Od 6. apríla budú zavedené ďalšie posilové vlaky.
Aktualizácia: Od 18. apríla 2021 sa ruší dočasný sobotný grafikon vlakovej dopravy.
Koordinátor IDS BK, spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že od 28. marca 2021 pristupuje Železničná spoločnosť Slovensko k zavedeniu sobotného režimu premávky vlakovej dopravy, ktorý by mal predbežne trvať do 1. mája 2021. Dôvodom sú pretrvávajúce obmedzenia a znížená mobilita v súvislosti s pandémiou.
Pre zabezpečenie dostatočnej obsluhy pre pracujúcich budú nad rámec sobotného grafikonu v pracovných dňoch vedené nasledujúce spoje na linkách S20 S50 S60 a S70 (doplnené o ďalšie vlaky od 6.4.2021):
- Na linke S20 pôjdu navyše vlaky:
- Os 2003 s odchodom z Kútov o 4:46 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 3045 s odchodom z Malaciek o 6:28 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2052 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 15:16 smer Malacky
- Os 3027 s odchodom z Malaciek o 16:19 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2056 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16 smer Kúty
- Na linke S50 pôjde navyše vlak:
- REX 1732 s odchodom o 5:49 z Trnavy (4:42 z Trenčína) smer Bratislava hlavná stanica
- Na linke S60 pôjdu navyše vlaky:
- REX 1872 s odchodom o 5:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- REX 1876 s odchodom o 6:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4625 s odchodom o 16:09 z Bratislavy hlavnej stanice smer Nové Zámky
- Na linke S70 bude navyše vedený vlak:
- Os 4302 s odchodom o 3:30 z Komárna smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4360 s odchodom o 5:57 z Dunajskej Stredy smer Bratislava hlavná stanica
Linky S55 a S65 premávať nebudú.
V čase rannej špičky bude od 6.4.2021 kapacita niektorých vlakov zvýšená.
V cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk bude v pracovných dňoch platiť stĺpec pre konkrétny dátum (v prípade, ak sa premávka líši od bežného voľného dňa), resp. stĺpec Voľné dni (ak budú z danej stanice odchody zhodné s voľným dňom), resp. na linke S8 stĺpec Sobota okrem sviatku. Konkrétny najbližší odchod spoja je vždy v cestovnom poriadku automaticky zvýraznený. Zmeny budú zapracované aj v Plánovači cesty.
Viko
Problém totiž nie je nedostatok schopných dopravcov strednej veľkosti. Na Kysuciach majú ľudský kapitál s 27-ročnými skúsenosťami prevázdky "sprivatizovaných" diaľkových liniek a neskôr KIA zvozov, juh od Galanty po Šahy zo dvadsať rokov žije zo zabezpečovania veľkých objemov zmluvnej dopravy, aj inde by sme našli ďalšie príklady ľudí, ktorí v linkovej alebo zmluvnej doprave úspešne pôsobili a dnes v pohode mali zručnosti a kapacitu na adekvátne prevádzkovanie zväzku liniek. Samozrejme, ak im chceme dať prevádzkovať 200 busov ako som čítal v #85 - to zákonite bude fail. Ale pri funkčnej IDSke nevidím žiaden benefit toho, že máme unitárneho dopravcu pre celú župu.