Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.
Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
- Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.
Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.
Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.
FFF13
Maximilána Hella - auto - kvôli rýchlosti, na začiatku špičiek sa to dá zvládnuť vpohode za pol hodinku, čo sa o MHD nedá povedať, tam to trvá podľa CP aspoň 50 minút čo pri ceste ráno aj poobede znamená celkom dosť veľkú úsporu času. Jediná reálna konkurencia autu by bol S-Bahn z Bory Mall (kam ide L36) do stanice Trnávka (ktorá sa podľa najnovšej štúdie neoplatí) príp, TIOP Ružinov. Keďže ani jedna zastávka zatiaľ nestojí a intervaly S-Bahnu sú skôr na smiech.
SND - problém s parkovaním, MHD trvá dlhšie. Momentálne sa tneto bod záujmu nevyužíva, takže rekonštrukcia KV radiály zatiaľ nie je problém.
ZB obsluhujú L36 ktorá vie substrát potenciálne doviesť k zastávke S-bahnu či električke ktorej to ale do centra trvá celkom dlho. Potom je tu 37 ktorá má zaujímavú trasu, avšak prakticky bez bus pruhov a pred koronou mala v rannej špičke bez problémov meškania 15 až 20 minút. V poobedňajšej špičke tiež žiadna sláva, cca 10 minút meškanie. Tiež 15 min interval v poobednej špičke nie je moc atraktívny. A nakoniec sú tu Slovenské čiary, ktoré však stoja len na Krčoch čo je pre väčšinu Bystričanov ďaleko (napr. ja to mám tak cca 16 minút od domu). A možno najväčším problémom je upchávajúca sa Hodonínska medzi kruháčom pri zjazde z D2 a ZB, kde chýba aspoň buspruh v smere do centra, ktorý by veľmi pomohol. na tento problém ale našťastie existuje riešenie, keďže starosta Krúpa a primátor Vallo sa dohodli na rozšírení tejto cesty medzi 2021 a 2022