Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.
Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
- Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.
Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.
Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.
Viko
Ja to nechcem robiť preto, že to je chrumkavo ekologisch moderné, ale preto, aby sa ľahšie dalo pomôcť MHD na nábreží. Mesto nie je nafukovacie a proste ak niekto má mať miesta viac než teraz, niekto iný ho zákonite musí mať menej než doteraz. Tým ale vôbec nehovorím, že chcem nábrežie niekomu zobrať, len by som rád preniesť tranzitnú zložku na Einsteinovu (kde má byť miesto vďaka mimomestskému tranzitu prenesenému na D4) a nechať mu primárne obslužnú funkciu.
Uznávam, že máš pravdu ohľadom následného náporu na citlivé miesto v podobe mostu Lafranconi, bolo by treba podrobne prepočítať, ako to celé vychádza a odvodiť opatrenia, aby to vychádzalo čo najlepšie. Nesúhlasím však, že sa nedá robiť nič - okrem bazálneho princípu tohoto webu (využívať viac VHD), ekologickej a zdieľanej mobility apod. máme predsa skúsenosti aj s tvrdými opatreniami, ako bol nákladný tranzit cez Babu (čím pozdravujem kraj, ktorý dnes "udržiava" jej stav v neprejazdnosti pre ťažké vozidlá...). Pri vhodnej kombinácii zásahov by si to ľudia dochádzajúci zo Záhoria ani nemuseli tak radikálne všimnúť. Plus stojí za úvahu, koľko dochádzania má možnosť okresať teraz osvedčený homeofiice, ako reálne pohne vzťahmi D4R7 a až potom sa môžeme (ne)strachovať o budúcnosť. Škoda, že mesto nemá toto dávno namodelované a neriadi sa tým. Hoci ma občas už zo zúfalstva chytá "teroristické" nutkanie, aby sa dačo spravilo naslepo a vyslovene strašne zle, lebo následne by masa šialene naštvatých občanov dotlačila zodpovedných k tunelu popod Karpaty, alebo aspoň Severnej tangente
Faktom je, že o kolapse sa tu hovorilo od uzavretia Námestia SNP, cez nepostavenie štvorprúdového Starého mosta,z novších napr. prerábka D1/Bajlalská, uzávierka Nív, buspruhy na Gagarinke, až po menšie krátkodobé výluky... a akosi sa nič také nekoná a podľa mňa ani (s výnimkou Žitného ostrova) nebude, keďže ísť 20 minút krokom nie je kolaps. Možno je načase priznať, že doprava je flexibilnejšia, než si myslíme. V Paríži nedávno zúžili nemálo ulíc kvôli koronacyklopruhom, a hoci by matematicky vychádzalo, že s návratom áut ich bude treba zas zrušiť, oni ich nechali, lebo čudujsasvete kolaps nenastáva. Jednoducho im to klaplo s ďalšími vecami, čo robia v rámci stratégie Paríža ako mesta 15-minútovej dochádzky. Samozrejme, keď nebudeme mať žiadnu víziu a vždy len ad hoc budeme plátať nejaký jeden kolízny bod (či už je to dezintegrovaná zastávka, zúženie cesty alebo nedostačujúca križovatka), nedá sa zmeniť nič. A verím tomu, že vôľa zmeniť to je správna, keďže nie sme Amsterdam či Benátky, aby sme si mohli vyberať, ktoré z tisíca nábreží chceme mať v civilizovanej podobe a ktoré nie. Za mňa, civilizovaná podoba kľudne nech sú štyri pruhy, ale v dobrom stave, pod alejou, technicky vedúce k dodržiavaniu vmax a za podmienky spravodlivej deľby priestoru - nie že poloprázdne auto bude naďalej über alles a MHD či nemotorová doprava bude stále počúvať len nedá sa, nemôže sa, nezmestí sa.
Inak, mám za posledných aspoň 15 rokov zažité, že Ružinov-KV či Ružinov-Dúbravka šoféri v mojom okruhu riešili na 95% cez mosty, keďže sa to oplatilo viac než terigať sa cez iks križovatiek v centre, ak nerátam piatky poobede a podobné extrémne časy, keď je plné všetko. Ale to je len anekdota, nechcem z toho odvodzovať recepty (ako Petržalčan by som mal asi byť na mosty citlivý - a to aj v zmysle obmedzeného počtu trás), ale čo ja viem, asi ma vychovala električka v zmysle, že to je dosť jedno, lebo vždy existuje iné riešenie).