Dopravný podnik ukázal, ako bude vyzerať nový 24-metrový trolejbus, ktorý bude premávať na linke 71.
Vo výrobnom závode poľského výrobcu Solaris Bus & Coach v týchto dňoch dokončili výrobu karosérie prvého 24-metrového trolejbusu Škoda Solaris 24M pre bratislavský dopravný podnik. Fotografiu vozidla zverejnil riaditeľ bratislavského dopravného podniku Martin Rybanský na sociálnej sieti. Karoséria trolejbusu sa teraz presunie do českej Plzne, kde do nej firma Škoda Electric zabuduje svoju elektrickú výzbroj. Do Bratislavy by mal prvý dvojkĺbový trolejbus doraziť v priebehu jarných mesiacov.
Nové trolejbusy budú vybavené všetkými modernými technológiami, ktoré už cestujúci poznajú z najnovších autobusov. Novinkou budú predsuvné druhé dvere pri priestore pre kočík, vozík a bicykel, ktoré cestujúci v Bratislave poznajú napríklad z nízkopodlažných električiek. Oproti klasickým dverám, ktoré sa otvárajú dovnútra, majú výhodu v tom, že je možné využiť priestor aj v blízkosti dverí. Štandardom sú už aj zatmavené bočné okná s dvojitým zasklením. Vďaka trakčným batériám budú môcť hybridné trolejbusy premávať aj v úsekoch bez trolejového vedenia.
Dopravný podnik si objednal spolu 16 hybridných 24-metrových trolejbusov, ktoré budú určené pre vyťaženú linku 71 premávajúcu medzi Hlavnou stanicou a sídliskom Dolné hony. Rovnako sa už v Poľsku začali vyrábať aj 18-metrové hybridné trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris, ktoré prídu v tomto roku do Bratislavy v počte 23 kusov. Nákup týchto trolejbusov bude z väčšej časti financovaný prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z eurofondov.
Ale robia hadam 10 kusov naraz, nie?
Všetko čo je financované z EU fondov do 2023 by malo byť tu, inak nám podľa mojich info hrozí prepadnutie financií a následne platenie zo svojho. Preto aj škodovka určite vedela čo robí a iné zákazky si zrejme posunula tak aby to zvládla. Respektíve ja si myslím, že minimálne tie obojsmerné sa nebudú vyrábať v čechách. Preto sa zrejme prihlásila škodovka spolu s ŠKODA TRANSTECH Oy. Len jedna vec mi nejde do hlavy. Riaditeľ tvrdil v tom veľkom článku, že príde 20 jednosmerných z 30 vysúťažených a 10 obojsmerných. Pritom zákazka na obojsmerne bola rozdelená na dve fázy. 1. fáza mala obsahovať 5 vozov z OP 2014-2020 a 2. fáza mala obsahovať 5 vozov z OP 2021-2027. Takže som teraz ozaj zmätený či sa nakoniec objednalo o 10ks menej jednosmerných aby sa objednali všetky obojsmerné naraz a teda sa rozdelial výroba jednosmerných alebo čo. Poviem jak je, v tých dodávkach bude bordel jak fras lebo čo počúvam aj o tých trolejbusoch ak sa ide úplne mimo plánu zverejneného v obstarávaniach. Mám pocit akoby existovala nejaká ticha dohoda kvázi, že do 2023 to tu musí byť tak skrátka vyrábajte a dovážajte tak aby sa to stihlo. Lebo aj harmonogram na tbusy je taký, že prvá mala prísť 27Tr potom TNS12 aa až psoledný v poradí prvý 24m. Nakoniec to vyzerá tak, že 24m tu bude prvý ak nebude nejako dlho trvať homologizácia v Čechách. Takže proste sa výrába a dováža aby to tu do konca tohto roka bolo.
.
(p.s. Červenou som ti vyznačil hranicu mestského pozemku v mape.)