Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.
Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.
Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.
Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.
Solider
Či je ETCS L1 zastarané je na diskusiu, ten systém je stále o poznanie bezpečnejší než to čo je (alebo nie je) na slovenských tratiach. Upgrade na L2 by si pýtal možno aj vyššie desiatky miliónov eur. Aktuálne sa v rámci projektu rozšírenia počtu oddielov urobí aj upgrade zo SRS 2.2.2 na 2.3.0d od Svätého Jura po Nové Mesto nad Váhom.