VozidláTrolejbusyŠkoda 15 Tr › #6607

Evidenčné čísla:
  1. 6521  (pôvodne zamýšľané)
  2. 6607
Typ: Škoda 15 Tr 07/6
Výrobca: Škoda, Ostrov
Výrobné číslo: 11303
Rok výroby: 1990
Sprevádzkovanie: 18.6.1990
Odstavenie z premávky: leto 2014
Vyradenie: 2016 (?)
Nadobúdacia cena: 1 144 100 Kčs
Depo: Hroboňova
Rekonštrukcie a úpravy: Rozšírená stredná prehliadka v DPB (2005)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 10/2003)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 10/2003)
Charakteristické znaky: Atypicky umiestnené interiérové vozidlové reproduktory značky SAL nad pravou bočnicou.
Iné údaje: Po dodaní bol očíslovaný ako #6521, no medzitým došlo k rozhodnutiu, že trolejbusy 15 Tr sa budú číslovať radom 6600, a tak sa očíslovali vozidlá #6601-6606, potom sa spomenulo na #6521 a tento trolejbus dostal číslo #6607.

Istý čas mal dvere natreté novým typom náteru, zvyšok starým - vyblednutým. Stalo sa tak preto, lebo v čase opravy platil zákaz striekania trolejbusov novým lakom, v roku 2003 bol natretý novým náterom celý trolejbus.
Posledné záznamy o vypravení:
6.8.2014 202/6
5.8.2014 201/4
4.8.2014 212/1
31.7.2014 201/1
29.7.2014 202/8
25.7.2014 208/5
23.7.2014 201/5
22.7.2014 208/5
21.7.2014 202/7
18.7.2014 201/6
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vždy ma zaujímal zdroj, odkiaľ pochádza ten rok 1989? Neuvádza sa na štítku vozidla a nesedí ani podľa výrobného čísla.
Reakcia na: N/A #2:
Je to proste lásečka 😃
To sa z jej zachovania nakoniec zislo? Ak ano tak velka skoda
Reakcia na: Jakub335 #4:
Ked este jazdila, patrila medzi najzaujimavejsie 15 Tr ktore tu boli. Este pekny nanos historie bola 6604 a 6613 pred vacsimi opravami.
Azda sa dočká riadnej starostlivosti aj tento exemplár. Už keď nemáme tú 6604, tak naozaj sa treba pustiť do opravy, kým sa dá. Nesmie sa tu dopustiť bratislavská nepriazeň osudu, hoci tá už zrejme na niektorých častiach vozidla zaúradovala...
Reakcia na: N/A #6:
A ja dufam, ze sa raz konecne dozijeme momentu, ze bude svietit ako historicke vozidlo, zasluzi si to rovnako predsa.

6604 aj ked este stale fyzicky existuje a jazdi, je jej velka skoda.
Reakcia na: Peter6607 #1:
V časoch, keď som bol v kontakte s ľuďmi z Ostrova, tak som mal info, že vačšina vozidiel zo série 07 bola vyrábaná od cca apríla 1989 do januára 1990. Prvé vozidlá boli priamo zo závodu dodané objednávateľovi prvej zákazky kĺbov na 750 V - do BB. Zvyšok sa odviezol na nedostavanú plochu sídliska v ČB a zaradil sa do prevádzky od roku 1991. To už však počet vozidiel bol roztriedený a zvyšok šiel na prestavbu na 600 V do Ostrova (Teplice + Bratislava). Vozidlá dostávali rôzne typy pomocných pohonov napr. ako úpravu po vozre série 02/6, ale s uložením týchto súčiastok v prednom článku. Tie skončili v Tepliciach a vozidlá v atypickom vyhotovení pomocných pohonov v BA. Počul som aj niečo o ich dorábkach a úpravách po dovoze do BA, ale to je už veľmi dávno...

Každopádne zrejme sa rok 1990 na štítku objavil na všetkých vozidlách, hoci reálny rok bol iný. Možno administratívny dôvod...?
Reakcia na: N/A #8:
Ja Vas len doplnim, ze po prestavbe u nas boli preznacene na oznacenie 07/6.

Trolejbusy z Teplic mali skutocne prerabku pohonov podla serie 02/6, kedze existuje video kde kompresor je umiestneny uplne vzadu, co u serie 07 nebolo vobec.
Reakcia na: N/A #9:
Áno, tento údaj sa nachádzal aj v TP vozidiel. Na štítku boli však vyrazené označenia ako 15 Tr 07 alebo priamo 07/7. Teplice mali tento údaj v TP taktiež
Reakcia na: N/A #8:
Pokiaľ si dobre pamätám, v BA boli pôvodné úpravy z fabriky vyhodnotené ako nedostatočné, keďže aj pomalý prejazd obyčajnou sexiou spôsoboval výpadok serva a stvrdnutie riadenia.
Osobne dufam, ze Bratislavska "nepriazen" osudu neskonci pri 6607 tak, ako pri inych vozidlach.

Zial, nie su moje fotografie ale myslim si, ze jej stav hovori za vsetko.
Reakcia na: N/A #12:
Tu krásne vidno, že bratislavská nepriazeň osudu úraduje. Kto iný by rozbíjal len tak vozidlo predsa, keď už nevyhovovalo v danom čase príliś ani na ND? 😞
Reakcia na: N/A #13:
Preto dufam, ze nielen u 6607 ale aj na taku 6207 sa usmeje zasluzene stastie a obidve budu moct reprezentovat to najcennejsie, co doma mame.

Minulost uz nezmenime, mohli sme mat lepsie vozidla ale treba pracovat s tym, co je dokym je este cas.
Reakcia na: N/A #14:
Obe sa dajú v podstate bezproblémovo spraviť, ak sa chce a sú peniaze. Náhradných dielov vždy bolo a aj bude dostatok a myslím si, že aj entuziazmu do opráv historických vozidiel bude vždy dosť. Kremienkov Sanos je toho pekným príkladom. Myslím si, že čoskoro všetko dopadne dobre, ideálne v prospech oboch vozidiel. 14 Tr máme aktuálne 6309 v relatívne slušnom stave. 15 Tr treba prioritizovať teda a počas jej dokončovania začať robiť na 6207. Áno, súhlasím, teoreticky pekný sen, ale zároveň realizovateľný.
Reakcia na: N/A #15:
Sanos ak by bol viac do slonej kosti a nebol skoro biely, tak je za mna dokonaly. Tam sa neda upriet to, ze zrucnost a nadsenie nepozna hranice a da sa to u akehokolvek vozidla.

Lenze, v miere reality treba podotknut. Myslim si, ze 6207, 6309 a 6607 su stale v tej pomyselnej hranici kedy to mozne je.
a ta 6613 je ako zdroj ND? ci preco nesla do srotu v tom roku 2021?
Ak zachovať 15Tr, tak voz s HN2. Nemáme taký? Škoda. Načo ďalší voz s Rábou?
Reakcia na: N/A #12:
Mimochodom, keď už tu máme fotky celku, bolo by zaujímavé ju nafotiť aj detailne možno. Vzhľadom na aktuálny, hoci vizuálne žalostný stav vyzerá celkom vtipne, no reálne by ma zaujímali najmä časti nosných konštrukcii (eventualne nafotiť niekde na kanáli), ktoré dosť často prechádzali precíznou údržbou práve aj na tomto vozidle... Vybavujem si už raz zmieňovanú opravu kĺbu a pravidelne brúsenie a tryskanie podbehov, nevraviac o SP 2011 a VP v roku 2004/2005.
Reakcia na: upravovač fotiek #18:
Preco ma kazdy uchylku zachovavat to, coho tu bolo najmenej ? A paradoxne najviac narocne na udrzbu ?

Napravy HN2, ktore su len jemnou modifikaciou z 9 Tr tu boli v minimalnom pocte a ked je tak silna potreba ju mat, Zilina ponuka 213tku v povodnom stave vratane 15 Tr v stave modernizovanom, taktiez s HN2.

Myslim si, ze nudza o HN2 na Slovensku nie je a su hojne rozsirene aj v Cesku. Kde presne prave, nahradili vozy s Rabou - a to konkretne Jihlava a Hradec Kralove.

Druhe menovane mesto je o to smutnejsie, ze zlikvidovalo vlastnu Rabovu 15 Tr 02/6 a donieslo si 15 TrM s HN2 povodom z Usti nad Labem.

Takze nie, osobne si myslim ze HN2 je viac nez dost.
Reakcia na: N/A #20:
Hradec sa takto zachoval? To azda nemyslíte vážne... Nebudem sa čudovať, ak padne aj ich 14 Tr 05.

V tomto prípade však treba nie len v Česku veľmi tvrdo bojovať za zachovávanie veľkých Ráb. Prešľap bolo zachovanie aj 14 TrM v Brne (3283) kde bol lepší adept, ktorý bol príkladom prvotného riešenia "Mkovských" čiel.

Čo sa týka Žiliny, plne súhlasím, 228 a 213 sa podarilo dochovať a obe s danym typom náprav. Síce výber 228 asi dosť veľa ľudí vie ako vznikol, ale čo už, 205 to nevráti a zachová sa azda čo najviac v pôvodnom stave.

Do budúcna bude celkom zaujímavá otázka historických vozidiel v Banskej Bystrici. 1501 je tak trochu ementál a 1001 o nič lepšie, no bavíme sa tu o veľkých klenotoch a 1001 je posledný mohykán zo 750 V vozov pre BB, ktorý má aj charakteristicky väčší náporový vetrák odporníku. Veď uvidí sa. Azda sa dochovajú pekne obe 🙂
Reakcia na: N/A #20:
"Preco ma kazdy uchylku zachovavat to, coho tu bolo najmenej ?"

Asi preto, lebo je to vzaaaacneeeee!
Reakcia na: N/A #21:
Brno bola jedina vynimka kde drobna seria 14 Tr 14 mala prednost, pretoze to bola seria vyvinuta cisto pre nich. Preto si myslim ze zachovat 3283 bol fatalny omyl, byt nemozem upriet to ako nadherne ju spravili.

Tiez by som Ziline doprial 205tku viac, alebo uz uplne archaicku 203 s povodnym celom, ale myslim si ze ta 213tka ich zachranuje asi najviac.

