ooo nove trolejbusy?
edit: kde budu premavat asi
edit: kde budu premavat asi
V roku 2021 sa Škoda Electric spolu so Solarisom stali víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 16 hybridných 24-metrových trolejbusov s trakčnými batériami pre linku 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 1 047 500 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 8 trolejbusov navýšila na 1 152 244 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda-Solaris Trollino 24 | 6901 – 6916 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 16 |
| Spolu | 2023 | 16 | ||||
| Dĺžka | 24700 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3500 mm |
| Výška podlahy | 320 mm |
| Rázvor | 5900 mm / 6000 mm / 7350 mm |
| Počet dverí | 5 |
| Počet miest na sedenie | 60 + 1 |
| Počet miest na státie | 121 |
| Celkový počet miest | 181 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 24750 kg |
| Celková hmotnosť | 39330 kg |
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení |
| Motor | Škoda, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
| Výkon motora | 160 kW |
|---|---|
| Počet motorov | 2 |
| Celkový výkon | 320 kW |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
druhá a tretia: ZF AV 133, portálová, hnacia zadná: ZF RL 82 A, tuhá, aktívne riadená |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500EM 2. gen. (priestor pre cestujúcich)
Konvekta KL20KDE (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW (UL 500EM) |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW (UL 500EM) |
| 6901 6902 6903 6904 6905 6906 6907 6908 6909 6910 6911 6912 6913 6914 6915 6916 |
| 6901 | nevyradené vozidlo: 16 (100 %) |
| 6901 | online: 8 (50 %) |
| 6901 | dnes v premávke: 13 (81,3 %) |
| 6910 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (6,3 %) |
Či nebude postačovať aj zrušenie špičkového a ponechanie 7-8 keďže kapacita voza sa navýši a pojme viac ľudí na jeden odchod ako súčasný voz. Neviem no. Dá sa s tým podľa mňa ešte pekne pracovať.
(Zdroj foto: https://www.solarisbus.com/en/press/another-contract-for-solaris-trollino-24-16-vehicles-will-go-to-the-slovak-capital-1729 )
27trky by mohli pokracovat v rade 25tr. Svojim sposobom ide tiez o trofle s pomocnym pohonom. T.j. 6711+

Chcelo by to trošku lepšiu foto ako bola tá prvá.
Podľa harmonogramu v obstarávaní mal byť do konca júla už prevezený do BA a testovaný do konca augusta u nás. Dúfam, že aspoň vyrábajú všetky ostatné zatiaľ a neomeškajú celé dedávky keďže tie boli robené na knap do polky decembra.

)
Hej, ale podla mna moze byt uz zaradeny aj v januari.
. Ale som zvedavý kedy prídu na rad električky tých 20 nových.
....
Takže behom 10 minút išli 3ks 24m.
Keby vedel niekto nejaké vysvetlenie, budem rád. Vďaka.
mdriver23