Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #69777:
? ? ? skoda ze take nie su v BA. By som sa chodil s pukancami pozerat ?
Reakcia na: fefe18 #69729:
Najnovšia novinka, s ktorou sa posledné 3 dni stretávam je, že tam nebliká nič. Len v hornom riadku je konečná. Pritom zastávky vo vnútri vyhlasuje. A na vnútorných zasa vypisuje PÁSMO a ČAS veľkými písmenami.

Re #69731 Miro: To je vrchol sprosti nastavenia EM-TEST systému. V Prievidzi (MHD) napríklad tie zastávky nerolujú, ale preblikávajú. Osobne najlepšie majú EmTest nastavený v MHD Martin. Vpredu len linka a konečná (prípadne zachádzka) na boku linka, konečná a dole rotujúci zoznam vybraných zastávok.

Re #69739 Vladimír: No neviem, ale z Trnavského by som tam bol zrejme skôr električkou. Navyše by som nemusel absolvovať "túru" s dôchodcami cez Kramáre.
Zdravím Vás všetkých, chcel by som sa spýtať, čo bude teraz s dopravou. Zistil som že "páni MHD" vytiahli z jamy z 2.kolóny vozy aby mali. Chcem povedať, že táto doprava nemá budúcnosť a trebalo by sa podľa mňa dohodnúť a vytvoriť diskusiu o jej riešení a zároveň sa stretnúť s pánom Ďurkovským, aby zaujal konečné stanovisko
akurat som počítal , opravte ma niekto,ked tak -
v dopravnej špičke pracovného dňa je cca 23 liniek, na ktorých premávajú kĺbové autobusy. Na každej v priemere 10 autobusov.
to dáva cca 230 busov dokopy.
prevádzkyschopných je pritom 257.

takže sa članku : Ku koncu roka hrozí kolaps v autobusovej doprave
ani nedivím
Reakcia na: Ámos #69705:
"Durkovsky ma za sebou mnozstvo odflaknutej prace, no Monika Benova nema za sebou nic, iba prazdne slova a lacne gesta."

Lepšie mať za sebou prázdne slová (tými aspoň nič nezhoršíš) ako domrvenú robotu.
Reakcia na: Ike #69762:
podľa tvojho výpočtu by trvalo vrátenie sa na základnú informáciu o linke viac ako minútu! No neviem, ale podľa mňa až príliš dlho... neviem, neviem, ale určite nesúhlasím... na mňa bolo dosť aj zobrazovanie menín (okrem dátumu, času, pásma, nasledujúcej zastávky, konečnej a prestupov) v Bielsku-Bialej...
Reakcia na: Ike #69762:
Do toho scrololovania by ešte bolo treba dakde zapracovať "zastávka na znamenie". ?
Reakcia na: Ike #69763:
ďalšou otázkou je, či to nie je až príliš... snahou MHD je podávať dostatočné množstvo informácií, ale tu sa mi to zdá až primnoho... kěd si urobím predstavu prejazdu medzi dvoma zastávkami (krátky prejazd - hlavná stanica a kooperatíva napr.), tak ani nedoznie hlásenie a som na ďalšej zastávke... a ver tomu, že po mesiaci tohoto "omieľania" by ti to šlo na nervy...
Reakcia na: Ike #69763:
myslím že to není až tak zlý napad s tým hlasenim...
vo Viedni to vyzerá približne takto - v U - bahne (metro) : Nächster Halt, Gasometer, Umsteigen zu den Linien XY, sowie zu den Linien XY
na konci stanice hlasi: Endstation, Bitte alle aussteigen

pri niektorých zastávkach, hlási i jej "druhý" názov, napríklad zastávka pri Všeobecnej nemocnici sa volá Michelbeuern, "hlásateľ" pridá aj Allgemeine.... , či pri Spittelau, zahlási i W.U.

V S-bahnoch hlási spôsobom Nächster Halt, Next Stop, Handelskai, a pridá i cielovú zastávku.

V električkách sa pri zastávkach, kde je "výskyt" starších osôb hlási i "prosbu o uvolneni miesta ludom, ktoré ho potrebujú nutnejšie" ...

to su šetko známe veci a funguju niekolko rokov a i u nás by sa niekto nimi mohol nechať inšpirovať.
Reakcia na: Ike #69767:
ktore? Na ktorom obratisku by sa to dalo?

