Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.
Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.
Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.
Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.
Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. € (+21,3 mil. € trať na Košickej). Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.
Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.
lamark
Ďakujem za pripomienky.
1. Ak chceš vedieť viac, vypýtaj si zápisnice zo zasadnutia dopravnej komisie, tam to budeš mať napísane gramaticky štylisticky a technicky správne. Sorry, že nie som technik, ale praktik Mne ide o podstatu veci a nie o formálnosť. Na to sú šikovnejší ľudia ( k bodu 1,2.3). Nech sem dajú celú zápisnicu z rokovania dopravnej komisie Magistratu BA, ak majú informácie tí, čo sem dávajú oficiálne potvrdené a schválené dokumenty a budeš vedieť podrobnejšie o dopravných modeloch, ktoré mali prezentovať, ale keď som prišiel na komisiu, tak sa rozhodli, že prezentácia nebude, ale mali ju pripravenú v júni 2019.
2. Pointa bola, že dopravná komisia zadala vypracovať dopravný model ( ten potvrdil, alebo nepotvrdil plánované trate električiek a trolejbusov o všetkých, ktoré pojednáva táto stránka o doprave v Bratislave ( o preverenie som žiadal vo februári 2019 z podkladov stránky imhd – rozvoj električkových a trolejbusových tratí 2017). Na tom pracovalo plno odborníkov a technikov, ktorý došli k tým záverom, čo som popísal a zaznamenal si. Záverom bolo, že štúdia realizovateľnosti pre danú elektrikou trať, sa bude robiť len pre návrh trate Podunajské Byskupice plus bod 4 a 5.
A tú musia zadať vypracovať návrh technickej špecifikácie pre najprv vyhlásenie obstarania tejto štúdie, a tá sa bude len potom vypracovávať a riešiť technické parametre, čo a ako sa dá urobiť. Keď ju vypracujú musia dať zmenu územného plánu, čo schvaľuje magistrát a všetky povolenie a vy- súťažiť dodávateľa ( resp. ak to bude štatút významnej investície niektorý proces môže vypadnúť).
A potom, ak sa schváli tak celý proces tak ako u etapy Petržalka. (to platí pre všetky nové, staré trasy MHD).proces schvaľovania je rovnaký.
3. Ide o to, čo v akom poradí sa bude stavať, a od toho sa odvíjajú aj všetky naše návrhy električkových liniek MHD postupne. Zo súčasnej situácie vyplynulo:
- po prezentácií trate v Petržalke(február2019), Karlovke-problémy (septemeber2019) a SND Pribinova(október2019), že vznikli otázky dobudovania a otvorenia iného, nového dopravného riešenia, s ktorým ani Magistrát nepočítal, TO JE TA PRAX. A preto je potrebné to prehodnotiť:
- Vajanského nábrežie -zvojkolajnenie
- Križovatka ako prestupný bod Trnavské Mýto - Vajnorská radiála ( áno pomýlil som sa v názve), s tým, že logickým krokom a argumentáciou, ktorú som dal bolo celé dopravné nové riešenie Trnavského Mýta s tým, že je potrebné prepojiť odbočku pre L2 ,ktorú tu uviedli kolegovia, že nemá kde skončiť .Tak som navrhol, že by pokračovala cez Vajnorskú po ZS Nové Mesto, po vybudovaní Riazanskej / krok č.1) by spojila ZS Vinohrady a po vybudovaní križovatky odbočky/krok č.2 na Záhradnícku, Košickú, Pribinovu a Petržalku, a tak máš zabezpečené prepojenie ( ktoré má riešiť Tomášikova, tak ako argumentuješ, ale prakticky zatiaľ nie. ( ,,dočasné riešenie,, , kým, nebude dobudovaná celá iná spojnica električiek pre MHD ( trať Tomášikova – tam sa štúdia realizovateľnosti robiť zatiaľ nebude). Musíš ísť postupne a nie hr všetko naraz. Procesy zmien nastaviť a meniť postupne. Predpokladám, že nikto nechce vybudovať TO obratisko pre elektrićku- Trnavské Mýto pre električky v miestach, kde sa otáča L64 –trolejbus.
4. To som sa pokúsil načrtnúť ako základ pre ďalšiu diskusiu a spojiť všetky dobré návrhy z diskusie.
Spustenie a návrh nového vedenia električkových liniek závisí od dokončenia, rekonštrukcie a postupného budovania tratí ,ktoré sa navrhujú plus ostatné sú ponechané len ako územná rezerva. (Plánovaný rozvoj električkových tratí 2017, Plánovaný rozvoj trolejbusových tratí (2017),ktoré preveroval dopravný model podľa ,,mojej požiadavky,, na magistrát BA tento rok. Vychádzal som z materiálov na tejto stránke, tak aby sa všetky dobré nápady zapracovali do riešení MHD.
Všetky návrhy, pripomienky sa postupne vyhodnocujú ,lenže nie VŠETKY sú poskytnuté verejnosti, lebo to nemajú stále skompletizované, a potom to robí šarapatu medzi ľuďmi a diskutujúcimi. Ale, keď sa niekto pýta, tak sa pýtam pravidelne, čo ako postupuje spracovali, tak sa to zahmlieva, alebo horko ťažko vedia odpovedať
Predpokladal so, že na tomto fóre tejto základne veci rozumejú a nie je potrebné to podrobnejšie vysvetľovať. O tom boli všetky návrhy vedenia liniek MHD. Myslel som, že to tak bude pochopené, no mýlil som sa. Každý si to vysvetľuje po svojom. Sory snažil som sa ti to vysvetliť, neviem to už jasnejšie.
Všetky návrhy, pripomienky sa postupne vyhodnocujú ,lenže nie VŠETKY sú poskytnuté verejnosti, lebo to nemajú stále skompletizované, a potom to robí šarapatu medzi ľuďmi a diskutujúcimi. Ale, keď sa niekto pýta, tak sa pýtam pravidelne, čo ako postupuje spracovali, tak sa to občas zahmlieva, alebo horko ťažko vedia odpovedať
Ľudia síce diskutujú na forách, čo som si všimol, ale neposielajú pripomienky kompetentným, kde treba, a potom ich dobrý návrh ostatne nezohľadnený. Tento rok bola výzva na zaslanie pripomienok aj k MHD na mhd@petrzalka.sk ,alebo to môžete poslať priamo Dopravnému podniku BA, alebo cez zákon o slobodnom prístupe k informáciám, ktoré som využil. Všetky informácie, ktoré som získal som poslal aj sem na baran@imhd.sk, aby ich odborné odpovede magistrátu BA zverejnili, aby ste informácie mali a mohli o nich diskutovať .Zatial tak neurobili. Všetko dobré.