klimatizácia je takmer vždy, alebo v prevažnej väčšine autobusov zapnutá
(9 %)
autobusy majú zapnutú, resp. vypnutú klimatizáciu približne v rovnakom pomere
(10 %)
klimatizácia je vo väčšine autobusov vypnutá
(78 %)
neviem
(3 %)
530 respondentov od 8.6.2019
Pri hlasovaní došlo k chybe
3pa3ck3
Ono pri klíme v MHD je problémom, že cestujúci sa tam zdrží relatívne krátko, a teda dvakrát po sebe zažíva teplotný šok. Mladý, zdravý človek nemá problém zvládnuť aj 10 stupňov rozdiel, avšak pre starších, prípadne ľudí s kardiovaskulárnymi problémami to problém byť môže. Preto je potrebné nájsť kompromis, aby to vyhovovalo všetkým. (Napríklad v kancelárii nie je problém nastaviť klímu aj na 20 stupňov, keď je tam človek 4-5 hodín v kuse, tak telu je jedno, koľko je vonku. Problémom sú iba prechody.)
Fúkanie studenéhi vzduchu je ale samostatný problém, keďže niektoré časti tela sú potom naozaj ochladzované viac, ako by bolo vhodné. Plus, najmä ak sa nečistia filtre, dostávajú zabrať aj alergici. Čiže cesta by sa mala uberať inými formami chladenia (aj keď v dopravných prostriedkoch si ich neviem veľmi prestaviť).0