ooo nove trolejbusy?
edit: kde budu premavat asi
edit: kde budu premavat asi
V roku 2021 sa Škoda Electric spolu so Solarisom stali víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 16 hybridných 24-metrových trolejbusov s trakčnými batériami pre linku 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 1 047 500 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 8 trolejbusov navýšila na 1 152 244 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Škoda-Solaris Trollino 24 | 6901 – 6916 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 16 |
| Spolu | 2023 | 16 | ||||
| Dĺžka | 24700 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3500 mm |
| Výška podlahy | 320 mm |
| Rázvor | 5900 mm / 6000 mm / 7350 mm |
| Počet dverí | 5 |
| Počet miest na sedenie | 60 + 1 |
| Počet miest na státie | 121 |
| Celkový počet miest | 181 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 24750 kg |
| Celková hmotnosť | 39330 kg |
| Elektrická výzbroj | Škoda Electric, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení |
| Motor | Škoda, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
| Výkon motora | 160 kW |
|---|---|
| Počet motorov | 2 |
| Celkový výkon | 320 kW |
| Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
druhá a tretia: ZF AV 133, portálová, hnacia zadná: ZF RL 82 A, tuhá, aktívne riadená |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500EM 2. gen. (priestor pre cestujúcich)
Konvekta KL20KDE (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW (UL 500EM) |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW (UL 500EM) |
| 6901 6902 6903 6904 6905 6906 6907 6908 6909 6910 6911 6912 6913 6914 6915 6916 |
| 6901 | nevyradené vozidlo: 16 (100 %) |
| 6901 | online: 9 (56,3 %) |
| 6901 | dnes v premávke: 10 (62,5 %) |
| 6910 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (6,3 %) |
Či nebude postačovať aj zrušenie špičkového a ponechanie 7-8 keďže kapacita voza sa navýši a pojme viac ľudí na jeden odchod ako súčasný voz. Neviem no. Dá sa s tým podľa mňa ešte pekne pracovať.
(Zdroj foto: https://www.solarisbus.com/en/press/another-contract-for-solaris-trollino-24-16-vehicles-will-go-to-the-slovak-capital-1729 )
27trky by mohli pokracovat v rade 25tr. Svojim sposobom ide tiez o trofle s pomocnym pohonom. T.j. 6711+

Chcelo by to trošku lepšiu foto ako bola tá prvá.
Podľa harmonogramu v obstarávaní mal byť do konca júla už prevezený do BA a testovaný do konca augusta u nás. Dúfam, že aspoň vyrábajú všetky ostatné zatiaľ a neomeškajú celé dedávky keďže tie boli robené na knap do polky decembra.

)
Hej, ale podla mna moze byt uz zaradeny aj v januari.
. Ale som zvedavý kedy prídu na rad električky tých 20 nových.
....
Takže behom 10 minút išli 3ks 24m.
Keby vedel niekto nejaké vysvetlenie, budem rád. Vďaka.
Škoda len, že tá mriežka nie je červená.
Ale áno to je len vizuálny detail.
Za mňa je to rušivé. Ak mám vozidlo usporiadané farebne v poradí: červený pas dolu, čierny pas stred, červený pas hore, tak tá čierna mriežka tam nemá čo robiť. Ale zároveň ako som napísal, je to len vizuálny detail. Nič dramatické.
stanod