Anketa: Bola by pre vás MHD atraktívnejšia, ak by niektoré autobusové linky mali expresný charakter?  Lamačský expres
Foto © Ike
(85%)
(11%)
(4%)
Od 22.2.2020 odpovedalo 331 respondentov.

	

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

metromaniacdnes, 11:34 -2#8 Re:
Prosím Vás, ja nerozumiem celej téme!!! Veď expresné linky existujú!!! Sú to čísla 21, 37, 59, 63, 91. Doplňte ma ak som niečo vynechal. O čom sa tu rozprávame? Ak ide len o to vyznačiť tieto linky písmenom "E" alebo červenou farbou ako za socíku to je úplne jedno. Čo sa týka niektorých doleuvedených príspevkov, okrem linky č. 59 ani jedna linka z hore uvedených nepremáva pozdĺž električkovej trate (s výnimkou krátkeho úseku linky č. 37). A spomenutá 59 pokiaľ viem naberá obrovské meškania na Račianskej. Za to však vynecháva centrum, takže je to v podstate špeciálna/špecifická linka zvážajúca študentov z Petržalky do Rače. Linky č. 21,37 a 91 sú zase linky smerujúce do odľahlých MČ Bratislavy.

Namiesto expresných liniek je podľa mňa dôležité pokračovať v budovaní BUS-pruhov.
Ideálne by bolo ich zriadiť na Šancovej, kde by bolo zároveň vhodné znížiť počet liniek, aby bol zaručený aspoň 2-minútový interval bez zhlukovania spojov...
S499.1023dnes, 10:05 #7 Re:
Reakcia na #4 od Jadran:
7-173 Gyors!
Technopolvčera, 20:03  +1#6 Re:
Reakcia na #4 od Jadran:
Veď aj v Petržalke kedysi existovalo niečo podobne 47/127, 43/123 a expresné 117, 119, 120 išli presne po rovnakej trase v Petržalke ako "vymetáky" 43, 54/55, 21.
sivčera, 19:52  +1#5 Re:
Reakcia na #3 od birch:
vidis, a zrovna taky pristup ze zrychlim autobus a zakladnu obsluhu vymetaca nechat na elektrickach sa mi nie velmi paci, radsej by som to videl opacne - elektrickam zastavky vyriedit a zrychlit ich a subecne autobusy nechat vymetat vsetky zastavky a pre tych co sa ponahlaju zabezpecovat navoz k rychlej elektricke....
Jadranvčera, 18:37 #4 Re:
Reakcia na #3 od birch:
V Budapešti to funguje napríklad tak, že je kmeňová linka, čo zastavuje na každej zastávke po svojej trase. Táto linka má aj svoju expresnú podobu s písmenom E za číslom, trasu má často identickú alebo len málo odlišnú od trasy klasickej linky. Sú tam aj iné princípy fungovania expresných liniek, ale tento konkrétny príklad najlepšie vystihuje to, čo píšeš ty.

Takéto niečo si kľudne viem predstaviť v Bratislave.
Príklad, 91 + 91E.
Kmeňová 91 nech zastavuje všade (aj na Rusovskej ceste) na svojej súčasnej trase cez Jarovce, 91E nech ide spod mosta so zastavením pri Auparku, ŽST Petržalka, Jasovská, možno Slnečnice a potom priamo po ceste I/2 až do Rusoviec, kde by prvýkrát zastavoval na Gerulate a potom už po Čunovo všade.

Len kto nám dá toľko vzkm naviac, že áno.
birchvčera, 17:12  +4#3 Re:
Tato anketa nie je velmi stastne postavena, lebo 'diabol sa skryva v detailoch'. Ako hlasovanie o zruseni striedania letneho a zimneho casu, ked zrusenie ziskalo vyraznu prevahu, lenze uz nie je mozne dospiet k zhode, aky cas si teda nechame, pretoze poziadavky strednej Europy su pochopitelne ine ako napr. Spanielska.

Takze ak by realizacia zrychlenych spojov bola v hesle 'bez navysenia vozkm', t.j. napr. L93 nebude stat medzi Smolenickou a Zochovou (vsak je tam 94) alebo L84 medzi Alexyho a Patronkou (vsak je tam 83) alebo 50 medzi Tomasikovou a trhoviskom (vsak su tam elektricky) atd., tak by mohlo dojst k vyraznemu zhorseniu obsluhy na vynechanych zastavkach, prip. zvysenie poctu prestupov a uspora aj tak bude maximalne par minut.
Ak sa zase zacnu vynechavat jednotlive zastavky, tak v pohode, ale nie systemom ze kazda linka stoji v nejakom case niekde inde, lebo to si nikto nezapamata a bude to vo vysledku kontraproduktivne (mimochodom uz sme vsetky zastavky mohli mat na znamenie davno).

Takze ak hlasovat za zrychlene spoje, tak rovno aj s navrhom kde, ako a prip. na ukor coho. Aby vysledkom nadsenia zo zrychlovania neboli zrychlene spoje s 20-min. intervalom, na ktore sa nebude nikomu chciet cakat a popri nich bezne spoje s intervalom 15 minut, do ktorych sa vsetci nezmestia.
Napokon, prikladom zrychlenych spojov su primestske autobusy a pre vnutrobratislavske cesty si az na par vynimiek nejake zasadnejsie miesto nenasli.
Sor23včera, 16:40 #2 Re:
Reakcia na #1 od gejza:
Úplný súhlas, musím ale uznať, že výsledok tejto ankety by mohol zaujímať kompetentných, aby riešili nezáujem ľudí o MHD, aj keď toto je stránka o MHD. Aj mňa často odrádza cestovný čas MHD, takže expresy by som uvítal, avšak ako uvádzaš, treba urobiť aj preferenciu.
gejzavčera, 15:49 #1 Re:
Úvaha o expresných linkách nie je principiálne zlá, ale je nutné ju podporiť budovaním maximálnej preferencie VHD na úkor autistov.


Ďalšie ankety