Tak to je super. Čiže platiaci cestujúci z Rače, ktorému sa cestovanie zhoršilo vlastne môže byť spokojný, lebo sa lepšie cestuje v Petržalke.
Ale tipujem, že presne takto to vníma aj DPB a preto to u nás vyzerá tak, ako vyzerá.
Cestujem s deťmi do Zš Vazovova z Bernolákova, po zrušení el.7 je to oveľa horšie, el.3 z Vinohradov preplnená okolo 6:20 tlačíme sa s malými deťmi a s aktovkami, no preveľká škoda el.7 , ktorá nás priviezla priamo k Blumentálu z hl. stanice za 5minút bez tlačenice.
A poobede je to ešte oveľa horšie.
Dávam veľké mínus
Je možné cestovať z hlavnej stanice aj linkou 1 na zastávku STU a z nej je potom peší presun 500 metrov k ZŠ. Je to o 350 metrov ďalej ako zo zastávky Blumentál na Radlinského, kde stoja ostatné električkové linky.
Kapacita linky 3 na račianskej radiále je nedostatočná a miesto posilnenia došlo k jej zníženiu, čo viacerí kritizujeme. Rozhnutím vedenia mesta došlo k zhoršeniu traťového intervalu bez toho, aby boli na linku 3 nasadené kapacitnejšie elektrikčové súprvy. Výsledok sa dal očakávať. Odporúčam sťažovať sa vedeniu mesta Bratislava, ktoré objednáva výkony MHD.
Mne sestra roky dávno spomínala keď jazdili 3,5,7 z Race s na Mladej Garde že niekedy čakala aj 4 električky kým sa dostala dovnútra... Takže situácia sa nezmenila...
Darmo Račianska by si v úseku Vinohrady-Blumental zaslúžila kľudne 1.5minuty...
Tak to vždy záležalo podľa toho, koľko vlakov prišlo naraz na Vinohrady. Ak došiel rýchlik z Trnavy a Galanty, tak sa odtiaľ vyvalil súvislý prúd ľudí a naozaj sa potom na Garde, nehovoriac o Ursínyho, ľudia nedostali dovnútra. Riešením nie je hustejší interval a viac vozidiel a vodičov, ale dlhšie električky.
Interval 2 minúty a 49 metrové vlaky. Kapacita nosného systému dorpavy by sa mala zvyšovať, obzvlášť na radiále, kde jazdia súpravy narvaté. Mesto musí ponúknuť alternatívu k autám!!! Bicyklom z Rače do mesta je to kapánek ďaleko, nayvše chýba bezpečný/pohodlný cyklochodník a nie všetci môžu ísť bicyklom.
A to je taký problém mať v obratisku Gaštanový hájik v rannej špičke odstavené dve alebo tri súprvy a poslať ich operatívne "mimo poradia" keď príde vlak?
aj keby boli k dispozicii navyse 2-3 supravy aj s vodicmi, vies ako to v praxi vyzeralo ked sa to takto robilo.... najprv dosiel spoj normalnej linky a az ked ten opustil zastavku narvaty ako sa dalo, tak dispecer za nim poslal ten posilovy.... (pricom spravne by to malo byt aspon podla mna opacne)
a teda nehovoriac o tom, ze ak sa tvarime ze 2minutovy interval je to maximum co sa da, ze vlozenym spojom by si mal zrazu interval minutovy - co na to nacestne krizovatky ? )
Keď sa ti nahromadia vozy máš aj 30s interval.. hej tie nedeľné posily si pamätám.. ľudia sa z vlaku vyrútili zobrali ich bežné spoje z Rače a potom sa z búdky vynoril vodič a išiel skoro na prázdno smer centrum. Aj som vtedy na to poukazoval a písal na DPB. Vyriešilo sa to zrušením nedeľnej posily.
Len do nácestných zastávok toho už moc nepomestilo ako tomu je aj dnes. Čiže zlá logika.
Posila by mala štartovať ako prvá. No to by musel dispečer sledovať mapu polohy vlakov a vodič pripravený vo voze a nie sedieť v búdke na kaffe.
JRRR
A poobede je to ešte oveľa horšie.
Dávam veľké mínus