Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica

Popis projektu

V rámci projektu pôjde o celkovú modernizáciu trolejbusovej trate v úseku Patrónka - Kramáre - Pražská - Hlavná stanica. Uvažuje sa s realizáciou viacerých nových trolejových spojok na existujúcej trati s cieľom možnosti variabilnejšieho vedenia trolejbusov. Navrhované sú trolejové spojky:

  • Vlárska - Pod Krásnou hôrkou (doplnenie trolejového triangla - možnosť aj premávky medzi NÚSCH a NOÚ obojsmerne),
  • Stromová - Pražská (doplnenie odbočky v smere z Kramárov na Pražskú smerom na Hroboňovu),
  • Pražská - Šancová - Hlavná stanica (umožnenie premávky trolejbusov z Hlavnej stanice na Pražskú a opačne).

V obratisku na Hlavnej stanici je plánované zatrolejovanie aj druhého autobusového nástupištia pre linky 41 61. Vybudovanie trolejového prepojenia Hlavnej stanice a Pražskej ulice umožní plánované nasadenie hybridných trolejbusov na novú linku, ktorá by mala vzniknúť spojením liniek 41 a 44 (Hlavná stanica - Hroboňova - Drotárska - Búdková - Hodžovo nám. - Koliba).

Navrhovaná je aj kompletná výmena trakčných stožiarov s výnimkou odbočnej trate k NOÚ a NÚSCH, kde by mali stožiare dostať po ošetrení len nový náter. Súčasťou projektu bude aj modernizácia trakčných meniarní Hroboňova a Leškova. V oboch meniarňach je plánovaná výmena transformátorov, usmerňovačov a napájačov. Vymenených bude tiež cca 16 km trakčných káblov z týchto meniarní.

Zastávky v modernizovanom úseku, ktoré ešte nie sú vybavené elektronickými informačnými tabuľami, nimi budú v rámci modernizácie dovybavené.

Financovanie projektových prác bude z väčšej časti z eurofondového príspevku v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).

Aktuálny stav (k 9/2023)

Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica je súčasťou zámeru projektu výstavby novej trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra, ktorý bol vo februári 2021 zaradený do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).

V roku 2021 DPB obstaral zhotoviteľa projektovej dokumentácie a po získaní nenávratného finančného príspevku z eurofondov boli v marci 2022 začaté projektové práce. Spracovanie všetkých stupňov projektovej dokumentácie sa podľa aktualizovaného harmonogramu očakáva do jesene 2023. Realizácia prebehne v závislosti od získania stavebného povolenia a výberu zhotoviteľa najskôr v roku 2024.

V júli 2022 bol zámer modernizácie trate Patrónka - Hlavná stanica predložený na posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Rozhodnutie zo zisťovacieho konania bolo správoplatnené v júni 2023.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica
  • Dĺžka trolejbusovej trate: cca 9,7 km modernizovanej jednostopovej trate + 1 km novej jednostopovej trate
  • Predpokladaný termín realizácie: 2/2022 - 11/2023 (projekt), 2024 - 2026 (realizácia)
  • Predpokladané náklady: 11 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra - Kohézny fond EÚ, štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava
  • Projektant: Valbek & Prodex, s.r.o.

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #28:
Alebo nech sa točí na esicku.. t.j. výstupiste by mala ako 93 smer Lúky, potom zíde dole ako 184 k diaľnici a vylezie naspäť ako 88. Nástupište by bolo ako 93 smer HS. Jedine kde by mala vyrovnávací čas neviem - tak aby nezavadzala ostatným linkami na zastávkach. Škoda len,ze Aupark neurobil aj nadchod ponad cestu k zastávke 93 smer Petržalka.
Reakcia na: Petto #26:
Ja som skôr uvažoval nad tým či by nebolo možné nejakým spôsobom viesť L50 cez nábrežie aj smerom do Auparku. Ale asi jediný spôsob ako to spraviť by bolo cez Viedenskú cestu a to je dosť slušná zachádzka.
Reakcia na: 3pa3ck3 #25:
A vodičov zoberieš na to kde?
Reakcia na: 3pa3ck3 #25:
Co tak prehodiť konečne 50 a 70 v centre? Poobedna špička s 7-8 k auparku fakt nie je treba. Ta kapacita tam chyba medzi AS a Most SNP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
V prvom kroku sa musia posilniť autobusy na nábreží, keďže 15-minútový interval je určite väčší problém medzi Autobusovou stanicou a Mostom SNP ako na Lovinského. To je riešiteľné aj bez postavenia koľajníc
Stále je to o potrebe dvojkoľajky na Vajanského nábreží...
Reakcia na: lostrail #22:
Neboli by 3 linky na Palisádach priveľa? Už teraz tam jazdia trolejbusy mimo špičky poloprázdne, navyše 33 by mala aj celkom dlhú trasu pri ceste na AS. Spojenie KV a AS by sa skôr malo podľa mňa riešiť električkou (zastávka Košická), ak sa raz postaví ET Košická. Spojenie z oblasti Lovinského by mohlo zlepšiť aj vybudovanie prestupnej zastávky medzi 32 a 47 pri Patrónke.
K tomuto dve veci:

1. Nejako je ticho okolo TT Riviera - Patronka.
2. Os Lovinskeho - Palisady ma dost blbe napojenia, takze presmerovanie liniek sem vobec nie je zly napad. L44 je vlastne lokalny "horsky" vymetak, ktory nikde nema rozumny prestup na elektricku a samotna L47 ma dost riedky interval.
Ak by raz boli hviezdy a financna situacia mesta naklonene, viem si predstavit aj take, ze L33 z Dlhych Dielov, cez Mlynsku dolinu, Lovinskeho, Palisady, Hodzovo namestie, 29. augusta na Nivy, kde by mala konecnu. Takto by sa Karlovka, nabrezie aj Mlynska dolina (internaty, kusok peso) prepojili aj s autobuskou, kam ma momentalne pomerne pofiderne napojenie (elektricka + L50 alebo L70, resp. L39+L42). Taka L32 je super aj preto, ze teraz sa da na Riviere prestupit luxusne, bez akehokolvek presunu, ci prechadzania cez cestu. Pri tych L33 by stalo za zvazenie rozdelit to pol na pol - parne by sa otacali na Riviere a neparne by napriklad pokracovali dalej, resp. pocas spiciek by sa do vypravy vkladali kratke spoje a v sedle, kde je 15-minutovy interval, by slo len o dlhu verziu..
Reakcia na: Škoda Forcity #19:
Na Drotárskej ceste to 30TrDG nevytiahne, skôr by sa na 44 mohol v prípade potreby nasadiť autobus.
Reakcia na: Petto #17:
Veď 42 by sa mohla iba odkloniť cez Hroboňovu a Lovinského na Patrónku, aby zostal zachovaný prestup na 42 na Patrónke a aby sa odľahčila aj X42, ktorá by brala aj cestujúcich zo 64. X42 by premávala po trase Hl. st. - Kramáre - Červený most. Na 45 a 49 by sa mohli nasadiť autobusy, ak by ich nebol dostatok, tak 49 by sa mohla ukončiť na Hroboňovej a zaviedla by sa X49, ako píšeš.
Reakcia na: Petto #17:
Reagujem na tú poslednú vetu:
Môžu využiť aj škoda 30 TrG
Reakcia na: Oli61 #16:
Kludne to môže byť aj na Šulekovu, kde chodí len 147 a nie trolejbus, aj keď tam je trolejbusová trať, lebo tam počas historických dní jazdila linka H
Reakcia na: Oli61 #16:
Mozu ist na Hrobonovu. Ta jedna stopa po Prazskej Brnianskej nie je predmetom modernizacie myslim.
Tj 42 49 na Hrobonku. 64 zrusit ked tak. 44 sa moze predlzit k Jelacicovej ak sa na to este 1ks TNS12 najde,
Reakcia na: Škoda Forcity #15:
Na Hlavnej stanici už nie je miesto.
Počas modernizácie by sa mali všetky trolejbusy, čo chodí na kramáre skrátiť po hlavnú stanicu, a do kramárov by zachádzala 21 a 45 by sa dočastne zmenila na autobusovú linku + pre 45 zaviesť spoje na NÚSCH
Reakcia na: TeBeCe #10:
Bola potrebná takáto súťaž aj na "obratisko" za zastávkou Dudvážska? Nevybudovali ho tam vrchári DPB (ak áno, tak nevedeli by ho vybudovať aj tu bez súťaže)?
Reakcia na: Solider #12:
Pokiaľ viem, tak bolo.
Inak v článku je spomenutá ešte odbočka z Kramárov doprava na Pražskú, to už nebolo z projektu vyhodené?
Reakcia na: TeBeCe #10:
Časovo sa nezladil príchod nových vozov s modernizáciou trate 😛
Najskor projektujeme zatrolejovanie druheho nastupista a teraz ideme projektovat slepu stopu na druhom nastupisti?
https://josephine.proebiz.com/sk/tender/44293/summary