Obnovenie premávky vlakov linky R20 (od 11.10.2025)

Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.

Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.

Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.

Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
By ma zaujímalo, kde vezmú toľko Vectronov. Vychádza mi to na kombináciu aj s rakúskymi.
Reakcia na: mathre #1:
Skor si myslim, ze bude pendlovat nejaka laminatka BA - Marchegg a nebude jazdit az do Viedne. To by si potreboval 3 Vectrony minimalne (pri 1 hodinovom intervale a jazdnej dobe 56 minut jednym smerom by to bolo hodne na hrane s iba 2)
Reakcia na: MatejBA #2:
Laminátka do Marcheggu ťažko.
Reakcia na: mathre #1:
Predtým to ťahal rušeň Herkules sa mi zdá... Myslím si že bude podobná situácia ako predtým že v rámci vyrovnávky tam bude premávať 1-2 naše vozne ...
Reakcia na: S499.1023 #3:
Mám Ťa tam zobrať na výlet? 😁
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
A naspäť ťa bude ťahať čmeliak 😂?
Reakcia na: Ma178rek #4:
Jediné elektrické lokomotívy ktoré môžu R20 zabezpečiť sú buď slovenské Vectrony (tie so Shutterstockovými polepmi) alebo rakúske Vectrony (1293 OeBB).

Takže od toho kto zabezpečí lokomotívu záleží skladba vozňov v súpravách. Ak to bude ale SK Vectron, bude sa musieť na koncoch obiehať, kedže SK Vectron AT riadiace vozne Bmpz-S pokiaľ viem ovládať nevie.
Reakcia na: Jak44 #7:
Nie náhodou ešte aj ÖBB Taurusy?
Koľko bol jazdný cas pred rekonštrukciou?
Reakcia na: mathre #1:
Na trase budú súpravy radené s lokomotívou ÖBB 1144 (ÖBB 1016/1116) + Bdgteer + Bdgteer + Bmpz73 + Bmpz73 + Bmpz73 + Bmpz-s.

Pri vlakoch Tatranu budú Vectrony a RailJety s Taurusmi 1016/1116 (v niektorých prípadoch aj 361.1 alebo 362).

Pri vlakoch iba po Žilinu je predpokladaný ÖBB Stadler KISS CityJet 4734.

Podotýkam, že všetko je iba v príprave: depo Bratislava hlavné a ZSSK depot Vienna (v depe ÖBB Vienna). Nehovorím, že sa to nemôže zmeniť zo dňa na deň, ale toto je zatiaľ na stole.

Podotýkam, že vlaky RailJet zo Zürichu pôjdu tiež cez Marchegg. Tak isto aj rakúska osobná linka S1 (Marchegg - Vienna Meidling Bahnhof) a R81 by sa mohli objaviť po stanicu Devinska Nová Ves (dalej nemôžu kedže súpravy nemajú zabespečovací system Mirel, ale toto až od buduco ročného prehodnotenia)

Keby niekto chcel hovoriť že Slovensko a Rakúsko majú odlišné elektrické sústavy (s čím súhlasím) ALE taký velký rozdiel medzi 25 kV, 50 Hz AC a 15 kV, 16,7 Hz AC NIEJE, Takže kludne naše lokomotívy by mohli jazdiť po rakúsko. Preto ÖBB 1144 zvládne prísť na slovenskom aj ked je iný prúd.Pred komentármi typu: „Ty sa nevyznáš“ hneď posielam základnú učebnicu elektrotechniky a interný plán ZSSK, ktorý je určite niekde verejne dostupný (zamestnaneckú verziu zdieľať nemôžem).
Reakcia na: 7heKubko #12:
ÖBB 1144 uvidím v Bratislave? https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_1044/1144 No tak to som teda hóóódne zvedavý.

Štvorvozňová súprava na REXoch nebude kapacitne stačiť. Určite sa bude musieť doplniť minimálne jedným, ale ideálne dvoma ZSSK Bdteer.

EDIT: Vidím, že príspevok na ktorý reagujem bol upravený. Autor doplnil vozne Bdgteer do súprav REX8/R20. Šesťvozňové hádam budú stačiť.

Predĺženie niektorých spojov S1/R81 do DNV by mohlo byť zaujímavé. Najmä ako náhrada keď vykape REX8, čo sa stávalo minimálne raz do mesiaca, ale výnimkou neboli ani dva výpadky za týždeň.
Reakcia na: MatejBA #2:
1. V Marcheggu nie je napäťová sústava 25 kV ~, ale 15 kV ~, na čo žiadna slovenská laminátka nebola uspôsobená.
2. ZSSK už žiadne laminátky neprevádzkuje.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
ÖBB 1044/1144 v Bratislave
http://railpage.net/uploads/files//DU_5296w.jpg
http://railpage.net/uploads/files//DU_5308w.jpg
http://railpage.net/uploads/files//DU_5271w.jpg

Tieto lokomotívy majú inštalovaný zabespečovací systém mirel takže môžu jazdiť aj u nás (na fotke je mimoriadný vlak z Tatier)
Reakcia na: 7heKubko #15:
Jáj áno, v Petržalke je aj 15kV 16,7Hz. Áno, tam som ich videl tiež. Ale nie v Devínskej alebo na Hlavnej šťanici.
Reakcia na: 7heKubko #12:
To je recesia alebo si to myslel vážne? 😁
Ináč fotky z Marcheggu, včera ráno. Dosť som sa čudoval, čo tam robia vozne s návesmi LKW Walter. Nebodaj sa už jazdí na naftu medzi DNV a Marcheggom?

Reakcia na: 7heKubko #15:
Môžu jazdiť iba do Petržalky.
Reakcia na: 7heKubko #12:
Toto vygenerovala AI? 🤣
Reakcia na: Jak44 #7:
Do Rakúska môžu ísť všetky Vectrony aj 383.1.
Reakcia na: ES499.0001 #8:
samozrjeme že áno
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
to je ale návrh až od nového GVD
Reakcia na: Romino11 #23:
Áno, správne. Mal som na to upozorniť. Od 11.10. nebudú jazdiť Tatrany do Viedne.
Reakcia na: upravovač fotiek #18:
To bude pravdepodobne odstavená súprava, čo mala ísť (asi) smer Břeclav, prípadne opačne. Kým sa nespustí doprava na Slovensko, sú stanice medzi Viedňou a Marcheggom vhodní kandidáti na odstavovanie vlakov, tých nákladných tam moc nejazdí.