Co sa tyka Banskej Bystrice, tam za mna nie je o com - obidva su prototypy na 750V, ktore maju podla mna nielen vyznam pre Slovensko ako take ale celosvetovo, pretoze slo o prve trolejbusy na dane napatie. Ozaj, viete mi prosim priblizit vyznam tych vacsich naporovych vetrakov, co mala iba 1001 a vlastne vsetky zvysne 14 Tr 12/7 ? Nikdy som sa presne nedopatral k ich vyznamu.
Reakcia na: N/A #20:
Aha. Takže keď napíšem, že pre prapôvodnú 15Tr môžu do Plzne a schytám za to kopu mínusiek, tak "argument", že pre 15tr s HN2 môžu ísť ľudia inde, zrazu je žiadané a hodnotené kladne. Zvláštne. Načo mať v Bratislave ďalší historičák s tou istou nápavou ako 6309? Aké jednoduché je onálepkovať ma za úchyla. Bravo! Dokonalý argument. A nezabudnite si v rámci vašich ozvenových komôr hodnotiť príspevky tak ako to už robíte.
Páni, máte tu krásne sny. Ale z čoho by ste to chceli financovať? V súčasnej situácii nie sú ani peniaze, ani ľudia a ani čas. Jediné v čo môžeme dúfať, že tých pár vozov, čo má historickú hodnotu dožijú v akom-takom stave dobu, keď bude vedenie mesta alebo podniku viac naklonené histórii. A mimochodom, kacírska otázka: načo nám bude toľko historičákov keď nemajú kde jazdiť a nemáme ich ani kde vystaviť?
Reakcia na: upravovač fotiek #24:
Pretoze Vas argument s Plzenskou 414 nemal ziadnu logiku a rovnako mi nedava logiku argument chciet HN2 v tomto pripade.

Nikde som Vas uchylom nenazval a aj napriek tomu ze sa absolutne nezhodneme, respektujem Vas nazor.

Bratislava je vsak dost zaujimavy pripad sam o sebe, kde je viac vozidiel klucovych s napravou Raba, nez s napravou inou ktoru chcete Vy. A o tom to presne je, aby kazde mesto bolo niecim vynimocne, trebars uz spomenuta Zilina.
Reakcia na: N/A #26:
Nejde o hádanie sa cez hnacie nápravy, ale o historickú hodnotu vozidiel a prevahy rôznych výrobných sérií + fakty tech. stavov budúcich historických vozidiel, kdekoľvek na svete toto platí. Tieto diskusie totižto mám pocit, že vznikajú len v Bratislave....

Slobodu prejavu si azda kradnúť nebudeme zoči-voči, alebo v diskusii. Názory treba písať, argumenty taktiež, ale nie je povinnosť sa s nimi stotožniť. Môj názor je známy, stojím si za nim a odprezentoval som ho tu jednoducho.
Reakcia na: N/A #23:
Možno myslíš prvé trolejbusy na 750 V v rámci Škoda 14/15Tr. Pretože prechod na 750 V mala časť sveta za sebou už v 70. rokoch.
A tie veľké náporové vetráky nebudú mať niečo spoločného s veľkými vetrákmi u prešovských "Ukrajincov", kde suplovali elektrické vetráky?
Ano, myslel som iba Skody 14 Tr a 15 Tr, len mi v tej chvili nedoplo, ze mi to tam chyba.

Uprimne, absolutne netusim aky to ma vyznam, vzdy ma to vsak zaujimalo nakolko to mali iba 1001 a vsetky zvysne 14 Tr dodane do BB. Zaujimave je, ze 15 Tr to nemali, o to viac ma to cele zaujima.
Keď máme peniaze na historické vozidlá zadarmo, tak nevyplakávajme nad obmedzenými možnosťami a opravme konečne aj tento exemplár.

Hlavne by bolo korektné ho aj zvýrazniť modrou farbou v katalógu rovnako ako aj vozidlá, čo sa tvária ako špeciálne...
Áno, 6635 už mala dávno svietiť modro, spoločne so 6607.

Síce by vznikol zaujímavý pohľad až na 3 historické vozidlá súčasne ale aj v čase dočasnom by to bolo správne.

6401 je otázna ale keďže je tiež historická defacto zadarmo, tak aj ona by mala byť modrou, vrátane 6702.

Práve nastal moment, kedy nám neprávom svietia až 2 historické TrMky. Jedna nemala existovať už dávno, zatiaľ čo druhá pôsobí ako jej náhrada. Naplnila sa predstava mnohých, čo je žiaľ smutné, nakoľko si myslím, že si tam zaslúži byť aj tretie vozidlo, ak chceme mať tento dočasný lunapark.
Reakcia na: E479_1001 #32:
Historický moment, ktorým sa naplnia mnohym ľudom v DPB akurát tak vlhké sny a nas*ali si do úst výrokom, že na dva kĺby nie je miesto...

To tu tvrdí najmä človek, ktorý tvrdí, že argument na zachovanie Mky je početnosť a to, že ide o tiché vozidlo...

Som s 6635 ok, ak sa 6607 dochová ako dvojička pre reprezentáciu 15 Tr. Dve 15 TrM sú kolosálna duševná zaostalosť.

Prezentovať ako historickú 6617 na ktorej je možno 10m korózie prebrúsených dakedy po službe dielenských je nanajvýš smiešne.
Reakcia na: N/A #33:
Nejak som nepochopil tú poslednú vetu. Pokiaľ viem tak tunajší vozový katalóg sa riadi podľa toho, ako je dané vozidlo uvedené v majetku DPB, a nie podľa názorov dopravnej komunity na dané vozidlo. Aj prehnitá 2881 svietila na modro 20 rokov predtým čo sa dočkala opravy.
Reakcia na: Andrej #34:
6607 stále leží v areáli DPB a prináleží DPB čo s ňou v rámci areálu urobí. Nie je to teda "výkrik" komunity ale reálny fakt, za ktorý by tiež mala byť preznačená na modro.
Reakcia na: E479_1001 #35:
6613 je tiež v areáli DPB, nestačí to aby aj ona bola uvedená ako historická? Čo taká 8142? Alebo čerstvovyradená 4827, ktorá bude nakoniec len na ND?

Ak DPB začne dané vozidlo evidovať ako historické tak by bolo korektné ho zmeniť aj tu. Ak s ním DPB nepočíta ako historickým tak meniť stránku je prachpustý wish fulfillment.

Mimochodom, ja som nič o 6607 nepovedal, ale som reagoval na: "Prezentovať ako historickú 6617 na ktorej je možno 10m korózie prebrúsených dakedy po službe dielenských je nanajvýš smiešne." Ak chcete aby silou mocou bola 6607 uvedená ako historická, tak prečo nie 6617, o ktorej sa vie už 10 rokov že s ňou DPB počíta ako historickú?? Neprotirečíte si tak náhodou chlapci?
Reakcia na: Andrej #36:
Opierať sa o 6613 je zbytočné, nakoľko ide o nevyvezený odpad majiteľa ani po výzve z pozemkov DPB.

Imhd ako celok, je stále len fanúšikovská základňa pracujúca ako OZ. Avšak to nič nemení na tom že zmena by mala nastať v preznačení aj tu.

6607 narozdiel od náhodne vybranej 6617 na základe pôvodného interiéru a laku, bola plánovaná skorej už od roku 2009 kedy jej prípadná náhrada mala byť 6604, či kombinácia oboch s tým, že jedna bude ako zdroj ND.

Zatiaľ čo 6617 bola vybraná ako silená náhrada za 6628, ktorá bola vyradená pre veľmi zlý technický stav - čo dobehlo aj femme fatale už spomenutého čísla.
Žiaľ, videl som fotky zo včerajšieho vypravenia #6309 a som hlboko sklamaný, kam všetko upadlo, keď nie už technicky úplne dobré vozidlo, nemohlo byť aspoň vzhľadom vyšperkované.

Na jednej strane tu verejne zdieľam svoj názor na pseudoopravy, pretože technicky to nie je voči vozidlám správne a nemal by sa robiť takýto postup len kvôli marketingu.

Ale žiaľ, myslel som si, že na DOD bola prezentovaná v expresnej forme po prvom dokončení a do finálneho predstavenia a detailného vyšperkovania aspoň výzorom, bude odložená dovtedy ako Kremienkov Sanos, či Ikarus 280 (jeho technické neduhy sú skôr vinou dodávateľa a myslím si, že sa to dá čoskoro dohromady). Úprimne sa snažím veriť tomu, že s jeho povesťou mimoriadne precízných opráv neklesol takto, že nám tu jazdia nedokončené vozidlá, na ktorých vidno nedostatky aj okom laikov.

Tým chcem povedať to, že aj keď ide "len o make-up" robený pod časovým tlakom, tak stále má potenciál, ktorý sa nesmie zahodiť. Bola by to chyba!



*Zlá karta, toto malo byť pod #6309 😉
Reakcia na: N/A #38:
#6309 podľa mňa vyzerá z pohľadu laika dobre zvnútra aj zvonku. Skôr u #3033 ma prekvapil jej interiér, ktorý asi neprišiel vôbec žiadnou úpravou. Napríklad tyče boli celkom hrdzavé, z rúčok zostala iba kovová časť a niektorým sedadlám by sa hodila výmena. Ale tak to sú veci, ktoré sú celkom ľahké na opravu, v porovnaní s nejakým poškodením rámu.
Reakcia na: E479_1001 #37:
Historia vozidla 6607 v roku 2009 nie je k diskusii vobec relevantna.

Je 6607 uvedena v majetku DPB ako historicka k datumu 19.9.2025? Ano alebo nie?
Reakcia na: Andrej #40:
Je vedená ako historická od roku 2015 spoločne so 6617.

Len imhd funguje dekádu štýlom, že 6607 neexistuje a je vyradená, pričom má dávno svietiť namodro. Spoločne so 6617 istý čas svietili obe, preto nerozumiem odňatia tohto podsvietenia.

Na transphoto je ako historická vedená tiež, prípadne evidencia dopravcov.
Reakcia na: N/A #38:
Ja ako laik na #6309 nevidím žiadne neduhy a veľmi ma teší takýto prírastok medzi historické vozidlá.

Ale áno, kľudne nech to hnije ďalších X rokov v depe lebo "nie je vzhľadovo vyšperkované". Opäť poviem to, čo som tu už raz napísal, 99,7% ľuďom je to úplne jedno. 14 Tr ako 14 Tr, 15 Tr ako 15 TrM. Ľuďom to robí radosť tak či tak, plné to jazdí tak či tak a keď na to pár šotoušov nepôjde lebo to má inú farbu strhovákov alebo inú blbosť, možno aj bude dobre 🙂
Reakcia na: E479_1001 #41:
To je vsetko, co som potreboval vediet.

Kedze DPB ju povazuje ako historicku tak by bolo spravne ju mat uvedenu ako historicku aj tu.

