Od 6. apríla budú zavedené ďalšie posilové vlaky.
Aktualizácia: Od 18. apríla 2021 sa ruší dočasný sobotný grafikon vlakovej dopravy.
Koordinátor IDS BK, spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava informovala, že od 28. marca 2021 pristupuje Železničná spoločnosť Slovensko k zavedeniu sobotného režimu premávky vlakovej dopravy, ktorý by mal predbežne trvať do 1. mája 2021. Dôvodom sú pretrvávajúce obmedzenia a znížená mobilita v súvislosti s pandémiou.
Pre zabezpečenie dostatočnej obsluhy pre pracujúcich budú nad rámec sobotného grafikonu v pracovných dňoch vedené nasledujúce spoje na linkách S20 S50 S60 a S70 (doplnené o ďalšie vlaky od 6.4.2021):
- Na linke S20 pôjdu navyše vlaky:
- Os 2003 s odchodom z Kútov o 4:46 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 3045 s odchodom z Malaciek o 6:28 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2052 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 15:16 smer Malacky
- Os 3027 s odchodom z Malaciek o 16:19 smer Bratislava hlavná stanica
- Os 2056 s odchodom z Bratislavy hlavnej stanice o 17:16 smer Kúty
- Na linke S50 pôjde navyše vlak:
- REX 1732 s odchodom o 5:49 z Trnavy (4:42 z Trenčína) smer Bratislava hlavná stanica
- Na linke S60 pôjdu navyše vlaky:
- REX 1872 s odchodom o 5:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- REX 1876 s odchodom o 6:18 z Nových Zámkov smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4625 s odchodom o 16:09 z Bratislavy hlavnej stanice smer Nové Zámky
- Na linke S70 bude navyše vedený vlak:
- Os 4302 s odchodom o 3:30 z Komárna smer Bratislava hlavná stanica
- Os 4360 s odchodom o 5:57 z Dunajskej Stredy smer Bratislava hlavná stanica
Linky S55 a S65 premávať nebudú.
V čase rannej špičky bude od 6.4.2021 kapacita niektorých vlakov zvýšená.
V cestovných poriadkoch na stránkach imhd.sk bude v pracovných dňoch platiť stĺpec pre konkrétny dátum (v prípade, ak sa premávka líši od bežného voľného dňa), resp. stĺpec Voľné dni (ak budú z danej stanice odchody zhodné s voľným dňom), resp. na linke S8 stĺpec Sobota okrem sviatku. Konkrétny najbližší odchod spoja je vždy v cestovnom poriadku automaticky zvýraznený. Zmeny budú zapracované aj v Plánovači cesty.
Ike
a) mám dopravcu A, ktorý má flotilu skúsených vodičov. Títo vodiči majú 20 ročné skúsenosti s vedením autobusu a nič ich neprekvapí. Pochopiteľne sa neuspokoja s minimálkou, ani s mzdou, ktorú dostávajú zelenáči, ktorí ešte včera ťahali rolopedko. Keď tento "príplatok" premietneš do ročných nákladov, vznikne ti slušný balík, ktorý sa pretaví aj do výslednej ceny za vzkm. Títo vodiči ale budú šetriť na škodových udalostiach, opotrebovaní pneumatík a celkovo vozidiel.
b) mám dopravcu B, ktorý má flotilu zelenáčov. Každý z nich má pred sebou ešte niekoľko urvatých zrkadiel, ešte niekoľko defektov z dôvodu vybehnutia na obrubník, niekoľko oplieskaní zadného previsu o iné autá, značky, stĺpy a pod. Niektorí z nich si mýlia autobus s ojazdeným vytunovaným golfom 2. generácie a spaľujú aj trávu z krajnice. Ale uspokoja sa s platom o máličko vyšším ako je minimálka. Teda aj cena za vzkm bude tomu adekvátne nižšia.
Takže existuje šanca, že ten druhý, horší dopravca vyhrá, pričom nižšie náklady na prevádzku sú len fiktívne.
Neviem, ako je to zmluvne riešené, predpokladám, že škodové udalosti idú na vrub dopravcu počas prevádzky. Každopádne oplieskané vozidlá, odstavené vozidlá z dôvodu škodových udalostí a pod. predstavujú externality pre cestujúcich bez ohľadu na to, že priame finančné náklady znáša dopravca. Ten ale zároveň môže, s cieľom udržať cenu za vzkm, kompenzovať výpadky financií z dôvodu zvýšených nákladov na údržbu z dôvodu amatérskych vodičov, inde, napr. na manažmente a nerobiť absolútne žiadny nadštandard, prípadne ísť subštandard vo veciach, ktoré nie sú definované v zmluve.
Ale možno mám na to príliš východoeurópsky pohľad. Ale zaujíma ma, ako sa s týmto v súťaži vysporiadávajú. Ak do súťaže vstupuje napr. miera čerpania PZP a ekvivalentu havarijného poistenia, tak som ticho, ale to zase môže znevýhodňovať dopravcov na zelenej lúke.