Anketa: Stretávate sa v týchto horúcich dňoch s vozidlami MHD, v ktorých nie je primerane funkčná klimatizácia?

Interiér autobusu Otokar Kent C 18,75
Foto © Sor23
často (68 %)
občas (28 %)
vôbec nie (5 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 6207 #27:
#3350 stále nefunkčná klíma a veselo jazdí ďalej, je tam na skapatie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #44:
Kam "niekam dozadu"? Niečo ako degeš?
Reakcia na: Foltest #45:
Co ja viem, ja som kaput klimu nahlasoval iba raz, ale normalne som bol poslany na poruchu, dispecing ani vypravca to nijako nekomentovali.
Aj ked je pravda ze to bolo pred dvomi rokmi, ked sa este ziadna epidemia poruch nekonala, a mozno na trolejoch to beru inak.
Reakcia na: Solider #38:
Ja to neobhajujem, v tomto teple je voz bez klímy peklo aj pre cestujúcich a hlavne aj pre vodiča. Problém je však v tom, že veľa vodičov sa bojí ísť na poruchu "len" kvôli klíme. Stále sa to na výpravniach berie štýlom, že "šak čo si rozmaznaný, je to len klíma, voz je pojazdný".
Reakcia na: S499.1023 #42:
V prípade trolejbusov by sa nevošiel niekam dozadu? Či potom by bol zase problém s nasávaním vzduchu?
Reakcia na: N/A #21:
Prečo by bol pod jeho úroveň, keď má pravdu?
Reakcia na: Foltest #35:
V nízkopodlažke ho nemáš veľmi kam inam dať
Reakcia na: N/A #40:
No to je pekne, ze ich opravuju. Otazka je preco ich je tolko a preco sa na novych vozoch kazia?
Reakcia na: 3pa3ck3 #39:
Podľa toho čo ja viem, mechanici reálne každý deň opravujú klimatizácie na vozoch, oni o tom vedia, len je toho veľa, ale robia na tom.
Úprimná otázka: Je šanca, že si to tu prečíta niekto z DPB a podnik to začne riešiť z vlastnej iniciatívy alebo treba napísať oficiálnu sťažnosť? Či nepomôže ani to?
Reakcia na: Foltest #35:
A to má cestujúceho zaujímať? Bola nedeľa, vozov na výmenu dostatok, záložáky sú, bolo treba vozy vymeniť.
3229 okna pozamykane ani dychat sa tam neda a to je iba rano
Reakcia na: Solider #30:
Pred pár dňami som mal také skúsenosti skôr s 61xx. 🙃
Reakcia na: Solider #30:
Problem pri trolejbusoch je, ze ta klima v podstate ide, ale pri teplotach ake boli aj dnes sa pocas dna jednoducho prehreje a vypne. Predpokladam, ze aj na tebou zmienovanych vozov zajtra bude opat fungovat, tak zhruba do obeda. Udajne to je sposobene slabym vykonom (plus klimakompresor na streche je napad na facku).
Reakcia na: Foltest #26:
Nebuď zase naivný, aj letiskovým zhoralisom som už išiel viac ako raz od ich dodania tak že bola klíma vypnutá a ešte aj okná zamknuté.

Ale keď jazdia na jednej linke (ťažko sa mi píše, že s prižmúrením očí na dvoch keď aktuálne cez víkend už nejazdia vôbec odkedy sú sóla na L96) je šanca že nimi pôjde niekto kto by sa tu alebo inde posťažoval keď premávajú s vypnutou klímou je nižšia ako pri Otokaroch, ktoré jazdia na všetkých kĺbových linkách.