Avsak v sucasnom stave je prezentovanie 6607 alebo 6207 ako "historicke" na rovnakej urovni ako 6617, s ktorou mal kolega v prispevku #33 problem. V tejto komunite je vela pokrytectva co sa tyka historickych trolejbusov. Vsetci tu obhajuju 6207 a 6607, ktore su teraz v zufalom stave, ale ak nebodaj niekomu sa paci 6617, tak dostane same minusky. Co je take specialne na 6607, ze ona si zasluzi drahu opravu, ale 6617 uz nie?
Reakcia na: Andrej #43:
A mimochodom, siria sa tu dost odlisne informacie o stave opravy 6617. Jedna strana tvrdi ze je skoro dokoncena, druha zas ze v podstate s nou este nic zasadne neurobili - je tu niekto nezainteresovany kto moze pridat objektivne informacie ohladom sucasneho stavu tohto vozidla?
Reakcia na: SGP135 #42:
Odpoviem veľmi exaktne, zoznamom nedostatkov...

Zlý odtieň krémovej, krémová na strhovákoch namiesto červenej, nezjednotený odtieň krémovej na kabíne, chýbajúce piktogramy - striekaný symbol "zmrzlina", nálepky pod oknami zvonka a pri dverách (aj na nich samotných) logo Divízie el. dráhy na bočnej časti čela, drsný obklad prístrojovky namiesto hladkého, moderný tachometer namiesto pôvodného "vysunutého",
posunutý štítok "14 Tr", horizontálne číslo 6309 na späťákoch namiesto vertikálneho, resp. nevyhrievané späťáky, chýbajúci posledný, resp. prvý schodík rebríka napravo od 3. dverí, zámky dverí vytrhané.

Zrovna málo vecí to nie je mám pocit. A nehovoriac o všadeprítomnej korózii v interiéri, ktorá sa dala odstrániť a určite by aj ostala nejaká "patinovaná časť". A teda nosníky, ale to ja na iný rozsah opravy...
Reakcia na: Andrej #43:
6607 ukrýva v sebe veľmi veľa histórie a vzácneho, o čom dosť veľa ľudí netuší. Už len samotná história danej série je mimoriadne zaujimavá.

6607 však v čase výberu na tom nebola zle a náhradný voz 6604 bol synonymum dokonalosti. 6617 bola na tom biedne už od roku 2013 minimálne. A stále len ide o náhradu rovnako ak nie viac hnilej 6628. Tiež vybranej spôsobom "lebo nemala GO". Práve naopak, treba vozidlá, čo GO a VP mali, pri oprave hlavných častí vo fáze historickej rekonštrukcie sa tým veľa veciam pomôže. Toto kritérium všetky vozidlá okrem 6617 a 6628 spĺňali. Stredná prehliadka u 6607 v roku 2005 je blud, to bola klasická VP s otryskaním, akurát sa do nej vrátilo mnoho pôvodných prvkov.
Reakcia na: Andrej #44:
Ja som dával do karty vozidla posledný update 5.7.2025 o takmer žiadnom posune oproti stavu z februára (kedy bol skelet takmer vyvarený a pripravovalo sa oplechovanie), zdroj informácie je pre mňa absolútne spoľahlivý. Skúsim to overiť osobne, ale keďže nie som z DPB, vidím dosť veľký problém dostať sa na ŤÚ trolejbusov.
Reakcia na: trolejbus6207 #47:
Ďakujem pekne.
Reakcia na: trolejbus6207 #47:
Je to tak a nič sa nezmenilo. Len to, že je takmer vyvarený sa týka len častí, ktoré sa podarilo prebrúsit'. Hoci neviem, prečo to siliť, keďže pieskovanie, ktoré je mimoriadne dôležité nebolo vykonané a robí sa to štýlom "zvonka dnu" ak ide o kostru a to technicky správne nie je.

Vždy sa musí ísť pri oprave akejkoľvek komplikovanejšej konštrukcie s rozsiahlou koróziou spôsobom, že sa opravuje od jadra. Ale v akomkoľvek priloqde, musí byť skelet zbavený všetkej korózie. Keď zmiznú postihnutel časti, čo sa u 6617 stane na 90%, ako pri Sanose (ale ten mal menší rozsah poškodenia), tak sa môžu začať tmeliť a vyvárať "preživšie" časti a teda po ich náprave sa môžu až vsádzať nové časti, ktoré sa privaria k nedotknutému zvyšku. Čo si detailne pamatám, k letu 2025 nebola prebrúsená ani strešná časť a okenné stĺpiky.

Na prebrúsené podbehy a čelá sa síce dajú nacapiť plechy, ale vozidlo bude po kompletizácii akurát tak trpieť a následne a v neposlednom rade aj ľudia, ktorí by to museli dávať horko-ťažko po veľmi krátkej dobe dokopy odznova a pekne od jadra 😉

Ale darmo to tu asi hovoriť, keďže sa všetko robí voči vozidlu nesprávne. Je to jeden z dôvodov zabrzdenia tejto rekonštrukcie.
Počul som aj opačný názor, že 6617 mohla byť hotová už tento rok na DOD, keby kverulanti do toho stále nerýpali a netorpédovali práce na rôznych miestach. A že boli úspešní a práce sa zastavili viem tiež. Aj že v hierarchii DPB je dosť miest na sabotovanie, čím sa dosiahlo zastavenie prác a celkové zdržanie. Ja nie som sudca, aby som rozhodol ktorá strana má pravdu. Ale viem jedno. Že jedna strana dokázala spraviť Sanos. Tá druhá nemá nič takej úrovne, čím by sa mohla chváliť. Takže názory sú rôzne a každý si môže vybrať, na ktorú stranu sa prikloní. Obávam sa, že viac ako fakty rozhodujú pocity a osobné žabomyšie vojny. V DPB nič nové. Žiaľ.
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
Ako si predstavujete mať v skratke kozmetikou vozidlo v stave po GO? To je blbosť.

Mal som možnosť vidieť karosériu tohto trolejbusu priamo počas odstrojovani i v rôznych fázach brúsenia a musím otvorene povedať, že jej stav je alarmujúci.

Napíšem to teda naposledy a stručne...

Skelet je v tomto prípade samonosný, takže každý priečnik, stĺpik a podlahový nosník nesie časť statického zaťaženia.

Korózia však zasahuje nielen opláštenie (momentálne lokálne prebrúsené), ale aj hlavné nosné profily (podlaha), pričom viaceré boli už perforované alebo lokálne frakturované.
V takomto prípade je jediný technicky správny postup úplné pieskovanie, vyrezanie a nahradenie poškodených profilov novovýrobou a kvalitným zvarením.

To je však nákladný a personálne náročný proces, ale ina cesta k bezpečnej a trvácnej oprave jednoducho neexistuje.

Namiesto toho sa zvolil „rýchly“ spôsob – prebrúsenie a povrchové ošetrenie.
Takýto zásah je technologicky (najmä z hľadiska statiky) neprípustný: hrdza v dutinách a zvaroch zostáva, proces pokračuje a len zakryje deštrukciu v progrese.

Výsledkom je, že skelet môže opticky pôsobiť lepšie – na vonkajšiu časť sa dajú nalepiť/nanítovať plechy, no jeho pevnosť je už nenávratne oslabená a riziko kolapsu pri zaťažení – prevádzke je na viac ako 99% reálne.

Ak by sa niekto chcel k veci postaviť zodpovedne dnes, musel by najskôr odstrániť všetky takto „opravené“ časti a vrátiť sa na úplne holý skelet, následne pristúpiť k prakticky novostavbe veľkých segmentov karosérie.

Takýto postup je však pri súčasných finančných možnostiach a dostupných ľudských zdrojoch nereálny.

Z technického hľadiska je preto vozidlo po tomto zásahu fakticky konštrukčne odpísané – každé ďalšie povrchové „zachraňovanie“ už len predlžuje agóniu a zvyšuje bezpečnostné riziká.
Reakcia na: N/A #51:
Ja som ten skelet nevidel, tak nemôžem posúdiť. Počul a čítal som protichodné vyjadrenia. Videl som iba 6309 a to iba na DOD. Aj tie kôpky hrdze pod 2. dverami. Keby som 6309 videl zospodu, tak by bola asi ešte horšia ako 6617. Nezdieľam až tak dramatický pohľad že 6617 hrozí riziko kolapsu pri zaťažení. Ani 6309 neskolabovala. Alebo 3702. To je neskutočne hnilý voz. Bratislava naozaj nieje Praha. Tam do toho investujú neporovnateľne viacej a všetky vozy majú v top stave. Ako nové.
Mňa by každopádne zaujímali mínusky na odborných komentároch - ja viem že je to dnešná móda ale hlava mi to neberie

Veľmi by ma zaujímal mindset ľudí, ktorí majú potrebu toto robiť, keď ani odborný komentár nemá v ich očiach hodnotu a skôr sa pozrú na seba a vlastné pocity, než uvažovať nad tým, že druhá strana nepíše blbosti vymyslené zo stola za počítačom ale z reálneho prostredia a rokov skúseností.
Reakcia na: upravovač fotiek #52:
Našiel som túto fotku v diskusii pod 6309 - tak nech sa páči, môžte si jej stav ju obzrieť koľko len chcete, aspoň touto formou.
Reakcia na: E479_1001 #54:
Chrum–chrum😛
Reakcia na: E479_1001 #54:
To sa fakt ma henta hrdza opravovat? Mna by zaujimalo, ci neni v lepsiom stave nahodou 6607. Ak ano, tak nech ju konecne opravia a nech zacne svietit na modro. Lebo vobec sa mi nechce verit ze z tohto vraku chcu naozaj robit HV. A este keby som bol vo vedeni, tak by som sa strasne hambil za toto
Reakcia na: E479_1001 #54:
😮
Reakcia na: randomtipekzulic #56:
Je v lepšom stave, mala celkové pieskovanie a pri stredných/kontrolných prehliadkách a po odstavení sa jej robili podbehy.

Samozrejme, vozidlo má ku dnešnému dňu 36 rokov a v každom prípade treba pracovať opatrne, ale stále "slobodnejšie" ako u 6617 a určite zvoliť technologicky správny postup. Oprava sa na viac ako 165.000 EUR bez DPH nevyšplhá. Pochopiteľne dodávateľsky.
Reakcia na: randomtipekzulic #56:
Mala sa. Už sa nedá, lebo karosériu zabili zvoleným postupom, opísal som ho v príspevku #51.

A neviem čo sa ľudia čudujú, že tak vyzerá. Nemala nikdy žiadnu opravu a v januári 2015 pekne šla von, lebo neboli vozidlá, takže v snehu nachytala kilá posypovej soli a už sa neomývala zospodu.

