Reakcia na: Sarko #2101:
Zastávky Spoločenský pavilón a DPMK nie sú práve najvhodnejší príklad. Dopravné predpisy okolo týchto zastávok presne upravuje Zákon o premávke na pozemných komunikáciách, ktorý stanovuje, že vozidlo idúce za električkou po jej pravej v momente kedy zastaví na takejto zastávke musí zastaviť a umožniť tak bezbečný výstup a nástup cestujúcich.Električkový pás je vyhradené miesto, kam by podľa správnosti nikto nemal mať prístup. Na električkový pás sa žiadne podobné zákony nevzťahujú. Ak vodič otvorí pri Važci ľavé dvere, je to krajne neštandardné a v prípade, že v protismere ide električka a nebodaj niekomu spôsobí ujmu na zdraví alebo živote, nesie plnú zodpovednosť za spôsobený stav.
Je to to isté, ako keby vodič autobusu zastavil v ľavom pruhu a otvoril cestujúcim dvere. Ak sa nemýlim, v prípade tohto autobusu je vodič povinný ako prvý vyjsť z vozidla, postarať sa o zastavenie cestnej premávky a až potom dať pokyn cestujúcim k výstupu. Preto sa domnievam, že po správnosti by aj vodič električky, ktorý vpúšťa ľudí do koľajového pásu, by mal odbodbne teoreticky najprv fyzicky zabezpečiť, aby sa nikomu nič nemohlo stať a až potom ľudí vyzvať k výstupu.
Aká je norma v rámci DPMK netuším. Ale ak je povolený výstup cestujúcich z KT-čka vľavo na koľajový pás, je to prinajmenšom zarážajúce, pokiaľ nie sú definované ďalšie bezpečnostné súvisiace predpisy.
Sarko
Ohľadne otvárania ľavých dverí na KT8 som si overil informácie a zistil som, že vodič sa žiadneho priestupku nedopúšťa. Cestujúci aj keď vystúpi štandardne vpravo, aj tak prechádza cez dráhové teleso, takže to je to isté, ako keď vystúpi vľavo a prejde najkratšou cestou na chodník. Vypúšťať ľudí vľavo dokonca nie je ani zakázané, ale údajne ak by si niekto ublížil, vodič by z toho problém mať mohol. Vodiči, ktorí tak robia, si toto riziko uvedomujú a preto napr. neotvárajú dvere pri príchode oprotiidúcej električky (konkrétne na OC Važec) a takisto v zime, keď je sneh a ľad.