Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.
Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
- Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.
Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.
Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.
lostrail
Co sa tyka Lafranconi, argument bol taky, ze na tejto zastavke by nebolo mozne riesenie prestupu na jednej hrane kvoli velkej hustote spojov (po rekonstrukcii napriklad L4, L9, L39, L27, L29, L31, L37), cize by sa navzajom brzdili. Ak by sa budovala taka integrovana zastavka ako Riviera (ex-Molecova), muselo by sa poriadne zabrat do arealu FTVS (ci co to tam je za plotom) a okrem toho doriesit aj napojenie, t.j. bud by sa zastavka musela posunut dalej smerom k mostu Lafranconi, aby aj to vyosenie trate malo nejaky priestor (a zabrat aj z parkoviska pod mostom) alebo zburat cast skoly, kedze oproti uz nie je na rozsirovanie ziaden priestor.
Na zastavke Chatam Sofer by taky priestor byt mohol, ale to by J&T asi skakali 5 metrov patdesiat, keby im niekto chcel pred Prison Parkom zaberat priestor a ani to by nestacilo. Museli by sa zabrat aj parkovacie plochy pred bytovkami. Ak sa ale toto niekedy bude riesit, tak az v case, ked bude na spadnutie prelozka trate od Chatama po Safko.