Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.
Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.
Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.
Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.
barack40
Tiež nepredpokladám, že slovenskí dopravcovia budú vo veľkom jazdiť do Marcheggu, tam zas nie je kapacita na preprahy - v podstate sú tam len 2 koľaje pre nákladnú dopravu. Ono už síce naozaj väčšina dopravcov viacsystémové rušne schválené v SK aj AT má, ale stále sa väčšina vlakov medzi SK a AT prepriaha (máloktorý dopravca len tak poskytne cudzej firme v cudzom štáte svoj rušeň).
Môj odhad je ten, že väčšina nákladných vlakov zostane cez Petržalku. Cez Machegg pôjdu len takí dopravcovia, ktorí nebudú potrebovať prepriahať - teda takí dopravcovia, ktorí daný vlak vezú aj v SK aj AT. Vtedy predpokladám, že do Marcheggu pôjde SK rušňovodič, a tam ho iba vystrieda Rakúšan.
Otázka na S499.1023: METRANS plánuje pravidelne jazdiť cez Marchegg?