Dokument bude slúžiť ako podklad pre skvalitnenie dopravy v kraji a tiež ako podklad pre čerpanie eurofondov.
Bratislavský samosprávny kraj predstavil ďalšiu časť Plánu udržateľnej mobility, strategického dokumentu pre budúce plánovanie dopravy v kraji. V minulom roku predstavil jeho analytickú časť, teraz bola dokončená návrhová časť, ktorá predstavuje víziu mobility a návrhy zmien v dopravnej sieti Bratislavského kraja. Dokument je dostupný na Enviroportáli (Návrhová časť, Plán implementácie). Verejnosť môže tento návrh Plánu udržateľnej mobility BSK pripomienkovať do 2. júna 2020 na adrese Ministerstva životného prostredia SR.
Verejné prerokovanie Plánu udržatelnej mobility sa bude konať až po skončení mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou Covid-19.
„Plán udržateľnej mobility je v oblasti dopravy najdôležitejším dokumentom. Okrem toho, že nám dáva presné dáta o pohybe obyvateľov v rámci nášho územia, tvorí podklad pre čerpanie eurofondov v ďalšom programovom období. Zjednodušene – čo sa nachádza v tomto dokumente, môže sa uchádzať o finančnú podporu z Bruselu. V dopravnom plánovaní často chýba systémový prístup. Obyvatelia následne volia zdanlivo najspoľahlivejší a najmenej udržateľný spôsob dopravy – individuálnu automobilovú dopravu – čo v konečnom dôsledku zhoršuje situáciu, stav životného prostredia a v neposlednom rade aj závislosť krajiny na nerastných zdrojoch. Súčasným svetovým trendom rozvoja dopravného plánovania je rovnocenná podpora všetkých módov dopravy. Odhliadnuc od zvýšenia kvality života by mal tento nový prístup k dopravnému plánovaniu zabezpečiť zlepšenie situácie v každom druhu dopravy,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.
lostrail
Mimochodom, su to prave R a Rex, ktore situaciu vlastne dost komplikuju. Na jednej strane by velmi pomohlo, keby napr. od Galanty stali ako osobaky, na druhej strane zastavovat rychlik pri kazdej vrbe v poli sa tiez moze ukazat ako kontraproduktivne. Dokonca ani Overground nestoji na kazdej stanici. Tam ale tie "zalivy" maju na dost velkom pocte stanic a len medzi Liverpool Street a Stanstedom sme takto obisli 2-3 stojace supravy.
Taky RER v Parizi nema nejaky svetaborny interval napriklad. Napriek tomu, ze sa tam pracuje bezne aj do siedmej (zacina sa neskor), priblizne o tom case nie je vynimkou, ze vlak do nejakej odlahlejsej okrajovej casti ide raz za 20 minut.
Co sa tyka nerovnomernych intervalov po cas dna a v porovnani tyzden/vikend, to uz naozaj je maslo ZSSK a ZSR. Otazka je, ako su na tom tieto vlaky s naplnenostou.