Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.
Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
- Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.
Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.
Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.
MatejBA
Ako som vravel, jedine riesenie je momentalne bus pruh po trase elektricky (kedze pocas rekonstrukcie sa spravi pevna jazdna draha v betone, tak cisto teoreticky je to jednoduchsie na dobudovanie ako keby tam bola klasicka "zeleznicna trat").
Nabrezie urcite nemoze byt "z ekoterorizovane" pokial nie je ine alternativne spojenie vychod-zapad. Lebo potom sa zas bude tlacit na Sancovu (a jej ukludnenie, kedze sa tam cast tranzitu presunie) a v extreme skoncime s iba D1/Einsteinkou, kde uz aj tak pretazene mosty Lafranconi a Pristavny budu mat este vacsi zahul (nehovoriac o konciacej R7 pod Pristavnym mostom). Tym padom tam budes mixovat vacsinu vnutromestskej a mimomestskej/tranzitnej dopravy.
A kebyze mam uplne fantazmagorit pri nasej kvalite ciest, potom by padol jeden z mostov (ako v Taliansku) a Bratislava by naozaj skolabovala ako nikdy predtym (a u nas by novy most urcite nepostavili do 2 rokov ako v Janove - ale to uz fakt zachadzam do divokych blbosti)