Električková trať Pribinova - Košická

Popis projektu

Pôjde o výstavbu dvojkoľajnej trate zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu, Košickú na Miletičovu, kde sa napojí na existujúcu Ružinovskú radiálu. Trať by mala zabezpečiť obsluhu novovznikajúcej bratislavskej štvrte v oblasti Pribinovou a Mlynskými nivami. Nová trať umožní rozčleniť električkové trasy medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom na dva rôzne smery. Zároveň sa tým vytvorí nový mestský koľajový okruh (Šafárikovo nám. - Pribinova - Košická - Miletičova - Trnavské mýto - Krížna - Špitálska - Štúrova - Šafárikovo nám.).

Po novej trati je podľa dopravného modelu uvažovaná premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova. Z novej trate bude možné napojiť aj plánovanú električkovú trať do Podunajských Biskupíc buď na Prístavnej ulici, alebo po Mlynských nivách.

Na financovaní výstavby trate by sa mali podieľať aj investori stavajúci nové bratislavské centrum v zónach Eurovea 2, Nivy, Klingerka, Cvernovka.
 
Električkovú trať po Pribinovej a Košickej navrhovala v rámci projektu Spojená Bratislava postaviť aj spoločnosť J&T Real Estate. Ich návrh je znázornený na obrázku nižšie.

Aktuálny stav (k 3/2021)

Hlavné mesto začalo s prípravou projektu v roku 2019. Vypracovaná bola štúdia, ktorá porovnávala rôzne vedenia trás v úseku Šafárikovo nám. - Košická. Štúdia určila ako najvýhodnejší variant vedenia električkovej trate po Pribinovej ulici popred SND. Tento variant má predpoklady na najrýchlejšiu realizáciu, najnižšie náklady na výstavbu, má najmenej dopravno-technických prekážok, najnižšiu hlukovú záťaž SND (absencia traťových oblúkov), má predpoklady na najvyššiu využiteľnosť električkovej dopravy a poskytuje najrýchlejší čas prepravy oproti ostatným posudzovaným variantom (Dostojevského rad - Landererova, Čulenova).

V roku 2020 hlavné mesto realizovalo obstarávanie zmien a doplnkov územného plánu, kde je zahrnutá aj táto električková trať. V novembri 2020 mesto informovalo, že do zmien a doplnkov doplnilo aj kompromisné riešenie trate, ktoré by zahŕňalo aj slučku okolo budovy SND, po ktorej by električky mohli premávať v prípade konania podujatí na priestranstve pred budovou SND. Mesto v októbri 2020 vytvorilo medzinárodnú odbornú pracovnú skupinu, ktorá mala posúdiť možnosť technického riešenia trate s cieľom eliminácie negatívnych dopadov električkovej prevádzky na budovu divadla. V marci 2021 mesto informovalo, že expertná skupina potvrdila realizovateľnosť trate bez negatívnych dopadov hluku a vibrácií na prevádzku divadla. Konkrétne technické riešenie električkovej trate pred divadlom má určiť štúdia uskutočniteľnosti.

Po spracovaní zmien územného plánu by malo nasledovať enviromentálne (EIA) posúdenie navrhovanej električkovej trate, územné a stavebné konanie.

Magistrát hlavného mesta pri prezentácii trate v roku 2019 odhadoval, že realizácia trate by mohla prebehnúť do roku 2024.

Prezentácia električkovej trate Pribinova - Košická v rámci prezentovania zmien a doplnkov územného plánu Bratislavy:

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Výstavba električkovej trate Pribinova - Košická
  • Dĺžka električkovej trate: cca 3 km dvojkoľajnej trate
  • Počet zastávok: cca 6
  • Predpokladaný termín realizácie: do ~ 2024
  • Predpokladané náklady: 39,7 mil. €
  • Financovanie: neurčené