Už nehovoriac o tom, že aktuálne každý víkend jazdia len štyri z jedenástich a zvyšok stojí odstavený vo vozovni.
Reakcia na: 6207 #27:
Rovnako je na tom aj jeden z Otokarov na 29 (číslo som si nepozrel). Aspoň že pri prestupe na 31 prišiel vychladený
Reakcia na: Solider #22:
Niežeby rozbité a vybúchané trolejbusy na tom neboli podobne zle ako autobusy. Sťažovať sa je však neprípustné...
Reakcia na: Solider #30:
Poradie pred ním #6024 to isté. Wow
Pred chvíľou išla okolo #6035 s pootváranými oknami, evidentne bez funkčnej klímy. To ako naozaj? V nedeľu pri polovičnej výprave?
Reakcia na: N/A #25:
nemáš pravdu
Reakcia na: 6207 #27:
zažil si niekedy aby sa DPB vyjadroval keď niečo nevyšlo tak jak si oni predstavovali ? :))
neotravujte, tu sme pri najlepšom vedení ever :))
Otokar 3350 aktualne sauna a to ma pootvarane okienka. Mohol by sa DPB verejne vyjadrit, ako je mozne ze v najnovsich autobusoch nefuguje v lete klima.
Reakcia na: N/A #25:
Na to si prišiel ako?
Napríklad ja som nezaznamenal, že by sa tu niekto sťažoval, že v letiskových Solarisoch nefungujú klímy a pri tom tie vozy sú tu s nami dlhšie než Otokary.
Reakcia na: Foltest #24:
Podľa tejto teórie je ale lowcost každý autobus MHD.
Reakcia na: N/A #21:
Čo je na tom komentári pod úroveň? To, že Otokary sú totálny lowcost je pravda. A nemôžeme za takú cenu očakávať nejakú hyper super kvalitu.
Reakcia na: N/A #5:
Jeden z dôvodov je to, že tam vypadáva klíma po prejazde cez izolované úseky (vypnuté trolejové križovatky prechádzané nižšou rýchlosťou), keď opätovne nenabehne kompresor chladenia. Problém rovnako aj pri klimatizácii v kabíne, je potrebné to reštartovať cez istič. Okrem toho sa môže stať, že niekedy kompresor zhodí a už nenabehne a je potrebné to reštartovať, je to elektrický spotrebič. Takisto sa teraz stretávam s nefunkčnou klimatizáciou v „D“ článku, pravdepodobne nedostatkom chladiva v klimatizačnej jednotke. To je porucha, ktorá sa vodičovi neukazuje a neviem, či sa zobrazuje aj v rozširenom servisnom móde.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Na Mercedesoch to tiež fungovalo len pár rokov, kým sa štandardom stali pootvárané okná a všetci sa tvárili, že to je v poriadku. Ale to nie je len o klimatizácii. Autobusy sú celkovo v hroznom stave a všetko tam trieska, škrípe a smrdí tam nafta (najmä petržalské Sorky).

Ja sa vôbec nečudujem ľuďom z oblastí, kde nepremávajú električky alebo trolejbusy, že majú problém vrátiť sa do MHD, zaplatiť za lístok viac ako euro a vyjsť odtiaľ po pár minútach cesty ohučaný, spotený a smradľavý. Tu sa jednoducho negarantuje akýkoľvek štandard, nielen v tom, že nepríde rozpadnutý autobus, ale že v júli, keď je nižšia výprava, že aspoň pôjde klíma. V roku 2023.

Veď to je škandál, že sa nakúpia nové vozy a dokonca ani tam nejde klíma, ale ešte horšie je to, že sa to napriek tomu vypraví s nefunkčnou klímou, ľuďom zasvieti na odchodovej tabuli vločka a príde pojazdné peklo.
Reakcia na: irizar #16:
Takýto komentár je podľa mňa pod Tvoju úroveň.
Reakcia na: Cancer #17:
Na druhej strane je pravda, že v tých Mercedesoch tá klíma reálne fungovala v podstate počas celej ich prevádzky, čo sa o iných vozidlách nedá povedať. Možno to je iba kvalitnejšou údržbou, aj keď potom by bolo zvláštne, že ju dostávali hlavne MBCC?
Reakcia na: irizar #18:
moznoze ma Mrdcedes lepsiu cenu skrz toho ze viac vyrabaju , a moznoze to dotuje iny segment v ramci znacky - akakolvek hviezda na ceste lepsia nez ziadna.
Reakcia na: Cancer #17:
Veris aj na Jeziska a zubkovu vilu, alebo iba na vyrobcov, ktori ti predaju klbak v cene, ako su konkurencia uctuje za solo a vobec pritom v procese vyroby a selekcie komponentov nebudu robit kompromisy?
Reakcia na: irizar #16:
Presne, keby sme nakúpili najdrahšie MBCC tak sú totálne bezúdržbové a klíma v nich funguje naveky vekov!