Re #69766 KLF: Po reorganizacii v style "dogmy" (uz neviem od koho bolo to linkovanie) by vychadzala na kazde obratisko jedna linka. Ale aj tak to nema vyznam menit. Naco kupovat vsetky saliny obojsmerne (stoji to urcite viac a zabera to miesto) aby si mohol mat rovne obratiska, ked uz teraz mas svetky vybudovane ako kruhove... zase zbytocne investicie
Reakcia na: SDX #69742:
Zrejme ziadneho slepeho nepoznas. Vermi s tym problem nemaju. Mam spoluziacku z VS a najvacsi problem maju stym ked ich vedie vidiaci. Robime to tak na huoby ze im biela palicka posluzi lespie...

Re #69741 m@rtin: To ze boli vymyslene na orientaciu nevidiacim a slabozrakym neznamena ze sa nedaju pouzit aj na ine veci.

Re #69764 Stage: Zabudas na exkluzivitu JCDecaux...
Reakcia na: KLF #69766:
no tieto konco-radialove by som nemenil... ale napr v meste...
Reakcia na: Ike #69762:
No zoberme si obratisko Dubravka, alebo Komisarky, alebo Ruzinov. Kolko kolaji by tam bolo treba vedla seba, kedze vzdy tam stoji viac vozidiel jednej linky ? A to este neratam pripadne zalozne vozidlo. Realne mi to vychadza tak na 10 kolaji vedla seba. No neviem, ci by sa usetrilo nejake miesto...
Reakcia na: luky133 #69758:
no v poslednom čase sa nejako radi "bozkajú" tie električky ?
Reakcia na: Ike #69763:
Začnime s umiestnením podrobných 2 x 1 metrových máp podobných alebo totožných z tejto stránky, s vyznačením plánovaných výluk (aby sa to nemuselo tlačiť a meniť každý mesiac, v prvých rokoch fungovania by nemuseli byť plnofarebné), na vitríny by sa vypísal tender, na údržbu taktiež, s priamou možnosťou umiestňovania reklamy k nim, za ktorú by inkasoval peniaze priamo podnik, alebo najprv správca, až potom podnik určitý podiel).
To by v Bratislave prijalo mnoho ľudí, najmä tú najzaujímavejšiu skupinu, ktorá bude húfne nakupovať jednorázové CL.
Reakcia na: Ike #69762:
co sa tyka akustiky, ta mila pani by mohla hovorit toto:
"Nachadzate sa v linke cislo XX. Nasledujuca zastavka je YY (nablizku je/su WW - toto by v slovencine nemuselo byt). Konecna zastavka je ZZ, cestou nasleduju prestupne uzly PP.
a otom v anglictine:
"You are now in line XXa. Following stop is YY (nearby is/are WWa). The terminus of this line is ZZ via important stops PP"

a teraz vysvetlivky..
XX - cislo linky
XXa cislo linky v anglictine
YY - nasledujuca zastavka
WW - nieco z mnoziny "sluzby,nakupne centrum, nemocnica, letisko, stanica atd)
WWa - to iste co WW len v anglictine
ZZ - konecna
PP - dolezite prestupne uzly (mohla by ostat databaza doterajsich co scrolluju na vonkajsom transparente)...

myslim ze ta mila sympaticka teta by to zvladla.. otazne je ci by to ti informatici v dpb dokazali spravne spodmienkovat...
Amos> ale do mlynskej chodi aj linka 30, 37 a 31 a 39, tak nehovor len o 32ke 🙂 vravim ked zatrolejovat, tak poriadne...

co sa tyka informovania... neviem ci je to problem... na vnutornom buse by scrollovalo toto:
- Linka/Line: 20 (po zavreti dveri)
- Nasl. zast.: OD Saratov (10 sekund)
- Following stop: OD Saratov (10 s)
- Spiecial: Shopping (5s) (ine moznosti - Landmark, Hospital, Services, Transportation a pod, ak by nebolo, tak by sa vynechalo)
- Konecna: TESCO Lamac (10s)
- Terminus: TESCO Lamac (10s)
- Cez - (scroll) Damborskeho, STK.... (10s)
- Via - (to iste) (10s)
a pocas jazdy az po otvorenie dvery by sa striedala nasledujuca zastavka, konecna a cez (pricom "cez" by zobrazovalo len uzly, ktore nie su)


KLF, S499.1023> inak, nebolo by (v dalekej buducnosti) praktickejsie nakupit dvojsmerne elektricky a prestavat obratiska, ktore by boli jednak mensie a predovsetkym by sa v nich nenicili kolesa a nepiskali by? tusim v Stutgarte to tak maju ze "obratisko" = zlucenie parovej trate do jednej kolaje, ktora sa nasledne deli na pocet kolaji adekvatny poctu konciacich liniek...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.