Ďalšie rozvojové plány

Mesto vo svojich strategických materiáloch predpokladá významný rozvoj MHD. Má ísť o menej nákladné riešenia ako napríklad vyznačenie jazdných pruhov pre MHD alebo preferenciu MHD, ale aj veľké investičné projekty ako sú nové električkové trate a trolejbusové trate. Len na malý počet zámerov však existuje reálny projektový plán a financovanie. Projekty v pokročilejšom štádiu prípravy a väčšie projekty sú preto uvedené na samostatných stránkach a v nasledujúcom zozname projektových zámerov sú uvedené ostatné projekty.

Električková doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Predĺženie Dúbravskej radiály do Borov a Devínskej Novej Vsi

S traťou počíta pripravované predĺženie Saratovskej ul. aj plánovaná železničná zastávka Bory, avšak vzhľadom na veľmi investične náročné riešenie križovania električkovej trate so železničnou traťou a cestou II/505 je budúca realizácia veľmi otázna.

V súčastnosti prebieha spracovanie technickej-ekonomickej štúdie predĺženia trate k železničnej zastávke Bory (TIOP Lamačská brána). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A
Predĺženie Vajnorskej radiály k ŽST Vajnory Vypracovaná štúdia realizovateľnosti. Nasledovať by malo získanie územného rozhodnutia. N/A
Predĺženie Ružinovskej radiály k plánovanej železničnej zastávke Ružinov a na letisko

Prvý úsek po plánovanú železničnú zastávku Ružinov je reálny. Druhý úsek vedúci na letisko súvisí s otázkou, či na letisko bude prevádzkovaná trolejbusová alebo električková doprava. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii.

V súčastnosti prebieha spracovanie technickej-ekonomickej štúdie predĺženia trate k železničnej zastávke Ružinov (TIOP Ružinov). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A
Električková trať do Podunajských Biskupíc V súčastnosti prebieha vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. N/A
Modernizácia údržbovej základne - 3. etapa

Modernizácia ťažkej údržby E, A a T a zastrešenie odstavných plôch pre T a E vo vozovni Jurajov dvor, modernizácia vozovne Krasňany.

V júni 2019 by sa mala vyhlásiť opakovaná súťaž na zhotoviteľa projektovej dokumentácie, ktorá by mala byť financovaná z OPII. Vyhlásená bola napokon až v júli 2020.

N/A

 Trolejbusová doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Brnianska – Patrónka – Tesco Lamač Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Miletičova – Košická – Most Apollo – Bosákova Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Trnávka – Zlaté piesky Otázny dopyt a realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Karadžičova – Dostojevského rad – Eurovea Má ísť o zatrolejovanie úseku trolejbusovej linky 210, na ktorom v súčasnosti premávajú trolejbusy na pomocný naftový pohon. Zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A

Železničná doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch: Ivanka pri Dunaji, Nové Košariská, Pezinok a Zohor

Prvé dve záchytné parkoviská pre osobné vozidlá a bicykle pri železničných staniciach zrealizovali v rokoch 2019 a 2020 - Pezinok (291 áut +30 bicyklov) a Ivanka pri Dunaji (158 áut + 80 bicyklov).

V príprave sú v súčasnosti aj záchytné parkoviská v Nových Košariskách (165 áut + 50 bicyklov) a Zohore (207 áut + 50 bicyklov).

Financovanie cez OPII.

ŽST Nové Košariská do roku 2021

ŽST Zohor do roku 2022

Dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti

Verejnú súťaž vyhralo združenie Uzol Bratislava pozostávajúce zo spoločností Reming Consult, a. s., Sudop Praha, a. s., Prodex s. r. o. a Dopravoprojekt, a. s.

Štúdia bola po viacerých odkladoch dokončená v máji 2019.

Informácie o výsledkoch štúdie sú k dispozícii na stránke ŽSR.

