Trolejbusová trať Patrónka - Riviéra

Popis projektu

Pôjde o výstavbu dvojstopovej trolejbusovej trate od križovatky Mlynská dolina - Valašská cez Mlynskú dolinu a Botanickú na Karloveskú ulicu, kde sa napojí na existujúcu trať Riviéra - Kuklovská, ktorá v súčasnosti nie je napojená na zvyšok trolejbusovej siete. Okrem napojenia novej trolejbusovej trate v Mlynskej doline smerom na Patrónku bude zriadená aj jednostopová trolejová spojka z Gaštanovej cez ulicu Pri Habánskom mlyne do Mlynskej doliny smerom k Riviére pre výjazdy trolejbusov z vozovne Hroboňova. Dojazdy trolejbusov z Dlhých dielov do vozovne Hroboňova budú riešené novou odbočkou z Mlynskej doliny na Valašskú. Napájanie novej trolejbusovej trate bude zabezpečné z meniarne Karlova Ves nachádzajúcej sa na Lafranconi. V meniarni budú preto vymenené a doplnené napájače a ďalšia technológia.

Modernizáciou prejdú aj zastávky Zoo a Habánsky mlyn, kde budú doplnené elektronické informačné tabule a na zastávke Zoo v smere na Patrónku bude vybudovaný nový prístrešok, pričom nástupište sa rozšíri na úkor časti zastávkového pruhu. Svetelné križovatky v Mlynskej doline (Slávičie údolie, Pri Habánskom mlyne) by mali dostať nové radiče s preferenciou MHD.

Vďaka novej trati bude možné priame spojenie Dlhých dielov s Račianskym mýtom a Trnavským mýtom trolejbusovou dopravou. Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Existujúca trolejbusová linka 64 by mala byť predĺžená do novej trasy Trnávka - Račianske mýto - Hlavná stanica - Kramáre - Patrónka - Riviéra - Dlhé diely. Nahradenie autobusov trolejbusmi zlepší dopravu v oblasti Dlhých dielov, ktoré sú charakteristické veľkým sklonom ciest.

Financovanie výstavby je plánované prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).

Zdroj: Zámer projektu - Ministerstvo dopravy a výstavby SR

Aktuálny stav (k 10/2022)

Výstavba trate Patrónka - Riviéra je odporúčaná Koncepciou rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na roky 2013 - 2025 a jej výstavbu odporúča aj Územný generel dopravy Bratislavy z roku 2015. Predmetná trolejbusová trať bola preverená aj dopravným modelom pre rok 2025 (rastový scenár).

Zámer projektu bol v decembri 2019 zaradený do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Začiatkom roka 2021 bola do aktualizovaného zámeru projektu zahrnutá aj modernizácia existujúcej trolejbusovej trate v úseku Patrónka - Kramáre - Pražská - Hlavná stanica.

V marci 2021 bol spustený proces výberu zhotoviteľa projektovej dokumentácie, podpis s víťazom súťaže (Dopravoprojekt) sa uskutočnil v novembri 2021. Podpis zmluvy na poskytnutie nenávratného finančného príspevku na vypracovanie projektovej dokumentácie sa uskutočnil vo februári 2022, zároveň DPB objednal vypracovanie projektovej dokumentácie, všetky stupne by mali byť spracované do 12 mesiacov. Následne po výbere zhotoviteľa prebehne realizácia stavby.

V októbri 2022 bol zámer trolejbusovej trate Riviéra - Patrónka predložený na posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Výstavba trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra
  • Dĺžka trolejbusovej trate: cca 6,65 km novej jednostopovej trate
  • Počet zastávok: 3 (Botanická záhrada, Zoo, Habánsky mlyn)
  • Predpokladaný termín realizácie: 2/2022 - 2/2023 (projekt), 3/2023 - 9/2023 (realizácia)
  • Predpokladané náklady: 5,50 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra - Kohézny fond EÚ, štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava
  • Projektant: Dopravoprojekt, a. s. (subdodávatelia: Privel, s.r.o., Metroprojekt Praha, a.s.)

