Mesto nema z coho zaplatit hustejsie intervaly. Jedinym riesenim by bolo reorganizovat dopravu v centre s tym ze niekde by chodili len auta, a inde zase len MHD. Do istej miery to bude stale problem lebo centrum ma male ulice a uz pomaly niesu moznosti ako kompenzovat ich priepustnost.
Ja nevidim tak tragicky nase nove motorove jednotky - rad 861, designovo su nahodou pekne ( vadi mi trosku len okenna cast) ,az sa cudujem ze je to SK vyroba. Mohli sme mat mozno viac Siemensov,ale takto sme aspon podporili SK vyvojarov.
nechápem, že načo sa snaží taká malá krajina ako Slovensko dodať na trh niečo čo tu už je a navyše v tak otrasnom prevedení čo sa týka interiéru. Opakujem, že za tie vyhodené peniaze na vývoj sme už mohli mať 20ks Siemens Desiro a mať tak zabezpečené moderné vlakové jednotky na trate ako 112, 113, 121, 123, 140 (niektoré Os), 143, 144, 145, 151, 152, 153, 154, 160 (niektoré Os), 162, 165, 166, 167, 170 (niektoré Os), 171, 172, 173, 174, 181, 185, 186, 187, 193, 194, 195 a 196. 45-50ks balík Siemensov Desiro by na týchto tratiach pomohol vyriešiť problém zastaralých vlakov. Si zober, že namiesto vyhadzovania peňazí na 813/913 a hentoho šmejda sme už mohli mať za sebou jednu etapu obnovy vozového parku pre regionálne trate a pre slabšie vyťažené Os vlaky na hlavných neelektrifikovaných ťahoch. Takto máme prd a na krku jednu súpravu, ktorá je na úrovni toho čo Nemci vyrábali koncom 80. a začiatkom 90. rokov. Aspoň, že v ČR dakto pohol rozumom a namiesto vývoja vlastnej kraksne z 810 kúpili RS
neviem kde si nabral, že to bolo v móde v 60. rokoch minulého storočia, podľa tých čísel poklesu a úpadku by som povedal, že niekedy v 60. rokoch začali ľudia prechádzať vo väčšom na IAD, no kritické hodnoty to začalo naberať v 80. rokoch a pokračuje to dodnes. Najviac na to doplatila osobná doprava na regionálnych železniciach. Na TA3 padol taký múdry výrok :"Slovensko prežíva automobilovú pubertu." Mnoho ľudí dodnes nevie nechať auto doma a ísť MHD, ibaže ani nikto nič neurobil preto aby napr. mohli ľudia svoje autá odparkovať na termináloch Park and Ride.
Natřískanost v MHD se řeší zkrácením intervalů. Co se týče aut, tak upřednostńování IAD bylo in v 60. letech minulého století. V roce 2011 je to ukázka zaostalosti. Takže bus pruhy a úzká hrdla? Nejsi rezident? Tak autem neprojedeš. Nazdar. Takže tvé názory patří do 60. let čus.
To hej mas pravdu ale to priamo s MHD nesuvisi, to je jasne ze stale dajaky iny tam pridu a parkuju a tak, ale myslim ze s tou preferenciou MHD je to u nas dost scifi lebo tu skoro nikde nemas preferenciu elektriciek.Co by spravit mohli ale vylucit auta uplne ako pisal Ivan3 je tiez nespravne.
ale kde by jazdila natrieskaná MHD? Pozri sa na to reálne, IAD zo Staromestskej, Štefánikovej, Mýtnej, Šancovej či nábrežia nedostavíš a ani by to nebolo normálne. Ide len o to, že na vybraných miestach IAD obmedziť, resp. dávať prednosť električke. Prednosť pre električku v centre by nijak nespôsobila natrieskanosť MHD a tiež keby bolo povolené iba rezidentné parkovanie (ako príklad napr. zóna ohraničená ulicami Štúrova, Dostojevského rad, Dunajská), tak by tam jazdilo menej áut, keďže by si tam nemohol kdejaký odkundes zaparkovať auto na pol dňa. Električky by tých ľudí čo by nechali auto doma pobrali v pohode. Keď budú ľudia vedieť, že v danej oblasti môžu parkovať iba domáci alebo zamestnanci firmy, ktorá tam má garáže, tak jednoducho nechajú auto doma. ŽSR napr. prd dávajú na parkovacie miesta no ich zamestnanci parkujú s autami v priľahlých uliciach a ten, kto tam býva, nemá potom kde zaparkovať, hoci je domáci.
Mame zlu dopravnu infraskturu preto je tu taky problem s autami a ich krizenim s MHD. Prilis vela priecesti, prilis uzke cesty pre bus pruhy atd. Auta neobmedzis tak ci tak, a aj keby nic tym nevyriesis. Miesto aut by v centre potom chodila uplne natrieskana MHD, co vlastne je stale realita. Co by si tym zmenil, v ramci urovne dopravy v meste?
treba skúsiť aspoň niekde nejakú vec spustiť a dokázať, že IAD nemusí mať všade "zelenú" a potom sa snáď od tej jednej zdarnej situácie podarí odraziť. Ideálne by bolo to nakopnúť na Radlinského a potom už mať toto eso v rukáve a aplikovať ho aj inde.
P.S.: Kto dal povolenie na vybudovanie prejazdu cez električkovú trať tam kde boli kedysi kúpele Centrál? Ma zaráža, že výjazdov pre IAD z garáží a od nákupných centier je povolená výstavba všade, príp. to ešte doplnia géniovia semafórmi, aby to nebolo, že tí na hlavnej majú vždy prednosť (t.j. aj MHD). ?
čo sa týka Radlinského, tak po tom treba ísť dôsledne a trvať na tom, zrušiť to somárske zastavovanie pred ÚPSVaR a vybudovať párové zastávky Floriánske nám. a STU. STU mám na mysli tú zastávku spraviť párovú ako dnes stoja L5, 9 a 13, t.j zrušiť zastávku STU pre L2, 3, 8 a 13 a mierne posunúť smerom k NBS zastávku Žilinská, čo sa bude riešiť pri rekonštrukcií Štefanovičovej ulice.
S tým nápadom na senzorový semafor som prišiel ja a ešte mám jedne nápad čo sa týka premávky L31/39, aby sa dalo dobre prestupovať na hrane na električky, tak nemohli by L31 a 39 ísť križovatky pri NBS smerom po I. Karvaša okolo Blumentálu a zastavovať na novej zastávke Floriánske nám., tak ako by zastavovali električky na zastávke Floriánske nám. v novej polohe?
čiže je to očividne aj politicky nežiadúce. Ale širšie centrum predsa niesú radiály a preferencia električiek, či BUS-pruhy niesú žiadny útlm IAD, iba vyhradenie vlastného priestoru pre MHD. Stále ma udivuje, že veľmi málo ľudí sa vie zamyslieť nad tým, že jeden "duplák" odvezie toľko čo 50 áut, za predpokladu, že každé auto vezie 4 ľudí, čo je nezmysel. Realita je taká, že v priemere jedno auto vezie 1-2 ľudí, čiže je to asi tak, že 1 električka = 100 áut a jeden kĺbový autobus = 55 áut. Keby sa takto nad tým ľudia zamysleli a tlačili by na politikov, možno by to bolo v našich mestách o inom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ivan3