Trojčlánkový nízkopodlažný trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24 vznikol spoluprácou plzenskej Škody Electric a poľského výrobcu Solaris Bus&Coach. Výrobca Škoda pre tento typ používa aj označenie Škoda 38 Tr. Vozidlo vychádza z 24-metrového trolejbusu Solaris Trollino 24, ktorého prototyp poľský výrobca predstavil v roku 2019. Prototyp Trollina 24 sa v novembri 2020 otestoval aj v uliciach Bratislavy v súvislosti s pripravovaným nákupom trolejbusov tejto dĺžkovej kategórie. Sériová výroba trojčlánkových trolejbusov Škoda-Solaris začala vďaka záujmu dopravných podnikov v Bratislave a Prahe o takéto vozidlá. Do karosérie Trollina 24 bude zabudovaná elektrická výzbroj od Škody Electric. Prvé vozidlá objednali začiatkom roka 2022 oba spomínané dopravné podniky.
V roku 2021 sa Škoda Electric spolu so Solarisom stali víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 16 hybridných 24-metrových trolejbusov s trakčnými batériami pre linku 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 1 047 500 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 8 trolejbusov navýšila na 1 152 244 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Dadino
Súdim z toho, že voz môže byť schválený aj bez tejto skúšky keďže musia byť schválené do konca roka. Otázka znie či pôjdu do premávky aj bez toho a dodatočne sa len otestuje ten jeden voz na 750V alebo musia aj tak čakať síce už schválené na test tých 750V? Vedel by niekto k tomu niečo povedať? Ďakujem.