2016 - 5/2019

Zdroje informácií

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Stanislav.Jr #28:
ta cesta tam exituje, akurat je na nu zakaz okrem vozidiel zeleznic, kedze to je krizom cez zriadovaciu stanicu...
Dobrý deň, nerozumiem prečo sa z ulice Východná (Rendez) nedá vybudovať krátka cesta s "rampovými" priecestiami na ulicu Staviteľská, aby bolo možné do Vajnor a Rače sa dostať z centra aj inak ako cez most pri KON-RADE, ktorý je zúfalý poobede.?
Včera, 28. júna, geodeti zameriavali trať na Špitálskej ulici. Už sa chystá projekt pre rekonštrukciu Špitálskej?
Reakcia na: Rubber38 #25:
Čo si myslí Kajdi je trochu irelevantné. Výstavba obrovských bizniscentier a bytových komplexov, ktoré v lokalite postupne pribúdajú, sa nedá ignorovať. Rovnako ako potreba vybudovania električkovej trate medzi Mostom SNP a Mlynskými nivami. Ale im je vyhodnejšie budovať električky kdesi do záhradiek vo Vajnoroch, ale zabudli si uvedomiť, že tie dve električkové trate, ktoré máme v centre mesta, sú žalostne málo. Mesto sa rozvíja v úplne inej časti, než si on myslí.
Reakcia na: mido #24:
Obzvlášť pripomienky DPB sú skvostnou perlou, za všetky dávam do pozornosti vrcholne zamietavý postoj aj k 1. etape Prievozskej elektr. radiály a príslušné "argumenty" (str. 50 Vyhodnotenia pripomienok) ?
Kecho, Rubber38:
Ja tu neriešim, na koľko percent je tá trať k CEPITu realizovateľná, tvrdím ale, že pokiaľ existuje na papieri a v plánoch, tak má byť spomenutá rovnako ako trať na Bory a do Devínskej, ktorej realizácia nie je o nič menšie SCI-FI.
Reakcia na: LubomirM #16:
Naozaj sa mala? Mas na to zdroj?
Reakcia na: david1 #13:
Je v ÚP, ale o reálnom plánovaní (okrem pár bezvýznamných viet "bolo by fajn, keby...") neviem nič
Reakcia na: LubomirM #18:
Ak dobre vidím, tak trať je nakreslená medzi BEZkou a Vajnormi +- v trase dnešnej L65, plus odbočka do areálu plus nejaká zvláštna vetva popri Vonejskom útvare smerom na Rendez. Čiže stále cez Vajnory, resp. popri Vajnoroch (lebo keď už vedieme električku kdesi do poľa, tak musí samozrejme zásadne obchádzať tú jedinú obec po okraji, aby ju nezneužívalo čo najviac ľudí).

V ÚP nech to pokojne je, ale kým sa tento utopistický projekt nezrealizuje do konca, príp. sa nezrealizuje aj to roky plánované megasídlisko na východnom okraji Rendezu, tak tam nemá zmysel viesť nákladnú a dlhú trať, navyše pretínajúcu železnicu. Normálne som vcelku zástanca hesla, že nemusí vždy priťahovať len zástavba elektičku, ale môže to byť aj naopak, ale toto je už fakt trošku extrém. Toto heslo sa musí uplatňovať v rozumnej miere, významu by dostálo na Zátiší, okolo Einsteinovej (tam už teraz badať výrazný developerský pohyb), či v okolí Domového roľa, no rozdiel je v tom, že tam aj keby trvalo veľa rokov, kým sa územie dostatočne dourbanizuje, tak trať si nájde svojich cestujúcich v ďalších úsekoch a toľko nevadí, že časťou trasy prechádza "zbytočne." Zatiaľ čo trať na Šprinclák by naozaj roky vozila poza Zlaté Piesky, poťažmo v rannej špičke po Staré Letisko, totálny vzduch
Reakcia na: LubomirM #16:
Tá zastávka je podmienená vybudovaním cestnej komunikácie. Takže ak to investor alebo mesto nezaplatí, nebude ani zastávka.
Električková trať smer Podunajské Biskupice sa pôvodne mala začať stavať do 2020. Či sa tak stane - pri súčasnom primátorovi asi nie, ale napr. električka k Bory Mall je v súčasnosti úplná rozprávka s 0 pravdepodobnosťou postavenia. Zatiaľ jediné, čo vyzerá, že tam bude stáť je opustená a nevyužitá železničná zastávka.
Reakcia na: Ámos #5:
Premyslam ako by bola vedena takato ET. Keby totiz prichadzala trat Z Ruzinova k Avionu, tak najprv by musela ist na sever a potom sa pri Avione pomaly otocit o 180° aby sa dostala k Pharosu. Keby sa zase islo najprv k Pharosu, tak by sa blbo napojoval TIOP ktory ma byt pri dnesnej zastavke Suhvezdna... Neviem co by bola najlepsia trasa...
Reakcia na: LubomirM #9:
Na tychto strankach su hlavne prezentovane projekty, ktore sa bud v najblizsej doby uskutocnia alebo aspon je vysoka pravdebodobnost, ze sa uskutocnia 8(ason som to tak pochopil). Tebou spominane projekty boli sice spomenute v roznych rozvojovych dokumentoch, pravdebodobnost ze ich mesto bude realizovat ci sa vobec bude zaoberat ich naplanovanim v najblizsich 10 rokoch = nula.
Reakcia na: Rubber38 #10:
Predĺženie Bojnickej k Peknej ceste je plánované roky...
A este by som k tomu pridal, nakolko by ma tu niekto obvinoval, ze by sa zrusilo spojenie Hlavna stanica - Letisko, Ak by isli elektrickou z letiska 2 zastavky na tu planovanu zeleznicnu Ruzinov a tam by prestupili na IDS regionalny vlak - dufajme, ze dakedy tadial pojde (nakolko Regio nechce byt zapojeny), tak to maju chvilku tym vlakom na hl. stanicu.
Reakcia na: david1 #8:
Tiez som za elektricku az na letisko. Napriklad konkurencia z Trnavskeho myta L61 to bude, nakolko elektrickou je to menej zastavok a rychlejsie nez tie zapchy na Trnavskej a Ivanskej pred Avionom. Ak sa potiahne ten usek az k tej planovaniej vlakovej zastavke Ruzinov, mohla by sa zrusit zastavka Astronomicka, nakolko s Chlumeckeho su velmi blizko. A to by som teda priratal 3 zastavky ako som spominal s tou buducou novou zeleznicnou zastavkou, Avion alebo Pharos a Letisko. 🙂