Podobne som pred nejakým časom zažil napr. v Raasdorfe odstavenú súpravu cisterien pre OMV.
Reakcia na: Jak44 #7:
Čo to je za blbosť? Myslíš, že Siemens bude extra pre Slovensko vyrábať lokomotívy bez WTB ÖBB?
Reakcia na: 7heKubko #12:
Si veľmi suterénny ale zle ťa v tom kurze učili.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
A má ZSSK veľa týchto silných (pod 15 kV je to 1 MW) rušňov radu 340, keď už sa ideme zaoberať zvrhlosťami typu núdzovej dvojlampovky?
Reakcia na: 7heKubko #15:
Vráť sa do kurzu a okrem elektrotechniky si zopakuj železničný zemepis.
A už to zas začína. V lete, keď jazdili jednotky Desro ML, vlaky občas aj išli na čas. Od školského roku jazdia staré súpravy a úzkymi dverami a schodmi. Štandardne je meškanie 5 minút. Bez pokazených dverí. Dnes to bude zábava. Najmä na Sadlau a Simmeringu v smere na Hauptbahbhof, kde vystupujú kvantá ľudí.
Reakcia na: S499.1023 #28:
Nemá ani jeden. Ja len že laminátka schopná ísť vlastnou silou do Marcheggu a späť existuje. 1MW je trvalý výkon na sústave 15kV 16,7Hz, hodinový je 1,25MW. Na ten krátky úsek medzi Bhf Marchegg a Marchegg Gr tých 1,25MW musí stačiť, najmä ak by ťahala iba 6 osobných vozov.
Reakcia na: barack40 #25:
Pi celé mesiace čo chodím bicyklom do Marcheggu som tam nevidel stáť odstavené nákladné vozne. S výnimkou údržbárskych strojov.
Reakcia na: Romino11 #23:
Ináč zaujímalo by ma kto to vymyslel. Zemplín z východu príde na Hlavnú šťanicu 5:33, EC do Viedne odíde 5:31. Opatrovateľky s megakuframi sa budú trepať normálnym REX8, kde sa budú môcť tlačiť s pendlermi. Hlavne že pôjde prázdne EC aj s prázdnym reštaurákom. Fakt úžasné!
Reakcia na: upravovač fotiek #31:
Tak môžeš navrhnúť ZSSK, aby ich odkúpila. S blížiacim sa ETCS ku Somrave z oboch strán sa ich koniec blíži. Aj tak je mi záhadou, že ich Rakúšan do tej Somravy púšťa, keď inak mašina bez PZB do Rakúska nesmie ani na krok. Som myslel, že časy bratislavských okuliarnikov dvojmužne vo Viedni už skončili.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Skôr by mohli byť zaujímavé na preťahy nákladných vlakov, na čo sa používali čmeliaky. Pochybujem že by malo zmysel aby 340 jazdili s REX8 až do Viedne. Na to sú príliš pomalé a slabé. Keby dostali prevod na 160km/h tak by boli už dupľom lenivé, najmä rozbehy zo staníc by boli zdrojom meškaní. A meniť rušne na REX v Marcheggu by bolo tak akurát šotoatrakciou. Nikto normálny to nechce.
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Povoľovať si staré šroty v dobe keď sa prenajímajú nové moderné rušne je úplne kontraproduktívne 🙂
Reakcia na: Solider #36:
Na preťahy nákladov by tie 340 úplne stačili. Neviem aký vozový park má Cargo, ale súhlasím že by to bolo čisté šoto.
Reakcia na: upravovač fotiek #37:
No minimálne 340 nikdy na Slovensku nejazdili, takže by ich bolo potrebné schváliť, do čoho nikto kvôli náročnosti nepôjde. Navyše Cargo si teraz plánuje prenajať 15 + 15 ďalších nových viacsystémových rušňov.
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Nikto normálny sa nechce zaoberať 340, lem ty sa vyžívaš v hľadaní slepých uličiek.
Reakcia na: S499.1023 #39:
Niekde som hádam navrhoval, aby to spravili? Ja som s nápadom nechať pendlovať laminátku medzi BA a Marcheggom neprišiel. Iba som si dovolil reagovať na to, že tri laminátky na svete by toho boli technicky schopné. A zároveň som poukázal na to, aké problémy by to prinieslo aj že by to bolo čisté šoto ak by to malo byť na osobných výkonoch. Na nákladné má Cargo aj tak modernejšie stroje, aby potrebovali brať z ČR nejaké 340, ktoré tam asi tiež už končia. Nikde som nepísal že by to mali kúpiť a prevádzkovať. Aj v nákladnej doprave by to bolo čisté šoto.
Reakcia na: Solider #38:
Samozrejme že je to nezmysel. A bol by to teda riadny bizár, vidieť v roku 2025 alebo neskôr laminátku v Marcheggu. Najmä ak by uvedená laminátka bola kúpená a schválená výlučne za účelom preťahovania nákladných vlakov.
Reakcia na: S499.1023 #34:
čo voláš somravou?
Reakcia na: 7heKubko #12:
Bolo by fajn, keby si si nevymýšľal hlúposti.

Taurus 1016/1116 vie iba striedavinu, nemá prechodnosť na Slovensku na všetky úseky (1016 dokonca nikde, 1116 len niektoré konkrétne kusy).

KISSy do Žiliny budú jazdiť tak maximálne naše, nie rakúske, opäť hlúposť ktorú si si vymyslel.

Rušne 1144 v Bratislave (okrem ŽST Petržalka, ktorá má 2 koľaje na 15kV) nikdy neuvidíš, dokonca ani v DNV.

Bez Mirelu môžeš jazdiť kdekoľvek, ani Herkulesy 2016 ho nemajú. Jazdí sa na Sifu s obmedzením Vmax na 100 km/h, detto Herkulesy Beacon Rail u VTG čo jazdili a iné rušne.

Napísal si jednu obrovskú znôžku nezmyslov a výmyslov.
Reakcia na: mathre #44:
1016 je iba na 15 kV, takže priechodnosť na Slovensku by asi ani nemalo zmysel riešiť
Fascinujú ma tu tie úvahy o potrebe preťahov nákladných vlakov medzi DNV a Marcheggom Laminátkou v dobe, kedy majú všetci dopravcovia k dispozícii moderné elektrické viacsystémové rušne.
Cargo momentálne obstaráva prenájom ďalších Vectronov, ktoré začnú byť dodávané od Q1/2026. V prípade núdze môže na zachádzanie do pohraničnej stanice použiť zálohu z DNV v podobe nezávislej trakcie, pred výlukou tam s jedným pravidelným nedeľným PSA vlakom chodila Cecaňa. Okrem iného si myslím, že dohoda bude taká ako je v PTA a teda že si dopravcovia z AT budú po vlaky zachádzať do DNV a nie naopak. Takže celý nezmysel s 340 padá.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Pravdepodobne to bola jednorazová záležitosť. Proste náhle vznikla potreba ten vlak niekde odstaviť, či mimochodom ÖBB na svojej sieti robia veľmi neradi. Tak niekoho napadlo, že veď v Marcheggu zatiaľ jazdí len osobná doprava, tak to odstavme tam, nebude to tam zavadzať.

Na 100% tá súprava z DNV v dieselovej trakcii neprišla, koľaj je zatiaľ stále vylúčená.
Reakcia na: mathre #46:
Ja si nemyslím, že dopravcovia z AT si budú po vlaky zachádzať do DNV. Jedine, že bude ich rušňovodič vedieť slovensky (inak Slovákov a Čechov jazdí v AT dosť). Zatiaľ je totiž stále oficiálny komunikačný jazyk medzi DNV a Marcheggom slovenčina (v Petržalke zas nemčina). A vzhľadom na to, že ŽSR sú radi, že ako tak dokážu obsadiť Petržalku nemecky hovoriacimi výpravcami, pravdepodobne nebudú mať snahu zaviesť nemčinu aj v DNV.

