Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.
Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
- Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.
Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.
Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.
MatejBA
Na nabrezi sa da lahko preferovat MHD, ale to by mesto a KDI museli chciet povolit autobusy po elektrickovom pase a upravit povrch trate - jednoduchy buspruh bez nutnosti obmedzovat auta a vies aj spravit preferenciu pre 39 a 31 pri odbacani na Most SNP. A samozrejme sledovat to policiou/pokutovat a dat tam napriklad vjazd, kde ti auto neprejde ale autobus ano
Ruzinov - KV/Ruzinov - Dubravka: ja mam zase opacne skusenosti - do Dubravky chodila vacsina po Sancovej a do Karlovky bud cez nabrezie alebo cez Harmincovu. Dialnicu, pokial nesli po Bajkalskej, vacsinou vynechavali kvoli zapcham.
A je rozdiel porovnavat SNP (netranzitna cesta) a Stary most (postaveny Most Apollo ako alternativna trasa) voci nabreziu, kde mas X nasobne vacsiu dopravu.
Dalej Nivy sposobilo urcitu dobu velke problemy a aj stale sposobuje hlavne na krizovatke LandererovaXDostojevskeho - velakrat som tam stal aj 40 minut kym som od ASMN presiel ku Safku. A Gagarinova je kapitola sama o sebe, kde ma skoro niekolkokrat zrazilo ine vozidlo (nie len auto), lebo niektori nevedia ani po takej dobe jazdit po nej.
Ako som vravel, ak sa postavi tunel D4 a spoja sa ubytovne s VW, zahorie s kancelariami na vychode BA, tranzit sa uplne odkloni od Pristavneho mosta (na severo zapad cez tunel, na juhozapad cez D4 most) tak vtedy sa mozeme bavit o presmerovani dopravy z nabrezia na Einsteinku. Co ale stale nedoriesi problem Lafranconi, ktory sposobi velky problem, ak sa uzavrie kvoli nehode.