Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
3pa3ck3:

myslím že áno......práve ked som odchadzal horákom pálili nieco pod podvozkom a idu to nadvihovat hydraulickymi zdvihákmi, ďalej netuším čo a ako, asi zaúčinkuje EDK 300 modrý žeriav
Reakcia na: Mhr1 #232223:
Úplne fantastický návrh. Najväčšie vraky schovať pod strechu (mohli by kvôli tomu aj historičáky vytiahnuť pred bránu) a o 4 roky ich slávnostne vytiahnuť na novo odovzdanú trať. Už vidím tie nadšené davy cestujúcich.
Reakcia na: DRRD #232180:
Vďaka za vysvetlenie. Konečne sa uskutočnilo to, čo som už dávno pokladal za logické. Odstaviť na Juráku prebytočné K2 a v Krasňanoch prevádzkovať T3P. Aj po skončení budúcoročných výluk mi pripadá logické odstaviť niekoľko prebytočných K2 s najvyšším kilometrickým priebehom (6-10 ks?), ale v Krasňanoch a pod strechou, aby sa nezničili. A využili by sa po otvorení Petržalky, ak sa dovtedy nenakúpia nové vozy.
Reakcia na: Minko #232217:
Že sa nerieši bezpečnosť autobusov. A buď rád, že sa rieši len toľko, koľko sa rieši, inak by sa autobus stal najdrahším spôsobom dopravy len pre vyvolených.
Reakcia na: Petto #232218:
Ten nákladiak doslova odťal zadný ľavobok od zvyšku autobusu. Sedačky, ktoré sa v zasiahnutej časti nachádzali, boli rozmetané po celom okolí. Tých, ktorí na nich sedeli, zbierali po častiach. Absolútne nemali šancu.

Našu firmu (jej zamestnancov, cestujúcich, obyvateľov obsluhovaných obcí) táto tragédia veľmi zasiahla. Ak dovolíte, ja by som sa ďalej už k tejto téme vyjadrovať nechcel.
Reakcia na: volod #232219:
Oplatí sa ísť na to pozrieť?
Reakcia na: Vladimír #232214:
To mas nejako podlozene ze by tie pasy ludi neochranili/neudrzali v sedacke ?
Reakcia na: S499.1023 #232216:
čo konkrétne? rád sa nechám poučiť. 🙂
Reakcia na: Minko #232215:
To samozrejme nie je pravda.
Reakcia na: Vladimír #232214:
lenže SOR C12 je typovo/konštrukčne autobus z toho istého obdobia ako je búraná Karosa.
Aj to že sa bez nejakých výraznejších zmien, resp. modernejšieho nástupcu vyrába C12 už nejakých 15 rokov svedčí o úrovni vývoja SOR ako takého 😣

ad bo 1. myslím si že Miro chcel poukázať o.i. na to, že síce sa tu "bijeme" za superbezpečnými autami ale v prípade autobusov, je otázka vývoja pasívnej bezpečnosti ponechaná na vôľu výrobcov a riešia sa stále iba emisie.
Reakcia na: Minko #232208:
Krátko:
1. Pred príčinou smrti väčšiny obetí včerajšej nehody by bezpečnostné pásy neochránili. Iste, mnohému dokážu zabrániť, ale nie včera...
2. Autobusy používané v prímestskej doprave majú riadne schválené aj miesta na státie. Nielen u nás, ale snáď všade v Európe. Okrem toho, v predmetnom spoji neboli vyčerpané ani miesta na sedenie.
3. Havarovaný autobus nebol žiadny vrak, jeho vek patrí do pásma všeobecne akceptovaného do bežnej životnosti autobusu. Naopak, medzi zamestnancami prebieha polemika, či by v prípade vypravenia novšieho autobusu (napr. SOR C12) nebola deformácia vozidla ešte väčšia.
Reakcia na: on-line #232211:
Je takmer iste ze casti cestujucich by zachranili zivot, alebo zdravie. Samozrejme ze nie uplne vsetkym, ale minimalne pre ludi na lavej strane mohli spravit obrovsky rozdiel.
Reakcia na: Minko #232210:
Ono to nie je také jednoduché.

