Od 6. apríla budú zavedené ďalšie posilové vlaky.
Aktualizácia: Od 18. apríla 2021 sa ruší dočasný sobotný grafikon vlakovej dopravy.
Koordinátor IDS BK, spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že od 28. marca 2021 pristupuje Železničná spoločnosť Slovensko k zavedeniu sobotného režimu premávky vlakovej dopravy, ktorý by mal predbežne trvať do 1. mája 2021. Dôvodom sú pretrvávajúce obmedzenia a znížená mobilita v súvislosti s pandémiou.
Pre zabezpečenie dostatočnej obsluhy pre pracujúcich budú nad rámec sobotného grafikonu v pracovných dňoch vedené nasledujúce spoje na linkách S20 S50 S60 a S70 (doplnené o ďalšie vlaky od 6.4.2021):
- Na linke S20 pôjdu navyše vlaky:
- Os 2003 s odchodom z Kútov o 4:46 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 3045 s odchodom z Malaciek o 6:28 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2052 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 15:16 smer Malacky
- Os 3027 s odchodom z Malaciek o 16:19 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2056 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16 smer Kúty
- Na linke S50 pôjde navyše vlak:
- REX 1732 s odchodom o 5:49 z Trnavy (4:42 z Trenčína) smer Bratislava hlavná stanica
- Na linke S60 pôjdu navyše vlaky:
- REX 1872 s odchodom o 5:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- REX 1876 s odchodom o 6:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4625 s odchodom o 16:09 z Bratislavy hlavnej stanice smer Nové Zámky
- Na linke S70 bude navyše vedený vlak:
- Os 4302 s odchodom o 3:30 z Komárna smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4360 s odchodom o 5:57 z Dunajskej Stredy smer Bratislava hlavná stanica
Linky S55 a S65 premávať nebudú.
V čase rannej špičky bude od 6.4.2021 kapacita niektorých vlakov zvýšená.
V cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk bude v pracovných dňoch platiť stĺpec pre konkrétny dátum (v prípade, ak sa premávka líši od bežného voľného dňa), resp. stĺpec Voľné dni (ak budú z danej stanice odchody zhodné s voľným dňom), resp. na linke S8 stĺpec Sobota okrem sviatku. Konkrétny najbližší odchod spoja je vždy v cestovnom poriadku automaticky zvýraznený. Zmeny budú zapracované aj v Plánovači cesty.
Ike
Ja si teraz chystám drobné rodinné podnikanie bez vidiny nejakého veľkého zisku (zatiaľ mám pripravenú len internú stratégiu), skôr ako hobby a teda musím povedať, že pokiaľ nebudem kapitálove výdavky orientovať na Aliexpress, tak mám veľký problém súťažiť s konkurenciou. A mám pocit, že konkurencia z toho Aliexpresu žije tiež a náklady redukuje úsporami z rozsahu.
Doprava mi v tomto nepríde úplne odlišná. Lebo v tom tvojom prípade vidím priestor na redukciu nákladov už len v personálnom zabezpečení.
Len doplním, že občas mám pocit, že súťaženie sa preceňuje a skutočná kvalita verejnej dopravy na západe je daná vynikajúcim fungovaním verejnej správy. Príklad je Rakúsko, kde som sa raz na vtedajšom BMVITe pýtal, koľko % výkonov v železničnej doprave vo verejnom záujme robia súkromní dopravcovia. Odpoveď bola, že asi 90 %. V zápätí daný riaditeľ doplnil, že zvyšných 10 % vykonávajú "súkromní" dopravcovia vo vlastníctve spolkových krajín. Či to súťaženie nie je len iluziórne, keď je všetko dané a obrovskú výhodu majú etablovaní dopravcovia a nový malý dopravca nemá šancu. Niečo ako voľby v US. Ale vravím, pýtam sa, nepoznám Nórsko podrobne a viacerí z Vás ste tam trávili nejaký čas.