Dopravný podnik ukázal, ako bude vyzerať nový 24-metrový trolejbus, ktorý bude premávať na linke 71.
Vo výrobnom závode poľského výrobcu Solaris Bus & Coach v týchto dňoch dokončili výrobu karosérie prvého 24-metrového trolejbusu Škoda Solaris 24M pre bratislavský dopravný podnik. Fotografiu vozidla zverejnil riaditeľ bratislavského dopravného podniku Martin Rybanský na sociálnej sieti. Karoséria trolejbusu sa teraz presunie do českej Plzne, kde do nej firma Škoda Electric zabuduje svoju elektrickú výzbroj. Do Bratislavy by mal prvý dvojkĺbový trolejbus doraziť v priebehu jarných mesiacov.
Nové trolejbusy budú vybavené všetkými modernými technológiami, ktoré už cestujúci poznajú z najnovších autobusov. Novinkou budú predsuvné druhé dvere pri priestore pre kočík, vozík a bicykel, ktoré cestujúci v Bratislave poznajú napríklad z nízkopodlažných električiek. Oproti klasickým dverám, ktoré sa otvárajú dovnútra, majú výhodu v tom, že je možné využiť priestor aj v blízkosti dverí. Štandardom sú už aj zatmavené bočné okná s dvojitým zasklením. Vďaka trakčným batériám budú môcť hybridné trolejbusy premávať aj v úsekoch bez trolejového vedenia.
Dopravný podnik si objednal spolu 16 hybridných 24-metrových trolejbusov, ktoré budú určené pre vyťaženú linku 71 premávajúcu medzi Hlavnou stanicou a sídliskom Dolné hony. Rovnako sa už v Poľsku začali vyrábať aj 18-metrové hybridné trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris, ktoré prídu v tomto roku do Bratislavy v počte 23 kusov. Nákup týchto trolejbusov bude z väčšej časti financovaný prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z eurofondov.
Dadino
Ja som sa vďaka ním zamotal ešte viac ako som bol.
Rozumiem NFP na tbusy. Aj NFP na 20ks elektrišiek. AJ NFP na 10ks električiek.
Len je tam ešte 4tý dodatok, tiež na 10KS podľa všetkého električiek ale ten ma v popise podporných aktivít takú zaujímavosť v "Bližšia špecifikácia Hlavných aktivít projektu:" "Za čiastkové naplnenie merateľného ukazovateľa P0222 Počet nových mobilných prostriedkov dráhovej
mestskej hromadnej dopravy (električky, trolejbusy) vhodných tiež pre cestujúcich s obmedzenou mobilitou sa považuje dokončenie hrubej stavby skrine električky, ktoré predstavuje hodnotu 35% z merateľného
ukazovateľa. Podrobnejšie informácie sú v Prílohe č. 5 Zmluvy o poskytnutí NFP"
Takže fakt tomu nerozumiem už a hlavne všetky tieto NFP majú napísané "Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu: 12.2023".