Tiež nepredpokladám, že slovenskí dopravcovia budú vo veľkom jazdiť do Marcheggu, tam zas nie je kapacita na preprahy - v podstate sú tam len 2 koľaje pre nákladnú dopravu. Ono už síce naozaj väčšina dopravcov viacsystémové rušne schválené v SK aj AT má, ale stále sa väčšina vlakov medzi SK a AT prepriaha (máloktorý dopravca len tak poskytne cudzej firme v cudzom štáte svoj rušeň).

Môj odhad je ten, že väčšina nákladných vlakov zostane cez Petržalku. Cez Machegg pôjdu len takí dopravcovia, ktorí nebudú potrebovať prepriahať - teda takí dopravcovia, ktorí daný vlak vezú aj v SK aj AT. Vtedy predpokladám, že do Marcheggu pôjde SK rušňovodič, a tam ho iba vystrieda Rakúšan.

Otázka na S499.1023: METRANS plánuje pravidelne jazdiť cez Marchegg?

Reakcia na: barack40 #48:
Barack40: Neviem, aké majú moji kolegovia z SK plány ale neviem si predstaviť našu aktuálnu reláciu, ktorá by to využila.
Reakcia na: barack40 #48:
Mnoho z toho, čo sa prepriaha v Petržalke, zvyčajne nemá prechodnosť na Slovensko. Veľká časť železničných vozidiel má povolenie len na zachádzanie do Petržalky. A to sa nedá analogicky preklopiť na Devínsku. Čiže bude to najskôr tak ako píšeš, že Marchegg budú jazdiť tí, čo majú prechodnosť SK/AT bez preprahu.
Reakcia na: mathre #46:
Zachádzanie do pohraničnej stanice takto už dávno nefunguje. Keďže SK a AT nemajú uzavretú cezhraničnú dohodu o spolupráci medzi vnútroštátnymi bezpečnostnými orgánmi, nemôžu železničné vozidlá zachádzať do staníc v blízkosti hraníc. Do Rakúska mohli jazdiť niektoré železničné vozidlá, ktoré tam boli predtým povolené, ale pokiaľ viem, na zálohe v DNV sú už nové 742 od CZ LOKO, ktoré majú prechodnosť len SK alebo SK/CZ/HU, takže do Marcheggu nesmú.
Je k tomu aj nejaký fahrplan od 11.10.?
Reakcia na: S499.1023 #49:
Ja viem z dispa, že minimálne Linz a Ybbs plánujú v úvode ťahať cez Marchegg, operatívne aj iné vlaky.
Reakcia na: Istropolitan #52:
Áno, použi vyhľadávač spojenia na webe ÖBB.
Reakcia na: Solider #50:
Z toho čo jazdí do PTA a nebude môcť do DNV vypadnú len čisto 15kV mašiny, ktorých je len minimum a príležitostne ich používajú OBB. Všetko ostatné nebude problém do DNV dostať, schválenie do pohraničných staníc sa zväčša týka všetkých, kde to je možné.

S Vectronmi, Traxxmi a Eurosprintermi problém nebude, skôr môže byť problém s tým nemecky hovoriacim personálom pre DNV. Uvidíme čo vykúzlia.

Význam prechodu cez DNV vzrastie s postupujúcou reko trate z Viedne do Hegešu, až to tam obmedzia, bude sa veselo jazdiť cez Moravu.
Reakcia na: 7heKubko #12:
Môžem ťa ubezpečiť že súčasný pár railjetov 160/167 z Zürichu cez Marchegg určite nepôjde.
Reakcia na: mathre #55:
Osobne pochybujem o tom, že si budú robiť nové posúdenia a preto ostanú jazdiť tak ako doteraz s tým, že nové rušne budú mať už prechodnosť na celú sieť.
https://genpic.zoznam.sk/sk/12301

Historická fotka pôvodného mostu cez Moravu.
Reakcia na: mathre #53:
Ja sa ich na to spýtam ale nevidím v tom žiadnu pridanú hodnotu.
Reakcia na: PetoMHD #56:
No to je velmi smutne, railjet by tam mohol ist 200 km/h a do Viedne dojst za 40 min, zatial co cez Petrzalku mu to trva takmer 1,5 hodiny 🙁
Reakcia na: kbj2 #60:
Na 200 km/h ešte treba v Rakúsku dorobiť zabezpečenie ETCS
ÖBB tvrdi toto:

Darüber hinaus fahren mit Fahrplanwechsel vier tägliche EC-Züge von Wien über die neu elektrifizierte Strecke Stadlau - Marchegg in 47 Minuten nach Bratislava und 3-mal täglich weiter nach Žilina - Košice - daraus ergeben sich wochentags in Summe 49 Züge Wien - Bratislava.

OK, takze by predsa len mali chodit novou tratou, aj ked len 160 km/h.
Vyhladavac OBB tvrdi, ze vlaky maju odchody z Bratislavy :50, nie :49 ako je v clanku, a vlaky 21:50 z Bratislavy a 21:14 z Viedne chybaju (idu len po Marchegg, cize do Bratislavy nie kazdu hodinu). Ktore je pravda?
A teda treba povedat, ze KONECNE, ved povodne to malo trvat neceleho pol roka.
Reakcia na: PetoMHD #56:
A aký je dôvod, že railjet nepôjde cez Marchegg?
Reakcia na: M@trixX #63:
V slovenskom cestovnom poriadku tiez chybaju tie 2 vlaky:
https://www.idsbk.sk/download/1pbbz001fx51d.pdf

Asi ich zrusili, aby vecerne EC49 z Viedne, ktore konci v Bratislave nechodilo uplne prazdne.
Reakcia na: TomJ #65:
Možno večerne rýchle spojenie Vieden-Petrzalka?? mňa hlavne zaráža ťa "rýchlosť" medzi Petržalkou a Hlavnou Stanicou kde sa to túla 25 minút cca...
Reakcia na: TomJ #65:
Railjet má povolenie len na trasu z Petržalky cez ÚNS na Hlavnú stanicu.
Reakcia na: Solider #68:
Aha, myslel som si, že keď sa nejaký typ vlaku schvaľuje, tak sa schváli pre celé územie štátu. Takto je to dosť obmedzenie. Jednak dlhšia trasa a po druhé, ak sa stane nejaká mimoriadna udalosť pri Parndorfe, tak vlak ukončia vo Viedni namiesto toho, aby ho ťahali alternatívnou trasou cez Marchegg.
Reakcia na: TomJ #69:
Pred prijatím 4. železničného balíčka sa bežne schvaľovali železničné vozidlá len pre konkrétne traťové úseky, aby nemuseli posudzovať potrebné parametre na ostatnej železničnej sieti (alebo ich to tam nespĺňalo).
Reakcia na: Solider #68:
Na Metropolitanoch sa v novom GVD Railjety objavovať nebudú?
Reakcia na: Solider #68:
No super 😕 Zatial co v Rakusku:

Verbesserte Fahrzeiten

Neben deutlich mehr Verbindungen in den Süden verbessern sich auch die Fahrzeiten massiv:
Ab dem 14. Dezember 2025 bringen Sie unsere schnellsten Züge, die RJX, in nur 41 Minuten von Graz nach Klagenfurt.
Außerdem reduziert sich die Fahrzeit von Wien nach Klagenfurt um 45 Minuten (nur noch 3:10 statt 3:55 Stunden).
Auch entferntere Reiseziele wie Italien und Slowenien erreichen Sie durch neue Verbindungen rund um die Koralmbahn schneller: Mit unseren Direktverbindungen geht es ab Fahrplanwechsel von Wien nach Venedig in 7:10 statt 7:40 Stunden oder nach Triest in nur 6:38 Stunden (2:40 Stunden schneller als bisher)!

na Slovensku bude Railjet nadalej travit cca pol hodiny presunom z Hlavnej stanice do Petrzalky rychlostou 20 - 30 km/h 🙁
Reakcia na: kbj2 #72:
Ale ved krasy nakladneho koridoru so vselijakymi rozpadnutymi budami a bordelom po ceste si predsa musis vychutnat.
Reakcia na: 3pa3ck3 #71:
To sú ComfortJety a tie sú schvalené s riadiacim vozňom nateraz vo verzii „pull“, iba ako ťahaným.
Reakcia na: 3pa3ck3 #71:
Na metropolitanoch by mali byť comfortjety....
Reakcia na: kbj2 #72:
Teraz sa robí ťa trať... Aby bola aspoň rýchlosť 80 ...
Reakcia na: Solider #74:
Podľa českého návrhu GVD to vyzeralo, že na časti spojov budú RJ, nie čisto CJ, tak preto som sa pýtal.
Ale vlastne už teraz jazdí RJ na jednom páre EC 284/285. Tam to ako funguje?
Reakcia na: Solider #68:
To co je za pi**vinu? Ze vlak schvalovat len na 1 specificku trat? Cize ked bude vyluka ani za boha nemoze ist alternativnou trasou, lebo nema uradnicky stempel? Wtf?
Reakcia na: 3pa3ck3 #77:
ČD aj Comfortjety budú nasadzovať ako vlaky kategórie rj.

Btw. na 130 to znamená, že cestujúci ktorý pôjde vnútroštátne napríklad Bratislava - Nové Zámky zaplatí 1€ príplatok za použitie "vlaku vyššej kvality" Eurocity iba pri slovenských súpravách. 😂
Reakcia na: 3pa3ck3 #77:
A tak to aj bude. Súpravy railjet ČD budú na Metropolitanoch. Môže sa objaviť aj nejaký Cmfortjet, ale všetky ich vlaky pôjdu pod ozančením vlaku railjet. Len slovenské súpravy Metropolitanov ostanú ako EC. A railjety ČD k nám predsa už chodili v minulosti, posledný večerný z Prahy okolo 19 tej ešte po Slovenskej strele, potom končil v Břeclavy, ale chodil. Čiže aké schavaľovanie na SK území? Nechápem, prečo ten railet OBB nemôže cez Devínsku, o čo je iný od toho ČD?
Reakcia na: Jak44 #79:
Ten 1 € príplatok by mohli už zrušiť, hlavne keď tam teraz vznikne táto blbosť, že na niektoré vlaky rovnakej linky ho platiť bude treba a na iné nie. A pritom slovenské súpravy neprinášajú žiaden extra komfort navyše, aby som cítil dôvod si priplácať.
Reakcia na: MatejBA #78:
Nie je to kvôli "úradníckemu štemplu", je to preto že možnosť prevádzky daného vozidla je preverená len na konkrétnych traťových úsekoch. To schvaľovanie sa nerobí pre pekné oči, ale pre overenie či vozidlo s infraštruktúrou "interaktuje" tak ako má.

Dopravcovi samozrejme nič nikdy nebránilo si dať vozidlo schváliť na všetky trate, napríklad pre prípady výluk, ak je ochotný zaplatiť zložitejší schvalovací proces.
Reakcia na: TomJ #81:
Takýto prípad už na Slovensku máme, keď na linke Žilina - Čadca - Ostrava premávajú R Kysučan aj EC Ostravan (a zatiaľ som nezistil odpoveď na otázku, či je potrebné platiť EC príplatok, ak cestujem na IDS lístok, ktorý platí aj v týchto EC 🙃).

Inak existuje EC príplatok ešte v nejakej inej krajine okrem Slovenska?
Reakcia na: Jak44 #79:
V českom cestovnom poriadku sú síce RJ a CJ ako jedna kategória vlaku, ale majú iné piktogramy (RJ má Business triedu plus jedno má reštauráciu a druhé bistro)
Reakcia na: MatejBA #78:
Takto nejako to fungovalo do roku 2020 úplne bežne.
Reakcia na: 3pa3ck3 #77:
Konkrétne som myslel bordový Railjet ÖBB ako súpravu Siemens Viaggio Comfort ťahanú rušňom radu 1116. Tam je problém v tom, že 1116 má vydané povolenie len cez Petržalku a nie cez Marchegg, na konkrétny traťový úsek zo štátnej hranice SK/CZ cez Kúty, Hlavnú stanicu, ÚNS do Petržalky po štátnu hranicu SK/AT. Český Railjet jazdí s 1216, ktoré majú širšiu prechodnosť, ak sa nemýlim tak na celej sieti ŽSR. Ak ide o osobné vozne Siemens Viaggio Comfort, tie majú len zopár obmedzení na sieti ŽSR pokiaľ ide o elektromagnetickú kompatibilitu a rušenie koľajových obvodov 25 Hz a počítačov osí ZK24, ale aktuálne ComfortJety oproti Railjetom ČD už majú obmedzení minimum. Koľko bude súprav ComfortJet a koľko Railjet ČD povedať neviem.
Reakcia na: Solider #86:
Moment, ak ma Railjet ÖBB povolenie aj na celu trat od hranice CZ/SK po Hlavnu stanicu, do stanice Devinska Nova Ves prist moze.

Chyba teda iba povolenie na novozrekonstruovanu odbocku smer Marchegg v dlzke 2,5 km? Na tu sa predsa bude vydavat povolenie na predcasne uzivanie. To je taky problem do rozhodnutia napisat, ze na tomto useku mozu po rekonstrukcii premavat vsetky supravy ktore maju platne povolenie na trati Hlavna stanica - Devinska Nova Ves?
Reakcia na: Solider #68:
A ten český sem potom ako jazdí? RailJet môže ísť aj traťou cez DNV.
Reakcia na: TomJ #69:
Tam skôr ide o problém s Taurusmi, RailJet súpravy problém nemajú. Kedysi nebola zo strany ŽSR ambícia pustiť Taurusy na našu sieť, všemožne sa to bojkotovalo. Našli si problém s rušením koľajových obvodov. Neskôr boli niektoré typy Taurusov dokonca s konkrétnymi inventárnymi číslami schválené na určitých úsekoch a tak to ostalo zachované do dnes. Ale na trati Kúty - Bratislava problém nie je, tam RailJety jazdia bežne s 1216tkami.

