Od 6. apríla budú zavedené ďalšie posilové vlaky.
Aktualizácia: Od 18. apríla 2021 sa ruší dočasný sobotný grafikon vlakovej dopravy.
Koordinátor IDS BK, spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že od 28. marca 2021 pristupuje Železničná spoločnosť Slovensko k zavedeniu sobotného režimu premávky vlakovej dopravy, ktorý by mal predbežne trvať do 1. mája 2021. Dôvodom sú pretrvávajúce obmedzenia a znížená mobilita v súvislosti s pandémiou.
Pre zabezpečenie dostatočnej obsluhy pre pracujúcich budú nad rámec sobotného grafikonu v pracovných dňoch vedené nasledujúce spoje na linkách S20 S50 S60 a S70 (doplnené o ďalšie vlaky od 6.4.2021):
- Na linke S20 pôjdu navyše vlaky:
- Os 2003 s odchodom z Kútov o 4:46 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 3045 s odchodom z Malaciek o 6:28 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2052 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 15:16 smer Malacky
- Os 3027 s odchodom z Malaciek o 16:19 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2056 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16 smer Kúty
- Na linke S50 pôjde navyše vlak:
- REX 1732 s odchodom o 5:49 z Trnavy (4:42 z Trenčína) smer Bratislava hlavná stanica
- Na linke S60 pôjdu navyše vlaky:
- REX 1872 s odchodom o 5:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- REX 1876 s odchodom o 6:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4625 s odchodom o 16:09 z Bratislavy hlavnej stanice smer Nové Zámky
- Na linke S70 bude navyše vedený vlak:
- Os 4302 s odchodom o 3:30 z Komárna smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4360 s odchodom o 5:57 z Dunajskej Stredy smer Bratislava hlavná stanica
Linky S55 a S65 premávať nebudú.
V čase rannej špičky bude od 6.4.2021 kapacita niektorých vlakov zvýšená.
V cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk bude v pracovných dňoch platiť stĺpec pre konkrétny dátum (v prípade, ak sa premávka líši od bežného voľného dňa), resp. stĺpec Voľné dni (ak budú z danej stanice odchody zhodné s voľným dňom), resp. na linke S8 stĺpec Sobota okrem sviatku. Konkrétny najbližší odchod spoja je vždy v cestovnom poriadku automaticky zvýraznený. Zmeny budú zapracované aj v Plánovači cesty.
BMko
Skodove udalosti si riesi vo svojej vlastnej rezii. Poistky boli u kazdej firmy individualne. Napriklad skody nad 200000 sa riesili len s poistovnou, do tejto sumy sa to riesilo vo vlastnej rezii. Napriklad ked prasknuty roh siel do VoLva tak bola faktura na 7 hodin normohodiny za 400Nok/h. Plus novy roh, lakovanie atd... Takze suma sumarum 5000Nok za opravu rohu. Alebo sa to dalo aj inac, vlastny mechanik, oprava vymenou za 30 minut a poskodeny diel na repas. Rozdiel v nakladoch bol o polovicu nizsi.
Napriklad odstavene vozidlo skrz nehody, je strata ale ak nebola vinna skrz vodica, tak naklady na straty a vypadok znasal vynik nehody. Vodici autobusov boli kryty s poistky firmy, ale vodici co pachali vysoku skodovost boli prepusteny.
Skody ako rypance bola povinost odstranit do 14 dni. V praxi ale jazdili oskrabane autobusy, lebo platilo 14 dni a pokial sa nenasiel niekto kto bonzol oskrabny autobus alebo neprisla kontrola s kraja, tak to neriesili dopravcovia, len ty co chceli udrzat imidz. Ale obcas prisla akcia Z a ty co na to kaslali, potom nestihali opravovat a platili sankcie. Takze opat o manazovani. 5 rokov som opravoval mimo hlavny pracovny pomer skody na zverenych vozoch. Ale bolo to preto, ze moj nadradeny aj vedel zratat 2 + 2 a dali sa opravy robit v hluchych miestach, ked autobus nemusel zarabat na seba. Usetrene peniaze sa premietaly potom aj do benefitov, pre kolektiv. Motivovany kolektiv a spokojny je ovela efektnejsi aj na pracu.
Ale pisal so, ze do kontraktu boli integrovane aj TaXi (marsutky) alebo inac taxi buss s objednavkov. Hlavne po dedinskych lazoch boli linky, kde bol grafikon a zastavky boli na zatelefonovanie, polhodku pred pred odchodom si zavolal priamo seforovi a ten zasiel k farmam podla potrieb. + Robili aj skolske spoje do skoly a ku skole. A to boli zivnostnici alebo male SRO a zvladali to bez strat.