Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MiroBA #168102:
ako samotná ne-nízkopodlažnosť by nebola ani tak na vážnu kritku ako to,že do vyvýšenej časti vedú 4 schody! a to je prosím už dosť, keď si zoberieš, že do klasických osobných vozňov z nástupišťa vyšlapeš 2-3 schody. Pripadá to celé ako keby zobrali predok od Siemensu alebo Stadleru a zvyšok navrhovali sami, t.j. tie okná. Náter tomu dodávať taký zastaralý nádych spolu aj s tými oknami, ale čert ho vzal, to sa môže natrieť aj na zeleno alebo modro trebars. Podstatné je, že za ti peniaze na vývoj a neskôr zakázku na 10-15 ks (na viac to nevidím) nebolo treba vyhadzovať peniaze. O 840 moc neviem, tak sa nevyjadrujem avšak k 425 poviem toľko, že oproti svojím predchodcom na TEŽ radu 420.95 majú menšiu kapacitu (čiže musia chodiť vo dvojiciach) a museli sa kvôli nim upravovať niektoré oblúky kvôli prechodnosti, čo považujem za trapas.

Experiment radu 755, ktorý neodviezol ani jeden vlak a myslím, že aj rovnako zdochlý experiment 772 sú vernou demonštráciou nemohúcnosti. 773 a 774 (malý a veľký somár) tiež nedostali svoju prezývku nadarmo.
Reakcia na: Sheep221 #168092:
e #168092 Sheep221 , #168093 Petto , #168095 Solider
Tak zase netvrdím že je to úplne nanič, hádam ak sa to podarí zhomologizovať tak to odvezie po tratiach veľa ľudí ale predsa keď si pozriete ten dizajn tak dnešné regionálne jednotky sú niekde inde, možno by to vyznelo inak s iným náterom, než s týmto "retro". Ale zase može to byť celkovo dobré po motorickej stránke , lenže zase prepáčte ale ja moc slovenským výrobkom neverím po výrobe rušňa 755 ktorého vývoj stál plno peňazí a aj 757(?).
Ďalšia vec - unifikácia zase budu tu neviem koľko typov jednotiek. Keď už 840 a tatranské 425 sa osvedčili tak by som pokračoval v spoluprácií so Stadler-om.
A vývoj všeobecne po technickej stránke určite to myslienka nieje zlá ale Vrútky, na čo majú aj tradíciu, sa mali ostať viac venovať klasickým osobným vagónom. Ako bolo spomínané v Čechách to vzdali a kupujú Siemens a pod... a to tam mali ešte tradičného výrobcu na motorové jednotky Studénka a bývalé ČKD Smíchov prevzal Siemens.
A Zhrniem čo sa mi nepáči na 861ke - tak pomerne malý podiel nízkopodlažnosti - to inak kritizujú aj v tom článku čo tu bol hodený link. Ďalej ak ked sú to detaily, nie príliš chytľavý náter- pre prípadných iných zákazníkov. A jednoznačne by som stenšil priečky medzi oknami.
Reakcia na: ufo #168100:
tá 861 mi pripomína 850 a 851, ako keby tie skrine získali rozrezaním týchto odstavených motorákov a použili to na 861 ?
Reakcia na: Solider #168095:
ZSSK má skôr názor, že pravidelná údržba je zbytočná. No práve nové stroje im to vyvracajú a vyžadujú si viacej pozornosti. ? Diely do starých geplov sa dajú ľahšie vyrobiť alebo zobrať z odstaveného HDV, do 840 ich treba kúpiť a niečo to stojí. 840 má všetko od Stadleru, 861 okrem skrine všetko od Siemensu, takže sú na tom podobne.
Reakcia na: Petto #168098:
aby ŽOSka vyrobila niečo prevratné a kvalitné? ? síce to nechodí von také správy ale viem, že už len napr. za jeden mesiac riešilo ZSSK 6 závažných porúch na nových vozňoch od ŽOS. Komfortné a pod. môžu byť, ale čo z toho keď počas cesty sa ten vozeň doserie alebo tesne pred pristavením vlaku na začiatok cesty musia súpravu rozpojiť a dávať náhradu? To je jak "trójsky kôň" tie novotiny od ŽOS. ?
Reakcia na: no.ev.di. #168096:
Praha si tiez zacvakala za svoju novu šalinu ForceCity, ci sa mylim?
Inak ako vieš, že je uz nekvalitny novy rad 861. Ty sa už tym viezol ? Robil si testy na tom ? Len nechcem pocut blbosti o interieri a natere exterieru. SK a CZ vyrobci si velmi nepotrpia na interier - vid SOR ci ten Trolligabus, v tomto ma zapad EU navrch.
Reakcia na: Solider #168095:
čo je na 840 zlé? Nie je to náhodou licenčná výroba nejakého vozíka od Stadleru, lebo tá maska našich 840 je akoby cez kopírák s vozidlami od Stadleru.