Na Metropolitanoch problém nebude, nakoľko súpravy budú jazdiť s Vectronmi, ktoré obmedzenie nemajú žiadne.
Reakcia na: kbj2 #87:
Áno, je to problém, pretože to takto legislatívne nefunguje. Povolenie na predčasné užívanie trate je úplne odlišný dokument, ktorý sa vzťahuje len na prevádzku infraštruktúry. Železničné vozidlá, ktoré sa povoľujú na prevádzku vo viacerých krajinách, povoľuje Železničná agentúra Európskej únie. A keď si o to vlastník alebo držiteľ vozidiel nepožiada, tak sa povolenie samé od seba nezmení.
Reakcia na: mathre #89:
Nebolo to len o tom, že sa „našiel“ problém. Taurusy ako aj iné vozidlá neboli kompatibilné s vtedajšou zastaranou sieťou a rušili počítače osí na priecestiach, kvôli čomu sa nespúšťali alebo predčasne otvárali závory, alebo dochádzalo k rušeniu koľajových obvodov, čo ovplyvňovalo zabezpečovacie zariadenia. Niektoré veci sa podarilo vyriešiť, niektoré ostali s obmedzením. Railjet súpravy majú tiež nejaké obmedzenia.
Reakcia na: Solider #91:
Počítače osí samozrejme nerušili, rušili koľajové obvody.
Zaujímavé, že 1 pár vlakov ide z Viedne iba po Marcheg a späť. Neviete prečo?

Inak keď je pri R20 celá trasa vlaku až po Viedeň, t.j. aj mimo IDS BK, tak by mala byť celá trasa aj pri R50 Bratislava - Žilina a R55 Bratislava - Nitra.
Reakcia na: Trolley #93:
Aj R60 detto, iba po Galantu . Pritom R70 až po Komárno a IDS končí v D.S.
Hodinový interval bol prezentovaný všade v materiáloch či článkoch o obnovení.. od skorého ráno do polnoci..
Reakcia na: Solider #91:
Ale samozrejme, nemyslel som to tak, že si tie problémy len vymysleli. Ono koniec koncov to vyriešené úplne nie je ani doteraz čomu zodpovedá presne vymedzený rozsah inventárnych čísel 1116tok, ktoré sem môžu.

Problém je, že nebola absolútne vôľa to riešiť z dôvodu vtedajšieho premýšľania starých kádrov v radách našej vtedajšej železničnej firmy. Nič moderné si sem nechceli pustiť.
Reakcia na: mathre #95:
Na railjetoch ÖBB sem môže chodiť iba 23 rušňov 1116 a to konkrétne rušne 1116.001 až 1116.023, akonáhle by sa tam objavila napríklad rakúska 1216 vlak ukončí jazdu v Petržalke, tak isto by ukončil jazdu v Petržalke aj pri poruche na niektorom z trakčných motorov - kvôli spomínanému rušeniu koľajových obvod a priecestiam. Inak jediné obmedzenia čo momentálne u nás railjet ÖBB má sú znížená rýchlosť z 80 na 70 km/h kvôli nápravovým tlakom v úseku Petržalka - ÚNS obojsmerne čo sa ale v praxi moc nedodržuje a obmedzenie ťažnej sily na maximálne 50% výkonu pri prejazde cez stanicu Nové Mesto, ale to nemá absolútne žiadny vplyv na jazdný čas.
Reakcia na: david11 #94:
A pri tom jeden vlak ide iba po Marcheg podľa tohto CP. Na R60 som zabudol.
Reakcia na: mathre #95:
Áno, ale to je doba tak 15 až 20 rokov dozadu, odvtedy sa situácia dosť zmenila. Mali možnosť to vyriešiť, ale ani vlastník vozidiel nemal záujem. Ani ČD teraz nemali záujem naliať peniaze do preposúdenia Pendolina, aby mohlo jazdiť na celej sieti.
Prvý REX 2501 z Ba 4:50 meškal 3 minúty
Vlak z Viedne prekvapivo plný a zmeškaný 9 minút. Vlak do Viedne má hlásené meškanie 15 minút.
Mesačný cestovný lístok DNV - Marchegg Gr. stál pred výlukou 10€. Dnes som ho kúpil za 21€. Zdražel dvojnásobne a jedno Euro bola prirážka za kúpu na kase. Vraj si ho nám kúpiť cez internet. Predavačke som povedal, že Marchegg Gr. nemôžem zvoliť ako tarifný bod, do ktorého si chcem kúpiť lístok. Ona odpovedala že to nevie ani vedieť nemusí a že mi lístok predá iba s jednoeurovou prirážkou. ZSSK previedla prístup, ktorý rozhodne nie je prozákaznícky. Skôr naopak, mám pocit, že cestujúci je pre ZSSK iba na obtiaž.
Meškanie 16 minút.
Za 1,5 roka zdraženie o 100%. To sa len tak nevidí.
Kúpiť cez internet lístok do Marchegg Gr. sa nedá. Zločinecká spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyberá poplatky za obsluhu pri kase za kúpu lístku, ktorý neumožní kúpiť inou formou než priamo na kase. To sa ináč ako okrádaním nazvať nedá. Nech umožnia nákup bez poplatku elektronickou formou, alebo nech zrušia poplatok pri kúpe tohto špecifického typu cestovného lístku.

A vôbec, najlepšie by bolo, keby IDS BK zaintegroval traťový úsek ŽST DNV - Marchegg Gr. do mestskej zóny 101, nakoľko sa celý nachádza na území mesta Bratislava. Na Slovenskej strane je už roky rokúce umelo vyrábaná "diera", miesto toho, aby bol normálny styk dvoch tarifných sústav. Rakušáci nemajú žiaden problém s tým, aby ich lístkly platili až do tarifných bodov na štátnej hranici. Iba u nás je to problém. Podotýkam, že dlhodobrý. Riešil som to už pred vyše desiatimi rokmi a odpovede boli furt len výhovorky od našich nekompetenných úradníkov.

