
a kongresového centra za štáte peniaze ....
Reakcia na: ramzi #112:
okrem toho v TV včera prezentoval záujem o vybudovanie pešej promenádnej lávky cez Dunaj. 🙂
Developer Nového Lida bližšie odhalil, ako si predstavuje budúcu obsluhu územia verejnou dopravou:
Reakcia na: Viliam22 #110:
Viem, že to je trochu nižšie, ale plánuje sa ešte vozovňa Dúbravčice? Ak áno, tak aká má byť cca veľká v porovnaní s ostatnými vozovňami a kedy sa plánuje jej výstavba? Táto vozovňa bude aj pre električky, či len pre autobusy? Nebude el. trať k nej príliš strmá?
Reakcia na: lumbert #108:
to je síce možné, ale tragédiou je, že takmer každý kto príde ku korytu, cez "štúdie realizovateľnosti", "odborné posudky" a podobné hlúposti ukradne milióny z verejných zdrojov
Myslím, že tieto "ďalšie rozvojové plány" zostanú ešte veľa, veľa, veľmi veľa rokov iba mokrými snami Bratislavčanov... 😃
Reakcia na: Melange #103:
Mna pobavila ta zatravnena zeleznicna trat na niektorom z obrazkov nizsie ;-P.
Reakcia na: Solider #105:
na Slovensku? kde trvá XY rokov vykúpiť pozemky pod oveľa významnejšie dopravné stavby? kde sa ti je schopný človek biť do pŕs za svoje lebo ty si chcel vykúpiť pozemok po 7 € a on ho nepredá lacnejšie ako za 7,10 €? 😃 Btw. ako by rozšírenie cesty a vykúpenie pozemkov vyriešilo podľa mňa pomerne krátky (vzhľadom na dopyt) signál na križovatke Galvaniho-Ivanská? 🙂
Reakcia na: Minko #102:
A čo je na tom, že sú to súkromné pozemky? Veď bežne sa pri výstavbe infraštruktúry musí niečo vykúpiť/vyvlastniť za primeranú náhradu.
Reakcia na: Melange #103:
to vyzera vcelku pouzitelne, ak by sa to podarilo realizovat mohlo by to byt +
akurat predpokladam ze bude viest k nevole zahradkarov v dotkutej trase....
Tuná som našiel projekt, ako by malo vyzerať to cestné prepojenie Ružinovskej a Galvaniho a Pri letisku: https://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/e-news/0/2/102 (treba zájsť myšou na prvý obrázok)

Ale kde by sa dal nájsť nejaký oficiálny zdroj, to neviem.
Reakcia na: S499.1023 #101:
1. ten tvoj pás neudržiavanej zelene prechádza cez parkovisko
2. 90% jeho plochy sa nachádza pravdepodobne na súkromných pozemkoch podľa verejne dostupných dát 😃
Reakcia na: Minko #100:
Ak ideš od Ostredkov na letisko, máš ho po ľavej ruke.
Reakcia na: S499.1023 #99:
ono ide o to, že za veľkú časť tých zápch môžu aj prechádzajúce vlaky, kedy nie je problém zažiť aj 10+ minút kompletne uzatvorené priecestie. A prosím, ťa ukkáž mi ten širokvý neudržiavaný pás zelene v celej dĺžke Ivanskej medzi priecestím a Galvaniho lebo ja ho tam s výnimkou úseku Slowackého - Vietnamská nevidím. Nepamätám si ho ani z jazdenia tadeto a nenašiel som ho ani v ortofoto mape danej lokality.
Reakcia na: Minko #97:
Prakticky celá dĺžka Ivanskej od priecestia až po Galvaniho má široký neudržiavaný trávnatý pás, takže na rozšírenie tam priestor je. A ak by nebol, nemala by zmysel ani MÚK, ktorá by viedla do úzkeho hrdla.
Reakcia na: gejza #92:
Priecestie? Ja viem o nadjazde, na ktorý je nachystaná tá slepá odbočka...
keďže tout oblasťou jazdím posledných pár mesiacov takmer na dennej báze tak napíšem len jedno: Trnavská cesta je dnes v úseku od Martinského cintorína po to nešťastné priecestie tak preťažená, že že na výstavbu MÚK je už teraz neskoro. Ono veľkým problémom je z môjho pohľadu ako vodiča aj Ivanská cesta a úbohá priepustnosť križovatky Ivanská-Galvaniho v smere od priecestia. Avšak vzhľadom na okolitú zástavbu asi vybudovanie viacpruhovej komunikácie tu neprichádza v úvahu bez záberu parkovacích miest čo by tiež nebolo pozitívnym krokom (zas tých parkovacích miest v tej lokalite na rozdávanie nie je). Myslím, si že električka cez TIOP Ružinov k letisku by podľa mňa mala zmysel samozrejme formou MÚK. Lokalite by jednoznačne prospelo aj to, keby sa do nej dalo dostať z Vrakunskej, napríklad niekde v miestach medzi Cobra tuningom a Boelsom. Myslím, že priestoru je tam dosť aby sa to tam pomestilo napríklad formou nadjazdu nad 131.
Reakcia na: Solider #95:
Nie, nie sú. Ale to neznamená že "plánované" projekty v území (TIOP + predĺženie električkovej trate, zdvojkoľajenenie a elektrifikácia 131, mimoúrovňové križovanie Hradskej ul. a 131) nemajú prípadné predĺženie zohľadňovať, aspoň do tej miery aby to predĺženie nezkomplikovali. Aj tak to nieje vec ktorá by bola na stole skôr ako o 10(15) rokov.