Jedna vec je ekonomická životnosť, kedy náklady na opravu neprevyšujú náklady na odpisy nového vozidla a preto sa stále oplatí prevádzkovať staršie vozidlo.
Druhá vec je technická životnosť, a tú je lepšie merať najazdenými kilometrami ako vekom, keďže ak autobus bol počas svojho života dlhšie odstavený, tak sa nezhoršuje jeho technický stav (resp. zhoršuje pomalšie). Do toho ešte vstupuje aj to, v akých podmienkach bol autobus prevádzkovaný... horúčavy na juhu Európy alebo zimné horské podmienky na severe inak vplývajú na konštrukciu vozidla ako mierne podnebie v rovinatom okolí Nitry.
No a ešte je tu morálna životnosť, ale tú teraz zanedbajme.

Ekonomická životnosť sa v skutočnosti láme niekde v horizonte 8 až 10 rokov, preto niektorí dopravcovia v tomto období pristupujú k odpredaju alebo ku generálkam. Ak však prepočítame technickú životnosť z kilometrov na vek, dostaneme sa až niekde na úroveň 15-16 rokov.

Takže 14-ročný autobus možno v našich podmienkach považovať ešte v norme.

Inak, slová odborníka možno nájsť napr. tu:
Akú životnosť má autobus?
Milión najazdených kilometrov je pri autobusoch úplne bežný. Životnosť autobusu môže byť aj 15 rokov, morálne by však ten autobus bol už dávno zastaraný. Rozumná dĺžka je 5 až 6 rokov. V prímestskej doprave počítame životnosť na 8 až 10 rokov. V komerčnej doprave to nestačí.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/392859-peter-sabadovsky-nove-vlaky-a-autobusy-cestujuci-chcu-viac/
Reakcia na: Miro #232207:
Prosím ta aj keď by bolo pripútaní videl si ako bol zdevastovany bok autobusu. Myslíš že by im pásy zachránili život. Je to tragédia ale v prímestských autobusoch až teraz začali montovať pásy. V axeri som ich ešte nevidel.
Reakcia na: Valec #232209:
v prímestskej doprave +- 10 rokov, tento vek som počul už veľakrát z úst viacerých odborníkov na túto problematiku
Reakcia na: Minko #232206:
Autobus bol vyrobený v roku 2005 a v decembri toho istého roka zaradený do premávky, tzn. že mal 14 rokov. Koľko je podľa teba životnosť autobusu?
Reakcia na: Miro #232207:
v tomto s tebou plne súhlasím. Dúfam že táto nehoda by mohla byť jedným zo spúšťačov diskusie na túto tému alebo dostatočným tlakom na jej zavedenie. Zároveň by mohli byť autobusy vybavené niečím ako počítadlom cestujúcich aby vedel autobus vyhodnotiť, kedy šoférovi nedovolí predať lístok, lebo má všetky sedadlá plné. Ak sa nedajú predávať lístky "na stojáka" na diaľkové linky, nevidím dôvod prečo by sa mali predávať na medzimestské- jazdia po tých istých úsekoch ciest.
Zároveň by to konečne odstránilo tieto vraky z ciest alebo viedlo k ich úpravam k zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich.

Skôr ma napadla otázka, či by došlo až k takým deformitám autobusu, ak by tam bolo niečo "moderné" predsa len od čias týchto Karos išiel vývoj dopredu vo všetkom a to dosť výrazne 🤔
Reakcia na: Minko #232206:
Dopadlo by to lepšie, keby boli všetci cestujúci povinne pripútaní. Ale to je na prímestských linkách nepriechodné.
havarovaný typ autobusu podľa predného čela by mal byť Karosa C956. Minimálny vek vozidla cca 12 rokov (teoreticky až 17). Dopadlo by to lepšie keby nepoužívali autobusoví dopravcovia na Slovensku stále ešte aj autobusy po životnosti? 🤔

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.