Trojčlánkový nízkopodlažný trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24 vznikol spoluprácou plzenskej Škody Electric a poľského výrobcu Solaris Bus&Coach. Výrobca Škoda pre tento typ používa aj označenie Škoda 38 Tr. Vozidlo vychádza z 24-metrového trolejbusu Solaris Trollino 24, ktorého prototyp poľský výrobca predstavil v roku 2019. Prototyp Trollina 24 sa v novembri 2020 otestoval aj v uliciach Bratislavy v súvislosti s pripravovaným nákupom trolejbusov tejto dĺžkovej kategórie. Sériová výroba trojčlánkových trolejbusov Škoda-Solaris začala vďaka záujmu dopravných podnikov v Bratislave a Prahe o takéto vozidlá. Do karosérie Trollina 24 bude zabudovaná elektrická výzbroj od Škody Electric. Prvé vozidlá objednali začiatkom roka 2022 oba spomínané dopravné podniky.
V roku 2021 sa Škoda Electric spolu so Solarisom stali víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 16 hybridných 24-metrových trolejbusov s trakčnými batériami pre linku 71 z Hlavnej stanice na Dolné hony, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 1 047 500 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 8 trolejbusov navýšila na 1 152 244 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Andrej
Ty si sa už stretol v živote s počítačom? Každý deň po celom svete sa vyskytujú drobné softvérové chyby, ktoré sa maximálne do pár dní vyriešia, a potom všetci rýchlo zabudnú že sa niečo vôbec stalo. Hanba by bola, keby museli vrátiť do premávky 15 TrM kvôli vysokej poruchovosti nových vozidiel, alebo keby im praskali rámy, alebo keby začali spontánne horieť na ulici, nie že sa vyskytol nejaký glitch.
Prečo sa tu toľko veľa ľudí chová, ako keby v živote ešte nezažili dodanie nových vozidiel MHD? Ak vozidlo nepríde presne podľa harmonogramu, pripravené na jazdu na budúci deň, bez hocijakých drobných technických nedostatkov, a nie je sprevádzkované podľa kľúča ktorému šotouši rozumia, tak je zlé.
Majte aspoň trocha nadhľad.