PS: kĺb a stredový nosník radšej vidieť zospodu nechcete...
Reakcia na: N/A #59:
Ale hlavní že ti amatéri obnovili červený náter na 6635 namiesto toho aby ju čo najviac obnovili do stavu po dodaní ktorá mala reprezentovať 6617. Človeku je až zlé keď vidí ako sa tu zaobstará s historickým majetkom 😞
6607 je ekvivalent 6602 - zvonka biedna, vnútro zlaté.

Vyzerá ako vyzerá ale jadro aj vďaka opravám čo je to najpodstatnejšie, má z veľkej časti v poriadku.

V 6617 sa môžu všetci akurát tak spoločne pokrstiť jej kĺb zlatým prúdom, nakoľko lepšia už nebude ako bolo popísané.

6617 skrýva ešte mnoho tajomstiev, niektoré už verejne odhalené, 99% z nich však smiešne.
Taka otazka zo zvedavosti.
Preco sa vlastne ma zachovat 6617 a nie 6607?
Reakcia na: Andrej #60:
Stačilo 6635 porobiť podbehy, na strane dverí dať nové plechy s vetracími výrezmi a rebríkom a z 6617 prekopať interiér (obklady, lišty s bužírkami v čiernej farbe) a pár pôvodných nápisov a poťahy s pôvodnou zástenou kabíny. Potom strek do trikolóry, označovače s úzkou štrbinkou a mali by sme...
Reakcia na: randomtipekzulic #62:
Na toto existuje veľmi ľahká odpoveď - slepý výber slepých ľudí, plniac si vlastné predstavy o histórii.

Nikto kto aspoň trocha obetoval svoj čas výskumu či vzdelávania sa, by konkrétne 6617 nevybral.

Keby bola vybraná dnešná 6635 - tak nikto by problém nemal nakoľko tá aspoň mala za sebou GO.
Reakcia na: E479_1001 #64:
Presne to, čo celý čas píšem. To je tak, keď namiesto rozumu rozhodne srdce. V technike je to neprípustné!

A aby som bol korektný, nehovorím, že dané osoby su nevzdelané, alebo hlúpe, len svoj intelekt nevyužili v situácii, kde bol potrebný.

Nuž, oprava 6607 to vykompenzuje v kombinácii s dochovaním 6635.
Reakcia na: E479_1001 #54:
Nasiel som viacero fotiek trolejbusu z roku 2019:
Fotky niesu moje

EDIT -> Ospravedlnujem sa ak fotky su rozmazane, tu je zdroj:
https://transphoto.org/vehicle/340904/#n680268
Reakcia na: randomtipekzulic #66:
https://transphoto.org/photo/1314947/

So 6607 k danému dátumu neporovnateľné. Dnes je síce v 6607 bordel a pár podsedákov chýba, no k teoretickému spojazdneniu stačí 5-dňová fuška pre asi tak 10 ľudí v našich podmienkach.

Samozrejme, generálna oprava je nevyhnutná, no keď sa karoséria opraví rovnako ako všetky hnacie a pomocné agregáty a ďalšie prvky výzbroje, všetko sa skompletizuje detailne do požadovaného stavu (s predpokladom, že pôvodné prvky budú vopred pripravdné), tak z vlastnej skúsenosti viem, že všetko sa to dá riadne urobiť do 6 mesiacov - dodávateľsky.
Reakcia na: N/A #67:
Je to dost smutne vidiet oproti 2019 a dneskom😥
Reakcia na: randomtipekzulic #68:
Smutny je len stav 6617 co tu opisal jeden kolega. Pripajam fotecky, vychutnajte si
Reakcia na: BzdochaVendelín #69:
Nič prekvapivé, presne ako si ju pamätám..
Reakcia na: BzdochaVendelín #69:
Az takto zle som si to nikdy nepredstavoval...wow...
Reakcia na: BzdochaVendelín #69:
To fakt mas tak starý foťák, že si odfotil čiernobielo?
Nechutné😠
Reakcia na: Eeee #72:
Ty bud rad, ze nam ukazal ako presne v tej dielny vyzera, vobec to nemusel robit a urobil.
Bud vdacny
Ak by sa chcel niekto pobaviť - dole pod vodičom ak sa vám to zdá tmavé až moc, nemáte vadu v zraku - vyhorela v deň kedy ju dotiahli lebo niekto si povedal, že je geniálny nápad vozidlo nahodiť po rokoch v tráve a bez akejkoľvek väčšej prípravy.

A súhlasím s posledným komentujúcim, treba si to vážiť.
Reakcia na: E479_1001 #74:
Pod tak dlhej odstávke, to nie je nič zvláštne. A však vozidlo, o ktoré bolo starané by to nespravilo. 6635-6638 sa to nestalo, to o dačom svedči...
Reakcia na: E479_1001 #74:
Zrazu sa nečudujem, koľko Ikarusom sa zlomil rám priamo za jazdy...

To už radšej ju mali nechať, urobiť zbierku, a robiť tú opravu dodávateľsky. Pri takomto nezmyselnom postupe sa akurát seba pýtam, či myšlienka opravy tohto voza u DP nebola len konšpirácia ako nadobro zachovať nádej že táto krásavica ešte bude mať budúcnosť. Fuj!
Reakcia na: Eeee #72:
Predstav si, že aj moderné foťáky dokážu fotiť čiernobielo, a mnohí fotografovia to robia z umeleckých dôvodov 😦😦😦
Reakcia na: Andrej #76:
Stav vozidla v kombinácii s postupom, ktorý sa objavil pri oprave niet inej možnosti ako polonovostavby, alebo výberu alternatívy. Myslím si, že 6607 ma tým pádom šancu dosť veľkú. Samozrejme, ak sa bude robiť technicky správne
Reakcia na: randomtipekzulic #71:
Samozrejme fotky su staršieho dáta čo pozerám.

Dnes má zopár porfilov prebrúsených zvonka a miestami je viac deravá len. Aj poloha v dielni sa zmenila.

Toto bude odhadom tak december 2020 v čase po rozobratí.
No vy ale máte HROZNÉ EGO😡
Dávať odpovede na normálny fakt
Ste sprostý blbci a dúfam že vás prejde trolejbus a mali ste rovnakú nehodu ako 6617 v 2000
SOMÁRI 👺😡👹
Reakcia na: Andrej #76:
Dúfam, že konečne rozumiete že po celý ten čas čo buď píšem ja alebo ostatní podobne zanietení, tie argumenty mali a majú pádny dôvod na realnom základe.

Nikto tu nikdy nechcel súboj 15 Tr vs 15 TrM, šlo vždy iba o jedno konkrétne vozidlo a logické odôvodnenie, prečo nie.
Reakcia na: Eeee #80:
Kamo to si prehnal. Je ok mat iny nazor od ostatnych ale nevolajte nas tak.
A prosim nerobte "Death threats"
(po slovesky neviem ako to povedat) nam.
A k tomu niesme somari.
Ale prosim skus porozmyslat nad sebou ci by sa ti pacilo, keby niekto prisiel za tebou a povedal ti to co ty nam.
Reakcia na: randomtipekzulic #82:
Death threats = vyhrážky smrťou
Reakcia na: E479_1001 #81:
Len tu nikdy nik nikoho nepočúval.

Všetky argumenty pre niečo vzniknú, najmä ak sú založené na pravde. Samozrejme, pravda býva väčšinou krutá a mnoho ľudí si ju vtedy nepripúšťa radšej...
Reakcia na: ES499.0001 #83:
Dakujem, len som si nevedel na to sponenut kedze pouzivam vela angliny 😅 (niekedy viac nez sloviny)
Reakcia na: E479_1001 #81:
Áno, nebol som v obraze ohľadom jeho reálnom stave, a navyše si pamätám ako istí ľudia s 6617 mali problém ešte pred 15 rokmi, takže som si myslel že toto bolo len pokračovanie hejtu z dôb, kedy sa s ňou ako HV ani nepočítalo.

Dúfam že sa niekto zobudí a aspoň dá 6635 do stavu po dodaní. Historičák, ktorý je v rovnakom nedomyslenom podklade, ako takmer každé prevádzkové vozidlo, je niečo čo tu fakt nepotrebujeme.
Reakcia na: Andrej #86:
Veľa ľudí ani nemohlo byť v obraze, keďže informácie o oprave obsahovali vždy len polopravdu, alebo úplne lži.

Ten odpor sa však budoval na tom, že zrejme zainteresovaní šotouši, ale aj odborníci vedeli o tomto nevábnom stave.
Reakcia na: randomtipekzulic #85:
Ty imigrant! Mal si ostať v USA alebo ešte lepšie v Austrálii🤢
Vráť sa tam, nechceme ťa tu!🤬
🗽🕋🛫💥
Reakcia na: Eeee #88:
Ako kolega v inom príspevku spomenul, poprosil by som vás aby ste príspevky mimo témy publikovali v off-topic fóre.
Reakcia na: Eeee #88:
1. Ja niesom z USA ani z Australie ale som normalny zdravy slovak, len mam rodinu z USA tak preto viem anglicky
2. Amerika ma hroznu dopravu (aspon odkial je moja rodina)
3. Preco? Mne tu je dobre
4. Prosim "respect the dead" a ani si nepredstavuj ake nasledky to malo a ako je lietanie ovela bezpecnejsie
(ospravedlnujem sa za odbocenie od temy ale nedovolim si aby tu niekto nadaval na mna a moju rodinu)
Reakcia na: mhmhd #89:
NE!
Reakcia na: Eeee #88:
Zase je v lekárňach výpadok?
Reakcia na: randomtipekzulic #90:
Tu absolútne netreba tieto veci obhajovať. Niekoho nie je nič do Vášho súkromia. Nik tu nesmie nikoho súdiť za pôvod rodiny a hlavne sa tu nemajú čo užívatelia vyjadrovať spôsobom, že ostatným želajú smrť a pod.