Alebo žeby to bolo skôr tým ako sa na vozidlách nevykonáva dostatočná údržba? 🙃
Reakcia na: ceres #13:
Zeby kvalita produktu zodpovedajuca obstaravacej cene?
Klima? To asi este stale malo platime za listky aby bola aj klima ...za 1,10 by uz sem tam aj mohla ist .katastrofa dnes c.70 smer mesto ..to sa im zda normalne ze za 1,10 mi tecu kvapky potu po chrbte a klimu tento bus asi este v zivote nevidel. Fakt si tu uz z nas kazdy robi srandu ...?!
Na 42 chodí jeden borec ktorý klímuje asi na 15c a je jedno či je vonku 19c alebo 30c. Aspoň 3-4x som ho toto leto vychytal.
A mohol by sa niekto podeliť s informáciou, prečo v toľkých Otokaroch klíma už nefunguje?
Reakcia na: S499.1023 #11:
Odporúčam odchytiť si Nanga "Otokar" Parbat. To je fakt opačný extrém nedávnej neklimatizovanej karosy s rozpálenými čiernymi koženkovými sedačkami.

Ako som vravel, ja som človek, ktorý na klimatizácii nepozná nastavanie, ale všetky zapína na plno. Ale v týchto busoch mi je fakt zima
Reakcia na: Ike #10:
Zaujímavé, jeden tvrdí, že v Mercedesoch je mraznička, iný, že je v nich klima slabšia 😋. Ja pri svojich zriedkavých návštevách Bratislavy najčastejšie využívam a-83, takže práve Mercedesy a moja skúsenosť je, že v nich býva tak akurát. A druhá moja najvyužívanejšia linka je e-4 ale tam mi zhodou okolností vždy príde vysokopodlažná neklimatizovaná klasika.
Za mňa sú najelšie trolosorky a električkoškodovky. Človek sa v nich cíti príjemne. V Medveďoch je tá klíma slabšia, trochu sa človek potí, ale dá sa. Busosorky (hlavne vzadu pri motore) sú mobilné sauny. No a Otokar... to je pojazdná chladnička. Normálne by som si tipol že tam je 12°C. 😂
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
To je asi v Mercedesoch jediné, čo poriadne "funguje".
Vonku príjemných 20°, no v #1860 okná orosené zvnútra. Ako sa tam dalo dýchať a žiť asi popisovať netreba...
Reakcia na: si #3:
Aj v Mercedesoch? Tam býva úplná mraznička. 🙂
Reakcia na: Ari #1:
del
Reakcia na: 810zssk #2:
Škodovky majú práveže dosť často problém s nechladením v prvom, alebo poslednom článku, neviem prečo.
V zasade som tento rok este nezazila, ze by bola v MHD klima zapnuta....
Teda pokial nieje nastavena na 30 stupnov
Reakcia na: Ari #1:
to je vecou pohladu, jedine kde je pre mna osobne prijatelne teplo je pod vyduchom klimy v skodovkach, vsade inde mi je teplo.... 😛
Správne pustenú klímu v DPB zažijem okrem električiek možno raz za mesiac. ForCity ako jediné chladia na riadnu komfortnú teplotu. Abusy sú naopak úplná tragédia, tam spravidla buď nejde vôbec, alebo fúka teplý vzduch.
Ja by som povedal, že ak klíma funguje vo vozidle tak takmer vždy je neprimeraná, prečo musí vždy v tom vozidle fúkať a mraziť, ako na severnom pole?😬

Ďalšie ankety