Reakcia na: 810zssk #240576:
Zmluvní partneri ZSSK majú presne to, čo ZSSK požaduje - čo najlacnejšie autobusy s 45 sedadlami a batožinovým priestorom. Môžeme si gratulovať, že v BSK to má Satur transport s relatívne novou flotilou, ostatné regióny buď riešia SADky alebo obskúrni súkromníci s 15-20ročnými Iliadami, Futurami a Axermi. Neviem, ako zvládajú pravidelné NAD, ale nezazmluvnenie žiadnej pohotovosti má pri mimoriadnostiach za následok to, že autobusom to trvá a príde ich len toľko, koľko sa zohnalo vodičov - čiže aj tak treba cestovať na stojáka.Ja by som bol prvý za to, aby si nejaký región uchytil človek s jazdenkami z Nemecka/Škandinávie čo majú veľké dvere, nízku podlahu, miesto na státie, pohodlné sedačky a max koše nad hlavami... Ale to najprv treba vysvetliť železniciam, že také niečo chcú
(Obávam sa, že aktuálne nastavenie sa jednoducho mentálne dedí z čias, keď sa na výluky pozvážali zájazdové Karosy z jednotlivých stredísk ŽSR, ktoré toho inak veľa nenajazdili. Ako kapacitná výpomoc sa "rovnaký tovar" zazmluvňoval u súkromníkov, a po dožití busov ŽSR sa to jednoducho celé prelialo na súkromné plecia bez nejakého hlbšieho uvažovania. A dnes, keď tak správca ako aj dopravca trpia na obrovské podfinancovanie, sotva sa nájde vôľa budovať vlastnú flotilu alebo brať dopravcu za 2,15, ak to niekto odjazdí síce horšie, ale za 1,45.)
810zssk
Čo sa týka vhodných vozidiel, na hradenie vlakov na nosných linkách by boli najlepšie kĺbové LE vozidlá, ale tie na Slovensku prakticky nie sú. Určite sa mi nepáči ani idea mať tam mestské vozidlá.