Samozrejme Vás chápem a prosím, nenechajte sa tu obťažovať jedincami, čo si tu riešia nepodstatné veci, bez súvisu s témou.
Reakcia na: N/A #93:
Skap, nikoho tvoj názor nezaujíma
😡
Reakcia na: Zberač mínusiek #92:
Výpadok čoho? Teba?
Reakcia na: Eeee #94:
Mne sa zdá že imigrant ste tu vy, ale zo stredoveku, mali by ste sa tam vrátiť, ale žiaľ stroj času ešte nevynašli, tak to tu budeme musieť nejako s Vami vydržať.
Reakcia na: BzdochaVendelín #69:
Áno, 6617 bola hnilá. Riadne hnilá a nebolo to tajomstvo. Ale čo mám informácie, tak je to všetko vyvarené. A nemám dôvod nedôverovať človeku, od ktorého tú informáciu mám. On by si určite nejaký pfuš nedovolil. Ani nebral na zodpovednosť prípadný prúser.
Reakcia na: mhmhd #96:
Mám vážne podozrenie, že to bude nejaký troll, čo zámerne rozvracia diskusie, aby hneval ľudí, ani by som sa nečudoval, keby bol z tej istej IP adresy ako jeden nemenovaný dezolát, čo pod príspevok o vyradených SORkách C 10.5 venovaných Chersonu napísal kremeľské bájky o fašistoch na Ukrajine.
Reakcia na: upravovač fotiek #97:
Pýtam sa naposledy. Aká je podľa Vás životnosť len miestami vybrúseného rámu, bez náhrady hnilých častí? Trochu vyvarenia tomuto nepomôže už, naozaj.

Pochopiteľné je azda pre každého to, že vozidlo sa musí pri takomto stave riadne opieskovať celé a až následne robit odvnútra opravy formou brúsenia, tmelenia a navarovaním nových profilov bez hnilej dutiny...

Samozrejme, možnosť ako sa vyhnúť prúseru je aj nahradiť takto poškodené vozidlo iným, resp. úplne pozastaviť opravu.
Reakcia na: upravovač fotiek #97:
To síce nebolo tajomstvom, no reálne jej oprava bola vždy utajovaná, aj jej reálny rozsah. Až časom sa o tom začalo písať a nikde neboli ani fotky. A celkovo sa o tom príliš nehovorilo.

A kto vie prečo asi tak neboli...🙃

Reakcia na: N/A #99:
My sa osobne nepoznáme. A väčšiu váhu dávam vyjadreniam ľudí, ktorých osobne poznám a viem, že niečo aj spravili. Životnosť rámu 6617 je určite dostatočná pre jej využitie ako historického vozidla. Nezdieľam názory niektorých, ktorí o 6617 písali, citujem "hrozí riziko kolapsu pri zaťažení".
Reakcia na: upravovač fotiek #101:
Nekážem Vám dôverovať mi, no môj názor na 6617 je pevný. A stále ste mi neodpovedali na otázku. A želám si tú odpoveď počuť, keď máte odvahu Vy tvrdiť, že toto je schopné bez otryskania a ďalšísch opráv byť využité ako historické vozidlo.

Osobne by som bol rád, keby za toto nemusím platiť šrotovné 😛
Reakcia na: N/A #102:
Ja som to nevidel ani nepoznám presný technologický postup prác ani ich rozsah. Tvrdenie proti tvrdeniu. Nepodsúvam nikomu že by vedome klamal. Zo skúsenosti viem, že prichádza k nepochopeniu. A potom rôzne psychologické faktory a iné podvedomé motivácie, ktoré nebudem rozoberať.

Aká je životnosť rámu? Verím ľuďom, ktorí na tom robili, že je dostatočná. Rozhodne nesúhlasím s tým, že by to bolo sfušované alebo že by hrozilo riziko kolapsu. Videl som stav viacerých autobusov na kanáli. A tie autobusy jazdia k všetkej spokojnosti a odvahe cestujúcej verejnosti. Nepreháňal by som.
Reakcia na: upravovač fotiek #103:
Neviem, prečo mám pocit, že zrovna Vy by ste nesúhlasili s tým, že je to sfušované ani po tom, keby je po defektoskopii vypracovaný znalecký posudok...

Len tak pre zaujímavosť, výrobca udával životnosť vozidla ako takého 15 rokov, no na rám ako taký sa dávalo 10 rokov. Tieto hodnoty platia, že pri prevádzke je o vozidlo riadne starané, jazdí sa po upravenej infraštruktúre a vykonávajul sa všetky periodické opravy, mimo VP, resp. GO.
Reakcia na: N/A #104:
Zdroj tvrdenia, že výrobca udával životnosť rámu 10 rokov…?
Reakcia na: upravovač fotiek #103:
Veď práve. V tejto diskusii sa zliali dve úplne odlišné línie.
Jedna vec je, že to čo sme tu mohli vidieť na fotkách, je bežný stav takmer ktoréhokoľvek RTO, ŠLky apod., ktoré dlhší čas niekde stáli a následne sa začnú renovovať.
Druhá vec je, že či naozaj DP nemal v dnešnej dobe k dispozícii vozidlo, ktoré by bolo možné do cieľového stavu dostať s menšou námahou.
Reakcia na: Viko #106:
Vozidiel s lepšim stavom bolo k decembru 2020 presne 7, ktoré by boli schopné reprezentovať rad 15 TrM. 6621, 6632, 6634-6638. 6624 nerátam, kvôli mnohým nehodám kde rám môže skrývať nepríjemné prekvapenia.
Reakcia na: Zberač mínusiek #105:
Pamätám si túto informáciu z čias, kedy sa tieto vozidlá vyrábali a dodávali do Bratislavy, ale môžem sa mýliť. Ak niekto vie iný údaj, budem rád za doplnenie.

Čo sa týka však celkovej životnosti 15 rokov, s tým som si na 99% istý, že to tak je. Tento údaj sa objavoval aj v propagačných materiáloch Ostrovu tesne pred presťahovaním závodu.
Reakcia na: N/A #104:
Mňa by skôr zaujímalo, ako by dopadli defektoskopické posudky všetkých historických vozidiel DPB a či by sa 6617 v porovnaní s nimi nejako výraznejšie odlišoval. Alebo 6617 a 6607.

Alebo sa pozrime na "telenovelu" Výtoňský železničný most. Tam sú posudky proti posudkom.

Ja nie som nejaký Kotlár, aby som spochybňoval znalecké posudky. Kým ich nemáme, tak je všetko na úrovni dojmológie. Z finančného hľadiska ich ani mať nebudeme. A keby sa spravili, tak by sa možno museli odstaviť niektoré historičáky v BA. Horúcim kandidátom by bol 3702.
Reakcia na: Viko #106:
Pri všetkej úcte, keď sme mali na výber lepších adeptov, mal sa vybrať taký, ktorý nemal minimálne 8 zlomenín v oblasti kĺbu.

Samozrejme, čo sa týka množstva hrdze, súhlasím, môže byť v takomto zastúpení kdekoľvek. A však tu narážam celý čas na to, čo som opísal v príspevku #51.

Oprava nebola vykonaná správnym technologickým postupom a teda by z nižšie spomenutých dôvodov, museli byť všetky "opravené" časti odstránené, zvyšok riadne opravený a čo sa muselo pod nedbalej oprave vyseknúť, nahradiť niečim novým. Ale sú to príliš náročné (a najmä zbytočné veci, keď tu máme dvoch náhradníkov vo forme 6607 a 6635) veci, na ktoré niet kapacít.

Dvoch náhradníkov už hádam nikto nesfušuje a nebude tvrdiť, že ich oprava bude stáť maximálne dvojnásobok toho, čo jedného z "Mkovských oživencov"😉
Reakcia na: upravovač fotiek #109:
6617 vs. 6607:

6617: Nikdy nemala vyšší stupeň opravy ako SP zameraný najmä na silnoprúdovú elektroniku a čistenie interiéru raz spojené s prečalúnením. Ďalej, vozidlo už počas prevádzky, najmä 1-2 roky pred vyradením vykazovalo mimoriadne zlý stav hlavných nosných častí. Následne pri jeho pokuse o uchovanie bolo poslané do najtuhšej zimnej premávky a nachytalo na seba kilá posypu a už nebolo umyté v podvozkovej časti. Chemicky je to koniec.

6607: Mnoho opráv spojených s pravidelným umývaním podvozku, 2x menené plechy, z toho jedenkráť pri VP v roku 2005 pričom rám bol opravený dosť slušne, všetko sa pekne odstrojilo, zrepasovalo a hlavne technologicky správne. Pravidelne sa ošetrovali podvozkové časti, prebehlo k záveru prevádzky aj 2x otryskanie podbehov. Vozidlo dojazdilo bez mechanického poškodenie skeletu.

Hrdza na častiach, ktoré nie su ľahko prístupné pochopiteľne je, no dá sa odstrániť.

K 3702 sa vyjadrovať nebudem, videl som ju...
Pokiaľ toto nie sú dostatočné dôvody na to, aby si #6607 a #6617 konečne vymenili farby, minimálne aby však svietili obe, tak už ozaj neviem.

Vrátane toho, aby svietila #6635 ktorú ja považujem za dôstojnú náhradu #6617.
Reakcia na: N/A #111:
To aj 3702 je znity??
Och ne...
A ja stale nechapem Dpb ze vybrali horsi trolejbus s tazsim poskodenim
EDIT-> Mame duel trolejbusov
Uz len peticia na zachranenie 6607
Reakcia na: randomtipekzulic #113:
Len slabšia verzia 6617 bez fraktúr 😉
Reakcia na: randomtipekzulic #113:
Petícia na zachránenie trolejbusov
6617 -> 👍 6607 -> 👎
Myslím si, že takéto detské správanie sem naozaj nepatrí.
Reakcia na: randomtipekzulic #113:
6607 je nutné spraviť. Rovnako ako aj 6207 a 6635. Len treba na to všetko priniesť peniaze. A nie nalievať násobné sumy do 6617, ktorá je opraviteľná už len komplikovanými spôsobmi...
Reakcia na: N/A #117:
Dokončenie 6617 by bolo drahšie ako spravenie dvoch trolejbusov 6607 aj 6207?
Reakcia na: upravovač fotiek #118:
Minimálne 6607 by sa za tú sumu dala dodávateľsky spraviť určite. 6207 by sa možno za pár zvyšných € mohlo spraviť takpovediac veľké upratovanie, aby na GO nešla ako výkladná skriňa bordelu a hniloby v interiéri 😉
Reakcia na: N/A #119:
Obávam sa že to je príliš optimistické.
Reakcia na: upravovač fotiek #120:
Preto píšem, že iba 6607 určite áno. 6207 je samostatná kapitola.

K 6617 by trebalo toľko peňazí s ľudských síl, že 6207 by sa dala spraviť s nejakým tým bonusom...

Mimochodom, veľa pôvodných vecí do 6607 existuje priamo v skladoch DPB, ak sa nevyhodili. Najmä vďaka tomu, že pôvodné prvky (ako napr. pôvodné 400 V pomocné pohony) sa odkladali v prípade, že nové technológie sa neosvedčia a najmä preto, lebo veľa modernizácii (VP) si DPB robil vo vlastnej réžii a nahrádzalo sa takmer všetko..

