Bratislavu a Viedeň opäť spoja vlaky po zrekonštruovanej a elektrifikovanej trati cez Marchegg.
Bratislavský samosprávny kraj informoval, že od 11. októbra 2025 bude obnovená premávka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou cez Devínsku Novú Ves a Marchegg po 1,5-ročnej komplexnej rekonštrukcii a elektrifikácii železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica. Vlaky na tejto trati budú premávať v hodinovom intervale, pričom v úseku Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves sú vlaky zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji ako linka R20.
Cestovný čas medzi hlavnými stanicami v Bratislave a Viedni sa po rekonštrukcii trate skráti na 56 minút.
Odchody vlakov z Bratislavy do Viedne budú každú hodinu od 4:50 do 23:50 a z Viedne do Bratislavy od 5:14 do 0:14.
upravovač fotiek
Áno, Klimaticket vyjde lacnejšie ako kupovať mesačné lístky a potom ešte ročný lístok na MHD vo Viedni.
Pre mňa je neuveriteľné, že ročne mám platiť 252€ za posraný úsek DNV - Marchegg Gr., pričom ročná električenka na zóny 100 a 101, vrátane želzníc, stojí 263€! Samozrejme zločinecká spoločnosť sa bude brániť integrácii tohto úseku v rámci BID, lebo na ňom môže ryžovať. A BID, resp. IDS BK, je tu iba na srandu asi. Možno chcú, pre obyčajnú ľudskú závisť a tuposť, aby si pendleri do Rakúska platili extra.
Keby bol cestný most cez Moravu, tak z DNV budem chodiť do Marcheggu, aby som nemusel platiť výpalné 252€ ročne za tie 3 kilometre!