Re #168093 Petto: Desiro je interiérom silne podobné Talentu alebo Flirtu, ibaže je kratšie a je to diesel.

Re #168092 Sheep221: TS Martin alebo SZM Dubnica nad Váhom kedysi vyrábali rušne radu 702, 710, 725, 726, 735, 770 a 771. Keď už chcel tuzemský výrobca na niečom stavať, tak mohli tieto závody pokračovať vo vývoji nových radov dieselových lokomotív na základe skúseností z výroby týchto rušňov. Samozrejme, by na výrobu náhrady za rady 750 až 754 bolo treda know-how od iného výrobcu, príp. vyrábať vlastné veci.
Reakcia na: Petto #168086:
ja som jednoznačne za to, aby sa podporila domáca výroba, ale aj aby to motivovalo domácich k tomu aby vyrábali kvalitu. Na ŽOS je na riť to, že sa de facto nesnaží dobehnúť výrobcov moderných vlakových jednotiek ale vyrába iba také lacné plagiáty, keďže v prípade potreby naliatia peniažkov do kasy štát ochotne zaskočí. Kubáček na vlaky.net povedal, že my zbytočne vylievame peniaze do ŽOSiek na takéto projekty, keď v zahraničí sa vyrába kvalita a aj za rozumnú cenu. Nehovorím, že nech nepodporujeme domáceho výrobcu alebo nech kupujeme iba zo západu, no vrážali sme peniaze do 811,812,813,755,773,774 a teraz už aj 756 a 757, no všetko to sú iba rušne postavené na základe už starších radov aj s použitím niektorých častí. Takto nemáme na Slovensku nič poriadne, máme vlastnú "výrobu", ktorá skončí na pár kusoch a peniaze, ktoré do toho vrazíme, skončia vo vačku tým čo šéfujú ŽOSke a tým čo jej dohadzujú kšefty na takéto trapošiny.

P.S.: Ten kontakt so SORkou by nám mohli Libchavy predviesť, však keď sa každý diskutujúci z imdh.sk zloží po 5€ tak to dáme dokopy na jednu NB18 ? príp. si zlepíme vlastnú a pevnejšiu z bambusov ?
Reakcia na: MiroBA #168091:
To, že 840 sú lepšie, je len tvoja osobná domnienka. V ZSSK prevláda našťastie iný názor.
Reakcia na: Martin Fundárek #168089:
aj na hustejsie intervaly elin by boli vozidla, nu musel by si na to rozpajat supravy, co sa uz viacmenej trochu deje na L2. No len by to zhltlo viac soferov.
Reakcia na: MiroBA #168091:
Co ti tak strasne vadi na novych 861kach ? Mne sa tiez osobne nepaci okenna cast exterieru, ale to je detail. Vobec to nevyzera tak strasne. Ani Desiro nie je extrakrasavec, Talent sa mne osobne lubi najviac.
Reakcia na: MiroBA #168091:
Myslim ze to ze sa tu aspon nieco vyvija by trebalo cenit, ano nemame sancu konkurovat svetovym technologickym gigantom ako je siemens ale aj tak. Preto sa u nas nic pomaly nevyraba ani nevyvija lebo my sami to nepodporujeme a ked aj dakto hej, tak je z toho problem.
Re #168089 Martin Fundárek: no to je tiez pravda
Reakcia na: no.ev.di. #168070:

K 861 - To si vystihol. Ja som si tie fotky teraz mrkol a mne to príde ako nejaký motorák zo 60tich let 😃 ...aspoň ten náter by som dal iný..aspoň tie priečky zatrel čiernou farbou.
....Ja rečnícky pýtam -kedy začnú vyvíjať na SR volačo "normálne" na úrovni 21.storočia. Vrútky vymýšľajú "teplú vodu" to sa nedá porovnať z Talent-om alebo Desiro-m. Ja neviem, prečo sa nepokračuje vo výrobe už overených, schválených a dizajnovo lepších jednotiek 840ZSSK.
...ach to Slovensko naše.
Reakcia na: Martin Fundárek #168089:
Autobusy by aj boli...
Reakcia na: Sheep221 #168087:
A predovšetkým na hustejšie intervaly nemá vozidlá.
Tak reklamné televízory by sa mali objaviť aj v iných mestách a na železnici:
http://www.tyden.cz/rubriky/media/reklama/v-bratislavskych-tramvajich-a-autobusech-promitaji-filmy_204739.html
"Již jsme se dohodli s městem Poprad a jednáme s železnicí, aby systém mohl být zaveden v některých rychlíkových spojích," řekl on-line deníku TÝDEN.CZ Juraj Lín."
Reakcia na: Ivan3 #168080:
Mesto nema z coho zaplatit hustejsie intervaly. Jedinym riesenim by bolo reorganizovat dopravu v centre s tym ze niekde by chodili len auta, a inde zase len MHD. Do istej miery to bude stale problem lebo centrum ma male ulice a uz pomaly niesu moznosti ako kompenzovat ich priepustnost.
Reakcia na: no.ev.di. #168084:
Ja nevidim tak tragicky nase nove motorove jednotky - rad 861, designovo su nahodou pekne ( vadi mi trosku len okenna cast) ,az sa cudujem ze je to SK vyroba. Mohli sme mat mozno viac Siemensov,ale takto sme aspon podporili SK vyvojarov.
Reakcia na: Ruslan #168082:
a stale len tie Karosy maju nehody s vlakmi, kedy uz uvidime kontakt vlaku so Sorkou ? ?
Reakcia na: Ivan3 #168079:
nechápem, že načo sa snaží taká malá krajina ako Slovensko dodať na trh niečo čo tu už je a navyše v tak otrasnom prevedení čo sa týka interiéru. Opakujem, že za tie vyhodené peniaze na vývoj sme už mohli mať 20ks Siemens Desiro a mať tak zabezpečené moderné vlakové jednotky na trate ako 112, 113, 121, 123, 140 (niektoré Os), 143, 144, 145, 151, 152, 153, 154, 160 (niektoré Os), 162, 165, 166, 167, 170 (niektoré Os), 171, 172, 173, 174, 181, 185, 186, 187, 193, 194, 195 a 196. 45-50ks balík Siemensov Desiro by na týchto tratiach pomohol vyriešiť problém zastaralých vlakov. Si zober, že namiesto vyhadzovania peňazí na 813/913 a hentoho šmejda sme už mohli mať za sebou jednu etapu obnovy vozového parku pre regionálne trate a pre slabšie vyťažené Os vlaky na hlavných neelektrifikovaných ťahoch. Takto máme prd a na krku jednu súpravu, ktorá je na úrovni toho čo Nemci vyrábali koncom 80. a začiatkom 90. rokov. Aspoň, že v ČR dakto pohol rozumom a namiesto vývoja vlastnej kraksne z 810 kúpili RS

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.