Reakcia na: ja #13713:
chod - ja som tam bol len 1 den, a je to lepsie, ako v clanku pisu 
Turbo a spol s elinami. No uznavam, ze nase eliny su v zlom stave, ale aj tak su najmladsie, ci jedny z najmladsich z byvaleho CSSR/CSFR. Samo, ze inde uz maju aj par astier - ale je to najma kvoli rozchodu (turbo). Ved v brne, ci ostrave prevadzkuju ovela starsie eliny ako u nas (vekom). Ale jednak ich vsetky skoro maju zrekonstruovane - nie sice v takom velkom style, ako su sumperacke reko - ale v roznych stupnoch - ale najma sa kladol doraz na osadenie buse panelmi a vymenou interieru - tie maju vsetky rovnaky a dobry (porovnatelny s K2s). A tie eliny (vsetky) vyzeraju, ako keby boli nove - jednak su uplne ciste - schvalne som prechadzal prstami po rohoch okien - a kupodivu ziaden prach, ci spina. Ale to som tu uz pisal. Este poznamka, ze v ostrave maju 60km elektrickovych trati (nie liniek!) - cize je to viac ako mame tu v BA (ak sa nemylim, tak o 50%). Aj samotne trate su v lepsom stave. Jedine, starsie sunty tam boli nerekonstruovane KT8D - na nich bol uz vidiet vek. Ale stale boli lepsie, ako napr. nasa parrocna K2S 7103 :(( - som ju videl vcera a chcelo sa mi plakat :(((
Jo chcel som povedat, ze eliny, ako kolajove vozidla maju ovela dlhsiu zivotnost ako busy, takze sa nemenia tak casto (teda typovo) - mozno 2-3x za 100 rokov
Este poznamka k Astram. No sa priznam, ze astry by som u nas nechcel. Odviezt sa starou T3 a astrou (na tej istej trati), tak je jednoznacne komfort pre cestujuceho na strane otocneho podvozku a to radikalne. Co sa tyka Tria - tam je to lepsie - to sa uz vyrovna (co sa tyka komfortu jazdy) T3-kam.
No vykecal som sa. Pekny den.
J
Porovnávať s Citybusom. To je ako kúpiť si SuperB a nejaké to CLK. Ten Mercedes výde vždy lepšie aj keď je drahší, komfort, údržba(jej častosť), servis, komfort.
Tá cena. Netreba zabudnúť, že tých 15l/100km spraví pri desaťročnej prevádzke svoje kedže na jeden km to je 1,40. pri plyňákoch kde to je 4,60 to spraví 3 melóny za tri roky. To by si zrejme aj Praha mala uvedomiť, lebo ten voz vydrží v pohode 10rokov. A NIE SME TAKÝ BOHATÝ ABY SME LACNÉ VECI KUPOVALI. Bratislave stúpli príjmy o 52% čo je 2mld. Stáva sa znej bohaté mesto a pomáha jej vľmi blízkosť viedne.
Myslím si, že v súčasnosti bude skôr na 50 12m MB a 20 21Tr ako na novú elinu. No a taktiež nemáme akú. Na siemens Combino nemáme a Astra či Trio 1000mm nerobí, ešte. Tie eliny sa dajú ešte udržať aj modernizáciou na typy K2S a T3S, či Mod. No a kupovať autobusy s vysokou podlahou by bolo veľmi spiatočnícke. A aj keď sa nám /vám to možno nelúbi tak tie gumokoly majú v súčasnosti najväčšie výkony a vyrobia najviac prachov. Tak prečo by som ja ktorý dávam na autobusy (nimi sa vozím) mal cestovať v I 280.