ooo nove trolejbusy?
edit: kde budu premavat asi
						
						
						
					edit: kde budu premavat asi
V roku 2021 sa Škoda Electric spolu so Solarisom stali víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 16 hybridných 24-metrových trolejbusov s trakčnými batériami pre linku 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 1 047 500 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 8 trolejbusov navýšila na 1 152 244 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda-Solaris Trollino 24 | 6901 – 6916 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 16 | 
| Spolu | 2023 | 16 | ||||
| Dĺžka | 24700 mm | 
|---|---|
| Šírka | 2550 mm | 
| Výška | 3500 mm | 
| Výška podlahy | 320 mm | 
| Rázvor | 5900 mm / 6000 mm / 7350 mm | 
| Počet dverí | 5 | 
| Počet miest na sedenie | 60 + 1 | 
| Počet miest na státie | 121 | 
| Celkový počet miest | 181 + 1 | 
| Pohotovostná hmotnosť | 24750 kg | 
| Celková hmotnosť | 39330 kg | 
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric, IGBT-tranzistorový
 trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení  | 
			
| Motor | Škoda, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou | 
| Výkon motora | 160 kW | 
|---|---|
| Počet motorov | 2 | 
| Celkový výkon | 320 kW | 
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h | 
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické | 
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
 druhá a tretia: ZF AV 133, portálová, hnacia zadná: ZF RL 82 A, tuhá, aktívne riadená  | 
			
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 | 
| Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500EM 2. gen. (priestor pre cestujúcich)
 Konvekta KL20KDE (kabína vodiča)  | 
			
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW (UL 500EM) | 
| Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW (UL 500EM) | 
| 6901 6902 6903 6904 6905 6906 6907 6908 6909 6910 6911 6912 6913 6914 6915 6916 | 
| 6901 | nevyradené vozidlo: 16 (100 %) | 
| 6901 | online: 13 (81,3 %) | 
| 6901 | dnes v premávke: 13 (81,3 %) | 
| 6910 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (6,3 %) | 
						
 Či nebude postačovať aj zrušenie špičkového a ponechanie 7-8 keďže kapacita voza sa navýši a pojme viac ľudí na jeden odchod ako súčasný voz. Neviem no. Dá sa s tým podľa mňa ešte pekne pracovať. 
						
 
 (Zdroj foto: https://www.solarisbus.com/en/press/another-contract-for-solaris-trollino-24-16-vehicles-will-go-to-the-slovak-capital-1729 )
						
 
						
 
						
 
						
						
 27trky by mohli pokracovat v rade 25tr. Svojim sposobom ide tiez o trofle s pomocnym pohonom. T.j. 6711+
						
 
						
 
						
 
						
 Chcelo by to trošku lepšiu foto ako bola tá prvá. 
						
 
 
						
 
						
 
						
						
 
						
 Podľa harmonogramu v obstarávaní mal byť do konca júla už prevezený do BA a testovaný do konca augusta u nás. Dúfam, že aspoň vyrábajú všetky ostatné zatiaľ a neomeškajú celé dedávky keďže tie boli robené na knap do polky decembra. 
						
 
						
						
						
						
						
 
						
 
						
 
						
 
						
						
 
						
 )
						
 
 
						
Hej, ale podla mna moze byt uz zaradeny aj v januari.
						
. Ale som zvedavý kedy prídu na rad električky tých 20 nových.
 
						
 
						
....
						
 
						
						
 
						
						
 
						
 Takže behom 10 minút išli 3ks 24m. 
						
						
 
						
						
 
						
 
						
						
						
 
						
 
						
 Keby vedel niekto nejaké vysvetlenie, budem rád. Vďaka. 
						
Petto