Reakcia na: 810zssk #240585:
A ako to dosiahneme?1) Počkáme, až si jedného pekného dňa povedia "my už nechceme byť konzervatívna modrogumná firma, ideme vybočiť z desaťročia zabehnutých spôsobov"?
2) Dotlačíme BIDku, ktorá nie je schopná vydupať *žiadnu* NAD, aby určila a vymáhala také parametre NADky, ktoré donútia ZSSK splniť naše očakávania?
3) Zvolíme takých zástupcov, ktorí urobia prievan na ministerstvách a budú vedieť udržať zdravé trendy?
4) Presvedčíme dákeho lokálneho Jančuru, že ak bude pri naplánovaných výlukách robiť konkurenciu mizernej/žiadnej NADke, bude z toho ryža a pútavý konkurenčný boj?
5) Alebo? Nejaký nápad reálnejší než tieto mnou spomenuté?
(Obávam sa, že aktuálne nastavenie sa jednoducho mentálne dedí z čias, keď sa na výluky pozvážali zájazdové Karosy z jednotlivých stredísk ŽSR, ktoré toho inak veľa nenajazdili. Ako kapacitná výpomoc sa "rovnaký tovar" zazmluvňoval u súkromníkov, a po dožití busov ŽSR sa to jednoducho celé prelialo na súkromné plecia bez nejakého hlbšieho uvažovania. A dnes, keď tak správca ako aj dopravca trpia na obrovské podfinancovanie, sotva sa nájde vôľa budovať vlastnú flotilu alebo brať dopravcu za 2,15, ak to niekto odjazdí síce horšie, ale za 1,45.)
810zssk