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #55:
No zbohom.
Reakcia na: lostrail #54:
Nie je ešte dodaná projektová dokumentácia, nie je vydané právoplatné stavebné povolenie a ani vysúťažený zhotoviteľ. Teda v lepšom prípade 2024, v horšom 2025.
Reakcia na: Solider #50:
Kedy to vyzera na dokoncenie trate aktualne?
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
Kilometricky to sice vychadza . Ale v podmienkach je nieco ze by mal byt pomer jazdy tusim 25:75 (baterka: vedenie) garantovany. Chceme ist mimo pomeru kym to je v zaruke - cca az 40% jazdy na baterku na L61? Neviem pytam sa. ❓ ❓ ❓
32 v dnesnom stave je uplne vyjazditelna s 27Tr a ak by urobil DPB aj sam odbocky na/z HS tak je to ideal. 33 No problem - tam zrejme aj zacnu 27cky 😁.
Reakcia na: Petto #51:
27Tr by mali mať tuším dojazd 7,6 km, čo je presne dĺžka úseku Depo Trnávka - Letisko a ak by išli z Bulharskej/Spoločenskej na Letisko, tak by to bolo 6,6km na batériu a 10,8km pod TV, takže by to možno aj vyšlo. A ak by nešli zatiaľ použiť na 40 a 61, tak môžu jazdiť na 33 a možno aj 32.
Reakcia na: Solider #50:
Tie tu budu skor hadam aj ako trat Galvaniho - Avion. Takze osobne tipujem budu nepouzitelne aj pre L61 ( v novej aj starej trase) a pre L40 pouitelne len v dnesnom useku tj po Nove SND. Most SNP - AS a AS - HS su skoro rovnake km useky tak neviem ci to ta baterka vyjazdi v pomere 50:50 / baterka : trolej.vedenie
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Keďže nové hybridné trolejbusy pre linku 61 tu budú skôr, než bude postavená trať v Mlynskej doline, tak by som sa týmto vôbec nezaoberal.
Tu
Nechapem sice tu Holicsku pri L32. Asi len preklep.
L47 Stanica Ruzinov je uz asi planovany TIOP Ruzinov / dnesna Suhvezdna.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
To je nejaký zastaraný dokument.
Lebo už som videl v inom PDF že na tejto trati budú 32 a 47.
32: 6/15/7-8//15 po Jelacicku
47 bez zmeny ako dnes
"Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Existujúca trolejbusová linka 64 by mala byť predĺžená do novej trasy Trnávka - Račianske mýto - Hlavná stanica - Kramáre - Patrónka - Riviéra - Dlhé diely."

Už sa nepočíta so zrušením 64 a potiahnutím 32 na Jelačičovu? Nebudú 3 linky (60, 61, 64) na Trnávke priveľa, nemohla by sa 61 viesť po Rožňavskej (ako 63) a 60 potiahnuť po Avion (po výstavbe TT)?
Reakcia na: Petto #45:
Že naprávači krívd z toho už urobili LaNfranconi.
Reakcia na: Petto #39:
Treba sa opýtať Marcela 😛
Reakcia na: Ike #40:
Alebo je to späťvzatie nejaký procesný ťah napr. keď začali šípiť, že konanie nemusí výjsť ako očakávali. To sa samozrejme bez interných zdrojov z DPB, resp. OÚ nikdy nedozvieme...
Reakcia na: Petto #39:
Nie som v tom úplne doma, ale je to začiatok procesu EIA - Environmental impact assessment = posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

Výstavba trolejbusovej trate patrí medzi činnosti, ktoré by mohli byť predmetom EIA, ale teoreticky by nemuseli. Na účel zistenia sa vykoná tzv. zisťovacie konanie (myslím, že v angličtine je to "screening"), v ktorom predkladateľ (v tomto prípade stavebník - DPB) zverejní zámer, ktorý následne pripomienkuje verejnosť a dotknuté subjekty a na základe vyhodnotenia pripomienok potom okresný úrad v sídle kraja rozhodne, či je EIA potrebná alebo nie je.

DPB zverejnil zámer, ale z nejakého, nateraz neznámeho dôvodu, využil ustanovenie v zákone 24/2006 § 20 ods. 3 a zámer stiahol. Pravdepodobne v ňom ide robiť zmeny.
Reakcia na: Ike #38:
Prosim po slovensky co to znamena ? 🙃
Začatie zisťovacieho konania bolo na návrh navrhovateľa (DPB) späťvzaté - teda pozastavené
https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/352932?uid=6b0dda9c5d29d65c89e55efffa10ce6aa9fb66c0
Reakcia na: Mhr1 #36:
Niektorí nikdy.