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
moja chyba, nevšimol som si samostatnú diskusiu k tomu 😁
toto tu len tak postnem, aby to bolo viac na očiach lebo táto info nejako preplávala príliš potichu verejným priestorom 😁 https://www.bratislavskenoviny.sk/vystavba/64566-nezavisla-skupina-expertov-vylucila-negativne-dopady-elektrickovej-trate-na-budovu-snd
Reakcia na: Minko #12:
Kedy pride ta delegacia z Kocurkova na staz?
Reakcia na: S499.1023 #19:
ono to je tak, keď v roku 2007 dokončíš budovu z roku 198x 😃 Ani stará Tatra nikdy už novú emisnú normu nedosiahne... na jednej strane chápem umelcov, boja sa všetkého veď toľko čakať na "nové" SND ktoré je vlastne hneď po dostavaní svojím spôsobom zastaralé. Veď len koľko zmien v projekte museli v interiéri robiť aby sa aspoň priblížili moderným požiadavkam na divadelné priestory. 😁 Je to proste svojím spôsobom 30 ročná budova, ktorá je celkovo riešená a osadená do situácie, ktorá nenastala... zmenila sa doba, zmenili sa aj požiadavky, dnes sa vo veľkom tlačí na využívanie MHD v meste všetkými vrstvami obyvateľstva, čo viac si priať ako blízku dostupnosť MHD- skvelý predpoklad na ochotu ľudí tráviť čas v budove 🙂
Reakcia na: Viko #18:
To je jednoduché - oni už nemajú čo stratiť, nič nové neprinesú a chcú po sebe zanechať "pomník". A Nové SND, nech sa na mňa nikto nehnevá, nie je žiadne výnimočné dielo ako Milučkého krematórium a jeho umiestnenie do priestou už vôbec. To aj ten bez škrupulí na zbúranie plánopvaný "roháč" má vyššiu hodnotu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Na margo jediného argumentu, zvlášť ma mrzí, že tým ostatným omáčkam prepožičiava meno aj generácia už profesne starších architektov. Pripadá mi, akoby sa nevedeli zmieriť s tým, že existencia autorskej priestorovej koncepcie automaticky nezaručuje jej večnú dokonalosť. Po 40 rokoch tvorby sú predsa úplne iné vzťahy v území (neexistencia Priečnej osi či Eurovea, ktorá sa hmotovo nafúkla z navrhovaných parciel a ulice zastrešila), ale aj všeobecné vedomosti o fungovaní mesta (pozdravujem pešie nadchody).
Podľa mňa by malo byť normálne, že o niektorých aspektoch sa časom ukáže, že ich treba riešiť inak - a celkom nerozumiem, prečo to človek s rokmi praxe tak tvrdošijne odmieta... Bias? Nostalgia?
Reakcia na: Maremi #16:
No dobre, ale pokiaľ to ničím nepodložíme, tak stále budú môcť vyskakovať, nech to bude akokoľvek nelogické.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Aky hluk ma elektricka na rovnej trati ? Ved to je nonsens, oni budu proti tomu aj keby im predlozili 20 studii.
Navrhujem zburat / rozobrat budovu SND a postavit ju na mieste, kde nebude prekazat.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
obávam sa, že právne možné to nie je... iba skôr nejakým lobingom aby to minister/ka dostal/a akokeby "zhora" (cez premiéra napríkald teraz nemyslím toho jedného konkrétneho ale post) Inak s tebou súhlasím, ich argumenty sú vyvrátené konkrétnymi dôkazmi ale tí ľudia si budú stále húsť svoje. Pripomínajú mi nemenovaného exposudkového lekára SP, ktorý sa žiadateľa snažil presvedčiť jeho bolesti chrbtice sú spôsobené kožnými problémami a to až do momentu, kým si konečne nevšimol záznam neurochirurgického zákroku v zložke 😁

tým som chcel povedať že tak ako je lekár a lekár tak to je aj s odborníkmi z iných oblastí 😁
Reakcia na: Minko #12:
V podstate jediný relevantný argument aktivistov je hluk/obmedzenie prevádzky divadla, na ktorý by sa dala urobiť nejaká štúdia, aby sa zistilo, ako to vyriešiť. Plánuje mesto nejakú takúto štúdiu?

Keďže ostatné výhrady sa ukázali ako neopodstatnené (a mesto by to aj niečím podložilo), mohlo by mesto nejako "donútiť" Ministerstvo kultúry a SND k súhlasu s výstavbou električkovej trate, ak by to podmienilo odstránením hluku a pod., či to nie je právne možné?
A tuto kazdych sto metrov terciky osadzat nebudu? 😃
Reakcia na: S499.1023 #8:
Som to pochopil tak, ze by elina z Karlsdorfu isla pekne po nabrezi, potom popred SND, pri Decathlone sa stoci dolava, potom opat dolava a cez parkovisko SND a popred Oil Street sa vrati naspt cca pred vchod do Sheratonu a odtial pojde smerom na Safko.
To by este len divadelnici plateni z verejnych financii boli vo vytrzeni. 🙂

Ved ked tam mohli jazdit eliny na Martanovicovu, tak preco by nemohli aj teraz.
Reakcia na: kecho #3:
Hej, mali by si to ísť pozrieť do Budapešti - či už obchádzky mostných pilierov alebo obchádzka parlamentu sú úžasné príklady toho, ako sa to NEMÁ robiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
To by bolo idealne obratisko pre elinu z karlsdorfu, ked by sa tocika tam a az potom cez safko a redutu naspat.
Reakcia na: JerryBA #4:
To chcú akože postaviť súčasne dve trate. Jednu priamo po Pribinovej a druhú okolo divadla, či by sa urobila iba jedna z nich. Ak by sa urobili obidve, tak by to nemuselo byť zlé, vzniklo by ďalšie obratisko a obišli by sme divadlo v prípade podujatí (hlučnosť by bola rovnaká, ak nie vyššia), len tá cena by bola v podstate dvojnásobná (v tomto úseku a neviem, či by na to chceli prispieť developeri alebo by mesto muselo túto obchádzku zaplatiť samo. Škoda len, že MK odmietlo aj toto riešenie...
#2 - myslim, ze nakres nie je. Ak tomu spravne rozumiem, tak do EIA pojdu oba varianty.. a snad sa do par rokov unormalnia a pojde to pekne rovno 🙃

#3 - nuz, co na to povedat, mozno im to chyba 😃