My sme však nebrali bratislavskú L8 ako najkratšiu, ale podľa BM ako najbližšie porovnateľnú ku košickej L6 (14,8 km obojsmerne).
Keďže nemám km údaje pre jednotlivé linky v BA, nemohol som urobiť porovnanie. Aj tak je vidieť, že na rôznych linkách sú rôzne rozdiely, preto je dobré brať celkový priemer za všetky linky alebo vypočítať pre porovnanie aj priemernú vzdialenosť zastávok. Pre Košice som v príspevku #2019 vypočítal priemery aj zvlášť pre mestské a rýchlodrážne linky. V príspevku #2017 nájdeš zasa cestovné rýchlosti jednotlivých električkových liniek v KE.
Nedávno ste sa tu bavili o premerných rýchlostiach na električkových linkách a L8 ste brali ako linku s dĺžkou 8,4km.
Ale podľa prevádzkových údajov DPB je najkratšia linka L6 (Kamenné nám. – ŽST Nové Mesto) so 9,1km (4,5v jednom smere) a má na to 15minút v jednom smere a 21 v druhom.
Najdlhšia je L5 (Pri kríži – Komisárky) s 39,1km a túto trasu prejde v jednom i druhom smere za 52minút. Takže si vypočítajte priemernú rýchlosť.
Pri L5 je 22,55km/hod pri L6 je to 15,16km/hod. Avšak taká L12 by mala byť na tom podstatne lepšie, keďže v centre má len pár zastávok. A oproti L5 sa vyhýba takým križovatkám ako Floriánske, Račko, Pionierska, ŽST Vinohrady. Myslím si, že práve 12tka by bola najrýchlejšou linkou v BA.
Bohužiaľ, ani mne sa to nepáči ale M152.2 a Btax majú prakticky rovnakú kapacitu ako M286.0 s prívesom (u vás to snáď boli Bnp a nie Bmx?) a polovičnú spotrebu aj udržiavacie nákaldy. A pri prozákazníckom prístupe ZSSK a vynikajúcej prístupnosti staníc na hlavnej trati (Rožňava, Moldava) po odstavení lokálok ma skor príjemne prekvapuje, že tam vobec ešte ničo jazdí...
I.
No tak ten text uz sem jednou cetl v cestine v casopise Mestska Doprava. Nektery (mozna vsechny) pasaze jsou citovany doslova . Tam to bylo tusim ve spolupraci s Pragoimpexem, tady vidim jedinyho autora a zadny nebo upozorneni nazdroj . Mistr vobslehovic/xeroxovic asi taky cte nektery casopisy.
Som za .
Odporucam si vsimnut usek Poliklinika - Sokolovska - vodic tam ma na 250m useku jazdnu dobu 2minuty. pani takto sa nici vyzovy park (motor trpi)
ZSSK v ramci "zvysovania" kultury cestovania nahradila stare motorove supravy 850+050 rekonstruovanymi starymi 812+011 na ramene Kosice - Plesivec. Stare mali konstrukcnu rychlost 110, nove 80 km/h a naviac pri dosiahnuti tejto rychlosti tieto dvojnapravove vozidla plavaju po trati ako na mori... Osobne nechapem, naco je dobre vrazat peniaze do vozidiel zvratenej koncepcie urcenych povodne pre najlokalkovejsie lokalky.
~> Vladimir - co sa tyka naskokov, uvediem priklad: Siel som L13 z Kostola, no a cestou po zastavku Ovsenu sme mali okolo 5 minut naskok (nikoho po ceste nebral), tak sme tam cakali az do 21.53.
Veď práve to, že v Košiciach vodičovi nehrozí strhnutie prémií takmer za nič. Inak si nedokážem vysvetliť často nehorázne náskoky oproti CP a pod.
Tvoje vyjadrenie bolo ohľadne denného prechádzania, ale to bolo už dávno, krátko potom, čo sme sa spoznali
Re #2109 Esicko: Včera ma po príchode do KE prekvapila odstavená súprava 812+011 (dúfam, že som ten vlečniak napísal správne). Na takéto súpravy som zvyknutý na trati PO - BJ, na košickej stanici ma doslova prekvapili. Kam jazdia?
Je to síce tak, ako píšeš, ja som však chcel porovnávať len tie prechody medzi kabínami. Na polhodinový interval L5 by bolo v KE veľkým luxusom, aby vodič vyčkával na konečnej a odchádzal s iným vozidlom, zvlášť, keď každý má pridelené to svoje. Napokon na tomto mieste nie je ani zázemie, kde by vodič mohol čakať.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Je to síce tak, ako píšeš, ja som však chcel porovnávať len tie prechody medzi kabínami. Na polhodinový interval L5 by bolo v KE veľkým luxusom, aby vodič vyčkával na konečnej a odchádzal s iným vozidlom, zvlášť, keď každý má pridelené to svoje. Napokon na tomto mieste nie je ani zázemie, kde by vodič mohol čakať.