Napr. 6602, 6605, 6606, ale aj samotná 6607.
Reakcia na: upravovač fotiek #101:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/295033/Najstar%C5%A1ia-bratislavsk%C3%A1-%C5%A0koda-15-Tr-u%C5%BE-d%C3%A1vno-dosl%C3%BA%C5%BEila?ref=ba%2Fvozidlo%2F987%2F%25C5%25A0koda-15-Tr-6607%3Fdfpi%3D3%3Fdfpi%3D3%3Fdfpi%3D3?dfpi=3#3

Myslím si, že človek ktorý bol schopný napísať tieto komentáre ( 3. a 8. ) pár rokov dozadu, bude navždy žiť v lineárnom svete so 6617 bez ohľadu na to, že tu boli preukázateľne dokázané fakty či už z jej technickej stránky veci alebo argumentov, prečo jednoducho toto vozidlo nie.

Navyše donedávna tu panoval názor mať 2x červené 15 TrM a k nim 6617 pretože nie je miesto na ďalší kĺbový voz s tým, že 6607 rozpáliť.

Tak ako sa hovorí, oko za oko - ja dúfam, že sa 6617 vo finále, rozpáli.

PS : Ak tento človek skutočne stál za našimi historickými vozidlami, tak pri prihliadnutí na fakt, o koľko z nich sme reálne prišli, sa tomu už absolútne nečudujem.
Reakcia na: E479_1001 #122:
O veľmi veľa vozidiel sa vďaka človeku, ako komentujúci pod 6607 v Krasňanoch, prišlo nenávratne. Názor, že opraviteľné a hodnotné vozidlo sa má rozpáliť je príliš aj na mňa.

@upravovač fotiek – Dve červené Mky + ďalšia vo forme 6617 (trikolóra)? Nechajte sa vysmiať prosím, keď ste následne o pár rokov neskôr napísali, že v prípade, že máme miesto, tak len 6617 a 6635 (zúžiť výber na trikolóru + jednu červenú).

Z akého dôvodu sa majú podľa Vás dochovať dve vozidlá rovnakého typu, keď je aj iné k dipozícii?

Môj názor je nemenný a budem si za ním vždy stáť. Aktuálne treba spraviť 6607 a 6635, ako reprezentantov oboch typov. Dokonale to vieme považovať za náhradu pôvodnej dvojice 6604 a 6621.
A po ďalšie, človek s nickom na 4 písmená začínajúcim na V, ktorý pôsobí ako neustále zaseknutý chodiaci rovnaký názor, si tiež nie je vedomý priznania si akejkoľvek pravdy z druhej strany a opätovne po jasne viditeľných faktoch a je schopný napísať, že aké vozidlo má vlastne zmysel zachovávať

Odpoviem sarkasticky, no žiadne predsa!

Pretože s takýmto prístupom sa nikdy nič nedochová a vzíde z toho, čo má pre Bratislavu hodnotu a zmysel, pričom druhá strana dáva jasne najavo pomoc, podklady a všetko potrebné k tomu, aby sme sa dokázali pochopiť!

Tu vôbec nejde o to, že druhá strana nie je ochotná rozumne diskutovať a brať názory ako také, ale to, že protichodná strana má neustále problém si uvedomiť a zostúpiť zo svojho piedestálu s uznaním, že aj oni sa môžu mýliť!

V tomto chcem verejne pochváliť @Andrej, že aj keď sme si vyslovene nerozumeli, tak sme dokázali nájsť spoločné slovo v diskusii skorej - a o to ide, aby aj protichodné tábory dokázali nájsť zhodu.
Reakcia na: E479_1001 #124:
Nedá sa nesúhlasiť.

Stále ma však prekvapuje, že nesvieti na modro, keďže reálne je tak všade vedená...
Reakcia na: N/A #125:
Nerozumiem tomu ani ja, nakoľko po tejto diskusii si myslím, že tomu malo byť už dávno.
Reakcia na: upravovač fotiek #109:
Len aby pri sucasnom postupe mesta k historii nedoslo rovno k zosrotovaniu 3702, lebo "vsak na co, nezarobime na tom, nech to ide prec", a podobne populisticke hovadiny. 😞

Som si myslel, ze ked zmyzla v 2018-2022, tak na nej aj pracovali. Nevie niekto preco teda vobec nebola vystavena v tom obdobi?
Reakcia na: Andrej #127:
Počul som len o oprave hnacieho agregátu, či sa aj skriňa robila, to netuším. Hádam niekto bude vedieť 😉
#121
Tvrdenie proti tvrdeniu čo sa nákladov na 6607 vs 6617 týka. Ja v DPB už 8 rokov nie som. Tak si to ujasnite v DPB medzi sebou. Máte tam môjho nástupcu, otravujte jeho.

#122
Kontext. V 2017 som rátal s tým, že bude môcť byť iba jeden zrekonštruovaný historický kĺbový trolejbus 15Tr(M). Voľba vtedy bola 6617. Ak som v roku 2023 písal, aby sa odložili dve červené TrM na humpľovanie, tak v zmysle, že by boli zadarmo a pod podmienkou, že by na ne bolo miesto, lebo vozovne nie sú nafukovacie a obzvlášť priestory pod strechou sú kriticky nedostatkové. Ak by jedna červená TrM odišla (lebo by sa do nej po odstavení nedal ani cent), tak by sa využívala tá druhá (tiež bez toho aby sa do nej liali peniaze). Neuvažoval som s nimi ako trvalým riešením, ale dočasným, než sa dokončí rekonštrukcia 6617. Potom by tie červené išli do šrotu. Ak sa teraz niečo investovalo do 6635 a ak je miesto, tak si ju odložte. Prosím. Príde mi však trošku nekoncepčné zo strany DPB že sa začali práce na 6617, tie boli zastavené a miesto toho sa investovalo do 6635. Niekto o tom musel rozhodnúť. Alebo je to výsledok vnútropodnikových vojen? Potom sa pýtam, načo je v DPB môj nasledovník. Ten by mal takéto spory rozhodnúť a všetky strany informovať.

#123
O ktoré vozidlá sa prišlo kvôli mne? Prosím zoznam vozidiel! Ja som sa musel hádať o takú základnú vec, aby bola zachovaná 2881. Jeden človek, ktorého nebudem menovať a ktorý išiel tak ďaleko, že začal robiť proti mne intrigy (a nielen proti mne), robil všetko pre to, aby 2881 bola zošrotovaná. Našťastie neuspel.

Opraviteľná a hodnotná je aj 6617 a na nej sa, na rozdiel od 6607, už niečo aj porobilo.

Zachovať dve 15TrM nie je ideálne. Ak majú byť dva kĺbaky, prosím, nech je ten druhý 15Tr. Ak bude zo strany vedenia DPB pre to pochopenie a prísľub, tak prosím, 6607 sa môže schovať pod strechu a napchať náhradnými dielmi, ktoré sa použijú pre jej opravu v budúcnosti. Ja som ochotný názor zmeniť ak sa zmení situácia.

#124
"po jasne viditeľných faktoch" a "druhá strana nie je ochotná rozumne diskutovať a brať názory ako také"
Názory nie sú fakty. Ja tu za názor nikomu nedávam mínusky. Diskutujem. Zato samé mínusky len dostávam.

#125
Nevidem kde všade je 6607 vedená ako historické vozidlo. Na oficiálnych stránkach DPB zoznam historických vozidiel nevedú. Imhd nie sú oficiálne stránky a iné tiež nie.


-

Ja som obviňovaný z toho, že žijem v lineárnom svete so 6617 bez ohľadu na to, že tu vraj boli preukázateľne dokázané fakty či už z jej technickej stránky veci alebo argumentov (neboli žiadne fakty, iba subjektívne názory jednotlivcov), prečo jednoducho toto vozidlo nie. Na druhej strane tí istí tvrdia "Môj názor je nemenný a budem si za ním vždy stáť. Aktuálne treba spraviť 6607 a 6635, ako reprezentantov oboch typov." To je schizofrénia.

Ja som ochotný názor prehodnotiť a zmeniť ak sa zmení situácia. Zatiaľ stále vychádzam z reality, ktorá je taká, že budeme môcť mať iba jeden kĺbový trolejbus 15Tr(M) v zbierke historických trolejbusov v DPB. Ak má byť iba jeden, tak nech sa dokončí 6617. Ak dá DPB prísľub miesta pod strechou a garanciu, že neurobí kroky vedúce k zošrotovaniu, tak nech sa pod strechu schová aj 6607. Zatiaľ som však nič také zo strany vedenia podniku nezachytil. Bolo by fajn keby aj druhá strana pripustila potenciálnu zmenu názoru. Ale zatiaľ nech nájde odpoveď na otázku "Ak bude môcť byť iba jeden jediný historický kĺbový trolejbus 15Tr(M), aký by to mal byť a prečo?"
Reakcia na: upravovač fotiek #129:
Myslím si, že táto debata sa môže uzavrieť, momentom, kedy sa konečne úplne pozastaví oprava 6617 a bude dochovaná 6607 a 6635 iba.

Pozastavenie opravy 6617 má dôvod po technickej, i ľudskej stránke.

Zachovať treba oba typy z môjho pohľadu a tým to z mojej strany hasne. Len sa nesmú dokašľať pri GO, rovnako ako 6617...
Azda už len odkázať moderátorom to, že kartu vozidla treba poupraviť napr. podľa tohto vzoru.

Ďakujem! 😉
Reakcia na: N/A #131:
Z akej stránky to je?
Reakcia na: ES499.0001 #132:
transphoto.org, stránka na evidenciu vozidiel elektrickej dopravy. Podobné údaje sa nachádzaju aj ne seznam-autobusu.cz alebo evidencii dopravcov.

Reakcia na: ES499.0001 #132:
https://transphoto.org/, už ma stihol aj kolega predbehnúť 🙂
Dúfam že čoskoro uvidíme modrú farbu v najbližších hodinách 🙂
Reakcia na: E479_1001 #135:
Dúfajme, keď som videl tie fotky 6617 tak mi skoro oči vypadli 😕
Reakcia na: E479_1001 #135:
Vozidlu 6607 bol dokonca venovaný aj samostatný článok v knihe vydanej k 110. výročiu trolejbusovej dopravy v Bratislave v roku 2019.