Ročný poplatok za cestovanie v úseku ŽST DNV - Marchegg Gr. je 252€, čo je absolútne neprimerané k dĺžke danej trasy! Ročná električenka pre zóny 100 a 101 stojé 263€, s ktorou je možné cestovať po celom meste všetkými prostriedkami verejnej dopravy, lístok platí aj na úsek ŽST DNV - Devínske jazero, pričom sa jedná o trasu dlhšiu než v úseku ŽST DNV - Marchegg Gr.
Meškania z Petržalky sa previezli do DNV 😂 ale nie pár dní bude trvať a ono si to sadne
Začiatok rozpačitý. Jedna súprava 3 vozne, druhá 4, to je slabé a žiaden push-pull! To má byť trvalé riešenie ? Cena na úsek DNV MCHG Gr. zvýšená o 100 % to je nehoráznosť, detto nemožnosť kúpiť lístok na internete. Vymáhanie doplatku, za nákup na pokladni je VYDIERANIE!
Stále je možnosť cestovného do Viedne za 16.80€ spiatočne vrátane dvoch jázd MHD vo Viedni. Ide o kombináciu spiatočného lístka DNV-Siebenbrunn-Leopoldsdorf kúpeného na ZSSK za 6.20€ a potom VOR lístka Siebenbrunn-Leopoldsdorf-Wien lubovoľná zastávka MHD za 5.30€.
OeBB môže oslavovať, že rušne sú od ZSSK: 1 a pol dňa prevádzky, a už odrieknuté vlaky aj výrazne zmeškané kvôli poruchám.
Dnes už len 3 plus 3 vozne a lokomotíva - oba vlaky. Dúfam, že pridajú riadiace vozne a budú teda de facto 4, ale mne sa to zdá málo, uvidíme ako ich vsunuli do svojích taktových párov Rakušania, či tam dáky vypustia, alebo naše pridajú..
Reakcia na: Niko0000001 #106:
PushPull nebol plánovaný. Zvažovali sa sendviče 2x Vectron + 4 vozne, nakoniec bolo z toho riešenia upustené.
Odporúčam aby si ľudia vyskúšali aké je to tlačiť v trojvozňovej súprave z Bratislavy do Viedne. Podotýkam, že pred výlukou jazdili päťvozňové súpravy a občas boli také plné, že cestujúci museli stáť už od Marcheggu.
Reakcia na: upravovač fotiek #111:
Vlaky z Petržalky stále jazdia, nie? Tak načo by som sa šiel tlačiť do týchto z hlavnej? 😛
Reakcia na: Cancer #112:
Napríklad preto, lebo z Devínskej, je do takého vlaku o dosť bližšie a nielen z Devínskej.
Reakcia na: mathre #110:
Neverím, že neikto k takej súprave zvažoval "sendvič", veď je to totálne neekonomické a Rakúšania majú kopec zazimovaných riadiacích vozňov zo starých jednotiek. Kto vlastne hradí náklady na priepriahanie rušňov, pri tom počte denných jázd, je to už slušné číslo.... A včom, je vlastne problém s počtom vozňov, kto to tak riešil a prečo ?
Reakcia na: upravovač fotiek #103:
Nielen tu.
ZSSK začína na cene 1€ aj za precestovaný kilometer. Čiže ak si aj na Slovensku jazdil 4 - 5km za 30 - 40 centov teraz to máš minimálne 1€ a mesačný ťa stojí 20€ spiatočne.
Urobili to pri spustení zaokrúhľovania cestovného. Vtedy zaviedli min. jazdné.
Takže napr. Sládkovičovo -Galanta 20€ 7km spiatočne za mesiac a Sládkovičovo - Šaľa 24€ 18km . Rozdiel iba 4€.
Reakcia na: Niko0000001 #114:
Otázka je, že či by tie riadiace vozne vedeli komunikovať so slovenskými Vectronmi
Reakcia na: Niko0000001 #109:
Tieto vlaky jazdili v úseku Viedeň - Marchegg aj pred spustením prevádzky. Na rakúskej strane sa v podstate nič nezmenilo, čo sa týma intervalov. Len sa súpravy skrátili a naplnili aj cestujúcimi zo SK
Reakcia na: 3pa3ck3 #116:
Slovenské Vectrony sú také isté a WTB ÖBB majú v základnej výbave.
Reakcia na: S499.1023 #118:
Vraj tam je problém s tým, že riadiace Bmpz-s nevedia Vectrony idúce na 25 kV napájať na 1000V, ale iba 1500V, preto to spolu nejde dokopy.
Reakcia na: upravovač fotiek #111:
Mali by jazdiť súpravy zložené z dvoch slovenských a troch rakúskych vozňov
Reakcia na: Kubo03 #120:
Také veruže nejazdia. Zločinecká spoločnosť asi nemá vozne pre 160 km/h a rakušáci odmietli zobrať do súpravy tie na 120, ktoré jazdili predtým.
Reakcia na: upravovač fotiek #121:
Reálne kolko treba takýchto súprav???
Ak rátam dobre je obeh dlhý 3 hodiny a vlak chodí každu hodinu takže 3 súpravy? Či je iný obeh??
Reakcia na: Ma178rek #122:
3 súpravy jazdia.
Reakcia na: upravovač fotiek #123:
Jazdia 4 súpravy podľa skutočného radenia na vagonwebe. Vo Viedni sa totiž nerobí obrat na nasledujúci vlak, ale obvlak (teda je tam 90, nie 30 minút).
Reakcia na: Jak44 #124:
Aha, to som si nevšimol.
Reakcia na: Solider #119:
To je ale logické, to je fixne priradené - na 15 kV je v Zugsammelschiene 1 kV, na 25 kV 1,5 kV, na 3 kV 3 kV, na 1,5 kV 1,5 kV. Jediná výnimka je 3 kV striedavé na 25 kV v CZ a SK (a možno v ex-ZSSR). Ale v tom nie je rozdiel medzi rakúskym a slovenským Vectronom.
Reakcia na: Jak44 #124:
Nepozeral som vagonweb... Akosi som usúdil že by 3 mali stačiť...
To mi chce niekto tvrdiť že nenájdeme 8 vozňov na 160?
Reakcia na: Ma178rek #127:
Asi nie, keďže tých vozňov toľko na Slovensku nie je nejak extra veľa, keďže 160km/h tu dlho nie je a využívajú sa hlavne na trase BA - Trenčín a Bratislava - Budapešť, aspoň, čo som našiel. Malo by ísť o cca 100 kusov. Možno vie niekto iný lepšie hľadať, alebo vie kde hľadať. Potom asi je tu aj otázka kompatibility, ako som pochopil.
Budú pridané vozne Bmpeer. Ale čo som niekde zo zdroja jedna pani povedala počul, problém je, že na ZSSK vozňoch nefunguje NBÜ (premostenie záchrannej brzdy).
Reakcia na: henko151 #129:
Dnes som dvakrát v REX8 zažil záchrannú brzdu. Ráno vo Viedni kúsok pred stanicou Karl-Erzherzog-Straße (v ktorej REX8 nestojí) a potom poobede kúsok po prejdení cez most ponad Moravu, po zmene napájacieho systému. Vlak sa šuchtal asi iba 40 km/h a zrazu núdzové brzdenie až do zastavenia.
Reakcia na: upravovač fotiek #130:
Takže skôr rýchlobrzdu ako záchrannú brzdu?
Reakcia na: bobitwo #128:
No uz je to cca 10 rokov a chodím pravidelne Expressmi smer Žilina a 160 chodia bežne
Reakcia na: henko151 #129:
Na tých Bteer neviem, čo som narýchlo vygooglil pár dosť rozmazaných fotiek na webe, zdá sa mi, že symbol NBÜ tam na bočnici je.
Najsmutnejsie je, ze OBB ponuka spiatocny listok Vieden-Bratislava (z lubovolnej Viedenskej stanice) spolu s celodennym listkom na MHD v Bratislave za 18 EUR, ziatial co ZSSK pyta iba za spiatocny listok do stanice Wien Hbf 18,50 (bez mestskej dopravy).

