Dokument bude slúžiť ako podklad pre skvalitnenie dopravy v kraji a tiež ako podklad pre čerpanie eurofondov.
Bratislavský samosprávny kraj predstavil ďalšiu časť Plánu udržateľnej mobility, strategického dokumentu pre budúce plánovanie dopravy v kraji. V minulom roku predstavil jeho analytickú časť, teraz bola dokončená návrhová časť, ktorá predstavuje víziu mobility a návrhy zmien v dopravnej sieti Bratislavského kraja. Dokument je dostupný na Enviroportáli (Návrhová časť, Plán implementácie). Verejnosť môže tento návrh Plánu udržateľnej mobility BSK pripomienkovať do 2. júna 2020 na adrese Ministerstva životného prostredia SR.
Verejné prerokovanie Plánu udržatelnej mobility sa bude konať až po skončení mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou Covid-19.
„Plán udržateľnej mobility je v oblasti dopravy najdôležitejším dokumentom. Okrem toho, že nám dáva presné dáta o pohybe obyvateľov v rámci nášho územia, tvorí podklad pre čerpanie eurofondov v ďalšom programovom období. Zjednodušene – čo sa nachádza v tomto dokumente, môže sa uchádzať o finančnú podporu z Bruselu. V dopravnom plánovaní často chýba systémový prístup. Obyvatelia následne volia zdanlivo najspoľahlivejší a najmenej udržateľný spôsob dopravy – individuálnu automobilovú dopravu – čo v konečnom dôsledku zhoršuje situáciu, stav životného prostredia a v neposlednom rade aj závislosť krajiny na nerastných zdrojoch. Súčasným svetovým trendom rozvoja dopravného plánovania je rovnocenná podpora všetkých módov dopravy. Odhliadnuc od zvýšenia kvality života by mal tento nový prístup k dopravnému plánovaniu zabezpečiť zlepšenie situácie v každom druhu dopravy,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.
lostrail
Ono je to vsetko take... Zavisi od toho, odkial vietor fuka a kto je aka kapacita. Ked spominas STN-ky pre budovy, konkretne napriklad STN 73 0540-2 (funkcne poziadavky na tepelno-technicke vlastnosti ochladzovanych konstrukcii) je ziarivym prikladom normy, ktora je zavazna, lebo sa na nu odkazuje Vyhlaska 364/2012 v aktualnom zneni (neviem cisla nasledujucich predpisov, ktore ju pomenili, slov-lex tie veci uz robi za mna). Ibaze ked sa nemoze zmenit skutocnost, ze je zavazna, zasahuje sa do normy samotnej.
Zmena 1 uvadzala od 1.1.2021 maximalnu pozadovanu hodnotu sucinitela prechodu tepla obvodovej steny na urovni 0,15 W/(m2.K). To bolo v roku 2016 (alebo 2017, uz si presne nepamatam). V roku 2019 potichu vydali Zmenu 2, kde je tato hodnota uvedena ako "cielova odporucana". Od roku 2012 sa teda zmenila 2x, pricom sa neda hovorit len o sprisnovani - skor je to ako na hojdacke. Raz je prisnejsia, potom miernejsia, atd.
Najvacsi dopad to ma samozrejme na bermudsky trojuholnik projektant - stavebnik - hodnotitel pripravujuci energeticky certifikat. Vacsinou v tretej faze sa sny rozplynu, lebo prva faza sa ani nestihla zorientovat (a hlavne projekt mohol vznikat este v case, ked neplatilo nic z toho, co platilo v case vydania stavebka)...