Zároveň je to odkaz na spôsob evidencie vozidiel.
Reakcia na: Ecolife #136:
Myslím si, že v skutočnosti, je to horšie po lokálnej oprave, ktorá vozidlo dostala do stavu neopraviteľnosti.
Reakcia na: N/A #130:
Takže si ochotný debatovať o historickej 15Tr(M) asi tak ako Putin o ukončení vojny na Ukrajine.
Chcete aj Vy 85 mínusiek za ťahanie politiky ? 😉

6617 si odpálili sami, tam už niet návratu ani v najlepšom sne.

6635 je oficiálna, myslím si že polemiky skončili v momente, kedy zmodrala.

A verím že čoskoro sa zjaví aj druhý typ.
Reakcia na: E479_1001 #140:
Trefný komentár.

Bratislava bude tým pádom mať peknú 15 TrM aj 15 Tr. Či bude 6635 reprezentovať stav Zliner, alebo výrobný, to rozhodnú už iní. 6607 verím, že stav zo začiatku prevádzky.

Myslím si, že vsetci môžu byť spokojní, pretože dochovanie typu 15 TrM nesúvisí priamoúmerne s vozidlom 6617. Alebo snáď áno?... 😛

Mimochodom, vzhľadom k tomu, že 6635 prešla GO (pre konštrukciu X výskyt v premávke od GO) je jej dochovanie v akejkoľvek reprezentačnej forme, nízkonákladové!
6607 nech kľudne dočasne pôsobí ako trikolóra a 6635 ako dočasný Zliner s tým, že je najmenej ich prehodiť keď dostanú ďalšie generálky. V tomto prípade je prvá na rade 6607.
Reakcia na: E479_1001 #142:
6607 však musí prejsť GO či chceme, alebo nie. V stave v akom je, by nemala ísť von s cestujúcimi, podobne ako tomu bolo u napr. #3033.

Lakovanie nie je síce drahý, no ani nie lacný proces, preto treba rozhodnutia učiniť počas jej GO. Určite by však bolo zaujímavé ju dochovať v stave 2005, no predpokladam, že na 95% bude červeno-krémovo-vínová, ako z továrne 🙂 . 6635 je klasická Mka a pre mňa boli Mky typické skôr v trikolóre, no dlhodobo jazdili aj v stave s čisto RAL 3020 po Zlineri 😉
Na toto asi by bola najlepšia diskusia osobne pri stole.
Keď nebudú peniaze, tak je úplne jedno čo niekto chce. Nebudem sa čudovať, ak nebude ani 6617 ani 6607. Vedenie DPB nezaujímajú vnútorné žabomyšie vojny a pôjde cestou najmenšieho odporu. Za pár rokov ostane iba červená 6635. Je to najlacnejšie a najjednoduchšie.
Reakcia na: N/A #143:
No, ja neviem. U K2S tiez bola dost typicka cervena (povedal by som ze viac ako u 15 TrM), a aj tak vyhrala (spravna) volba historicaku 7103 v Kotasovom natere. Ak si odmyslime 6621 a 6628, tak vacsina 15 TrM jazdili v cervenom len 6 rokov (2010-2016). Ze sa potom niektore kusy ozivili na dalsie 3 roky beriem, ale a) aj tak nejazdia kombinovane tak dlho v cervenom ako v trikolore (ktora tu posobila 19 rokov), a b) jazdili len v obmedzenych poctoch na nocnych linkach, cize v druhej ere zivota ani neboli moc typickym vozidlom pre vacsinu ludi, pokial nebyvali prave na linke 203. Takze za mna prosim, ziadne Zlinerace.

Ak by niekto chcel historicak v buducnosti v cervenej farbe, tak mame bohuzial vela typov vozov ktore v inej farbe by ani nemohli byt. 15 TrM jednoznacne v trikolore prosim. 6607 aj vyzera starsie, tam by sa hodila skor ta kremova. Zachovat ju v stave 2005 by bolo ako keby sme zachovali ako zastupca T3 len T3P v sivom natere 😁 (Mimochodom, tiez povazujem za klucove aby sa tretoseriova T6 zachovala v Kotasovom natere a nie cervenom.)
Reakcia na: Andrej #146:
Pletieme tu teraz priveľa typov vozidiel naraz.

V skratke, najlepšie bude, ak sa pekne oba typy (15 Tr 07/6 aj 15 Tr 13/6M) dochovajú zo stavu na začiatku premávky.

S tým budú súvisieť pochopiteľne aj mnohé interiérové úpravy.
Po preukázaní dôkazov o dochovaní sa stále čudujem, že ešte je označená ako vyradená...
A ja sa čudujem že už dávno nesvieti po všetkom, čo sa tu písalo.
Zaujímavé však je, že 6635, 6401, 6702 dali na modro a 4827 vyradili v jediný večer

Ale tu to trvá.
Reakcia na: E479_1001 #150:
Pričom vždy bolo jasné, že minimálne 6607 sa dochová.

Neviem aký je to teraz problém... 6635 ju bude nádherne dopĺňať.

Plesniak 6617 po "oprave", ktorú tu kolega opísal v jednom rozsiahlejšom
príspevku je hodný akurát tak likvidácie. Žiaľ, aj keď sú to veľké stroje, pri reštaurovaní treba ísť na ne s citom.

Osobne rád uvítam, ak sa 6607 rozsvieti ešte dnes.
Reakcia na: ZiU9 #151:
Však preto sa aj fyzicky dochovala. Keby sa tu bavíme o nejestvujúcom kuse, pochopím, že je to volanie do tmy, táto diskusia.

Ale je fakt, že 6607 je dochovaná ako budúce historické vozidlo! Iný dôvod nebol na to, aby tu ostala. A určite ešte dlho ostane 😉
Zároveň ide aj o technickú pamiatku svojím spôsobom. Úplne rovnako to platí aj pre 6207 keďže obe sú vzácne ale každá po svojom. Čo môže byť akékoľvek vozidlo, príklad Sanos alebo 152jka.

Tak nech už sakra sa pridá k nim ďalší modro označený skvost, tentokrát však skutočne ako skvost len v tom najlepšom zmysle!
Reakcia na: BzdochaVendelín #69:
Kvality tohto vozidla zrejme celoživotne prehliadam...
Reakcia na: E479_1001 #153:
Neviem však, aká je pri vyhlásení za pamiatku možnosť príležitostnej prevádzky. Financovanie tobôž si neodvážim tvrdiť.

Ale určite ich srdiečkom všetci za pamätihodnosti DPB môžme považovať 🙂

A na to preznačenie tu už dosť veľa ľudí netrpezlivo čaka!😛😉
Myslím si že bude odkazom aj pre budúce generácie. Lenže bez zmodrania a nadobudnutia oficiálnosti ťažko, aj keď imhd nie je zárukou k oficiálnosti - treba však napraviť dosť zavádzajúcu informáciu.

6635 potrebuje o 12 rokov staršiu sestru na vykrytie dôležitej doby. Aby svietili spoločne, nakoľko spájajú dôležitý kus histórie
Reakcia na: E479_1001 #156:
Zavádzajúce je aj to, že 6278 nie je vyradená napríklad. Aké ma jej pôsobenie reálny význam? Nahradila ju na plnej čiare 6309.
Šup šup, vyradiť 6278, oživiť 6607!
Reakcia na: E479_1001 #158:
Myslím si, že ak treba vozidlo na postrek vedenia, 6278 na tento účel môže poslúžiť, ak má platné revízie. Ak nie, tak domontovať toto zariadenie do 6266.

Technicky však prvky výzbroje z 6278 pasujú aj do 6607 čiastočne. Takže ak by došlo k jej vyradeniu, tak spoločne so 6315 (zrejme vyradená pre neplatné revízie a koróziu – nemám presné info) môže poslúžiť pri oprave 6607.
Je mimochodom známa aktuálna poloha 6607? Je stále v JD/na Trnávke?

Alebo nebodaj už v dielni namiesto 6617? 😛
6315 má platné revízie do roku 2027, jej problém je však ten že je hnilá

Nebyť tohto, mohla by pokračovať ďalej ako postrek. Výbavu na to stále má.
Reakcia na: N/A #160:
Počas DOD bola niekde v týchto miestach spolu s #1512 a inými vozidlami.
Reakcia na: N/A #160:
Bohužiaľ, okupuje zatiaľ betón v blízkosti električiek - už ma niekto predbehol s mapou lokácie.

Kiežby však už bola ťahaná priamo tam.

Má demontované okná, po jednom vo vlečke a v prednom článku - zrejme prebehla kontrola rámu.
Reakcia na: E479_1001 #163:
Tak s 6617 si môžu v areáli vymeniť pozície konečne 🙂
Reakcia na: ZiU9 #164:
Už je hádam na čase...

Technicky aj historicky, to bude správne rozhodnutie
Stále vyradená...
Pri pohľade na 165+ komentárov človek žasne, čo treba urobiť pre jeden jediný primitívny klik v úprave databázy, aby bolo niečo inak

Ktorý samozrejme, doteraz neprebehol

A nie, nedám si s tým pokoj, aj keď s prosbou v rámci slušnosti, aby to bolo už konečne tak, ako má byť.

Ak by to nebol pravdivý údaj, nepoviem ani pol slova ale niesom jediný, kto zdieľa dané fakty.

A po tom všetkom si myslím, že by to bola nádherná čerešňa na torte.
Viete čo je na tomto vtipné? Narážate tým aj na seba, skrz svoj paralelný vesmír nezmierenia sa s tým, že 6617 je nereálna.

Pokojne tú komnatu použite Vy, budete ju potrebovať.
Reakcia na: E479_1001 #167:
Je mozne, ze to, ci sa nejake vozidlo bude evidovat ako historicke ci uz oficialne alebo iba tu, nezalezi od vole diskuterov na imhd.
Reakcia na: Foltest #170:
Pokiaľ viem, vždy bola ako historická evidovaná. Na iných stránkach aj je stále.
Náhodou viem o snahách zachrániť 6607 zo strany o.z.-ka ktoré v minulosti na ňu chcelo vyhlásiť verejnú zbierku, podrobné informácie nemám, minimálne sa za ňu toto združenie prihovára aby ju nepostihol nepriaznivý osud. A nebolo by odveci ak by sa zbierka opakovala.

Stanovisko DPB na toto konkrétne vozidlo nepoznám, viem že 1-2 mesiace dozadu sa rátalo s 6207 a 6617, zo 14 a 15Triek, ale ohľadom 6617 sa to mohlo zmeniť vzhľadom na informácie o stave rámu, ďalšia info je že po 6617 mala byť na rade 6207 ktorá dúfam je stále v kurze napriek tomu že sa opravila 6309.