MEHR-TAGES-TICKET
€ 18,00

Abholung nur in Österreich!
Dieses Ticket muss vorab in Österreich am ÖBB Ticketautomaten oder ÖBB Ticketschalter ausgedruckt werden.

Nicht stornierbar
VorteilGültig von 14. Okt. 09:22 bis 17. Okt. 23:59.
Gültig für eine Hin- und Rückfahrt zwischen allen Wiener Bahnhöfen und Bratislava hl.st bzw. Bratislava-Petrzalka inkl. Fahrrad in allen Nahverkehrszügen (REX und Os).
Gültig am ersten Geltungstag als Tageskarte für den Stadtverkehr Bratislava
Reakcia na: kbj2 #134:
Je škoda, že od minulého roka zrušili možnosť používať lístok elektronicky a teraz ho treba vytlačiť v ÖBB automate.
Reakcia na: S499.1023 #131:
Správne, rýchlobrzdu. Zle som to napísal.
Prečo aj dnes boli meškania nielen REX-ov na tejto trati (aj vnútroštátnych rakúskych osobákov)? Veď úsek "Marchegg - Wien" je už niekoľko mesiacov dvojkoľajný a elektrifikovaný... Čo sa kazia slovenské Vectrony na medzištátnych REX-och?

Neviem prečo bol odrieknutý REX 2510 z Viedne, ktorý mal prísť na Hlavnú stanicu o 10:10 h. Kvôli obratu bol (podľa Mastodonu) odrieknutý aj REX 2513, ktorý mal ísť z Hlavnej stanice o 10:50 h do Viedne.

Na Mastodone som však nenašiel zmienku o tom, že REX 2511 (9:50 h Hlavná stanice smer Wien) bol mimoriadne ukončený už v Marcheggu kde si cestujúci museli prestúpiť na rakúsky vnútroštátny osobák.

Myslel som si, že sa naprázdno vrátil do BA hradiť odrieknutý REX 2513 do Viedne, ale ako som tu písal, podľa Mastodonu bol odrieknutý...

A to čo za staré vozne to tam OBB nasadili? To nie sú tie čo tam jazdili pred výlukou..
Reakcia na: S499.1023 #133:
To by si veľa chcel, aby sa tieto veci opravovali a udržiavali v činnosti 😂
Reakcia na: Peon #137:
Jeden z dôvodov bude, že nejaký inteligent vymyslel, že sa vlaky budú križovať v DNV miesto toho, aby sa križovali v Marcheggu, ako predtým. Ono by to teoreticky malo byť jedno, resp. vlaky sa majú križovať medzi DNV a Lamačom, aspoň papierovo podľa CP. Lenže vlaky z Viedne bývajú zmeškané (viac než vlaky z Bratislavy, keďže DNV je oveľa bližšie Bratislave HLST) a stanica DNV neumožňuje odbaviť dve súpravy naraz (nie ak je jedna z nich dlhšia ako trojvozňová - a aj tak je to problematické). Takže vlak z Viedne mešká a kvôli nemu sa blokuje vjazd vlaku z Bratislavy. ktorý tam čaká na vjazde. Až keď zmeškaný vlak z Viedne opustí priestor stanice DNV, môže sa vlak do Viedne pustiť do stanice. Úsek DNV - Marchegg ostal jednokoľajný, tak sa tam nemôžu pustiť vlaky proti sebe. Kdežto úsek Marchegg - Wien dvojkoľajný je a po sprevádzkovaní oboch koľají už vlaky idúce do Viedne nemuseli čakať na zmeškané vlaky z Viedne. Navyše stanica Marchegg bez problémov obslúži naraz aj tri vlaky. Na rozdiel od DNV. Proste dôvodov je viac, osobne považujem časy odjazdov a príjazdov za zlé. Z Viedne sa jazdí o 4 minúty skôr, napriek tomu, že jazdná doba sa skrátila. Z Bratislavy sa jazdí o 11 minút neskôr, a vlaky sa majú križovať mediz DNV a Lamačom. Odjazd z Bratislavy by som dal o 5 minút skôr než je súčasný stav, zároveň by som z Viedne oneskoril odchody o 10 minút neskôr oproti súčasnému stavu. Vlaky by sa pohodlne križovali v Marcheggu tak, ako zvykli. Zároveň potenciálne zmeškané vlaky z Viedne by nespôsobovali meškania vlakov z Bratislavy. V prípade, že by vlak z Viedne meškal až tak, že by nestihol obrat na Hlavnú šťanicu, tak by sa mal ísť obrátiť aspoň do DNV, kde je prestup na ďalšie spoje.
Reakcia na: Peon #137:
Boli odrieknuté aj niektoré REX do Petržalky. Darí sa aj ÖBB 🤪
Reakcia na: Solider #140:
REX8 meškali asi všetky, na trati niečo robia, išli sme po "nesprávnej" koľaji, videl som tam akési osoby v reflexných vestách. Okrem toho sme sa šuchtali miestami iba 70 km/h, sledoval som to na GPS v mobile. Proste meškania sa len nabaľujú a nabaľujú. Z Viedne hlásili meškanie 15 až 20 minút, nakoniec to bolo "iba" 11 minút. A v DNV pri výstupe som už videl vyčkávať REX8 v opačnom smere, ako vyčkáva na vjazde do stanice. Rovnako ako tam čakal aj ráno presne z toho istého dôvodu. Križovanie vlakov vymysleli fakt zle. Navyše skorší odchod z Viedne mi robí problém, musím z práce zdrhať 5 až 10 minút pred oficiálnym fajrontom (podľa toho, ako práve jazdí O Wagen, ktorého aktuálne odchody sledujem). A kvôli neskoršiemu príchodu vlaku z Bratislavy meškávam spravilda 5 až 20 minút, podľa toho, ako moc mešká. Iba vo výnimočnom prípade, kedy vlak nemešká (v lete sa to asi dva krát podarilo - ale to na REX8 z Marcheggu jazdili Desiro ML, ktoré nezabíjali toľko času v staniciach) a zároveň stihnem prestupy bez čakania (nie ako dnes, kedy som na nich dokopy zabil 13 minút), prídem do práce presne na ôsmu.
Reakcia na: upravovač fotiek #139:
V Marcheggu sa práveže po novom REX8 križovať nevedia.

Na 1. nástupišti stojí :45-:14 S1
Na 2. nástupište je :47-:50 a :09-:12 REX8
Na 3. nástupišti stojí :36-:24 R81

A viac nástupíšť tam nie je. 😅
Reakcia na: Jak44 #142:
R81 fakt nemusí trištvrte hodiny oxidovať na nástupišti ale môže sa ísť odstaviť niekam inde. Miesta je tam dosť.
Reakcia na: upravovač fotiek #141:
Ahaa, dík za info k dôvodu meškaní na rakúskej strane.
Páči sa mi, že v Rakúsku zobrazujú infotabule odhadovaný čas odchodu vlaku (teda nie meškanie v minútach).

