Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.
Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.
Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.
Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.
7heKubko
Pri vlakoch Tatranu budú Vectrony a RailJety s Taurusmi 1016/1116 (v niektorých prípadoch aj 361.1 alebo 362).
Pri vlakoch iba po Žilinu je predpokladaný ÖBB Stadler KISS CityJet 4734.
Podotýkam, že všetko je iba v príprave: depo Bratislava hlavné a ZSSK depot Vienna (v depe ÖBB Vienna). Nehovorím, že sa to nemôže zmeniť zo dňa na deň, ale toto je zatiaľ na stole.
Podotýkam, že vlaky RailJet zo Zürichu pôjdu tiež cez Marchegg. Tak isto aj rakúska osobná linka S1 (Marchegg - Vienna Meidling Bahnhof) a R81 by sa mohli objaviť po stanicu Devinska Nová Ves (dalej nemôžu kedže súpravy nemajú zabespečovací system Mirel, ale toto až od buduco ročného prehodnotenia)
Keby niekto chcel hovoriť že Slovensko a Rakúsko majú odlišné elektrické sústavy (s čím súhlasím) ALE taký velký rozdiel medzi 25 kV, 50 Hz AC a 15 kV, 16,7 Hz AC NIEJE, Takže kludne naše lokomotívy by mohli jazdiť po rakúsko. Preto ÖBB 1144 zvládne prísť na slovenskom aj ked je iný prúd.Pred komentármi typu: „Ty sa nevyznáš“ hneď posielam základnú učebnicu elektrotechniky a interný plán ZSSK, ktorý je určite niekde verejne dostupný (zamestnaneckú verziu zdieľať nemôžem).