Info o tom ako je oficiálne vedená 6607 nemám, ale som za aby sa označila ako nádejné hist. vozidlo na modro, neviem kto je adminom, ale nechal by som im čas na premyslenie tejto zmeny a netlačil by som na nich.
Reakcia na: mhmhd #172:
Existuje odkaz na tú zbierku?
Nezáleží to od vôle diskutérov ale od moderátorov, ktorí majú právomoci zmeniť status a kartu vozidla.

To je jediné po čom tu nielen ja, voláme celý čas, nakoľko údaj na imhd je posledný, ktorý je udaný nesprávne.

Samozrejme beriem, že spoločne s posledným komentujúcim zrejme tlačíme až príliš, avšak myslím si že z pádnych dôvodov.
Reakcia na: ZiU9 #173:
Áno nech sa páči je tam aj rozhodnutie o konaní zbierky:

https://veterany.eu/aktualne-verejna-zbierka-na-renovaciu-historickeho-trolejbusu/
Reakcia na: mhmhd #175:
Ďakujem.

Nepamätám si takúto situáciu, kedy bola obnovená diskusia, na ktorú šla cenzúra, kvôli faktom a inému názoru.

Za mňa maličký krok vpred, no aj tak sa mu dalo predísť.

Nerád sa opakujem, ale zopakujem to naposledy a čo najstručnejšie.

6607 a 6635 sa musia uchovať ako historické, 6635 je excelentná náhrada za spackanú 6617, resp. zároven odpredanú 6621. 6607 je náhradou za odpredanú 6604.

Objektívne dôvody na ich zachovanie vždy boli, sú, aj budú! Rovnako ako na to, že dochovať 6617 v súčasnom technickom stave je zbytočné a nerentabilné, keďže práve toto vozidlo nie je jediným dochovaným svojho druhu.

6607 je prvá dodaná z prvej série a 6635 prvá z poslednej série. Historicky pekná postupka.

Aj keď to tu už mnohokrát odznelo, je veľmi vhodné 6607 označiť modrou farbou ako dochované historické vozidlo. Ďakujem tomu, kto tomu tak na tejto stránke učiní, keďže je to fakt.
Reakcia na: N/A #177:
Všetky vaše argumenty v prospech zachovania 6607 vs. 6617 považujem za validné. Ale fakt si myslíte, že o tom, ktoré vozidlo sa zachová a opraví, rozhoduje to, či bude na iMHD svietiť na modro?
Reakcia na: S499.1023 #179:
Toto si rozoberieme.

To, či sa zachová ako funkčný veterán je samozrejme na ľuďoch, čo sa o to majú pričiniť. Po (pre mňa) nových informáciach, práve z diskusií na tejto stránke to má za úlohu DPB a.s. v kombinácii s O.Z. Veterány.eu.

A aby svietila na stránke považujem za vhodné v zmysle, že to, že je vyradená a nepovažuje sa tu za dochovaný kus, je zavádzajúca informácia. Na iných stránkach a očividne aj v realite je stále s ňou počítané.

Naviac sú aj objektívne dôvody, ktoré ste vo Vašom komentári odobrili.
Reakcia na: N/A #180:
Ohľadom toho O.Z. je to skôr otázka na @mhmhd. Možno bude vedieť viac a prípadne dávať update, keď budú v pokroku s riešením.

Riešia čisto otázku financií, alebo už aj niečo konkrétne mimochodom? Možno aj niekto iný by vedel povedať...
Súhlasím s obidvoma komentujúcimi, ja sa bližšie vyjadrím k tej modrej farbe.

Pre mňa osobne aj ked ide o neoficiálnu stránku ( a ďalšie stránky podobnej nátury) to vyjadruje to, že skutočne existuje a je to podložené podľa reálneho základu - bodov ktoré tu už odzneli.

A pre ľudí, ktorí absolútne nevedia o čo ide a náhodne si na stránku prekliknú, to môže zaujať a eventuelne zvýšiť záujem o dané vozidlo, možno zvýšiť túžbu ho vidieť v realite, odviezť sa, možno vzbudí záujem podporiť jeho chod.

Beriem že to môže znieť možno až moc hlboko, ale v konečnom dôsledku to môže iba pomôcť. Nepriamo DPB tým, že bude zvýšený záujem o nielen 6607 teraz v tomto príklade ale aj o všetky vozidlá, ktoré ten status ešte nemajú. Tie, čo ho už majú, už pozornosť majú.

V konvoji to bolo krásne vidieť si myslím.
Preco stale nesvieti aj po ukazanych dokazov?
Akoze asi oni nechcu verit ci len na to pozeraju a hovoria si ,,Nie, nedame!"?
Reakcia na: N/A #180:
Objektívne však treba dodať, že #6607 ma technicky aj historicky teraz väčšiu šancu i zmysel. Historičák 15 TrM teraz je #6635 a tak by to malo ostať. Vozidlo má zmysel, lebo absolvovalo GO a jeho údržba na nejaký čas bude ešte menej náročná. Ak druhé vozidlo, tak jedine #6607, druhá Mka a ešte k tomu nesmierne náročná na opravu – #6617 je nezmysel.

Rovnaký nezmysel by boli aj dve 15 Tr z prvej série, nie len dve 15 TrM.

Preto súhlasím s 6207 + 6309. Prvá a posledná séria v Bratislave. Rovnaký scénar by sa tak mal zopakovať aj u 15tiek.
Reakcia na: ZiU9 #184:
Nie je dovod nesuhlasit, to co pisete Vy, ale aj zvysok diskutujucich je pravda. 6617 je v otrasnom stave a ak niekto chce Mku, tak tu ma 6635.

Pokial viem, tak zachovanie 6607/6604 bolo v plane odjakziva (azda este pred mojim odchodom do predcasnej penzie) a nie je dovod to zahadzovat. Doplnit ju o 6635 bude pekne okorenenie historickeho vozoparku, ako pisete.

6207 a 6309 tu dufam ostanu spolu taktiez 🙂
Pridávam sem prílohu, ktorú možno použiť ako aktualizáciu do jej súčasného stavu. Niesom autorom záberu avšak musím podotknúť, že vyzerá dosť zúbožene a rozkradnuto - nedivil by som sa keby to bolo kindermafiou, či už od doby kedy je na Trnávke alebo ešte z čias úschovy v Krasňanoch, kde bola tiež umiestnená vonku s prístupom kohokoľvek.

Aspoň, že je na betóne a nie v tráve.

Verím však že vďaka kvalite opráv ktoré tu už boli spomenuté, jej pomôžu prečkať obdobie pod holým nebom.
Reakcia na: E479_1001 #186:
Pred rekonštrukciou treba všetky nakradnuté veci vrátiť. Všetky boli ukradnuté po 9/2014 – po vyradení z prevádzky a následného deponovania už ako HV.

Predpokladam, že sa budú nachádzať v dielňach a mali poslúžiť tam, kde rozhodne nepatria 😉
Reakcia na: E479_1001 #186:
Trestuhodný stav, no čo iné sa dá od hnilého chrakteru niektorých jedincov, čo si berú "suveníry", čakať...

Všetko čo sa podarí vrátiť bude zázrak. V každom prípade, ešte pár miest má zásoby dielov pre ňu. A dovolím si povedať, že dosť značné zásoby.
Reakcia na: E479_1001 #186:
Pozeram, ze jej chyba predna hmlovka. To sme na tom tak zle ako v 1990, kedy sa este aj tieto komponenty kradli z vozov, co ich mali? 😛

Ak mi este pamat dobre sluzi, tak 6609 a 6611 prisli uz zo zavodu bez hmloviek vpredu, kvoli ich nedostatku
Príkladom k ďalším zmiznutým dielom uvediem bzučiaky, ktoré skončili v 6309...
Reakcia na: E479_1001 #190:
Nech žije kindermafia...

Pekného slova nenachádzam pri takýchto informáciach, keďže v tomto podniku sú na 99% pravdou.
Reakcia na: E479_1001 #186:
Pridavam este jednu fotku
Jej stav k 10/2025, snad sa este dakedy opravy a sprevedzkuje
Reakcia na: randomtipekzulic #192:
On sa vôbec nezachová v tomto stave, je v horšom stave než Sorky z 1. série. Čaká len na zošrotovanie
Reakcia na: mmmmm #193:
Kopa vozidiel je/bolo na tom horšie ako Sorky 1. série, také Karosy B732/B741, o niečo dávnejšie Ikarusy 280 čo jazdili v bežnej premávke, ale 6607 je naozaj zúbožený omnoho horšie aj ako všetko čo som vymenoval. Horšie je na tom asi len Tatra T400
Ono sa nie je čomu čudovať, keď sa vozidlo ponechá poveternostným podmienkam a spásy okolia, ťažko zabrániť korózii alebo povrchovému poškodeniu.

Ale netrúfam si povedať, že je na tom tak zle.

Komentáre nižšie jasne vysvetľujú prečo som toho názoru a myslím si, že danú tému otvárať je zbytočné.
Tak snaď sa v nej coskoro povozíme 🙂
Reakcia na: ampz #196:
Nemýliš sa. Z toho čo som zachytil, tomu všetko momentálne nasvedčuje.
Reakcia na: ampz #196:
Verím, že to tak bude osobne. Pamatám si toto vozidlo z premávky mimoriadne dobre a určite si zaslúži byť muzejným.
A však najprv treba zastaviť pokus vedenia a prevádzky o sabotovanie rekonštrukcie originálnej 6607. Dúfaj teda hlavne v to, že niekto dostane konečne rozum a potom plánuj vozenie sa...
Reakcia na: Landscape #198:
Dufam aj ja, ze niekto dostane rozum. Pre nieco sa 6607 urcite robit ma (atrakcia + mujeznictvo) a zaroven ak sa do toho niekto chce pustit, predpokladam, ze ma na to aj dostatocny financny obnos a moze si to dovolit. Ak kvoli egu sucasne vedenie teda sabotuje tuto aktivitu na margo zbastlenej skrine 6624, tak nech radsej idu na Prednu Horu, a nie tu lamentovat, nad upravou 6624 za nie aktualne viac ako 1000 euro... Zobudte sa prosim to trio "tam hore" 🙂
Reakcia na: Landscape #198:
Vidím, ze informácie sa stále šíria bleskovou rychlostou. Len aby som uviedol vsetko s ako tak chladnou hlavou na pravú mieru, toto všetko sa naozaj deje. Vedenie, ale aj iné subjekty dopravneho podniku si za toto jednanie ponesú velmi skarede následky. Aspon na základe toho, čo sa síri prevadzkami...