To si počas dlhodobej výluky bežne cestoval do Viedne NAD cez Marchegg? Tým sa cesta predĺžila asi o hodinu, nie?
Reakcia na: Peon #144:
Do Marcheggu som jazdil na bicykli. V zimných mesiacoch som jazdil autom do Wolfsthalu a odtiaľ REX7.
Ešte jedna pikoška, mnohí cestovali na elektrických kolobežkách cez Cyklomost Slobody ku Schlosshofu, kde mali zaparkované autá, ktorými pokračovali ďalej do Viedne. DNV bola dosť odrezaná, nejaký cestný most cez Moravu by sa na západe zišiel 🫤.
Reakcia na: upravovač fotiek #145:
"Pomalodráhu" z Wolfsthalu si vtedy zvolil kvôli nižšiemu počtu cestujúcich v porovnaní s REX z Petržalky?

A nerozumiem celkom: Nejaky Klimaticket (?) pre Rakusko alebo VOR mesačník (kvoli čomu si kupuješ v od ZSSK mesačníky po štátnu hranicu) je vyhodnejši ako mesačníky "BA - Wien" od ZSSK?

A ked tak zdražel mesacnik z DNV po Marchegg Gr, zdražel aj z Petržalky po Kittsee Gr? A naozaj neuveritelne ze inak ako na stanici za príplatok 1 € sa nedá kúpit...
Reakcia na: Peon #147:
Pomalodráhu som využíval preto, lebo som pri nej mohol auto zaparkovať bez poplatkov (čo pri ŽST Petržalka možné nie je) a aj preto, lebo REX7 ide priamo až na Wien Mitte, kdežto REX6 iba na Hauptbahnhof, takže by som musel ešte prestupovať.

Áno, Klimaticket vyjde lacnejšie ako kupovať mesačné lístky a potom ešte ročný lístok na MHD vo Viedni.

Pre mňa je neuveriteľné, že ročne mám platiť 252€ za posraný úsek DNV - Marchegg Gr., pričom ročná električenka na zóny 100 a 101, vrátane želzníc, stojí 263€! Samozrejme zločinecká spoločnosť sa bude brániť integrácii tohto úseku v rámci BID, lebo na ňom môže ryžovať. A BID, resp. IDS BK, je tu iba na srandu asi. Možno chcú, pre obyčajnú ľudskú závisť a tuposť, aby si pendleri do Rakúska platili extra.

Keby bol cestný most cez Moravu, tak z DNV budem chodiť do Marcheggu, aby som nemusel platiť výpalné 252€ ročne za tie 3 kilometre!
Reakcia na: upravovač fotiek #148:
Ty porovnávaš cenu mesačníka 12x ZSSK a ročného pre BA. Čo nie je teda ideal pre porovnanie. Mesačný pre BA 100+101 stojí 40,50€ čo je 486€ ročne.
Tá cena mesačníka ZSSK je rovnaká aj na SK pri rovnakej vzdialenosti. Jedine ušetríš 12€ za predaj cez okienko. Jediný hendikep je nemožnosť si to kúpiť online a pritom účtovať poplatok pri okienku.
Reakcia na: david11 #149:
Porovnávam najvýhodnejšie ponuky. Zločinecká má aj ročný traťový lístok? Lebo MHD mesačníky by som si nekupoval, keď mám možnosť kúpiť si výhodnejší ročný lístok a plánujem denne cestovať.
Reakcia na: upravovač fotiek #150:
Ja som porovnával ceny za rovnaké obdobie, ktoré majú obaja v ponuke.
Vychádza to na cenu pri 0,34€ za jednu cestu. Obojsmerne 0,69€. Opakujem. Nie je to nijaká anomália. Rovnako platia aj ľudia na Slovensku pri rovnakej precestovanej vzdialenosti. Teda o 0,03 € menej oproti tebe na deň.
Reakcia na: Jak44 #124:
Pockaj, jazdia 4 vlaky, co predtym vedeli obsluzit 2? To je ale efektivita... Nedivim sa, ze zvysili cestovne potom 😃
Dnes poobede sme meškali z Viedne tak, že súprava idúca z Bratislavy obslúžila stanicu DNV a následne na nás čakala na severnom zhlaví, než sme prišli z Marcheggu. V praxi sa naplno ukázala hlúposť grafikonu, ktorý, po zohľadnení reálnej prevádzky s meškaniami, spôsobuje akurát to, že vlaky sa križujú na jedinom jednokoľajnom úseku trasy medzi Bratislavou a Viedňou. Čo znamená, že jeden musí čakať na druhý a meškania sa len prenášajú. Tomu, kto toto navrhol, by mali dať zlatú medailu za hlúposť. Lebo je to celé hlúpe a iba hlupák to mohol navrhnúť.
Reakcia na: MatejBA #152:
Predtým jazdili tri súpravy.
Reakcia na: Vectron #135:
Táto ponuka nikdy elektronicky dostupná nebola, vždy ju bolo treba vystaviť na oficiálnom tlačive. Dôvodom je platnosť lístka u DPB.
Reakcia na: MatejBA #152:
Dve súpravy to nikdy obslúžiť nevedeli. Však rozmýšľaj, jazdná doba jedným smerom bola hodina a interval hodina. To by si musel mať nulové obratové časy (a asi by to aj tak nevychádzalo).
Reakcia na: 810zssk #156:
Vlastne hej.

Ale zase ak by tam teraz dali Kiss ci Flirt, tak pri ich rychlej akceleracii by to s 2 supravami vedeli vyjazdit len tak tak momentalne (maximalne by museli byt extra rusnovodici a vlakveduci). Ak sa rata s 56 minutami pri Vectrone, tak pri sviznejsej jazde Kissu/Flirtu by to dali o par minut rychlejsie.
Stihli to hneď prvý týždeň. Meškanie 5 minút. Potom 10 minút. Potom 20. Teraz 30 minút. Kopa nasratých cestujúcich čaká na vlak. Som zvedavý kedy to naozaj pôjde, ak vôbec.
Reakcia na: MatejBA #157:
3 súpravy sú také že to by dalo jak nič s prestojmi cca 35 minút v koncových staniciach. 2 by boli veľmi natesno ...
Nikdy človek nevie čo sa stane ...
Reakcia na: upravovač fotiek #154:
Ale boli ostrejšie obraty, ktoré sa dali urobiť kvôli push-pull súpravám.
Reakcia na: upravovač fotiek #153:
Ja som zase „vyhral“ odrieknutie spoja o 20:14 z Hbf a keďže je tam potom hodinové okno do 22:14, tak sa bolo potrebné dopraviť z Aspern Nord na Hbf na petržalský REX 😂
Reakcia na: Solider #160:
Pamätáš si ešte staré súpravy s dieselhydraulickými rušňami ÖBB 2043/2143 a vozňami typu "Schlierenwagen"? Neviem koľko súprav vtedy jazdilo, ale rušne ich vtedy museli obiehať. Nemali riadice vozne.
Reakcia na: Solider #161:
Kedy sa ti to stalo?
Reakcia na: Solider #161:
Takže parádna 3h,diera pri promovanom 1hod.intervale od skorého rána do polnoci..